Vervelend gevoel bij situatie

02-02-2024 19:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi !

Wil graag een situatie voorleggen die wat vervelend op mij overkomt.

As zondag is het 2 weken geleden dat ik een vriendin heb gevraagd of zij zin had om komend weekend bij mij te komen eten. Als reactie kreeg ik daar op dat ze het even thuis moest overleggen, maar dat het thuis oké was dat ze dan zaterdag zou komen omdat haar vriend met zijn moeder uit eten ging op zondag. De kinderen zouden dan alleen thuis zijn op zondag als zij bij mij kwam eten, daarom zaterdag. Heel begrijpelijk. Ik hoorde er verder niks meer over.
Tot ik haar afgelopen dinsdag sprak, haar schoonmoeder was gevallen. In dat gesprek zei ze ineens , als ze nu niet uiteten gaan door de val ( we wisten nog niet wat de “ schade “ was ) dan kom ik op zondag. Uiteindelijk bleek in de middag het gelukkig redelijk goed te gaan met het mensje en werd er ‘s’ avonds uitgesproken dat het etentje van zondag vast wel door zou gaan van haar vriend en schoonmoeder dus toen werd onze afspraak weer zaterdag avond. Nu heeft vanavond haar schoonmoeder laten weten dat ze het etentje van zondag even niet ziet zitten omdat ze nog wat teveel pijn daar voor heeft.
Maar wat mij een beetje dwars zit is dat ik vanavond werd geappt met, het etentje gaat toch niet door dus ik kom nu zondag.

Geeft het gevoel dat er met mij gejojood wordt en er geen vraag meer wordt gesteld maar een mededeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat maakt dat je je hier vervelend bij voelt? Als het zo is dat je vriendin nu voor de zaterdag een betere optie heeft, namelijk haar vriend, dan kan je communiceren wat dat doet met jou, alleen zoals ik het lees, heeft je vriendin steeds de zondag als favoriete optie gehad en heb jij niet aangegeven dat de zondag voor jou geen optie (meer) was. Daar zou je zelf duidelijker in kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij hebt haar uitgenodigd voor 'dit weekend'. Kennelijk maakte za. of zo. jou toen niet uit. Zij koos voor za. maar door omstandigheden waar ze jou keurig in meegenomen heeft is ze een paar keer gewisseld in die voorkeur. Dat kan gebeuren.

Jij hebt dan de optie om hierin mee te veren of om op een gegeven moment te zeggen 'ik heb nu andere plannen voor zo. dus het kan alleen nog op za.'

Zij van haar kant had wel iets meer mogen overleggen (is het goed als ik toch zondag kom?) in plaats van mededelen. Maar het lijkt erop dat ze het idee had dat het jou niet uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat het niet lekker voelt. Ze gaat er gewoon vanuit dat je beide dagen vrij houdt voor haar.
Waarschijnlijk heb je ook geen plannen dus maakt het niet uit, maar het is toch niet netjes dat zij het maar even besluit zonder overleg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een vriendin die dat doet. Of in ieder geval iets wat erop lijkt. Deelt gewoon mee dat het een uur later wordt. Of zegt gewoon: we spreken af bij ....Of: ik kom zondag langs om nieuwe puzzels te lenen (zonder een tijdstip te noemen of te checken of dat überhaupt wel uitkomt).
Nou gaat dat om kleine dingen die voor mij meestal niet zo'n verschil maken, maar ik stoor me soms wel een beetje aan de dominante manier van communiceren, totaal geen rekening houdend met wat voor iemand anders misschien uitkomt of niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je gevoel, het lijkt nu (of dat is ook zo) dat zij bepaald wanneer jullie afspreken.

Maar jij hebt een voorstel gedaan met twee dagen, en zolang jij niet zegt, zondag kan niet meer, denkt zij dat ze nog steeds beide opties heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals je het schrijft lijkt het alsof het jou niet uitmaakt of het zaterdag of zondag zou worden. Blijkbaar wel? Wat had je gezegd als ze erachter had geschreven: 'is dat oké?' Had je dan nee gezegd? Zondag was toch steeds 1 vd 2 opties?

Ik zou het irritant vinden als mijn vriendin zo gevoelig reageert op een zinnetje op Whatsapp. Big deal zeg. Of speelt er onderhuids iets anders?
Alle reacties Link kopieren Quote
toulouse_74 schreef:
04-02-2024 10:20
Zoals je het schrijft lijkt het alsof het jou niet uitmaakt of het zaterdag of zondag zou worden. Blijkbaar wel? Wat had je gezegd als ze erachter had geschreven: 'is dat oké?' Had je dan nee gezegd? Zondag was toch steeds 1 vd 2 opties?

Ik zou het irritant vinden als mijn vriendin zo gevoelig reageert op een zinnetje op Whatsapp. Big deal zeg. Of speelt er onderhuids iets anders?
Waarschijnlijk maakte het in het begin ook niet uit of het zaterdag of zondag werd. Maar als er iets afgesproken is, dan heb je niet meer als vanzelfsprekend de eerdere optie ook nog steeds open. Mensen die dan op die manier, al mededelend, steeds op en neer wisselen, zou ik ook irritant vinden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven