Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ik mis de action

24-01-2021 08:57 309 berichten
Totaal onbelangrijk maar wie heeft het er ook zo zwaar mee😅

Misschien kunnen we elkaar hier steunen en toekomstige aankopen delen
Voornu schreef:
24-01-2021 10:20
Je spreekt jezelf wat tegen. Als je alles al hebt in grote voorraden, hoezo moet je dan creatief zijn? Als je geen stiften hebt kan je inderdaad een tak in brand steken en met houtskool tekenen, dus?

Met volle kasten zeggen dat je niets nodig hebt is toch raar?

Ik ben gewoon iemand die vooruit denkt en die een hekel heeft aan naar de winkel te moeten gaan.
Betekent niet dat ik altijd maar alles in huis heb, maar als ik het niet heb valt het wel creatief op te lossen.
Ik heb niet van alles een reserve, dat zou wel erg vreemd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de Action ook. En het is eigenlijk ook de enige winkel die ik écht mis.

Laatst ging mijn waterkoker kapot en moest ik dus een nieuwe kopen. Normaal gesproken was ik dan even naar de Action gefietst. Nu heb ik er maar eentje bij Blokker besteld, waarschijnlijk voor de dubbele prijs... Verder koop ik vaak deodorant, schoonmaakmiddelen en wasmiddel bij de Action. Dat is in de supermarkt/drogist een stuk duurder.

Klein leed, maar goed ;)
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-01-2021 10:36
Heb dan medelijden met de 15.000 Nederlandse werknemers van Action.
Oh nou, dat zal ik doen hoor en als het kan heus wel een keertje solidair aso shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
24-01-2021 10:37
Ik ken genoeg mensen die in het dagelijks leven al creatief moeten zijn wegens geen budget en dus ook geen voorraden. Voor mij is het makelij creatief zijn: kasten vol en uitzicht op betere tijden. En bij hoge nood bestel ik duurder online.
Als je altijd al creatief moet doen dan hakt dit er in. Leuk duurzaam doen en goedkope winkels afbranden is allemaal mooi met een modaal inkomen maar voor mensen met bijstand is dit soort winkels soms gewoon nodig. In mijn ideale wereld bestaan ze ook niet. Maar ik kom echt mensen tegen die een probleem hebben omdat online of in de supermarkt dingen veel te duur zijn.

En ja ik heb een kast vol voorrraad. Maar als je 60,- per week te spenderen hebt met je kind dan heb je geen voorraad. Dan is de action niet leuk shoppen voor een lampje, maar gewoon je winkel voor een hoop noodzakelijke shizzle
Ik kom uit zo’n familie. En ik weet ook wel dat juist de familie waar ik uit kom behept was met een uitzonderlijk positief creatief talent.
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:38
Ik ben gewoon iemand die vooruit denkt en die een hekel heeft aan naar de winkel te moeten gaan.
Betekent niet dat ik altijd maar alles in huis heb, maar als ik het niet heb valt het wel creatief op te lossen.
Ik heb niet van alles een reserve, dat zou wel erg vreemd zijn.
Uit geen van jouw voorbeelden komt naar voren dat je van het 'creatief oplossen' bent. Tenzij een bol.com bestelling daaronder valt.

Helemaal prima hoor, maar doe dan niet alsof je een consuminderaar in meervoud bent die lekker back to basic gaat.
Aurorus schreef:
24-01-2021 10:38
Ik mis de Action ook. En het is eigenlijk ook de enige winkel die ik écht mis.

Laatst ging mijn waterkoker kapot en moest ik dus een nieuwe kopen. Normaal gesproken was ik dan even naar de Action gefietst. Nu heb ik er maar eentje bij Blokker besteld, waarschijnlijk voor de dubbele prijs... Verder koop ik vaak deodorant, schoonmaakmiddelen en wasmiddel bij de Action. Dat is in de supermarkt/drogist een stuk duurder.

Klein leed, maar goed ;)

Waarom koop je een waterkoker bij de Action? Ik snap dat dus écht niet he!
Bij de Action heb je echt niks van kwaliteit aan die goedkoop gemaakte prullen. En uiteindelijk ben je toch duurder uit omdat zo'n goedkope prul niet lang meegaat.
Kijk dan online en vergelijk, wat is de beste kwaliteit en in welke winkel vind je de beste prijs-kwaliteitsverhouding (nooit bij de Action!)
Ik koop liever kwaliteit en dat gaat jaren mee dan zo'n prulleding van de Action.
Je moet je niet afvragen waarom de waterkoker bij de Blokker zo duur is, je moet je afvragen waarom die bij de Action zo goedkoop is. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Kijk deze documentaire-serie eens over de Action en de gevolgen die zulke winkels voor onze aarde hebben: https://www.npostart.nl/de-prijsvechter/VPWON_1259618

Misschien mis je het dan wat minder.

[edit] O, mosterd.
daveotion wijzigde dit bericht op 24-01-2021 10:49
4.83% gewijzigd
Voornu schreef:
24-01-2021 10:43
Uit geen van jouw voorbeelden komt naar voren dat je van het 'creatief oplossen' bent. Tenzij een bol.com bestelling daaronder valt.

Helemaal prima hoor, maar doe dan niet alsof je een consuminderaar in meervoud bent die lekker back to basic gaat.

Dat doe ik ook niet. Ik zeg alleen dat je weinig dingen écht nodig hebt. Ik ben absoluut geen 'consuminderaar' en dat heb ik ook nooit beweerd, wél dat je met creatief denken iets (tijdelijk) kan oplossen. Zoals een wijnfles als deegroller.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 24-01-2021 10:48
3.15% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:38
Ik ben gewoon iemand die vooruit denkt en die een hekel heeft aan naar de winkel te moeten gaan.
Betekent niet dat ik altijd maar alles in huis heb, maar als ik het niet heb valt het wel creatief op te lossen.
Ik heb niet van alles een reserve, dat zou wel erg vreemd zijn.
En, er zijn genoeg mensen die vooruit denken, dat is geen unieke eigenschap. Maar als de portemonnee de praktische uitvoering daarvan in de weg staat, houdt het op.
Voornu schreef:
24-01-2021 10:48
En, er zijn genoeg mensen die vooruit denken, dat is geen unieke eigenschap. Maar als de portemonnee de praktische uitvoering daarvan in de weg staat, houdt het op.

Heb ik gezegd dat het een unieke eigenschap is? Wat is je probleem?
Alle reacties Link kopieren
De enige winkel die ik echt mis is de action.. schoonmaak artikelen, drogisterij artikelen, knutselspullen voor de kinderen en sokken, ondergoed voor de kinderen.
En niet te vergeten de waxinelichtjes :lol:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:44
Waarom koop je een waterkoker bij de Action? Ik snap dat dus écht niet he!
Bij de Action heb je echt niks van kwaliteit aan die goedkoop gemaakte prullen. En uiteindelijk ben je toch duurder uit omdat zo'n goedkope prul niet lang meegaat.
Kijk dan online en vergelijk, wat is de beste kwaliteit en in welke winkel vind je de beste prijs-kwaliteitsverhouding (nooit bij de Action!)
Ik koop liever kwaliteit en dat gaat jaren mee dan zo'n prulleding van de Action.
Je moet je niet afvragen waarom de waterkoker bij de Blokker zo duur is, je moet je afvragen waarom die bij de Action zo goedkoop is. :idee:
Mijn vorige waterkoker kwam van de Action en ging 8 jaar mee. Hij ging stuk omdat ik 'm op de grond had laten vallen en een onderdeel was afgebroken.

Fijn dat jij geld genoeg hebt om duurdere kwaliteitsproducten te kopen. Er zijn genoeg mensen in Nederland die dat niet hebben. Of in mijn geval: hun geld gewoon liever aan wat anders besteden dan aan een waterkoker.
Jagersvrouw schreef:
24-01-2021 10:22
Ik mis de ovulatietesten en zwangerschapstesten. Zooooo goedkoop vindt je ze nergens haha.
Haha inderdaad! Hier ook heeel veel versleten. Mocht je in de buurt van Utrecht wonen heb ik nog wel een voorraad die je mag overnemen
Goedkoop is uiteindelijk vaak duurkoop. Niet alleen voor jezelf, ook voor de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de action ook!
Wij zijn net verhuisd en hebben echt voor zoveel geld nu dingen moeten bestellen bij de gamma.
Net nog 3 simpele lampjes besteld....26 euro!! Bij de action was ik 4 euro kwijt geweest!
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:44
Waarom koop je een waterkoker bij de Action? Ik snap dat dus écht niet he!
Bij de Action heb je echt niks van kwaliteit aan die goedkoop gemaakte prullen. En uiteindelijk ben je toch duurder uit omdat zo'n goedkope prul niet lang meegaat.
Kijk dan online en vergelijk, wat is de beste kwaliteit en in welke winkel vind je de beste prijs-kwaliteitsverhouding (nooit bij de Action!)
Ik koop liever kwaliteit en dat gaat jaren mee dan zo'n prulleding van de Action.
Je moet je niet afvragen waarom de waterkoker bij de Blokker zo duur is, je moet je afvragen waarom die bij de Action zo goedkoop is. :idee:
Wat een onzin. Mijn action waterkoker gaat al jaren mee. Typisch vooroordeel van goedkoop is slechte kwaliteit. Veel action producten staan voor het driedubbele op bol.com. Precies dezelfde. Zijn gewoon minder bekende merken en echt niet per definitie slecht
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 10:49
Heb ik gezegd dat het een unieke eigenschap is? Wat is je probleem?
Ik denk ( mijn probleem) het wereldvreemde in jouw berichten. En de kritiek op mensen die spullen bij de action kopen, want waarom niet gaan voor wat duurdere kwaliteit?
Je lijkt maar wat te roepen en je niet te verdiepen in andere situaties, omstandigheden. Lees je de andere reacties wel?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
24-01-2021 10:56
Ik denk ( mijn probleem) het wereldvreemde in jouw berichten. En de kritiek op mensen die spullen bij de action kopen, want waarom niet gaan voor wat duurdere kwaliteit?
Je lijkt maar wat te roepen en je niet te verdiepen in andere situaties, omstandigheden. Lees je de andere reacties wel?
Hoe hebben we ooit zonder de action geleefd.
Mevrouw75 schreef:
24-01-2021 10:57
Hoe hebben we ooit zonder de action geleefd.

Inderdaad. Die winkel lijkt wel een eerste levensbehoefte te zijn geworden voor mensen waar ze allerlei troep kunnen kopen waarvan ze eerst niet eens wisten dat ze het nodig hadden.

Maar ik ben wereldvreemd! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hier kregen we van school een lijst van spullen die komende week nodig zijn voor groep 1. Weten die mensen dat de action dicht is?!? Haha. Een enorme lijst is het met alles wat ik normaal bij de action haal: verf, klei, karton, krijt, crepepapier, lijm, stukjes stof...

Gelukkig heb ik een aardige voorraad ingeslagen na de vorige lockdown (leek me handiger dan wc papier hamsteren met een 4-jarige in huis) maar de voorraad wordt dun.

Ik mis het dus ook echt. Zeker nu we verder niks kunnen knutselen we ons gek.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gelukkig helemaal geen last van. Ik woon klein en ben blij dat ik niet verleid wordt kleine dingetjes te kopen. Om die reden ging ook voor de Corona niet meer naar de Tiger. Maar wat ik wel jammer vind is dat de Emmaus hier gesloten is zodat ik heel veel spullen niet kwijt kan.
Vroeger gebruikten wij thuis gewoon kranten als het wc-papier op was. Maar ja, uiteindelijk is zo'n abonnement een stuk duurder dan een pak wc-rollen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde goedkope meuk kopen en heb het nu via Ali Express besteld, nu duurt het weer maanden voor het hier is :"-(
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
24-01-2021 11:02
Vroeger gebruikten wij thuis gewoon kranten als het wc-papier op was. Maar ja, uiteindelijk is zo'n abonnement een stuk duurder dan een pak wc-rollen.
Nee, alleen de al gelezen kranten hè?
En anders flesje water.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de Action ook! Dacht het van de week nog dat ik al een paar keer gedacht heb "oh nee, dat kan niet, de Action is dicht..."
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven