Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Al met de tondeuse bezig geweest?

06-04-2020 21:43 85 berichten
Mijn vriend heeft vandaag een fancy tondeuseset besteld zodat ik deze week zijn kapsel kan fatsoeneren. Hij heeft een keurig herenkapsel, onderkant kort en iets langer gedekt aan de bovenkant. Ik heb dus wel al de nodige tutorials gekeken maar vind het best spannend. Hij staat er nogal laconiek in, als het mislukt is het wel weer aangegroeid als hij weer naar zijn werk kan.
Zijn er nog meer mensen die deze weken de vuurdoop hebben gehad als thuiskapper? En, mooi geworden?
Toevallig vanmiddag bij zoon!

Best goed gelukt al zeg ik het zelf. Alleen die overgang van tondeuse naar langer bovenop vind ik lastig. Morgen even bijwerken.

Man moet ook nog... :whistle:
winkelfanaat schreef:
06-04-2020 22:04
Mijn man heeft het zelfde kapsel als jouw man TO. Ook mij is al gevraagd..😳

Vooral dat oplopende zie ik tegenop. Alles in standje 2 is niet zo moeilijk, maar van kort naar langer, hoe dan???

Wat was het beste filmpje wat je gezien hebt? (Scheelt mij weer zoeken😬)
Als je googelt op gedekte overloop scheren krijg je meerdere goede filmpjes. De meesten gaan van lang naar kort, maar er was er ook een die begon onderaan met kort. Dat zou ik dus niet doen. Ik denk dat ik met 8 begin. Eerst eens kijken wat dat apparaat doet. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb de tondeuse al in het haar van mijn vrouw gezet. Ja echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt zo blij dat ik mijn jongens met lange afro krullen al jaren zelf knip, dat de andere zijn dreadlocks heeft die ik ook zelf bijhoudt en dat ik mijn eigen haar kan doen 😁😅..

Benieuwd hoe iedereen er tegen eind april bij loopt hahaha...
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ja ! Alles 3 MM per ongeluk :facepalm:
Moest achteraan een horizontaal lijntje maken en daaronder alles weg. Kreeg het niet mooi horizontaal, maar dat heb ik hem niet verteld :-D
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-01-2021 20:30
99.90% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
06-04-2020 22:35
Als je googelt op gedekte overloop scheren krijg je meerdere goede filmpjes. De meesten gaan van lang naar kort, maar er was er ook een die begon onderaan met kort. Dat zou ik dus niet doen. Ik denk dat ik met 8 begin. Eerst eens kijken wat dat apparaat doet. :proud:

Senks.
mammezel schreef:
06-04-2020 22:38
Mijn man kwam onlangs ook met een tondeuse thuis. Gekocht in de Aldi. Samen het begeleidend foldertje (want meer was het niet!) bekeken. Zitten allerlei kammetjes bij om op de tondeuse te zetten. Want onderaan in de nek tot half het hoofd heeft een ander kammetje dan boven op het hoofd. En de linkeroor … dat is een ander kammetje dan het rechteroor.
Ik - overmoedig - ik ga jouw haar wel doen. Maar dat viel toch ferm tegen. Op papier ziet het er makkelijker uit dan op het ogenblik dat je die tondeuse in je handen hebt en over dat hoofd glijdt!! Maar … voor de eerste keer viel het niet tegen.

Twee weken geleden zeg ik tegen mijn man: ik ga jouw haar nog eens knippen, want het wordt weer lang. Hij op een hoge stoel en ik als een echte kapster, in de juiste houding om weer eens netjes werk af te leveren. Gewoonlijk steekt hij het kammetje erop en ik 'knip'. Die keer dus ook weer.
Ik geef hier het gesprek letterlijk weer:
(ik ben dus door zijn haar aan het gaan met de tondeuse)
Hij: gaat goed he.
Ik: ja, heel goed.
Hij: héééé, wat is dat? (man voelt kammetje langs zijn hoofd in zijn nek glijden)
Ik: wat? (en intussen scheer ik verder over zijn hoofd).
Ik: Ohhhhhhhhhhhhhhhh. (in complete shock!)

Nu had mijn man dat kammetje niet goed vastgeklikt in die tondeuse en was het van de tondeuse afgevallen waardoor het machientje op de aller-kortste stand stond.
Ik kon dat niet zien, want normaal glijdt kammetje door de haarbos.

Mijn man zijn hoofd zag eruit als een grasveld waarbij de grasmachine één strook op de allerkortste stand had gemaaid en aan weerzijden van die korte strook alles nog keilang was. Ik was te verbouwereerd om te lachen, maar het was echt geen gezicht. Toen hebben we alles maar zo kort gedaan, hoe hadden we het anders kunnen oplossen? Intussen is zijn haar al een beetje gegroeid en zeg ik, je bent nu al een soort bezempje, zo van de stevige soort, waar je de straat goed mee kan proper vegen.

Een mens kan wat meemaken, maar het was zijn schuld, hij had het niet goed bevestigd en ik was gemotiveerd aan het scheren!

:O :O :'(
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hier man en kinderen gedaan. Ziet er bij allemaal voor nu prima uit. Als we over een aantal weken ons weer mogen vertonen onder sociale contacten dan stuur ik ze eerst naar de kapper. Al denk ik wel dat die een enorme volle agenda krijgt. Mijn eigen haar zit nog wel goed, beetje lang dus doe af en toe een staart in. Dat zelf knippen durf ik niet.
Ben ik even blij dat man lang haar heeft :-D.


Maar wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Dat het ultrakort is?

Voor een man lijkt dat mij geen wereldramp en over 2 maanden is het weer bijgegroeid.

Bovendien gaat de helft van de Nederlandse mannen binnenkort met de tondeuse aan de slag ... Iedereen "coupe tondeuse" dus en je valt zelfs volgende maand of over 2 maand niet uit de toon :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik had eind januari zoon zelf voor het eerst geknipt. Baalde van de dure kapper elke 6/8 weken en dacht, agh hij is nog jong zat om het niet in te zien (dat het scheef is), en tegen de tijd dat hij wel snapt, ben ik er ongetwijfeld beter in geworden lol. Volgens mijn berekening had ik hier zeker 2 jaar de tijd voor. :proud: Tutorials kijken en gaan!

Dus afgelopen weekend noodgedwongen de tweede poging. Ging al stuk beter! Vorige keer knipte ik ook met de keukenschaar, dat was achteraf gezien niet zo snugger want dat knipt niet goed en ik had een fikse hap in de pony lol.

Dit keer kappersschaar, een stuk rechter, alleen niet helemaal tevreden over de achterkant. Maar goed dat is een stuk minder in-your-face dan de scheve pony natuurlijk. Als hij weer naar school kan misschien even 'echt' naar de kapper voor de schoolfoto, maar verder zet ik gewoon door. Als het lang genoeg gaat duren ga ik gewoon man mijn ook knippen. Dat weet hij overigens nog niet. :hihi:
lunchlover wijzigde dit bericht op 06-04-2020 23:09
1.04% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik heb vorig jaar een goedkope tondeuse gekocht en doe sindsdien het haar van m'n man. Scheelt weer zo'n 120 euro per jaar aan kapperskosten. Zo moeilijk is het niet (bij hem dan).
mammezel schreef:
06-04-2020 22:38
Mijn man kwam onlangs ook met een tondeuse thuis. Gekocht in de Aldi. Samen het begeleidend foldertje (want meer was het niet!) bekeken. Zitten allerlei kammetjes bij om op de tondeuse te zetten. Want onderaan in de nek tot half het hoofd heeft een ander kammetje dan boven op het hoofd. En de linkeroor … dat is een ander kammetje dan het rechteroor.
Ik - overmoedig - ik ga jouw haar wel doen. Maar dat viel toch ferm tegen. Op papier ziet het er makkelijker uit dan op het ogenblik dat je die tondeuse in je handen hebt en over dat hoofd glijdt!! Maar … voor de eerste keer viel het niet tegen.

Twee weken geleden zeg ik tegen mijn man: ik ga jouw haar nog eens knippen, want het wordt weer lang. Hij op een hoge stoel en ik als een echte kapster, in de juiste houding om weer eens netjes werk af te leveren. Gewoonlijk steekt hij het kammetje erop en ik 'knip'. Die keer dus ook weer.
Ik geef hier het gesprek letterlijk weer:
(ik ben dus door zijn haar aan het gaan met de tondeuse)
Hij: gaat goed he.
Ik: ja, heel goed.
Hij: héééé, wat is dat? (man voelt kammetje langs zijn hoofd in zijn nek glijden)
Ik: wat? (en intussen scheer ik verder over zijn hoofd).
Ik: Ohhhhhhhhhhhhhhhh. (in complete shock!)

Nu had mijn man dat kammetje niet goed vastgeklikt in die tondeuse en was het van de tondeuse afgevallen waardoor het machientje op de aller-kortste stand stond.
Ik kon dat niet zien, want normaal glijdt kammetje door de haarbos.

Mijn man zijn hoofd zag eruit als een grasveld waarbij de grasmachine één strook op de allerkortste stand had gemaaid en aan weerzijden van die korte strook alles nog keilang was. Ik was te verbouwereerd om te lachen, maar het was echt geen gezicht. Toen hebben we alles maar zo kort gedaan, hoe hadden we het anders kunnen oplossen? Intussen is zijn haar al een beetje gegroeid en zeg ik, je bent nu al een soort bezempje, zo van de stevige soort, waar je de straat goed mee kan proper vegen.

Een mens kan wat meemaken, maar het was zijn schuld, hij had het niet goed bevestigd en ik was gemotiveerd aan het scheren!

:O :O :'(
:rofl: :rofl: :rofl:
Marnamai schreef:
06-04-2020 23:02
Ben ik even blij dat man lang haar heeft :-D.


Maar wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Dat het ultrakort is?



Da's waar, een wereldramp is het niet. Maar mijn man is niet iemand die al eerder zulk skinny-kapsel had, dus was het toch even wennen. Hij vond het ook zo kanker-achtig overkomen, maar intussen zijn we het dus gewoon en vinden we het zelfs mooi. Intussen - zoals geschreven - al wel weer enkele mm lang. En ik wrijf elke dag over zijn bolletje. :there:

Die zal voortaan wel extra checken of het kammetje vast zit!
Ik heb mijn man zijn haar geknipt. Voor de crisis moets hij eigenlijk al maar lukte niet qua tijd en toen had hij een probleem met het video bellen en vergaderen.

Heb op YouTube filmpjes gekeken en er maar aan begonnen. Je ziet geen overgangen en zit super netjes. Hij zei zelf al....Ik ga voortaan niet meer naar de kapper het zit nu veel leuker.

Ben wel trots en vond het nog leuk om.te doen ook.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-04-2020 22:35
Als je googelt op gedekte overloop scheren krijg je meerdere goede filmpjes. De meesten gaan van lang naar kort, maar er was er ook een die begon onderaan met kort. Dat zou ik dus niet doen. Ik denk dat ik met 8 begin. Eerst eens kijken wat dat apparaat doet. :proud:
Thanks, dit gaat wat worden🐩
Alle reacties Link kopieren
Die Mammezel-actie heb ik jaren geleden ook bij vriend gedaan :rofl: inmiddels zijn we 25 jaar samen.
Vriend is al jaren kalend en heeft (nu echt) een tondeuse-kapsel en doet dat al jaren zelf.
Oudste zoon was net naar de kapper geweest gelukkig.

Jongste zou ik heel graag knippen maar ik mag niet :O
Hij is 10 en nogal met uiterlijk bezig (hij is ook degene met de beste kijk als ik bv vraag welke schoenen ik ergens bij aan moet). Hij heeft dun en steil haar, in een zijscheiding, met nu echt veel te veel gel erin, maar hij is echt zó eigenwijs.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Twee zoons heb ik gedaan, man durft het niet aan om mij mijn gang te laten gaan :mrgreen:
Al waren de jongens best goed gelukt.
Mijn zoon (minderbegaafd en nog wat andere problemen) kon als kleine niet naar de kapper. Hij ging wel altijd mee met mij maar dat zitten, en dan ook stil zitten, dat ging niet. Ben hem dus zelf gaan knippen. In de eerste instantie als hij sliep :D
Tot een jaar of 12 vond hij het prima, en het zat ook leuk. Maar ja als ik er niet meer ben zal hij toch door een ander geknipt moeten worden. Met mijn lieve begripvolle kapper zijn we gaan oefenen. Het is ondertussen een flinke tijd geleden dat ik knipte.
Ik ben dus benieuwd of ik het nog een beetje in de vingers heb :D
janena schreef:
06-04-2020 22:37
Ik ben echt zo blij dat ik mijn jongens met lange afro krullen al jaren zelf knip, dat de andere zijn dreadlocks heeft die ik ook zelf bijhoudt en dat ik mijn eigen haar kan doen 😁😅..

Benieuwd hoe iedereen er tegen eind april bij loopt hahaha...
Ik doe ook al jaren ons eigen haar. Ben bij mezelf begonnen, omdat ik steeds maar ontevreden van de kapper kwam. Daarna kwamen de kinderen, omdat ik nu toch al wist hoe ik lang haar moest knippen. Sinds twee jaar knip ik ook mijn man. Hij vergeet steeds om naar de kapper te gaan en op een gegeven moment ze ik dat het genoeg was en dat ik het zelf wel ging doen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat mn oudste al bijna 18 is en ik dus al jaren zelf scheer bij ze, (oudste wilde nooit naar de kapper) alleen mn eigen haar.....maar dat is lang dus ach op wat dode punten na overleef ik het wel. :lol:
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-04-2020 21:53
Met pony’s knippen heb ik wel ervaring, die heeft mijn oudste dochter. Dat is ook wel eens mis gegaan, dat het te kort werd. Je moet er echt goed voor zitten want als je er van onderaf naar kijkt lijkt het langer.
Mijn dochter heeft het weleens zelf gedaan, want ze wilde een pony. Binnen 2 seconden was het gebeurd: Iets kort en hartstikke scheef, maar ja.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
07-04-2020 00:23
Die Mammezel-actie heb ik jaren geleden ook bij vriend gedaan :rofl: inmiddels zijn we 25 jaar samen.
Vriend is al jaren kalend en heeft (nu echt) een tondeuse-kapsel en doet dat al jaren zelf.
Oudste zoon was net naar de kapper geweest gelukkig.

Jongste zou ik heel graag knippen maar ik mag niet :O
Hij is 10 en nogal met uiterlijk bezig (hij is ook degene met de beste kijk als ik bv vraag welke schoenen ik ergens bij aan moet). Hij heeft dun en steil haar, in een zijscheiding, met nu echt veel te veel gel erin, maar hij is echt zó eigenwijs.
Of je maakt een deal, hij mag in ruil jouw haar knippen. Wel op eigen risico :-D
Alle reacties Link kopieren
:nerd:
mammezel schreef:
06-04-2020 22:38
Mijn man kwam onlangs ook met een tondeuse thuis. Gekocht in de Aldi. Samen het begeleidend foldertje (want meer was het niet!) bekeken. Zitten allerlei kammetjes bij om op de tondeuse te zetten. Want onderaan in de nek tot half het hoofd heeft een ander kammetje dan boven op het hoofd. En de linkeroor … dat is een ander kammetje dan het rechteroor.
Ik - overmoedig - ik ga jouw haar wel doen. Maar dat viel toch ferm tegen. Op papier ziet het er makkelijker uit dan op het ogenblik dat je die tondeuse in je handen hebt en over dat hoofd glijdt!! Maar … voor de eerste keer viel het niet tegen.

Twee weken geleden zeg ik tegen mijn man: ik ga jouw haar nog eens knippen, want het wordt weer lang. Hij op een hoge stoel en ik als een echte kapster, in de juiste houding om weer eens netjes werk af te leveren. Gewoonlijk steekt hij het kammetje erop en ik 'knip'. Die keer dus ook weer.
Ik geef hier het gesprek letterlijk weer:
(ik ben dus door zijn haar aan het gaan met de tondeuse)
Hij: gaat goed he.
Ik: ja, heel goed.
Hij: héééé, wat is dat? (man voelt kammetje langs zijn hoofd in zijn nek glijden)
Ik: wat? (en intussen scheer ik verder over zijn hoofd).
Ik: Ohhhhhhhhhhhhhhhh. (in complete shock!)

Nu had mijn man dat kammetje niet goed vastgeklikt in die tondeuse en was het van de tondeuse afgevallen waardoor het machientje op de aller-kortste stand stond.
Ik kon dat niet zien, want normaal glijdt kammetje door de haarbos.

Mijn man zijn hoofd zag eruit als een grasveld waarbij de grasmachine één strook op de allerkortste stand had gemaaid en aan weerzijden van die korte strook alles nog keilang was. Ik was te verbouwereerd om te lachen, maar het was echt geen gezicht. Toen hebben we alles maar zo kort gedaan, hoe hadden we het anders kunnen oplossen? Intussen is zijn haar al een beetje gegroeid en zeg ik, je bent nu al een soort bezempje, zo van de stevige soort, waar je de straat goed mee kan proper vegen.

Een mens kan wat meemaken, maar het was zijn schuld, hij had het niet goed bevestigd en ik was gemotiveerd aan het scheren!

:O :O :'(
Ik heb ook een keer een half snelwegje op het achterhoofd van mijn vriend geplaatst. Ik moest zo ontzettend lachen (wilde niet lachen, maar het leek wel een slapstick). Je begrijpt, ik mag niet meer in de buurt van zijn haar komen.
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
07-04-2020 07:51
:nerd:

:hihi:

Ik heb ook een keer een half snelwegje op het achterhoofd van mijn vriend geplaatst. Ik moest zo ontzettend lachen (wilde niet lachen, maar het leek wel een slapstick). Je begrijpt, ik mag niet meer in de buurt van zijn haar komen.
Pfff gaat lekker, hoorde bij mijn vorige bericht :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven