Coronavirus COVID-19 alle pijlers

'gewoon' aan het werk

02-04-2020 11:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in de krant niet anders dat heel Nederland thuis zit, behalve de mensen in vitale beroepen. Volgens mij valt dat nog wel mee. Veel winkelpersoneel is nog aan het werk op locatie, bouwvakkers, timmermannen, installateurs, idem dito.

Ik run een bedrijf dat bestaat uit een winkel en in de buitendienst 2 collega's die de boel gaan monteren bij mensen thuis.
Het was even omschakelen, en lastig om aan de materialen te komen om veilig doorwerken te garanderen, maar ondertussen hebben we het allemaal in de smiezen en gaat het eigenlijk wel goed. We houden er een aantal voordelen aan over en de grootste is wel dat onze klanten de monteurs niet meer op de vingers kijken. :P .Verder is het vooral onhandig: niet samen in één bus naar een klus en afstand houden tijdens het werk is soms echt lastig, onhandig en eigenlijk niet te doen.

Ik voel me wel veilig nu we ons aan deze richtlijnen kunnen houden en onze klanten begrijpen het gelukkig ook goed als we geen harde toezeggingen over leveranties kunnen doen. In het begin had ik er echt buikpijn van, maar dat is gelukkig over. Het protocol is duidelijk, de rede is ingedaald en we doen wat we kunnen.

Ben jij ook 'gewoon als vanouds' aan het werk? Hoe vind je dat?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gewoon aan het werk. Sterker nog: ik denk dat ik het drukker heb door de corona-toestanden.

Daardoor zijn al die berichtjes over mensen die van ellende maar de bijkeuken schilderen en de plintjes langs het laminaat soppen enzo een beetje ontwerkelijk... ik werk me echt het schompes!
makreel wijzigde dit bericht op 02-04-2020 11:23
Reden: Tikfout! Foei!
0.34% gewijzigd
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
ik heb een kantoorbaan en werk sinds 13 maart thuis. Het werk gaat gewoon door maar vergaderingen vinden digitaal plaats, helemaal prima wat mij betreft. Eigenlijk moet ik eerlijl bekennen geen sociaal aspect te missen ik vind thuiswerken heerlijk! Laten we voorop stellen dat de reden van het thuiswerken vreselijk is en ik hoop dat alles gauw onder controle is. Ik heb enorm veel respect voor de mensen die nu in de frontlinie staan en hard strijden voor de samenleving!
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik ook bij Apennootje: dat ik me schuldig voel als ik denk: lekker dagje zo, straks lunchen in het zonnetje en dan weer lekker in mijn kantoortje aan de slag. Terwijl er mensen heel ernstig ziek zijn...
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook mijn kantoorbaan uit te voeren sinds 13 maart.
Het werk gaat door. vergaderingen hebben we even niet meer (ook niet digitaal)

Ik vind thuiswerken best fijn. Alleen is het soms een uitdaging omdat ik tussendoor ook juf geworden ben van mijn 10 jarige dochter.

Het sociale aspect mis ik wel. Normaal zit ik in een team van 10. Maar nu lijkt het net alsof ik alleen op een eilandje zit en een paar collega's "kwijt" ben.
Er bestaat natuurlijk skype, maar sommigen heb ik al in geen weken gesproken haha
Maar valt winkelpersoneel, bouwvakkers, loodgieters, monteurs ook niet onder vitale beroepen dan? Zou wat zijn als alle bouwprojecten nu maanden stilgelegd worden of dat als je een verstopping hebt in huis er geen loodgieter komt. Of dat je niet kan thuiswerken omdat je internet het ineens niet meer doet en je provider geen monteur langs stuurt om het op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege die ongezelligheid heb ik met een paar collega's afgelopen vrijdag een vrijmibo gehouden via Houseparty, was heel leuk om weer even te kletsen!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook gewoon mijn bedrijf open. Klantcontact is altijd op afspraak, dus niet veel verandert. Ik kan het veilig organiseren. Wij hebben ook veel buitenlandse klanten, die blijven nu dus weg.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-04-2020 11:32
Maar valt winkelpersoneel, bouwvakkers, loodgieters, monteurs ook niet onder vitale beroepen dan? Zou wat zijn als alle bouwprojecten nu maanden stilgelegd worden of dat als je een verstopping hebt in huis er geen loodgieter komt. Of dat je niet kan thuiswerken omdat je internet het ineens niet meer doet en je provider geen monteur langs stuurt om het op te lossen.
Ik heb het even nagekeken: maar nee, geen vitale beroepen hoor. De bouw ligt niet stil doordat er een protocol is gemaakt dat zegt hoe je veilig je werk uit kunt blijven voeren.
Al die mensen moeten hun werkwijze dus wat aanpassen en dan werken ze gewoon op locatie door. Ik vind het elke ochtend wel geruststellend dat ik bouwvakkers zie in de nieuwbouw aan de overkant van de straat.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook al weer een tijdje thuis. Het enige dat ik lastig vind, is dat ik net begonnen was bij een nieuwe werkgever. Dus ik ken nog niet veel mensen in de organisatie, dus ik val steeds dezelfde mensen lastig met mijn vragen. Maar ik ben al blij dat ik nog wel een paar weken op kantoor heb gezeten, dus mijn weg wel weet te vinden in de systemen en ervaring heb met het werk.

Verder vind ik het ook best prima. Tussen de middag ga ik met mijn vriend even wandelen, minder coronageneuzel doordat er geen collega's zijn die dit willen bespreken.

Ik kan mij best voorstellen dat het voor mensen die gewoon door moeten best lastig kan zijn, om de afstand te bewaren, om het omgaan met mensen die niet willen begrijpen dat dingen anders gaan/moeten nu.

Maar ik voel mij er niet schuldig om dat het thuiswerken mij over het algemeen meevalt of er voordelen van heb.
Ja, er zijn mensen ziek, maar die zijn er normaal ook en dan voel ik mij ook niet schuldig omdat in mijn leven dingen wel lekker en/of goed gaan. Lijkt mij juist een extra reden om ervan te genieten, want je had het ook niet kunnen hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Er is veel meer vrije tijd, omdat je nergens heen kunt. Dus dan ga je maar klussen.
Mijn man werkt ook nog buiten de deur, maar wel minder. Hij is nu schuttingen aan het schuren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewoon aan het werk, wel thuis in plaats van op kantoor. Onze buitendienst gaat ook door in aangepaste vorm. Gelukkig denk iedereen mee over hoe we alles zo goed mogelijk kunnen laten doordraaien.

De combinatie met juf spelen voor mijn 7- en 9-jarige vind ik dan wel weer een uitdaging. Gelukkig wisselen man en ik af en speelt hij de meester.

Wat ik ook niet herken is dat iedereen gek van elkaar wordt thuis. Partners onderling bedoel ik dan. Nu hebben wij een ruim huis zodat iedereen zich kan terugtrekken op zijn tijd, maar de verhalen dat partners elkaar de tent uit vechten nu ze bij elkaar op de lip zitten herken ik helemaal niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een belangrijk en vitaal beroep, dat ik nu zoveel mogelijk vanuit huis uitoefen.
Dat is erg zwaar en lastig. De werkdruk is gestegen door Corona, en de middelen juist minder goed. En ik heb niet altijd opvang. Ik vind het heftig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook "gewoon" aan het werk, ik werk in de drankenindustrie.
ik zit wel dicht op mijn collega, maar dat kan niet anders, kleine ruimte.

De rest van het personeel is indien mogelijk thuis aan het werk en in de productie staan ze sowieso al niet dicht op elkaar.

Ik voel mij niet onveilig met deze situatie.
in het gehele bedrijf wordt de 1,5 meter afstand in acht genomen en bijna de helft van het personeel is er niet, dus er is sowieso meer ruimte in de kantine ed.

Ik ben best blij dat ik nog 3 dagen per weer aan het werk ben, en ook van huis ben, na het werk ga ik direct naar huis en 1 keer in de week doe ik de boodschappen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
02-04-2020 11:55
Hier ook gewoon aan het werk, wel thuis in plaats van op kantoor. Onze buitendienst gaat ook door in aangepaste vorm. Gelukkig denk iedereen mee over hoe we alles zo goed mogelijk kunnen laten doordraaien.

De combinatie met juf spelen voor mijn 7- en 9-jarige vind ik dan wel weer een uitdaging. Gelukkig wisselen man en ik af en speelt hij de meester.

Wat ik ook niet herken is dat iedereen gek van elkaar wordt thuis. Partners onderling bedoel ik dan. Nu hebben wij een ruim huis zodat iedereen zich kan terugtrekken op zijn tijd, maar de verhalen dat partners elkaar de tent uit vechten nu ze bij elkaar op de lip zitten herken ik helemaal niet gelukkig.
Ligt denk ik ook aan de persoonlijkheden en omstandigheden. Ik denk dat de volgende zaken bijdragen aan gek van elkaar worden:
- relatie gaat al minder lekker
- taakverdeling is/voelt oneerlijk (bv de ene moet de kinderen doen en het eigen werk en de ander is alleen met het werk bezig)
- nooit rust om je heen (terugtrekken blijft lastig als de kinderen nog steeds voor alles bij jou komen of geen ruimte)
- veel behoefte aan sociale contacten
- verveling (bijvoorbeeld omdat je helemaal geen werk nu hebt en niks om handen hebt)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben postbezorger en werk nu veel meer dan normaal. Geen vitaal beroep maar wel flink drukker. Veel pakketjes, en meerdere zieke collega's.
Mij partner werkt ook “gewoon” buitenshuis. Geen vitaal beroep,
Maar heeft het nu juist zelfs drukker (werkt 7 dagen per week).
Ik werk inmiddels thuis en zorg voor peuter. Tot nu toe redden we ons prima.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
02-04-2020 12:10
Ik ben postbezorger en werk nu veel meer dan normaal. Geen vitaal beroep maar wel flink drukker. Veel pakketjes, en meerdere zieke collega's.
Joh postbezorger is toch wel een vitaal beroep?!

Bij mij is het andersom: wel vitaal beroep, toch thuis.
Ik werk in de zorg, maar de niet-urgente zorg op de poli's is geschrapt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen dat het bij meer mensen geen tranendal is, zoals ik op zoveel plekken lees. Het is veel stiller in de winkel, maar niet uitgestorven gelukkig. Ik kom mijn tijd goed door, kan achterstanden weg werken.

Mijn man werkt thuis en mist zijn collega's en het menselijk contact enorm. Ik zie hem een beetje wegkwijnen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-04-2020 12:24
Joh postbezorger is toch wel een vitaal beroep?!

Bij mij is het andersom: wel vitaal beroep, toch thuis.
Ik werk in de zorg, maar de niet-urgente zorg op de poli's is geschrapt.
dan heb je geen Vitaal-beroep, maar werk je wel in een Vitale sector
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-04-2020 11:32
Maar valt winkelpersoneel, bouwvakkers, loodgieters, monteurs ook niet onder vitale beroepen dan? Zou wat zijn als alle bouwprojecten nu maanden stilgelegd worden of dat als je een verstopping hebt in huis er geen loodgieter komt. Of dat je niet kan thuiswerken omdat je internet het ineens niet meer doet en je provider geen monteur langs stuurt om het op te lossen.
je hebt de Vitale beroepen, en tja, de beroepen die ook heel belangrijk zij

In Belgie is trouwens een andere lijst van Vitale beroepen, veel langer dan in NL
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
02-04-2020 11:22
Ik ben ook gewoon aan het werk. Sterker nog: ik denk dat ik het drukker heb door de corona-toestanden.

Daardoor zijn al die berichtjes over mensen die van ellende maar de bijkeuken schilderen en de plintjes langs het laminaat soppen enzo een beetje ontwerkelijk... ik werk me echt het schompes!
herkenbaar...
moet mijn best doen om er niet 'kinderachtig" van te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een vitaal proces (raffinaderij), maar wel vanaf huis. Ik kan eigenlijk bijna alles wel op afstand voor elkaar krijgen, voor sommige meetings die we echt altijd face to face doen hebben we inmiddels wel een modus gevonden. Ik vind het combineren met zorg voor en school van onze zoon wel pittig. Mijn man vangt godzijdank daar het meeste van op, maar daar voel ik me dan weer schuldig over. Ik ben wel heel blij dat we nog steeds veel lachen met elkaar. En ik ben trots op de mensen bij ons die wel elke dag naar hun werk gaan en ondanks de toch echt wel ingrijpende maatregelen alles door laten lopen.
Madeliefjees schreef:
02-04-2020 11:52
Er is veel meer vrije tijd, omdat je nergens heen kunt. Dus dan ga je maar klussen.
Mijn man werkt ook nog buiten de deur, maar wel minder. Hij is nu schuttingen aan het schuren.
Zat mensen niet op moment, tussen werk, leerkracht en huishouden en slapen houden wij niet zo veel over.
Zanahoria schreef:
02-04-2020 12:24
Joh postbezorger is toch wel een vitaal beroep?!
Nee. Post en pakketten valt niet onder de vitale sector.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven