Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Voetschimmel/kalk/schimmel nagels

27-02-2024 19:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn al veel topics over geweest, maar kan niks recents vinden.

Wie heeft de gouden tip tegen voetschimmel en schimmelnagels? Man komt er maar niet vanaf.

Wat hij al gedaan heeft:
- schoonmaak azijn
- appel azijn
- vicks vapo rub
- funghi clear
- miconazol
- en de reguliere anti schimmel middelen.

Bovenstaande echt maanden tot een jaar volgehouden, maar helaas. En iedere 6 weken gaat hij naar een pedicure.

Zelfs alle sokken en beddengoed op 60 graden met een scheut azijn erbij, speciaal poeder in de schoenen. De enige optie die over lijkt te blijven zijn de pillen, maar ivm gezondheid is dat helaas geen optie (aldus de huisarts) Dus ik hoop hier op goede hoop of de gouden tip.
Ik ben blind, sorry…ik zag niet waarom hij niet naar de huisarts kon.

Ik lees verder graag mee voor tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel lastig probleem! Ook voor huisgenoten, want het is besmettelijk…
Wordt de douchevloer ook meebehandeld? (Voor en na elke douchebeurt ontsmetten en doucheslippers gebruiken!)

Een goede pedicure raadplegen voor de nagels?

Is voetschimmel/zwemmerseczeem hetzelfde probleem als de schimmelnagel/kalknagel?

Slapen met voeten in van die rubbersokjes (action) met daktarin zalf/poeder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit nu voor de tweede keer. Eerste keer was mijn grote teen, nu, een paar jaar later een van de kleinere tenen. Excuus voor het ranzige verhaal. De eerste keer is de nagel er uiteindelijk afgevallen, nou ja, afgebrokkeld. Wat resteerde heb ik weggeknipt, geveild en afgefrut. Daarna als een malle wezen smeren met zo'n kalknagelkwastje en tegelijk teatreeoil. Die is toen heel netjes teruggegroeid.

Dat heb ik nu net met de tweede ook gedaan. Die raakte grotendeels los na een lang bad, dus met veel pijn en moeite helemaal eraf gehaald. En nu maar weer smeren, deze keer gebruik ik Micanozol. Het lijkt te werken, het gaat maar heel langzaam en ik ben nog maar een paar weken bezig, maar het lijkt erop dat er iets schoons voor terugkomt.
Heb je al eens gekeken naar het laseren van kalknagels? Ik heb er geen ervaring mee maar overweeg het wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man heeft ook alles geprobeerd, behalve tabletten van de huisarts. Zelfs laseren gedaan, hielp niet.
Sons een paar maanden gaat hij nu naar de pedicure die het weg vijlt en hij heeft er olie voor gekregen. Dat helpt eindelijk! Hij ziet nu dat er gezonde nagel begint te groeien.
Deze olie heeft hij :
https://www.interfoot.nl/oiln-more/
Alle reacties Link kopieren Quote
Clotrimazol al geprobeerd? De ene schimmel reageert sneller op miconazol, de andere meer op clotrimazol.
Ik heb hier een heel sneu verhaal over.

Mijn man heeft een pillenkuur gedaan en dat hielp niet. Vervolgens heeft de huisarts de nagel eruit getrokken waarbij mijn man flauw viel. En nu heeft hij nog steeds kalknagels.

:(
Alle reacties Link kopieren Quote
afspraak maken bij een pedicure
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom staat dit op de corona pijler?
Alle reacties Link kopieren Quote
WaterGirl schreef:
27-02-2024 20:33
afspraak maken bij een pedicure
Daar gaat hij toch al naar toe?
vivapimpelmees schreef:
27-02-2024 20:38
Waarom staat dit op de corona pijler?
Of je nou door het virus of door de schimmel gebeten wordt, gebeten word je toch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
27-02-2024 19:59
Heb je al eens gekeken naar het laseren van kalknagels? Ik heb er geen ervaring mee maar overweeg het wel
Heb ik geprobeerd maar hielp maar bij 1 van de 4 nagels.
Teatreeolie helpt bij mij het beste, alleen het komt toch steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deppen met pure alcohol was het advies van mijn pedicure. Het was een kwestie van geduld maar heeft bij mij uiteindelijk geholpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pillen helpen totaal niet tenminste bij mijn man niet .hij loopt nu bij n medische pedicure zij zegt dat ze hem er van af kan helpen. Maar hij loopt daar omdat hij diabeet is en absoluut geen wondje mag hebben aan zijn voet .en het is n gebed zonder einde .hij heeft het opgelopen in de sauna .ik heb het gelukkig niet .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man laat het gewoon voor wat het is. Hij doet er helemaal niets aan. Het gaat om de linker grote teen, en daar blijft het ook bij. De nagel ziet er niet uit, maar het wordt niet erger en niet minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Medische pedicure idd

Ik ben na 2 jaar eindelijk van m'n lelijke nagel af.
Ze heeft het aangetaste deel weggeslepen, nagelbed behandeld, ik heb hele teen behandeld met iets wat 1x moest (dacht ik) en week later heeft ze met wax een kunstnagel gemaakt.

De nagel die toen terug gegroeid is is schoon en netjes.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
27-02-2024 19:59
Heb je al eens gekeken naar het laseren van kalknagels? Ik heb er geen ervaring mee maar overweeg het wel
Ik ben hier vanaf mei vorig jaar mee bezig. Resultaat: nog steeds kalknagels en een lege portemonnee. Pedicure zei dat ongeveer 70 procent van de gevallen goed op de laser reageert.. dat moet ik dan maar geloven. Ik heb in ieder geval nu besloten om te stoppen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
27-02-2024 20:28
Ik heb hier een heel sneu verhaal over.

Mijn man heeft een pillenkuur gedaan en dat hielp niet. Vervolgens heeft de huisarts de nagel eruit getrokken waarbij mijn man flauw viel. En nu heeft hij nog steeds kalknagels.

:(
Wat n rare arts had hij toch kunnen verdoven .het lijkt op n martel methode .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
27-02-2024 20:47
Daar gaat hij toch al naar toe?
De huistuinenkeuken pedicure is een andere dan een medisch pedicure.
Pedicure is geen beschermd beroep, vraag naar iemands papieren en of hij aangesloten is bij Bravo.
Een medisch pedicure heeft een aanvullende opleiding gehad voor probleemvoeten.
chrisjoh schreef:
27-02-2024 21:20
Wat n rare arts had hij toch kunnen verdoven .het lijkt op n martel methode .
O maar hij was wel verdoofd, hoor, gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had jarenlang een flinke kalknagel, stond helemaal bol en was dik en geel.

Ik ben er binnen een jaar afgekomen. 2 keer er dag tea tree olie op smeren en zeer regelmatig met een Dremel de nagel dun schuren zodat de olie goed doordringt.

Het is niet moeilijk, je moet wel doorzetten, en het werkt echt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
27-02-2024 21:43
O maar hij was wel verdoofd, hoor, gelukkig wel.
Ik zat al aan de maffia te denken 🤣
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
patchouli_ schreef:
27-02-2024 19:51
Heel lastig probleem! Ook voor huisgenoten, want het is besmettelijk…
Wordt de douchevloer ook meebehandeld? (Voor en na elke douchebeurt ontsmetten en doucheslippers gebruiken!)

Een goede pedicure raadplegen voor de nagels?

Is voetschimmel/zwemmerseczeem hetzelfde probleem als de schimmelnagel/kalknagel?

Slapen met voeten in van die rubbersokjes (action) met daktarin zalf/poeder?
- douche vloer wordt schoongemaakt met schoonmaak azijn
- het is een pedicure die aan is gesloten bij een branche vereniging en bijna klaar met de opleiding medisch pedicure.
- voetschimmel/kalk etc staat volgens mij allemaal met elkaar in verbinding? Maar dat weet ik niet zeker ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
[quote=Persdottir123 post_id=35241714 time=170deze keer gebruik ik Micanozol. Het lijkt te werken, het gaat maar heel langzaam en ik ben nog maar een paar weken bezig, maar het lijkt erop dat er iets schoons voor terugkomt.
[/quote]

Die helpt hier helaas niet..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven