Wilders doet alsof de verkiezingen niet eerlijk zijn...

31-10-2025 21:59 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij zegt het niet letterlijk, hij zegt alleen "Het regent berichten".
Dus als straks weer een troep hooligans Den Haag vernielt, kan hij zeggen dat het niet zijn schuld is.
https://nos.nl/collectie/14006/liveblog ... ray-bekend

Gelukkig worden de stemmen gewoon met de hand geteld, maar het doet een beetje aan Trump denken, met zijn mars op het Capitool waarbij 5 doden vielen.

Misschien moeten de resultaten maar per stemburo in de krant komen (of op een website) dan kan iedereen zelf de getallen optellen.
Dan hebben we geen computer meer nodig.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
De resultaten per stembureau komen gewoon online. Dat duurt alleen een paar dagen, omdat dan ook alle voorkeurstemmen geteld zijn. Ik heb zelf een aantal keer op kandidatenlijsten gestaan en dan kun je dus na afloop precies zien hoeveel stemmen je in ieder stembureau hebt gekregen.

Het systeem van stemmen en tellen is sowieso op zodanige wijze ingericht dat fraude nagenoeg uitgesloten is. Een ieder die daaraan twijfelt raad ik aan om zichzelf aan te melden als vrijwilliger voor het tellen.
Tellingen zijn openbaar dus iedereen mag gaan kijken.
sophiax schreef:
31-10-2025 23:00
De resultaten per stembureau komen gewoon online. Dat duurt alleen een paar dagen, omdat dan ook alle voorkeurstemmen geteld zijn. Ik heb zelf een aantal keer op kandidatenlijsten gestaan en dan kun je dus na afloop precies zien hoeveel stemmen je in ieder stembureau hebt gekregen.

Het systeem van stemmen en tellen is sowieso op zodanige wijze ingericht dat fraude nagenoeg uitgesloten is. Een ieder die daaraan twijfelt raad ik aan om zichzelf aan te melden als vrijwilliger voor het tellen.
Gaat meestal best snel. Ik heb woensdag geteld op lijstnivo en gisteren op kandidaatsnivo.
Vandaag staan alle proces verbalen al online (gemeente meer dan 100.000 inwoners) zodat ik kon zien dat onze telling van woensdag helemaal klopte. Altijd fijn om te weten.
Gisteren kwamen er ook geregeld burgers kijken bij de centrale telling.
Ik heb wel eens op een familielid gestemd voor iets lokaals. Toen de uitslagen bekend gemaakt zijn per stembureau, waren die stemmen niet geregistreerd. Er kan altijd iets misgaan. Maar ik geloof niet in fraude.
Ik ben nooit een fan van Wilders geweest, maar dat hij zich tot dit niveau zou verlagen, had ik niet gedacht. Hij heeft zich vandaag van zijn allerslechtste kant laten zien. Wat een naar figuur, bah.
Onverantwoordelijk gedrag van Wilders.
Hij probeert een "Trumptrucje" uit.
Zielig figuur.
Mensen denken keer op keer dat een mens 'niet zo erg' kan zijn, maar Wilders heeft echt keer op keer bewezen dat hij de rechtsstaat wil ondermijnen, dat hij liegt, bevolkingsgroepen wil uitsluiten (moslims) en hij komt nooit met echte oplossingen.

Afgelopen maanden zijn gemeenten die gewoon de wetten en regels uitvoerden rondom asiel vaak bedreigd door demonstranten die nazisme, geweld gebruiken en racistische leuzen uitdragen en PVV steunt hen 'gemeenten luisteren niet naar het volk, ze zijn het zat'. Politieagenten zijn o.a. gewond geraakt.
Je kunt zelfs je aanmelden op hun site om ze jou mee te helpen met rellen https://www.pvv.nl/nieuws/geert-wilders ... -azcs.html .

Wilders ondermijnt rechters 'knettergek', journalisten ook.

En wat te denken van het populaire sbs debat waar hij vorige keer zulke hoge ogen mee heeft gegooid? 'Mevrouw kan niet wachten!' Met verlagen eigen risico. Nou, er is ondanks pvv beleid niets gebeurd aan het eigen risico. Want Wilders bluft heel veel.
Ik had ook niet anders verwacht.
Ik vind het meer ongeloofwaardig dat er nog steeds zoveel mensen op deze man stemmen en ben daar inmiddels mijn geduld en begrip ook wel mee kwijt.
Maar de schade die deze negatieve, zure kerel aanricht valt niet te onderschatten. Hopelijk vertrekt hij snel naar het buitenland.
72Jelle schreef:
01-11-2025 07:56
Ik vind het meer ongeloofwaardig dat er nog steeds zoveel mensen op deze man stemmen en ben daar inmiddels mijn geduld en begrip ook wel mee kwijt.
Maar de schade die deze negatieve, zure kerel aanricht valt niet te onderschatten. Hopelijk vertrekt hij snel naar het buitenland.
Dit heb ik ook wel. Zodra ik merk dat een discussie met mensen in mijn omgeving (niet vrienden, familie, maar bijv op de sportclubs van mijn kinderen en dergelijke) die kant op gaat ga ik ook niet meer de moeite nemen om te achterhalen wat hun reden is van deze stem, waarom ze in een midden- of linkse politieke partij geen alternatief zien voor henzelf. Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat veel van hen beter een stem op de SP zouden kunnen uitbrengen, maar ja, als het toch eigenlijk alleen maar er over gaat dat je moet kunnen roepen: "gewoon dicht al die grenzen" zonder dat het verder over je eigen bestaanszekerheid hoeft te gaan en zonder dat je hoeft na te denken over de haalbaarheid én de gevolgen van wat jij eigenlijk wil, tja, dan is Wilders wel degene die dit geluid toch het beste kan vertegenwoordigen. :|
Molly schreef:
01-11-2025 00:36
Ik ben nooit een fan van Wilders geweest, maar dat hij zich tot dit niveau zou verlagen, had ik niet gedacht. Hij heeft zich vandaag van zijn allerslechtste kant laten zien. Wat een naar figuur, bah.
Dit. Zelfs van hem had ik dit niet verwacht, hooguit van FvD. Maar hij maakt zich nu nog meer belachelijk dan hij altijd al deed.
72Jelle schreef:
01-11-2025 07:56
Ik las net nog dat vooral laagopgeleiden op hem hebben gestemd. Ze zullen wel óf ontevreden zijn, of niet intelligent genoeg. Of misschien wel allebei.
Maar hij had toch berichten gekregen vanuit verschillende gemeenten dat er iets mis was met de telling. Logisch dat hij dan zo reageert. Ik heb niet op hem gestemd, maar begrijp het wel.
Jeusnbdhdudh schreef:
01-11-2025 09:34
Maar hij had toch berichten gekregen vanuit verschillende gemeenten dat er iets mis was met de telling. Logisch dat hij dan zo reageert. Ik heb niet op hem gestemd, maar begrijp het wel.

Er wordt zoveel geluld. Die gemeenten ontkennen trouwens.

Ik had er gisteren een gesprek over en mijn PVV-stemmende naaste ontkende dat Wilders het zo gesteld had, volgens hem was het enkel het doorvertellen van berichten van anderen. Blinde vlek voor de impact van zo’n uitspraak door Wilders.
Jeusnbdhdudh schreef:
Wilders weet heel goed hoe het tellen werkt en dat daar bijna niet gefraudeerd mee kan worden. Het is gewoon puur opjutten.
Slechte verliezer. Als hij had gewonnen, dan had hij het nooit over fraude gehad.
Jeusnbdhdudh schreef:
Berichten die letterlijk van het niveau 'hep op feesboek gestaan' waren.
Wat mij vooral opvalt is dat je dit soort verdachtmakingen nou nooit hoort van linkse mensen als Wilders weer eens idioot veel stemmen heeft gekregen.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Jeusnbdhdudh schreef:
Oeh, lekker advocaat van de duivel zijn!
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
01-11-2025 09:57
Wat mij vooral opvalt is dat je dit soort verdachtmakingen nou nooit hoort van linkse mensen als Wilders weer eens idioot veel stemmen heeft gekregen.
Sterker nog, afgezien van wat FvD-insinuaties in een grijs verleden kan ik me geen enkele partij herinneren die de verkiezingsuitslag in twijfel trok.
Lady*Voldemort schreef:
Precies. In 2023 liepen de verkiezingen meer dan perfect, blijkbaar.
In de gemeente waar ik woon zijn dus verkeerde stembiljetten geleverd. Dat is heel ernstig. Maar dat is geen voorbedacht spelletje ofzo. Daarbij gaat het om ongeveer 140 (man en ik hadden zin het uit te zoeken) op een specifieke stemlocatie. Mooi ruk voor de mensen die daar gestemd hebben, vind ik echt en ik zou pislink zijn als ik daar gestemd zou hebben. Maar geen boosaardig anti-Geertplan. Alsof de medewerkers op dat stembureau aan de neus van mensen konden zien wat ze wilden gaan stemmen en dan stiekem een foutief biljet gaven.
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:

Dit inderdaad. Wat een kleuter die vent.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven