Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona piek en de feestdagen.

23-12-2023 00:35 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net dat de virusdeeltjes in het riool flink is gestegen en dat het nu het hoogste aantal ooit zou zijn sinds het gemeten wordt. Kuipers roept iedereen op om bij klachten niet aan te schuiven bij het kerstdiner want de kans aanzienlijk is dat je besmet bent.

Het verbaasd me helemaal niks want ik hoor om me heen veel mensen hoesten, snotteren en ik hoor steeds vaker dat mensen ziek zijn. En deze tijd van het jaar is natuurlijk ook ideaal voor corona en andere virussen.

Hoe kijken jullie hier nu tegenaan met het oog op de feestdagen en dat een test niet meer hoeft? Ja corona gaat nooit meer weg maar je wil neem ik aan niet dat je kwetsbare dierbaren besmet raken.
Alle reacties Link kopieren Quote
dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
kweepeer schreef:
29-01-2024 00:18
Dat die kans relatief groter is met elke volgende besmetting kan ik niet meer terugvinden (ik zie de grafiek zo voor me, maar kan de bron niet meer vinden).

Wat ik wel kon vinden is dat je bij elke herbesmetting kans maakt op long covid en dat de cumulatieve kans dus groter is bij meer herbesmettingen https://www150.statcan.gc.ca/n1/pub/75- ... 15-eng.htm. Even doorscrollen naar Chart 2 op ongeveer 1/3 van de pagina. 1 keer corona gehad: 14.6% kans op long covid. 2 keer: 25.4% kans. 3 keer: 37.9% kans.

Geen fijne cijfers.
= als je vatbaar bent voor veel besmettingen, ben je vatbaarder voor restverschijnselen.

Dat wil niet zeggen dat iedereen heel vaak besmet gaat worden en dús restverschijnselen krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was het niet 1 of de 8 die Longcovid krijgen?

En wat verkoudheid of ziek betreft: Als ik snipverkouden ben dan ben ik niet lekker en blijf thuis. Vind het wel een verschil of je iets verkouden of erg verkouden. In de zorg en onderwijs kan je niet thuis werken,inderdaad zoals al gezegd hier: In de klas afstand houden en in de zorg een FFP3-masker op.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Quincy2 schreef:
29-01-2024 09:03
= als je vatbaar bent voor veel besmettingen, ben je vatbaarder voor restverschijnselen.

Dat wil niet zeggen dat iedereen heel vaak besmet gaat worden en dús restverschijnselen krijgt.
Nee natuurlijk niet, dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven