Tom de Wal

26-05-2024 17:18 71 berichten
Gebedsgenezer Tom de Wal beweert mensen te kunnen genezen van onder andere autisme en kanker, middels geloof en gebed

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... tom-de-wal

Mag iedereen op een podium zomaar beweren dat hij mensen kan genezen?
anoniem_665489cc135a2 wijzigde dit bericht op 26-05-2024 18:10
16.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
26-05-2024 18:39
Refo is toch niet hetzelfde als katholiek? Refo is gereformeerd, dat is de protestantse kant van het christelijke geloof als ik het niet verkeerd heb.
Nee, onder de streep worden er in beide geloven hele rare dingen geloofd en gedaan. Dan met wij met zijn alle wijzen naar een sekte, terwijl er in vrijwel elke geloof hele rare niet reeële dingen worden geloofd en gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:22
Het verbaast mij vooral dat deze man een podium krijgt in ons nuchtere Nederland, dit zijn toch Amerikaanse toestanden?
Jomanda gemist, in de jaren '90?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-05-2024 18:53
Nee, onder de streep worden er in beide geloven hele rare dingen geloofd en gedaan. Dan met wij met zijn alle wijzen naar een sekte, terwijl er in vrijwel elke geloof hele rare niet reeële dingen worden geloofd en gedaan.
Dat is zeker zo. Maar ik denk dat Tom de Wal nog wel even een paar flinke tandjes erger is dan de gemiddelde katholieke persoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-05-2024 18:53
Nee, onder de streep worden er in beide geloven hele rare dingen geloofd en gedaan. Dan met wij met zijn alle wijzen naar een sekte, terwijl er in vrijwel elke geloof hele rare niet reeële dingen worden geloofd en gedaan.
Huis-tuin-en-keukenchristenen in Nederland, dus gemiddelde protestanten of gewone katholieken doen geen heel rare dingen. Welke rare dingen dan? Ze geloven wel in dingen die bijzonder zijn, maar ik vraag me af of ze het ook allemaal precies letterlijk geloven.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
In het katholieke geloof zijn 330.000 kinderen seksueel misbruikt. Tom van der Wal is een kruimeldief in vergelijk met wat het katholieke geloof 60 jaar lang heeft gedaan op gebied gebied misbruik en het verbergen daarvan.

Tom is Lourdes in een peroon: fout maar niet zo veel fouter dan alle dingen die gebeuren in geloven die wel geaccepteerd zijn.

Het punt is alleen dat bepaalde geloven tot de gevestigde macht behoren en daarom wordt er zo weinig tegen opgetreden.

Het katholieke geloof heeft ook een hele commerciële industrie gericht op genezing.
Conversietherapie is in Nederland nog steeds niet verboden.
faceofoz wijzigde dit bericht op 26-05-2024 19:11
49.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tom de Wal gaat op een podium staan en verkondigt daar luidkeels zijn onzin. Helaas zijn de gruwelijke misdrijven van katholieke geestelijken niet zo openlijk gepleegd.
Het had overigens voor de discussie nogal gescheeld als je gelijk gezegd had dat jouw probleem bij het instituut ligt, want ik dacht aan een theologisch meningsverschil. Ik denk niet dat er iemand op dit forum seksueel misbruik door geestelijken probeert goed te praten.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lourdes is niet zoveel anders dan Tom van der Wal, het is alleen plek en niet 1 persoon. Een hele commerciële industrie met busreizen om genezen te worden, prullaria en processies gericht op wonderen en genezing. Er zijn Nederlanders die er elk jaar naar toe gaan en die het prachtig vinden.

Ik zeg niet dat er perse iets mis mee is, ik woon zelf in een bedevaartsplaats en ik voel ook de energie die daar hangt.

Sommige mensen voelen blijkbaar de energie van Tom van der Wal en dat is niet verboden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liesettes schreef:
26-05-2024 17:22
Het verbaast mij vooral dat deze man een podium krijgt in ons nuchtere Nederland, dit zijn toch Amerikaanse toestanden?
Jomanda kreeg ook voet aan de grond in Tiel. En zo zijn er meer geweest.
Heel Nederlands.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-05-2024 19:15
Lourdes is niet zoveel anders dan Tom van der Wal, het is alleen plek en niet 1 persoon. Een hele commerciële industrie met busreizen om genezen te worden, prullaria en processies gericht op wonderen en genezing. Er zijn Nederlanders die er elk jaar naar toe gaan en die het prachtig vinden.

Ik zeg niet dat er perse iets mis mee is, ik woon zelf in een bedevaartsplaats en ik voel ook de energie die daar hangt.

Sommige mensen voelen blijkbaar de energie van Tom van der Wal en dat is niet verboden.
Lourdes beweert niet dat het kanker en homoseksualiteit kan genezen. De katholieke kerk onthoudt mensen geen reguliere gezondheidszorg.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
hanke321 wijzigde dit bericht op 26-05-2024 21:44
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwakzalverij is het, meer niet.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
26-05-2024 19:21
Lourdes beweert niet dat het kanker en homoseksualiteit kan genezen. De katholieke kerk onthoudt mensen geen reguliere gezondheidszorg.
Nee, maar zij hebben wel een ritueel zoals ziekenzalving en een leger aan fanatieke geloven die wel beweert dat God geneest:
https://www.gideonboeken.nl/genezen-van-kanker
https://mijnonbevlekthart.nl/artikelen/ ... -katholiek

Homo's worden door de katholieke kerk feitelijk alleen geaccepteerd wanneer zij niet praktiseren zijn, hun relaties en seks wordt weggezet als onnatuurlijk. Zij worden geaccepteerd, zolang zij er niets mee doen en dus hun gevoelens en verlangens onderdrukken.
Hoe ziek makend is dat wel niet?

De gemiddelde kerk of moskee richt meer schade toe dan 1 Tom van de Wal en toch is dat allemaal geaccepteerd.
Elk geloof staat bol van drogredenen en dogma's daar is Tom van der wal niet uniek in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grobbekuiken_ schreef:
26-05-2024 17:45
Wat intrigeert je zo? Dat mensen uit...wanhoop? vals gevoel van vertrouwen? wat dan ook?...er in meegaan? Heb je zelf het gevoel dat deze charlatans je ergens brengen?

Bij dit soort gasten denk ik meteen aan Jomanda en Sylvia Millecam, word er pisnijdig van.
Daar dacht ik ook gelijk aan. Heel jammer dat er nog steeds mensen zijn die in dit soort onzin trappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.nu.nl/uit-andere-media/6314 ... recht.html
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-05-2024 19:34
Nee, maar zij hebben wel een ritueel zoals ziekenzalving en een leger aan fanatieke geloven die wel beweert dat God geneest:
https://www.gideonboeken.nl/genezen-van-kanker
https://mijnonbevlekthart.nl/artikelen/ ... -katholiek

Homo's worden door de katholieke kerk feitelijk alleen geaccepteerd wanneer zij niet praktiseren zijn, hun relaties en seks wordt weggezet als onnatuurlijk. Zij worden geaccepteerd, zolang zij er niets mee doen en dus hun gevoelens en verlangens onderdrukken.
Hoe ziek makend is dat wel niet?

De gemiddelde kerk of moskee richt meer schade toe dan 1 Tom van de Wal en toch is dat allemaal geaccepteerd.
Elk geloof staat bol van drogredenen en dogma's daar is Tom van der wal niet uniek in.
Ik begrijp dat je een probleem hebt met de katholieke kerk. In de katholieke kerk die ik ken zijn openlijke, samenwonende gays, dus in elk geval in Oost-Groningen is het katholicisme moderner dan je denkt.

Die gideonuitgeverij die je linkt hoort bij de Pinkstergemeente.
Mijn onbevlekt hart hoort bij Civitas Christiana, een radicaalrechtse splintergroepering die geen officiële banden heeft met de katholieke kerk.

Beide boeken zijn wat mij betreft belachelijk, maar ze ondersteunen jouw standpunt dat gewone katholieken in dit soort zaken geloven niet.
Maar goed, we komen er toch niet uit, dus ik kan er beter over ophouden.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-05-2024 19:34


De gemiddelde kerk of moskee richt meer schade toe dan 1 Tom van de Wal en toch is dat allemaal geaccepteerd.
Elk geloof staat bol van drogredenen en dogma's daar is Tom van der wal niet uniek in.
Exact. Al wordt er niet altijd genezing oid in dit leven beloofd, maar de belofte dat je zal eindigen in de hemel of de hel is wat mij betreft net zo schadelijk en verwerpelijk. Of het dreigement dat je zal reïncarneren als kip of of zo, als je je niet aan de regels houdt.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
26-05-2024 21:28
Exact. Al wordt er niet altijd genezing oid in dit leven beloofd, maar de belofte dat je zal eindigen in de hemel of de hel is wat mij betreft net zo schadelijk en verwerpelijk. Of het dreigement dat je zal reïncarneren als kip of of zo, als je je niet aan de regels houdt.
De belofte dat je zal eindigen in de hemel als je je naasten lief hebt als jezelf inderdaad gruwelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
26-05-2024 21:39
De belofte dat je zal eindigen in de hemel als je je naasten lief hebt als jezelf inderdaad gruwelijk
Die kun je natuurlijk niet los zien van de tegenhanger: dat je in de hel komt als je je niet aan de regels houdt.

Ik snap sowieso niet dat mensen in een (soort) god geloven. Of welk bovenaards verschijnsel dan ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies de ene leugens is niet minder erg dan de andere.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook christelijk maar vind dit echt onzin
Er bestaat niet voor niets reguliere gezondheidszorg
Alle reacties Link kopieren Quote
FaceofOZ schreef:
26-05-2024 18:53
Nee, onder de streep worden er in beide geloven hele rare dingen geloofd en gedaan. Dan met wij met zijn alle wijzen naar een sekte, terwijl er in vrijwel elke geloof hele rare niet reeële dingen worden geloofd en gedaan.
Onder de streep doen mensen hele rare dingen.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven