Coronavirus COVID-19 alle pijlers

En wie heeft er nou daadwerkelijk corona dan?

14-03-2020 21:20 257 berichten
Welke forummers hebben er corona?
Veel sterkte Sjansje.. Las je laatste bericht :heart:
@ Sjansje, wat verdrietig om te lezen! Veel sterkte!
sjansje schreef:
04-04-2020 08:52
Dat weet ik niet. Ik verwacht vandaag een telefoontje van de Intensivist, dan zal ook wel duidelijk worden of ik er nog even bij mag. Vannacht is hij nog meer achteruit gegaan.
Oh wat erg voor je, heel veel sterkte!
aikidoka schreef:
04-04-2020 08:51
In Duitsland wordt heel veel getest en daar is 90% van de testen Corona negatief, dus de kans dat je iets anders hebt gehad is veel groter dan de kans dat je het wel hebt gehad.
Ik hoop dat wat ik heb gehad het Corona virus was. Ik ben ziek geworden na bezoek aan mijn moeder. Op haar woonplek is nu een patient met corona. Mijn moeder wordt sinds gister in quarantaine gehouden op verdenking van corona. Ik vind het heel eng. Ben bang dat haar situatie zo maar erg gaat verslechteren. Haar gezondheid is al zwak + hoge leeftijd.

Zelf had ik ook het idee dat als het wat anders was geweest, ik des te meer moet oppassen. Want als je weerstand door een ander virus lager is, ben je natuurlijk vatbaarder voor Corona.

Ik kan onderhand het woord Corona niet meer horen. Maar we zijn hier nog weken mee zoet.
Alle reacties Link kopieren
Ach Sjansje, ik had na je vorige berichten in het andere topic nog even hoop dat het een tijdelijk dal was waar hij (weer) doorheen moest maar dit klinkt niet goed.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je nog even bij hem mag :rose:
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Sjansje!

Ik ben nu 11 dagen ziek. Omdat ik opnieuw mij steeds zieker begon te voelen, heb ik de huisarts gebeld en werd ik gevraagd bij een speciale huisartsenpost op controle te komen.
Hoe het bij mij gelopen is:

Eerst twee dagen een heel vervelende hoofdpijn. Daarna nog steeds hoofdpijn met spierpijn, rillingen en koorts erbij, vermoeidheid en kortademigheid. Dit nog enkele dagen, waarop de koorts zakte en in me eigenlijk al beter voelde, wel nog moe en wat kortademig.
Hierna kreeg ik steeds meer keelpijn en een kuchje. Wat nu een hele vervelende hoest is waar ik soms bijna niet uitkom. Verder ben ik nog steeds vermoeid en kortademig.
Tijdens de controle werd mijn zuurstof gecontroleerd en geluisterd naar mijn longen. Het was goed, de arts denkt door de symptomen en ziekteverloop dat ik corona heb. Nu moet ik thuis uitzieken en bij meer vermoeidheid en kortademigheid , contact opnemen.

veel sterkte gewenst aan alle zieken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is nu voor de tweede keer opgenomen. De eerste keer had hij 3 liter zuurstof nodig, mocht weer naar huis en werd thuis steeds zieker.
Nu is hij al een week in het ziekenhuis met de volle 15 liter zuurstof. Er zit geen enkele verbetering in.
Ik maak me enorm zorgen.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Maar ook geen achteruitgang?
Ik duim dat het goed is dat jij stabiel is gebleven en hij stilaan begint op te knappen !
koko67 schreef:
11-04-2020 10:24
Mijn vader is nu voor de tweede keer opgenomen. De eerste keer had hij 3 liter zuurstof nodig, mocht weer naar huis en werd thuis steeds zieker.
Nu is hij al een week in het ziekenhuis met de volle 15 liter zuurstof. Er zit geen enkele verbetering in.
Ik maak me enorm zorgen.

Vreselijk, veel sterkte.
mientje81 schreef:
11-04-2020 10:06
Veel sterkte Sjansje!

Ik ben nu 11 dagen ziek. Omdat ik opnieuw mij steeds zieker begon te voelen, heb ik de huisarts gebeld en werd ik gevraagd bij een speciale huisartsenpost op controle te komen.
Hoe het bij mij gelopen is:

Eerst twee dagen een heel vervelende hoofdpijn. Daarna nog steeds hoofdpijn met spierpijn, rillingen en koorts erbij, vermoeidheid en kortademigheid. Dit nog enkele dagen, waarop de koorts zakte en in me eigenlijk al beter voelde, wel nog moe en wat kortademig.
Hierna kreeg ik steeds meer keelpijn en een kuchje. Wat nu een hele vervelende hoest is waar ik soms bijna niet uitkom. Verder ben ik nog steeds vermoeid en kortademig.
Tijdens de controle werd mijn zuurstof gecontroleerd en geluisterd naar mijn longen. Het was goed, de arts denkt door de symptomen en ziekteverloop dat ik corona heb. Nu moet ik thuis uitzieken en bij meer vermoeidheid en kortademigheid , contact opnemen.

veel sterkte gewenst aan alle zieken!
Beterschap Mientje.

Word jij ook elke dag gebeld ? Dat heb ik namelijk wel.

Ik heb AB gekregen waardoor mijn longen lijken te verbeteren, dus ik ben nog hoopvol dat het iets anders is.
5 familieleden die het gehad hebben. 1 heeft een ziekenhuisopname gehad en is getest.

Nog twee mensen weet ik, want die hebben waarschijnlijk mijn familieleden aangestoken.

En mijn vriendin , werkt in de verzorging en haar team ook veel zieken en sommige collega’s hebben nu familie leden die opgenomen zijn.
Marloesjuh51 schreef:
11-04-2020 11:31
5 familieleden die het gehad hebben. 1 heeft een ziekenhuisopname gehad en is getest.

Nog twee mensen weet ik, want die hebben waarschijnlijk mijn familieleden aangestoken.

En mijn vriendin , werkt in de verzorging en haar team ook veel zieken en sommige collega’s hebben nu familie leden die opgenomen zijn.
Was het een ziekenhuisopname om zuurtof te krijgen?
miekemv schreef:
11-04-2020 11:34
Was het een ziekenhuisopname om zuurtof te krijgen?
Bij 1 van mijn familieleden wel. Een man 65+ met al zwakke longen. Maar na een nachtje zuurstof mocht hij gewoon weer naar huis tot iedere verbazing.
Marloesjuh51 schreef:
11-04-2020 11:39
Bij 1 van mijn familieleden wel. Een man 65+ met al zwakke longen. Maar na een nachtje zuurstof mocht hij gewoon weer naar huis tot iedere verbazing.
Het is een onvoorspelbare ziekte.
miekemv schreef:
11-04-2020 11:44
Het is een onvoorspelbare ziekte.
Dat vind ik ook. Ik hoop dat er snel een medicijn komt
Marloesjuh51 schreef:
11-04-2020 11:47
Dat vind ik ook. Ik hoop dat er snel een medicijn komt
Nou dat zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij vader is vanochtend, na 16 dagen, de buis uit zijn longen verwijderd!
Dat is in ieder geval heel goed gegaan en nu is het afwachten of hij zonder de buis ook stabiel blijft.
Als dat zo is mag hij over een paar dagen van de IC af :cheer:
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
11-04-2020 10:24
Mijn vader is nu voor de tweede keer opgenomen. De eerste keer had hij 3 liter zuurstof nodig, mocht weer naar huis en werd thuis steeds zieker.
Nu is hij al een week in het ziekenhuis met de volle 15 liter zuurstof. Er zit geen enkele verbetering in.
Ik maak me enorm zorgen.
Ik ken je zorgen :heart:
Maar je moet hoop hebben!

Mijn vader had ook meer dan een week lang weinig verbetering en nu gaat het heel hard!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2020 13:16
Bij mij vader is vanochtend, na 16 dagen, de buis uit zijn longen verwijderd!
Dat is in ieder geval heel goed gegaan en nu is het afwachten of hij zonder de buis ook stabiel blijft.
Als dat zo is mag hij over een paar dagen van de IC af :cheer:
Gefeliciteerd!
koko67 schreef:
11-04-2020 10:24
Mijn vader is nu voor de tweede keer opgenomen. De eerste keer had hij 3 liter zuurstof nodig, mocht weer naar huis en werd thuis steeds zieker.
Nu is hij al een week in het ziekenhuis met de volle 15 liter zuurstof. Er zit geen enkele verbetering in.
Ik maak me enorm zorgen.
Veel sterkte! :hug:
AnAppleADay schreef:
11-04-2020 13:16
Bij mij vader is vanochtend, na 16 dagen, de buis uit zijn longen verwijderd!
Dat is in ieder geval heel goed gegaan en nu is het afwachten of hij zonder de buis ook stabiel blijft.
Als dat zo is mag hij over een paar dagen van de IC af :cheer:
Wat fijn om te lezen! Gefeliciteerd! :cheer:
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 13:34
0.14% gewijzigd
Voor iedereen hier die ziek is sterkte en beterschap toegewenst! Ik denk aan jullie. :rose:
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
11-04-2020 11:30
Beterschap Mientje.

Word jij ook elke dag gebeld ? Dat heb ik namelijk wel.

Ik heb AB gekregen waardoor mijn longen lijken te verbeteren, dus ik ben nog hoopvol dat het iets anders is.
Dankjewel!

Ik ben niet meer gebeld, ze gaven alleen aan dat ik zelf contact op moet nemen bij verergering van de klachten.
Hoop voor je dat het iets anders is en dat je gauw opknapt!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
11-04-2020 13:17
Ik ken je zorgen :heart:
Maar je moet hoop hebben!

Mijn vader had ook meer dan een week lang weinig verbetering en nu gaat het heel hard!
Had jouw vader ook zoveel zuurstof nodig?
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
11-04-2020 18:44
Had jouw vader ook zoveel zuurstof nodig?
De 15L was niet genoeg.
Daarom heeft hij ook meer dan 2 weken geintubeerd gelegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven