Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Is dit aso of niet?

29-10-2023 07:56 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag heb ik een uitje gepland staan met een vriendin en ze appt me net dat ze corona heeft. Ze voelt zich niet ziek maar is wel flink verkouden. Het is een museumbezoek waarbij we eerst nog een behoorlijk stuk samen in de auto moeten zitten. Zij wil het uitje gewoon laten doorgaan. Maar ik twijfel nu enigszins. In eerste plaats voor dat stuk samen rijden, maar ook tov anderen in dat museum. Vriendin zegt dat het volgens de rivm-regels allemaal gewoon mag, maar ergens vind ik het toch een beetje aso. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hoeft niet eens te testen, dan weet je niet eens of het corona is of een “gewone” verkoudheid. En in principe is corona dat inmiddels ook. Veel mensen worden er niet meer heel ziek van, dus daarom zijn de richtlijnen ook aangepast. Je vriendin mag gewoon overal heen, daar heeft ze gelijk in. Wat jij daarmee doet is je eigen keus natuurlijk.
Ik vind het overigens niet aso. We kunnen onszelf niet blijven opsluiten met corona natuurlijk. De variant die nu nog rond gaat is minder ziekmakend. Voorheen bleef je met enkel een snotneus ook niet thuis, en dat kan nu ook gewoon niet meer. Als ik bij elke snotneus thuis blijf, hebben ze op mijn werk echt een probleem. Zeker als al mijn collega’s dat ook doen.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 29-10-2023 08:02
34.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het mag, dan mag het en is het aan jou of je dat wilt. Ik zie het tegenwoordig niet meer anders dan een gewone verkoudheid. Daarmee blijf je ook niet direct thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
29-10-2023 08:00
Ze hoeft niet eens te testen, dan weet je niet eens of het corona is of een “gewone” verkoudheid. En in principe is corona dat inmiddels ook. Veel mensen worden er niet meer heel ziek van, dus daarom zijn de richtlijnen ook aangepast. Je vriendin mag gewoon overal heen, daar heeft ze gelijk in. Wat jij daarmee doet is je eigen keus natuurlijk.

Dit…
Alle reacties Link kopieren Quote
Het mag, er zijn geen regels dus ik vind het niet ‘aso’.
Maar als jij het niet ziet zitten vind ik het ook heel begrijpelijk als je het afzegt.
Zou ik zelf zeker doen, ik heb geen zin om ziek te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gewone verkoudheid is ook besmettelijk, zou je daar ook voor afzeggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
pien6 schreef:
29-10-2023 08:02
Een gewone verkoudheid is ook besmettelijk, zou je daar ook voor afzeggen?
Als iemand echt flink loopt te snotteren wel ja. In ieder geval niet samen in een auto etc.
Gewoon een keertje snuiten niet.

Maar goed, ik heb een man die van elk virusje een week op bed ligt en we hebben een kind dat al van alles mee neemt dus ik wil daar niet ook aan bijdragen :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Aso is een groot woord maar als je weet dat je anderen kan aansteken dan hoef je het ook weer niet op te zoeken vind ik. Ik zou dus geen autorit gaan maken met anderen als dat niet strikt noodzakelijk is. Geldt trouwens ook voor andere virussen.

Als ik aan het snotteren ben en het kan dan werk ik thuis. Ik snap dat niet iedereen kan thuiswerken dus dan maak je andere afwegingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stom van je vriendin dat ze getest heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou Corona of niet als iemand flink loopt te snotteren, niezen en proesten zou ik ook al afzeggen. Gewoon omdat ik kotsmisselijk wordt als iemand steeds loopt te halen, te snuiven en te snuiten
Lila-Linda schreef:
29-10-2023 08:11
Stom van je vriendin dat ze getest heeft
Waarom?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom heeft ze überhaupt getest, als ze niet van plan is haar plannen aan te passen?

Het is aan jou of je wel of niet samen op pad wil. Als je met elkaar in één auto gaat zitten, is de kans best groot dat jij volgende week ook aan de beurt bent. En dan is het voor de meeste mensen niet veel meer dan een verkoudheid tegenwoordig, het blijft natuurlijk wel afhankelijk van je eigen weerstand en gestel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is niet aso, want mag volgens de regels van nu.

Vooral het stuk samen in de auto zou mij tegenstaan. Ook bij een gewone verkoudheid.

In juli was ik verkouden en heb ik mijn moeder aangestoken door samen een uur in de auto te zitten. Vorige week heb ik mijn man aangestoken door samen lang in de auto te zitten.

Anderhalve meter was bij corona een goede afstand maar is dat kennelijk ook voor gewone verkoudheden.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de pijler "corona" vind ik niets meer aso.
Die vriendin had helemaal niet moeten testen, dan hadden jullie dit geneuzel nu ook niet.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelaar schreef:
29-10-2023 08:15
Waarom?
Omdat ze niets met de uitslag doet of hoeft te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelaar schreef:
29-10-2023 08:15
Waarom?
Dan was er nu geen issue
Testen is echt niet meer nodig

En of je een uitje af wil zeggen omdat je stottert, dat mag altijd.
Maar de Coronatest maakt het nu onzinnig beladen
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
29-10-2023 08:16
Waarom heeft ze überhaupt getest, als ze niet van plan is haar plannen aan te passen?

Het is aan jou of je wel of niet samen op pad wil. Als je met elkaar in één auto gaat zitten, is de kans best groot dat jij volgende week ook aan de beurt bent. En dan is het voor de meeste mensen niet veel meer dan een verkoudheid tegenwoordig, het blijft natuurlijk wel afhankelijk van je eigen weerstand en gestel.

Ik test me soms ook nog en dan ga ik verder denk ik alles doen behalve bij mijn ouders op bezoek. (Kwetsbare ouderen)
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 29-10-2023 08:24
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-10-2023 08:17
Is niet aso, want mag volgens de regels van nu.

Vooral het stuk samen in de auto zou mij tegenstaan. Ook bij een gewone verkoudheid.

In juli was ik verkouden en heb ik mijn moeder aangestoken door samen een uur in de auto te zitten. Vorige week heb ik mijn man aangestoken door samen lang in de auto te zitten.

Anderhalve meter was bij corona een goede afstand maar is dat kennelijk ook voor gewone verkoudheden.
Ik heb dan weer met corona 2,5 uur met man en dochter in de auto gezeten en hebben het beide niet gekregen van me. Dat was de delta-variant ook nog :) het kan alle kanten op zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
29-10-2023 08:18
Ik test me soms ook nog een dan ga ik verder denk ik alles doen behalve bij mijn ouders op bezoek. (Kwetsbare ouderen)
Maar voor kwetsbare ouderen kan een gewoon verkoudheidsvirus of griepvirus net zo vervelend uitpakken als het coronavirus.
Dan maakt een coronatest toch niet zoveel verschil in de benadering, of wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-10-2023 08:18
Dan was er nu geen issue
Testen is echt niet meer nodig

En of je een uitje af wil zeggen omdat je stottert, dat mag altijd.
Maar de Coronatest maakt het nu onzinnig beladen
Dat is wel heel overdreven hoor, afzeggen omdat je stottert :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze had gezegd dat ze griep had of tegen een verkoudheidsvirus was aangelopen, had je dan de afspraak wel door laten gaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat is niet aso.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
29-10-2023 08:24
Dat is wel heel overdreven hoor, afzeggen omdat je stottert :mrgreen:
:-D

Nee, ik vind het ook niet aso. Maar je hebt zelf natuurlijk altijd het recht om het af te zeggen als je je daar beter bij voelt. Daar is ook niets mis mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag dit topic staan bij "Nieuwe topics" en verbaas me er vooral over dat deze peiler überhaupt nog bestaat.

Corona is verworden tot verkoudheid, en -om OT te blijven- ik zou het niet aso vinden om een tijdje bij iemand in de auto te moeten zitten die verkouden is. Idem dus voor corona.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is geen regel, maar er ligt wel een advies om thuis te blijven en uit de buurt te blijven van kwetsbaren.

En deze variant is in mijn omgeving wel pittig helaas. Mensen zijn weken uit de running. Ik zou echt niet met iemand in de auto gaan zitten. Je weet niet hoe je deze keer op corona gaat reageren. Dat je vorige keer bv geen last had zegt niets over deze keer heb ik al gemerkt (en dat is ook wat artsen op LinkedIn schrijven).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven