Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona piek en de feestdagen.

23-12-2023 00:35 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net dat de virusdeeltjes in het riool flink is gestegen en dat het nu het hoogste aantal ooit zou zijn sinds het gemeten wordt. Kuipers roept iedereen op om bij klachten niet aan te schuiven bij het kerstdiner want de kans aanzienlijk is dat je besmet bent.

Het verbaasd me helemaal niks want ik hoor om me heen veel mensen hoesten, snotteren en ik hoor steeds vaker dat mensen ziek zijn. En deze tijd van het jaar is natuurlijk ook ideaal voor corona en andere virussen.

Hoe kijken jullie hier nu tegenaan met het oog op de feestdagen en dat een test niet meer hoeft? Ja corona gaat nooit meer weg maar je wil neem ik aan niet dat je kwetsbare dierbaren besmet raken.
De huidige coronavarianten zijn niet zo gevaarlijk meer. Beschermen van kwetsbaren deed je ook met een verkoudheid voor corona neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al decennia is griep behoorlijk aanwezig tijdens de winter/feestdagen.
En griep zorgt ieder jaar ook voor behoorlijk wat extra doden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren positief getest en ben ook even flink in de lappenmand. Alle kerstplannen gecancelled. Ik heb al 3,5 jaar long covid dus ik neem voor mezelf en anderen geen enkel risico. Tot nu toe gaat het oke en ben ik vooral benauwd en aan het hoesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een tweetal gezinsleden ziek, geen corona. Wel alles afgezegd voor de kerstdagen, omdat er geen extra mensen ziek hoeven te worden. Daarnaast trekken ze op dit moment geen extra mensen om zich heen. Jammer, volgende keer beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen kwetsbare dierbaren. Een kind is al 3 weken aan het hoesten, dus dat mag gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar dat de kinderen toch al weken verkouden zijn. Bij echt ziek gaan we uiteraard niet bij opa en oma aan tafel zitten. We gaan het afwachten, want op school heerste ook vanalles en daar zijn ze tot en met gisteren natuurlijk gewoon geweest.
happyapple wijzigde dit bericht op 23-12-2023 06:51
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
BlauweTulp schreef:
23-12-2023 00:44
De huidige coronavarianten zijn niet zo gevaarlijk meer. Beschermen van kwetsbaren deed je ook met een verkoudheid voor corona neem ik aan.
Niet omdat ze minder gevaarlijk zijn, maar omdat er meer afweer is onder de bevolking.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Juul234 schreef:
23-12-2023 05:39
Hier een tweetal gezinsleden ziek, geen corona. Wel alles afgezegd voor de kerstdagen, omdat er geen extra mensen ziek hoeven te worden. Daarnaast trekken ze op dit moment geen extra mensen om zich heen. Jammer, volgende keer beter.
Wel jammer, maar dit is hoe het volgens mij altijd zou moeten: als je ziek bent beperk je je contact met anderen.
Ongeacht welk virus je precies hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies, waarom zou je anderen willen besmetten met jouw virus? Ik stel het in elk geval nooit op prijs als mensen zwak, ziek en misselijk bij me aanschuiven zonder dat van tevoren even te bespreken.
You want me. You need me. You can't live without me. And you know it. You just don't know you know it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
23-12-2023 06:52
Wel jammer, maar dit is hoe het volgens mij altijd zou moeten: als je ziek bent beperk je je contact met anderen.
Ongeacht welk virus je precies hebt.
Dit. Afgelopen weken weer veel te maken gehad ook met collega’s die hoestend, snotterend en koortsig op kantoor waren en dan riepen “nee het is geen Corona hoor!” Dat boeit me dus echt niet, of het Corona is of een griep, werk gewoon thuis als je denkt dat me toch kan werken en hou je die ziekte lekker bij je. Ik snap echt niet dat we dat nu nog niet geleerd hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Corona of niet boeit me niet. Testen doen we ook niet. Als je echte ziek bent, blijf je thuis. Maar ik ga niet om een snotneus alles afzeggen en dat wil de rest waarmee we het vieren ook niet. Bij echt ziek, zwak en misselijk uiteraard wel.
Wij testen ook niet, de kinderen hoesten en snotteren al weken en zijn ook al ziek geweest, misschien corona misschien iets anders geen idee.
Ik ga er ook vanuit dat we tijdens de kerstdagen ook andere hoestende en proestende kinderen treffen, en misschien ook wel verkouden volwassenen.
Net als voor corona dat maakt ons helemaal niets uit.
Wanneer iemand koorts heeft of zich echt ziek voelt dan haken we af. Kerst hoeft niet koste wat kost door te gaan.
We gaan net als de griep niet krampachtig om met corona, het hoort erbij en zal ieder jaar terugkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja dat ook weer. Iedereen moet een aantal vragen beantwoorden voordat de deur opengaat. ;-D Een testje onder de deur doorschuiven.
Dan moet het maar zoals het kan
rastan schreef:
23-12-2023 07:24
Dit. Afgelopen weken weer veel te maken gehad ook met collega’s die hoestend, snotterend en koortsig op kantoor waren en dan riepen “nee het is geen Corona hoor!” Dat boeit me dus echt niet, of het Corona is of een griep, werk gewoon thuis als je denkt dat me toch kan werken en hou je die ziekte lekker bij je. Ik snap echt niet dat we dat nu nog niet geleerd hebben.
Zo vervelend!
Hier ook, en ik had het dus plakken!

Collega’s die lekker hutjemutje zitten en vervolgens vertellen dat ze zich zo ziek voelen. Corona, geen idee want testen doen ze niet meer. Maar thuis blijven? Nee hoor.

Mijn mening: heb je klachten, of dat nou griepklachten of coronaklachten zijn, blijf dan a.u.b. weg. Zij konden hun werk prima vanuit thuis doen. Ik vind dit echt heel naar gedrag. Alsof ze onmisbaar zijn en het plausibel is dat ze een ander opzadelen met welk virus dan ook. Lekker zo de feestdagen in met zijn allen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik waardeer het absoluut niet als iemand die ik niet kan vermijden, openlijk gaat zitten snotteren en hoesten. Ik houd dan mijn gezicht afgewend maar de kans op infectie is dan wel erg groot.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat iedereen zich sociaal gedraagt en lekker thuis blijft als hij ziek of verkouden is. Iemand covid geven met het risico op post covid is onnoemelijk asociaal.
rastan schreef:
23-12-2023 07:24
Dit. Afgelopen weken weer veel te maken gehad ook met collega’s die hoestend, snotterend en koortsig op kantoor waren en dan riepen “nee het is geen Corona hoor!” Dat boeit me dus echt niet, of het Corona is of een griep, werk gewoon thuis als je denkt dat me toch kan werken en hou je die ziekte lekker bij je. Ik snap echt niet dat we dat nu nog niet geleerd hebben.

En als je nu niet thuis kunt werken? En jouw werk de bron der besmettingen is?

Als mijn collega's en ik bij ieder snotje thuis blijven dan moeten steeds hele klassen naar huis gestuurd worden. Niet echt bevorderlijk voor het onderwijs en het werk van de ouders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat een test niet meer hoeft wil nog niet zeggen dat je zelf niet kan testen natuurlijk.
Ik ben al maanden verkouden, maar test wel bij twijfel en bij echt ziek ga ik nergens heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
23-12-2023 08:06
En als je nu niet thuis kunt werken? En jouw werk de bron der besmettingen is?

Als mijn collega's en ik bij ieder snotje thuis blijven dan moeten steeds hele klassen naar huis gestuurd worden. Niet echt bevorderlijk voor het onderwijs en het werk van de ouders.
Hier in de zorg hetzelfde. Afgelopen weken is iedereen wel aan het snotteren geweest, allemaal doorgegeven aan elkaar. Maar gelukkig is niemand zo ziek geworden dat ze zich ziek moesten melden. Gewoon verkouden, vol hoofd. Tja, als we daarmee al thuis moeten blijven kunnen we de hele tent wel dicht gooien in deze periode. En dit is ook nog eens de drukste periode van het jaar, dus dat kan gewoon echt niet. Als iemand zich echt beroerd voelt, koortsig, gewoon echt ziek dan blijven ze thuis. Maar niet voor elk kuchje of snotneus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het lastig want voorheen bleef je ook niet met elk verkoudheidje thuis. Ik ben best verkoudheidgevoelig dus dat zou betekenen dat ik in het griepseizoen om de haverklap al m’n activiteiten zou moeten cancelen en veel thuis zou moeten werken. Dan zou ik echt een beperkt leven hebben vrees ik.
Wel test ik nog steeds op corona bij verkoudheid. Gewoon omdat sommige mensen op corona heftiger reageren qua klachten. En als ik me niet lekker of ziek voel dan zeg ik vanzelfsprekend zaken af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
23-12-2023 07:38
Corona of niet boeit me niet. Testen doen we ook niet. Als je echte ziek bent, blijf je thuis. Maar ik ga niet om een snotneus alles afzeggen en dat wil de rest waarmee we het vieren ook niet. Bij echt ziek, zwak en misselijk uiteraard wel.
Same.

Wij vinden het ook belangrijk om met elkaar te zijn. En stel, iemand steekt opa aan, naja, dat is het risico dan maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is momenteel ook een officiële griepepidemie. Daar hoor je nauwelijks iets over in de media.
Alle reacties Link kopieren Quote
BlauweTulp schreef:
23-12-2023 00:44
De huidige coronavarianten zijn niet zo gevaarlijk meer. Beschermen van kwetsbaren deed je ook met een verkoudheid voor corona neem ik aan.
1 op de 5 krijgt longcovid. Dus je gaat weliswaar niet dood maar je kwaliteit van leven is daarna zeer beperkt. En om dat te krijgen hoef je niet kwetsbaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben afgelopen week ook lekker thuis blijven werken. Op het werk de 1 na de ander ziek, geen idee wat, maar daar had ik zelf geen zin in.
Qua feestdagen gedraag ik me niet anders dan voor voor corona. Voel ik me niet lekker, dan ga ik niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven