Tom de Wal

26-05-2024 17:18 71 berichten
Gebedsgenezer Tom de Wal beweert mensen te kunnen genezen van onder andere autisme en kanker, middels geloof en gebed

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... tom-de-wal

Mag iedereen op een podium zomaar beweren dat hij mensen kan genezen?
anoniem_665489cc135a2 wijzigde dit bericht op 26-05-2024 18:10
16.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dit soort praktijken vooral walgelijk, misleidend en gevaarlijk. Niks intrigerends aan, wat mij betreft.
Nope, maar wellicht kan ik Tom de Wal van zijn oplichtingspraktijken proberen te genezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is daar zo intrigerend aan, dat hij dat beweert?

Verder gok ik dat we hier nog steeds allemaal autistisch en homo zijn.
You're not wrong, you're an asshole
-
anoniem_665489cc135a2 wijzigde dit bericht op 26-05-2024 19:50
0.00% gewijzigd
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:22
Het verbaast vooral mij dat deze man een podium krijgt in ons nuchtere Nederland, dit zijn toch Amerikaanse toestanden?
Hij richt zich vooral op mensen die wanhopig zijn omdat ze zich geen raad weten met hun ongeneeslijke ziekte, geaardheid of iets anders dat onomkeerbaar is en daar verdient hij bakken met geld mee.

Trek je eigen conclusie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:22
Het verbaast vooral mij dat deze man een podium krijgt in ons nuchtere Nederland, dit zijn toch Amerikaanse toestanden?
Je vraagt of iemand ervaring heeft met deze man.
Dan wil je toch vooral horen of er iemand hier is genezen van homoseksualiteit, autisme of kanker?
Wat denk je zelf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken wel mensen die hem kennen en volgen. Ik heb zelf slechte ervaringen met dit soort praktijken. Er is niets intrigerends aan, het bestaat ook al jaren in Nederland en ik heb er geen langdurige goede resultaten van gezien, het tegenovergestelde eerder.
Pelle schreef:
26-05-2024 17:29
Je vraagt of iemand ervaring heeft met deze man.
Dan wil je toch vooral horen of er iemand hier is genezen van homoseksualiteit, autisme of kanker?
Wat denk je zelf?
Ik denk zelf dat het zakkenvullerij is, maar wellicht dat iemand andere verhalen heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben christen en namens alle christenen zeg ik bij deze; wij christenen distantiëren ons volledig van deze man. Het is een wolf in schaapskleren


Heb trouwens weleens een opgestuurd boek van hem gelezen. Het is echt onzin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luister de podcast “Op hoop van zegen”, dan krijg je wel een beeld. Het is interessant, maar zeker niet intrigerend. Maar dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil je andere verhalen? Wil je die dan liever geloven dan wat het gros van de forummers hier zeggen?

Ga ervoor of ga er niet voor.
-
anoniem_665489cc135a2 wijzigde dit bericht op 26-05-2024 19:48
0.00% gewijzigd
-
anoniem_665489cc135a2 wijzigde dit bericht op 26-05-2024 19:48
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat intrigeert je zo? Dat mensen uit...wanhoop? vals gevoel van vertrouwen? wat dan ook?...er in meegaan? Heb je zelf het gevoel dat deze charlatans je ergens brengen?

Bij dit soort gasten denk ik meteen aan Jomanda en Sylvia Millecam, word er pisnijdig van.

Alle reacties Link kopieren Quote
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:43
Ik geloof er niets van hoor, het is wat mij betreft overduidelijke oplichting, maar ik vraag me serieus af waarom er toch mensen zijn die hierin geloven.
Vraag jij je serieus af waarom mensen in oplichters geloven? Nou dat een praktijk zo oud als de weg naar rome. En oplichters varen daar wel bij.
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:18
Gebedsgenezer Tom de Wal beweert mensen te kunnen genezen van onder andere autisme, kanker en homoseksualiteit, middels geloof en gebed.
Wat een raar rijtje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iemand het heeft over het genezen van homoseksualiteit dan ben ik al gauw uitgepraat. Alsof dat een afwijking of ziekte is…

En verder sta ik zeer sceptisch tegenover dit soort mensen. Jomanda, mevrouw Veerman-Croisset, Tom de Wal, etc.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:43
Ik geloof er niets van hoor, het is wat mij betreft overduidelijke oplichting, maar ik vraag me serieus af waarom er toch mensen zijn die hierin geloven.
omdat dit soort mensen een goed verhaal hebben en mensen op zoek zijn naar oplossingen en gehoord willen worden. Ergens bij willen horen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, gelukkig geloof ik zulke mensen niet.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou overigens voor de planeet ook niet slecht zijn als we mensen gaan genezen van heteroseksualiteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je op dit forum geen enthousiaste verhalen over deze meneer gaat lezen.
Voor jouw topic was de insteek "mag iedereen maar op een podium beweren dat hij mensen kan genezen en is "homogenezing" strafbaar" wat mij betreft logischer geweest. Dan had het ook minder geleken alsof je een gezellig topic over deze waardeloze oplichter wilde openen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
eerder een topic om mensen die er wel in geloven belachelijk te maken naar mijn idee.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
26-05-2024 17:38
Ik ben christen en namens alle christenen zeg ik bij deze; wij christenen distantiëren ons volledig van deze man. Het is een wolf in schaapskleren


Heb trouwens weleens een opgestuurd boek van hem gelezen. Het is echt onzin.
Ik ben helaas van mijn geloof gevallen, maar in gewone kerken ben ik ook nog nooit iemand tegengekomen die dit soort onzin geloofde.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
26-05-2024 17:52
omdat dit soort mensen een goed verhaal hebben en mensen op zoek zijn naar oplossingen en gehoord willen worden. Ergens bij willen horen.
En hoop vinden in hopeloze situaties, inspelen op de hoop die er eigenlijk niet meer is.
Echt, vreselijk die praktijken.

'Jesus, he knows me' van Genesis of zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven