Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nog (steeds) geen corona gehad

05-01-2022 19:51 784 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we 2 jaar veder met het hele covid verhaal. En ons gezin is nog steeds covid vrij. Ik verbaas mij hierover.

Wie heeft er nog meer geen covid gehad?
Je kan toch gewoon testen? Waarom dan thuisblijven als je verkouden bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
18-10-2023 21:15
Je kan toch gewoon testen? Waarom dan thuisblijven als je verkouden bent?
Mss omdat niet alleen corona vervelend is om op te lopen? Je hoeft met corona niet meer thuis te blijven, dus waarom überhaupt testen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
18-10-2023 21:47
Mss omdat niet alleen corona vervelend is om op te lopen? Je hoeft met corona niet meer thuis te blijven, dus waarom überhaupt testen?
Omdat corona nog steeds vervelender is om te hebben dan een verkoudheid.
Als iedereen met een verkoudheid thuis blijft zijn de straten wel lekker leeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
18-10-2023 21:51
Omdat corona nog steeds vervelender is om te hebben dan een verkoudheid.
Als iedereen met een verkoudheid thuis blijft zijn de straten wel lekker leeg.
Als iedereen met een verkoudheid thuisblijft die thuis kan werken scheelt dat toch weer een hoop onnodig gesnotter met voor sommigen wel nare gevolgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
18-10-2023 21:52
Als iedereen met een verkoudheid thuisblijft die thuis kan werken scheelt dat toch weer een hoop onnodig gesnotter met voor sommigen wel nare gevolgen.
Dat zeg ik, lekker lege straten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
18-10-2023 20:32
Maar als een deel van de mensen thuis blijft (werken) bij een verkoudheid zullen mensen minder opgepropt in de trein zitten, zal er meer ruimte zijn op kantoren, enz.
En afstand kan helpen om virussen minder te verspreiden.
Waarom is het toch zo'n rare gedachte om daar een beetje rekening mee te houden?
Ik vind het sowieso apart dat er zo veel mensen weer zoveel op kantoor werkt. Ik werk nog steeds 90 procent thuis. Maar das vooral omdat iedereen in mijn team dat heel fijn vindt (en ik ook).

Verder gaat het er hier in dit topic weer ouderwets aan toe. Een normale vriendelijke discussie over corona lijkt onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een aantal jaren voor corona werkte ik in een verpleeghuis. Ik hielp een aantal bewoners samen met een uitzendkracht, die niet lekker was. Ze ging tussendoor naar bewonerstoiletten, iets wat heel ongebruikelijk was, je gaat als personeel naar het personeelstoilet. Ze vertelde dat ze de afgelopen 3 dagen in een ander huis had gewerkt op een afdeling met noro, maar zei gelijk dat ik dat niet mocht doorvertellen. Eh.... Nee, ik ben te verantwoordelijk om daar mijn mond over te houden. Zij ging vlak daarna naar huis, na een gesprek met de leidinggevende, en toen een paar dagen later de eerste bewoner ziek werd, ging onze afdeling direct in isolatie. Voordeel van haar aankondiging: de persoonlijke beschermingsmaterialen waren al op de afdeling, het hoefde niet nu not uit het magazijn gehaald te worden.

Ben ik dan bang voor infecties? Nee, niet meer dan nodig, denk ik. Op een andere afdeling had ik 5 nachtdiensten, waarbij voordat ik er begon al een paar mensen met diarree waren en dat liep op in de loop van die nachten. De afdeling wilde de extra maatregelen niet en liet dus geen test doen op corona. (het ging ook minder heftig dan op bovengenoemde afdeling, dus er was iets minder druk op melding). De laatste nacht heeft het avond-nacht-weekend hoofd de isolatie bepaald. Ik moest alle beschikbare middelen bij de 2 ingangen klaarleggen. Dat bleken dus 5 schorten en 10 mondkapjes te zijn... ANW hoofd moest me komen helpen en terwijl ze zich aankleedde vroeg ze of ik niet geïsoleerd wilde werken. Ik had het idee dat het niet veel zin meer had, na die 4,5 nacht Ik ben toen niet ziek geworden, maar als dat wel zo was, dan kwam dat niet doordat ik me die laatste nacht niet had aangekleed.

Ik ben nu zeker geen voorstander van weer een algehele mondkapjesplicht, ik denk niet dat dat veel gaat voorkomen. Maar thuisbijven als je ziek bent of als je dan toch de deur uit moet en geen afstand kunt houden, dan denk ik wel dat het socialer is om er wel een te dragen. Niet voor jezelf, jij bent al ziek. Maar de bescherming van je omgeving, waarvan jij niet kunt zien hoe kwetsbaar die is, is wel ook nu post-corona belangrijk. I.m.h.o.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma_3110 schreef:
19-10-2023 17:24
Ze vertelde dat ze de afgelopen 3 dagen in een ander huis had gewerkt op een afdeling met noro, maar zei gelijk dat ik dat niet mocht doorvertellen. Eh.... Nee, ik ben te verantwoordelijk om daar mijn mond over te houden.
Jemig zeg. Noro is echt heel gevaarlijk voor kwetsbare ouderen. Dan heb je wel hart voor je werk als je er zo mee om gaat :facepalm:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma_3110 schreef:
19-10-2023 17:24
Een aantal jaren voor corona werkte ik in een verpleeghuis. Ik hielp een aantal bewoners samen met een uitzendkracht, die niet lekker was. Ze ging tussendoor naar bewonerstoiletten, iets wat heel ongebruikelijk was, je gaat als personeel naar het personeelstoilet. Ze vertelde dat ze de afgelopen 3 dagen in een ander huis had gewerkt op een afdeling met noro, maar zei gelijk dat ik dat niet mocht doorvertellen. Eh.... Nee, ik ben te verantwoordelijk om daar mijn mond over te houden. Zij ging vlak daarna naar huis, na een gesprek met de leidinggevende, en toen een paar dagen later de eerste bewoner ziek werd, ging onze afdeling direct in isolatie. Voordeel van haar aankondiging: de persoonlijke beschermingsmaterialen waren al op de afdeling, het hoefde niet nu not uit het magazijn gehaald te worden.

Goed dat je het door hebt gegeven! Naar bewonerstoiletten gaan? Ik vind dat onverantwoord van haar. Doodleuk met zo een virus gaan werken
en dan die ellende voor de bewoners die bijzonder kwetsbaar zijn. o_o
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven