Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Daten met avondklok

27-02-2021 19:17 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eens een topic voorbij zien komen 'daten in coronatijd', maar kan deze niet vinden dus bij deze..:)

Er staat een afspraak gepland met een date van vroeger. Kennen elkaar al heel lang maar nadat we laatst aan de praat kwamen wilden we eigenlijk weer eens afspreken.

Beide wisselende werktijden, dus een dag dat beide uitkomt is al enigszins lastig. Afspreken na werktijd 's avonds dus helemaal. Wil je na het werk nog even naar huis douchen en omkleden kun je daarna niet de straat op want avondklok, ongeacht of je gaat blijven slapen of niet.

Hoe staan jullie daarin? Gewoon nog even volhouden of zijn er daters die de gok gewaagd hebben om toch de deur uit te gaan? :rolling:
Alle reacties Link kopieren
RedBaron schreef:
27-02-2021 19:17
... nog even naar huis douchen en omkleden kun je daarna niet de straat op want avondklok, ongeacht of je gaat blijven slapen of niet.
Ga bij hem douchen en omkleden.
Laat hem op de bank wachten, terwijl jij aan het douchen bent.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog relatief dicht bij elkaar woont, kan je een hond lenen van iemand?
Alle reacties Link kopieren
elsjeregen schreef:
27-02-2021 23:10
Mss uberhaupt even uitstellen tot je weer wat kunt doen?
Ik zou het ongemakkelijk vinden om eerste date bij elkaar thuis af te spreken, zeker als er door de avondklok ook nog die beladenheid is van blijven slapen of niet.
En anders gewoon overdag afspreken voor een wandeling ergens, en dan ergens koffie of een broodje halen ofzo.
Je mist echt een cafeetje nu, voor deze momenten
Welke wereld leef jij?
even is hier al een jaar potentiele dates on hold. Daar ben ik afgelopen oktober toch echt vanaf gestapt.
even?!?
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
27-02-2021 23:37
Welke wereld leef jij?
even is hier al een jaar potentiele dates on hold. Daar ben ik afgelopen oktober toch echt vanaf gestapt.
even?!?
Het gaat toch alleen om die avondklok?
Alle reacties Link kopieren
Die avondklok is zo onzinnig. Dus tot half 9 niets aan handje maar 10 over 9 val je gelijk dood neer.

Ik zou het erop wagen denk. Helemaal niet aso, andere veroordelen terwijl jezelf met je partner op de bank aan de wijn zit vind ik eerder aso.

Ik heb een partner en ga niet tegen de avondklok in (met heel veel weerzin overigens, net als niet met zijn 2 naar mijn vader kunnen gaan, ook zo onzinnig omdat hij wel hierheen mag).

Als je dat geld niet hebt of echt niet durft een hele lange date tot half 5 ervan maken. Dan zal corona je niet te pakken krijgen. Na half 5 is het niet meer actief :P

Volgende week zijn er vast nog meer hele onzinnige regels, dus wat vandaag aso is, is morgen de wet. Beetje logisch nadenken. Dus niet naar illegaal feest met 100 man maar een date die toch gaat komen valt wmb echt wel mee.
aardbeienslof schreef:
27-02-2021 21:45
Als jullie werktijden zoveel verschillen dat je alleen maar tot na 21.00 kunt afspreken dan zou ik niet eens aan een relatie beginnen.

Ik zou niet de avondklokregel overtreden
Wat een onzin. Als je elkaar langer en beter kent kan je natuurlijk je roosters op elkaar gaan afstemmen, zoals alle mensen in relaties die onregelmatig werken dat doen.
Maar als je elkaar net ontmoet hebt dan zijn die roosters al ingepland en komt het soms slecht uit.

Ik herken wat je schrijft to. Ik zit er zelf tegenaan te hikken om de gok maar gewoon te nemen. Dan maar een boete. Ben ook zo klaar met alle onzinnige regels.
Echt: afstand houden, handen wassen, masker, niet de grens over etc allemaal prima. Maar die avondklok slaat nergens op en ik heb er echt last van.

zie om me heen ook dat mensen met een fijn gezin thuis het vaak niet snappen: waarom moet je de straat op s avonds? Nou omdat iedere avond alleen zitten echt niet tof is.
Klinkt romantisch maar om 21.01 verander je in een pompoen
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
28-02-2021 05:56
Die avondklok is zo onzinnig. Dus tot half 9 niets aan handje maar 10 over 9 val je gelijk dood neer.

Ik zou het erop wagen denk. Helemaal niet aso, andere veroordelen terwijl jezelf met je partner op de bank aan de wijn zit vind ik eerder aso.
Over veroordelen gesproken... :roll:
Ik woon niet samen met mijn vriend, en nu met de avondklok zie ik hem hooguit 1x per week en soms een week niet. En ja dat is ontzettend klote, maar die avondklok negeren vinden we allebei absoluut geen optie. Dus we dealen er gewoon mee dat het nu zo is, het wordt vanzelf weer beter, het is niet het einde van de wereld.
Die avondklok is er niet voor niets. Buiten het feit of het nou wel of niet helpt, je hebt je er gewoon aan te houden. Je geeft jezelf toch ook geen toestemming om door rood te rijden als je haast hebt?
Veel mensen zeiken zo dat ze er klaar mee zijn, het niet meer aankunnen, en willen de regels dus gaan negeren. Maar ze beseffen niet dat juist daardoor het nog langer duurt..
Panda1987 schreef:
28-02-2021 06:59
Je geeft jezelf toch ook geen toestemming om door rood te rijden als je haast hebt?
Mooi voorbeeld. Dan staan we gewoon anders tegenover onzinnige regels in het algemeen: ik ga op de fiets als er niets aan komt toch echt regelmatig door rood.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
28-02-2021 07:09
Mooi voorbeeld. Dan staan we gewoon anders tegenover onzinnige regels in het algemeen: ik ga op de fiets als er niets aan komt toch echt regelmatig door rood.
Slim.....
Het gaat niet om of de regels zinnig zijn of niet, jij VINDT ze onzinnig. Maar je moet ze alsnog naleven.
Maar geloof me dat zal oom agent echt geen goede reden vinden als hij je een boete geeft.
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
28-02-2021 05:56
Die avondklok is zo onzinnig. Dus tot half 9 niets aan handje maar 10 over 9 val je gelijk dood neer.

Ik zou het erop wagen denk. Helemaal niet aso, andere veroordelen terwijl jezelf met je partner op de bank aan de wijn zit vind ik eerder aso.

Ik heb een partner en ga niet tegen de avondklok in (met heel veel weerzin overigens, net als niet met zijn 2 naar mijn vader kunnen gaan, ook zo onzinnig omdat hij wel hierheen mag).

Als je dat geld niet hebt of echt niet durft een hele lange date tot half 5 ervan maken. Dan zal corona je niet te pakken krijgen. Na half 5 is het niet meer actief :P

Volgende week zijn er vast nog meer hele onzinnige regels, dus wat vandaag aso is, is morgen de wet. Beetje logisch nadenken. Dus niet naar illegaal feest met 100 man maar een date die toch gaat komen valt wmb echt wel mee.
Echt? Snap je na een jaar nog niet dat het om de reisbewegingen gaat die daardoor beperkt worden ? Niet of je wel of niet besmet kan worden. Wauw.

Wij hebben elkaar leren kennen de week voor alle coronamaatregels. Uit eten zijn we een keer geweest met de versoepelingen in de zomer.
Wij koken voor elkaar doordeweeks eten samen en dan weer weg. Soms zien we elkaar maar een uurtje. Allebei drukke banen en werktijden. Ik ga ook ochtends wel eens langs,kopje koffie drinken en dan weer door .
Wij bellen veel.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Panda1987 schreef:
28-02-2021 07:14
Slim.....
Het gaat niet om of de regels zinnig zijn of niet, jij VINDT ze onzinnig. Maar je moet ze alsnog naleven.
Maar geloof me dat zal oom agent echt geen goede reden vinden als hij je een boete geeft.
Prima, dan betaal ik die. Hoor je mij toch ook niet moeilijk over doen?

Ik heb me heel lang steng aan alle regels gehouden. Maar dit grijpt te ver in op mijn leven en het duurt te lang.

Ik sta niet te rellen in Urk en ik sta niet te raven in het Vondelpark. Maar ik word gek van altijd maar voor 9u thuis.
En ik geloof er niet in: s middags zijn de straten en parken vol maar s avonds ben ik ineens een gevaarlijke besmetter? Kom nou...
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
28-02-2021 07:26
Prima, dan betaal ik die. Hoor je mij toch ook niet moeilijk over doen?

Ik heb me heel lang steng aan alle regels gehouden. Maar dit grijpt te ver in op mijn leven en het duurt te lang.

Ik sta niet te rellen in Urk en ik sta niet te raven in het Vondelpark. Maar ik word gek van altijd maar voor 9u thuis.
En ik geloof er niet in: s middags zijn de straten en parken vol maar s avonds ben ik ineens een gevaarlijke besmetter? Kom nou...
Nogmaals, ik zeg ook niet of die avondklok wel of niet helpt, maar die regels zijn er niet voor niets..
Een boete voor door rood rijden betaal je, prima. Maar wat als je door rood rijdt, en een auto schept je omdat jullie elkaar niet hebben gezien? Jij in het ziekenhuis, en auto wordt aansprakelijk gesteld omdat dat altijd zo gaat, en dat omdat jij door rood rijdt? Neem je dat dan ook maar voor lief?
En ja dit heel wat anders dan die avondklok, maar je begrijpt mn punt.
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om gewoon even die regels te volgen, het gaat alleen maar langer duren als iedereen denkt zoals jij.
Tja ik ben in al die jaren fietsen nog nooit aangereden, dus kennelijk is het een te verwaarlozen risico of kan ik goed inschatten dat er geen enkele auto aankomt.

Net zoals ik denk dat ik nu het risico van s avonds over straat gaan ook prima in kan schatten.

Waarom is het zo moeilijk? Omdat ik alleen woon. Omdat ik ook op andere gebieden een heftig jaar had. Omdat ik dan soms van me af wil praten, even tijd samen doorbrengen, en niet wéér via zoom. Omdat een avond dan zo om is. Omdat ik op gegeven moment in 3 maanden niemand meer had aangeraakt en er helemaal een beetje raar van werd. Omdat ik niet geloof dat die maatregel echt iets doet. Daarom is het zo moeilijk om me er wel aan te houden.

En het is niet ‘gewoon even’. Het duurt nu al een jaar en dat is lang. En het is ook niet te overzien want de regels en routekaarten veranderen steeds. Daarom.
Alle reacties Link kopieren
En waarom denk je dat het al een jaar duurt? Als iedereen zich gewoon aan de regels had gehouden hadden we deze lockdown misschien niet eens gehad, en hadden we misschien nooit een avondklok gehad. Maar dat zullen we nooit zeker weten omdat er zoveel mensen zijn die denken het ook wel zelf in te kunnen schatten. Die toch meer mensen thuis uitnodigen dan mag, toch feestjes geven, geen afstand houden, wel met klachten naar buiten gaan, noem maar op. En daarom duurt het zo lang.
Ik zeg niet dat corona weg zou zijn geweest, maar als iedereen de regels zou hebben nageleefd zouden we niet zijn waar we nu zijn.
Panda1987 schreef:
28-02-2021 08:02
. Die toch meer mensen thuis uitnodigen dan mag, toch feestjes geven, geen afstand houden, wel met klachten naar buiten gaan, noem maar op. En daarom duurt het zo lang.
Ik zeg niet dat corona weg zou zijn geweest, maar als iedereen de regels zou hebben nageleefd zouden we niet zijn waar we nu zijn.
Dat vind ik allemaal zinnige regels en daar hou ik me aan. Maar ik ben gewoon heel slecht in het opvolgen van onzinnige regels omdat het nu eenmaal een regel is.

Als de regels minder onzinnig waren en de overheid beter zou communiceren, zouden we nu ook ergens anders zijn overigens. Leg de schuld niet bij de mensen.
Gewoon gaan. Ik doe het zelf ook en het voelt heerlijk. Gewoon doen wat jij wil samen met een ander. Nog geen enkele boete gehad. Zo wel, is het jammer.

Veel plezier!
Panda1987 schreef:
28-02-2021 07:14
Slim.....
Het gaat niet om of de regels zinnig zijn of niet, jij VINDT ze onzinnig. Maar je moet ze alsnog naleven.
Maar geloof me dat zal oom agent echt geen goede reden vinden als hij je een boete geeft.
"We" moeten niets.

We zijn vrije mensen met het recht zelf te bepalen wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
28-02-2021 08:06
Dat vind ik allemaal zinnige regels en daar hou ik me aan. Maar ik ben gewoon heel slecht in het opvolgen van onzinnige regels omdat het nu eenmaal een regel is.

Als de regels minder onzinnig waren en de overheid beter zou communiceren, zouden we nu ook ergens anders zijn overigens. Leg de schuld niet bij de mensen.
Je kunt de regels onzinnig vinden, maar ze zijn er nou eenmaal. En anderen vinden de andere regels onzinnig, en zijn daarvan overtuigd dat ze die best kunnen breken.
Het is erg makkelijk om te zeggen dat die regels breken niet mag maar wat jij doet wel.
Maar goed ik merk dat ik moet blijven herhalen en het komt toch niet binnen, dus het is voor mij nu wel klaar. Doe vooral wat je zelf wil en blijf verder vooral klagen.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
28-02-2021 08:11
"We" moeten niets.

We zijn vrije mensen met het recht zelf te bepalen wat te doen.
Mensen zoals jij houden alles zelf in stand...

En bedankt hè ;-)
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
28-02-2021 08:11
"We" moeten niets.

We zijn vrije mensen met het recht zelf te bepalen wat te doen.
Nou blijkbaar moeten we toch wel anders zouden ze er geen boete op zetten he :lol:
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
28-02-2021 08:15
Je kunt de regels onzinnig vinden, maar ze zijn er nou eenmaal. En anderen vinden de andere regels onzinnig, en zijn daarvan overtuigd dat ze die best kunnen breken.
Het is erg makkelijk om te zeggen dat die regels breken niet mag maar wat jij doet wel.
Maar goed ik merk dat ik moet blijven herhalen en het komt toch niet binnen, dus het is voor mij nu wel klaar. Doe vooral wat je zelf wil en blijf verder vooral klagen.
Ja dit vooral. Al maak je het jezelf daar echt niet makkelijker mee...
Hoe erger je je ergens tegen verzet, hoe moeilijker er mee te leven valt.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
27-02-2021 23:20
Je moet niet kijken wat er allemaal NIET kan, maar kijken wat er wel kan.
Spreek desnoods om 7:00 uur in de ochtend af. Samen even ontbijten.... of ga douw-trappen... hoe apart en grappig kan het zijn? Of toch in de avond afspreken en blijven slapen in logeerkamer of woonkamer (zoals reeds geopperd).

Waar een wil is, is een weg.
Dit. Ik snap niet zo goed waar het probleem precies zit. Ook mensen met wisselende diensten hebben toch zo'n 15 uur per dag vrij (en dan tel ik de weekenden en vrije/slaap/wisseldagen nog niet eens mee). Het moet wel erg gek lopen wil jullie overlap in vrij wekenlang precies tussen 21:00 en 4:30 vallen toch? Hebben jullie nergens een paar uurtjes voor dauwtrappen, lunchen, ochtend/middagwandeling, (vroeg) diner?
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
27-02-2021 19:26
Huh? Bedoel je met die laatste zin nou dat je de avondklok zou willen negeren om te daten?
Oh, ach en wee. Wat zegt to nu weer. Zo obstinaat.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ik vind de avondklok voor mijn gewone dagelijks leven lastig. Ik doe normaal vaak om 21:30 nog even boodschappen, of ik haal ergens wat eten. Merk echt dat ik nu vaak de tijd vergeet en dat het opeens niet meer kan. Maar ja, het moet maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven