Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Voetschimmel/kalk/schimmel nagels

27-02-2024 19:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn al veel topics over geweest, maar kan niks recents vinden.

Wie heeft de gouden tip tegen voetschimmel en schimmelnagels? Man komt er maar niet vanaf.

Wat hij al gedaan heeft:
- schoonmaak azijn
- appel azijn
- vicks vapo rub
- funghi clear
- miconazol
- en de reguliere anti schimmel middelen.

Bovenstaande echt maanden tot een jaar volgehouden, maar helaas. En iedere 6 weken gaat hij naar een pedicure.

Zelfs alle sokken en beddengoed op 60 graden met een scheut azijn erbij, speciaal poeder in de schoenen. De enige optie die over lijkt te blijven zijn de pillen, maar ivm gezondheid is dat helaas geen optie (aldus de huisarts) Dus ik hoop hier op goede hoop of de gouden tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Desayuno schreef:
27-02-2024 19:59
Heb je al eens gekeken naar het laseren van kalknagels? Ik heb er geen ervaring mee maar overweeg het wel
Dat durven we niet goed aan, ik hoor er weinig succes verhalen over. Maar we sluiten het nog niet uit :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-02-2024 20:01
Deze olie heeft hij :
https://www.interfoot.nl/oiln-more/
Deze gaat op de lijst!! Dankjewel:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma_3110 schreef:
27-02-2024 20:05
Clotrimazol al geprobeerd? De ene schimmel reageert sneller op miconazol, de andere meer op clotrimazol.
Helaas ook geen succes
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
27-02-2024 20:28
Ik heb hier een heel sneu verhaal over.

Mijn man heeft een pillenkuur gedaan en dat hielp niet. Vervolgens heeft de huisarts de nagel eruit getrokken waarbij mijn man flauw viel. En nu heeft hij nog steeds kalknagels.

:(
Aahh nee! Wat erg!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-02-2024 20:38
Waarom staat dit op de corona pijler?
Ik heb werkelijk waar geen idee, ik weet eigenlijk zeker dat ik gezondheid aan heb geklikt… klein telefoon scherm en onhandig staat dus gelijk aan de corona pijler :facepalm: oeps foutje
Alle reacties Link kopieren Quote
Knotje schreef:
27-02-2024 20:58
Deppen met pure alcohol was het advies van mijn pedicure. Het was een kwestie van geduld maar heeft bij mij uiteindelijk geholpen.
Die gaan we ook maar proberen, net als de tea tree oil die voorbij kwam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam we ook maar niet vanaf. Heel irritant en lelijk. Op een gegeven moment heb ik het maar losgelaten.
Toen ik een jaar later echter een streng dieet ging volgen (niet gericht op nagel hoor, gewoon om af te vallen) en echt geen snoep, koek, frisdrank en bier meer nam zag ik de nagel na een paar maanden ineens echt enorm opknappen. Goede motivatie om het dieet nog even vol te houden. Ben inmiddels van zowel voetschimmel als kalknagel af!

(Andere tip: zo min mogelijk schoenen aan. Daarom broeit de schimmel lekker. Thuis dus altijd badslippers aan, omdat die makkelijk schoon te maken zijn. Of gewoon op sokken (die idd standaard warm gewassen worden. )
Kijk ook eens naar de shoefresh! Die heb ik nu gekocht om mijn schoenen vrij te houden van ieder klein schimmeltje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet veel van het onderwerp maar ik zou denken dat als je maar genoeg van de nagel afschuurt (polijst) de antischimmelcreme daar veel beter in kan dringen. Je moet dan wel goed passende schoenen dragen om te voorkomen dat je dunne nagel zeer gaat doen tegen de bovenkant van de schoenen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokosolie helpt hier geweldig tegen de schimmel tussen de tenen. Wel een vettig goedje, maar het doet hier wonderen! Een keer per dag smeren tot twee weken nadat de letsels weg zijn. Voor de kalknagel geen idee, maar hopelijk helpen bovenstaande tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ontzettend bedankt allemaal! De shoefresh klinkt ook als een goed idee. Scheelt poedertjes en spray.
Alle reacties Link kopieren Quote
initiumnovum schreef:
28-02-2024 08:38
Ontzettend bedankt allemaal! De shoefresh klinkt ook als een goed idee. Scheelt poedertjes en spray.
Die gebruikt mijn man ook inderdaad. Werkt goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook al zo'n 20 jaar en elk jaar ben ik weer mee bezig om allerlei manieren.
Nu heb ik de grote teennagel helemaal dun gevijld en veel gesmeerd met zo'n kalknagelstift en eindelijk lijkt het in orde te komen. Ik heb nog even tot de zomer, maar een jaar zonder kalknagel zou tof zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisselle schreef:
27-02-2024 23:33
Ik had jarenlang een flinke kalknagel, stond helemaal bol en was dik en geel.

Ik ben er binnen een jaar afgekomen. 2 keer er dag tea tree olie op smeren en zeer regelmatig met een Dremel de nagel dun schuren zodat de olie goed doordringt.

Het is niet moeilijk, je moet wel doorzetten, en het werkt echt!
Ik heb echt al van alles geprobeerd (en soms ook meer dan een jaar volgehouden). En inmiddels al meer dan 20 jaar geïnfecteerd op 1 teen (later zijn er meer besmet geraakt). Dus dat het niet moeilijk is, zou ik niet willen zeggen. Ik gebruik nu nog 1x per dag miconazol, dat houdt het in elk geval een beetje in toom, maar de nagel van mijn grote teen is bijna tot onderaan afgebrokkeld en helaas groeit het altijd terug als kalknagel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lijk nu goede resultaten te boeken met de kalknagel olie van de Tuinen (Holland & Barret).

Op beide voeten is de nagel van de kleine teen aangetast, maar er lijkt nu eindelijk een normale nagel te groeien. Ik heb een tijdlang fanatiek 2 keer per dag de olie gebruikt en ook een paar keer met m'n voetvijl de nagel afgeslepen en daarna een voetenbadje genomen zodat de olie beter kan doordringen. Dat was mijn idee althans,

Van besmettelijkheid merk ik niks, het is altijd bij deze 2 nagels gebleven, andere nagels zijn nooit besmet, m'n partner heeft ook nergens last van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaren en jaren heb ik hier last van gehad. Het begon altijd met mijn grote teen en vervolgens werden langzaam al mijn teennagels aangetast.
De enige methode om er tijdelijk af te komen was een pillenkuur, maar ook dan kwam het altijd binnen een paar jaar weer terug.
Ik ben ook blijkbaar gevoelig voor schimmel en gist infecties, want ik kreeg ook last van een gist-infectie op mijn huid. Daarvoor kreeg ik dan Selsun voorgeschreven en ook dat hielp altijd maar tijdelijk.
Tot ik een aantal jaar geleden ketoconazol shampoo kreeg voor mijn gistinfectie.
Binnen een maand was ik er vanaf.
Ik ben dit toen ook op eigen initiatief op mijn teennagels gaan smeren.
En dat heeft mij dus van mijn schimmelnagels afgeholpen.
Inmiddels al zeker een jaar of vijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladieda schreef:
28-02-2024 09:49
Tot ik een aantal jaar geleden ketoconazol shampoo kreeg voor mijn gistinfectie.
Binnen een maand was ik er vanaf.
Ik ben dit toen ook op eigen initiatief op mijn teennagels gaan smeren.
En dat heeft mij dus van mijn schimmelnagels afgeholpen.
Inmiddels al zeker een jaar of vijf.
Ik zie dat je dat alleen op recept kan krijgen, maar dat is ook het overleggen waard met de HA.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
28-02-2024 09:17
Ik heb echt al van alles geprobeerd (en soms ook meer dan een jaar volgehouden). En inmiddels al meer dan 20 jaar geïnfecteerd op 1 teen (later zijn er meer besmet geraakt). Dus dat het niet moeilijk is, zou ik niet willen zeggen. Ik gebruik nu nog 1x per dag miconazol, dat houdt het in elk geval een beetje in toom, maar de nagel van mijn grote teen is bijna tot onderaan afgebrokkeld en helaas groeit het altijd terug als kalknagel.

Ok dus tot bijna onderaan afgebrokkeld, ga dan naar de Tuinen, en koop een flesje tea tree olie, ze hebben daar regelmatig aanbiedingen 2 voor de prijs van 1, en dan elke dag smeren, 's ochtends en 's avonds, koop niet zo'n flesje met een kwastje maar koop er 1 waar je een wattenstokje in kan stoppen die je na gebruik weggooit.

Ook nu de nagel kort is, smeren. Als je twee maal per dag smeert, moet de nagel op een gegeven moment gezond terug groeien. Ik ben er van af, maar smeer nog steeds regelmatig, en verwijder regelmatig "smurrie" onder mijn nagel vandaan, en nog steeds vijl ik hem plat met de Dremel zodat de olie goed kan doordringen. Ja het is heel hardnekkig, maar niet onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wijndruifje schreef:
28-02-2024 06:37
Kokosolie helpt hier geweldig tegen de schimmel tussen de tenen. Wel een vettig goedje, maar het doet hier wonderen! Een keer per dag smeren tot twee weken nadat de letsels weg zijn. Voor de kalknagel geen idee, maar hopelijk helpen bovenstaande tips.
Dit helpt bij mij ook heel goed! Ik ben alleen niet consequent genoeg, maar mogelijk helpt het ook om dagelijks op de kalknagels te smeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook hardnekkige zwemmerseczeem verholpen met tea tree olie. De voetcreme van de Tuinen met tea tree is ook fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al zeker 30 jaar schimmelnagels, grote en kleine tenen van beide voeten. Zo goed als alles al geprobeerd, inclusief pillenkuur en laseren. De afgelopen jaren laat ik de nagels elke zes tot acht weken dun vijlen door een pedicure. Zij zegt dat ik er waarschijnlijk nooit blijvend van af ga komen.
Helaas verdraag ik teatree-olie niet goed, daar krijg ik een rode huid van en als ik ermee door blijf gaan ontstekingen van de huid rondom de nagels.
Wat hierboven genoemd wordt over die shampoo vind ik interessant, daar ga ik eens achteraan, dank!
(even later: inmiddels online besteld, gelijk ook goed voor/tegen mijn haarverlies!)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
13-03-2024 14:37
Ik heb al zeker 30 jaar schimmelnagels, grote en kleine tenen van beide voeten. Zo goed als alles al geprobeerd, inclusief pillenkuur en laseren. De afgelopen jaren laat ik de nagels elke zes tot acht weken dun vijlen door een pedicure. Zij zegt dat ik er waarschijnlijk nooit blijvend van af ga komen.
Helaas verdraag ik teatree-olie niet goed, daar krijg ik een rode huid van en als ik ermee door blijf gaan ontstekingen van de huid rondom de nagels.
Wat hierboven genoemd wordt over die shampoo vind ik interessant, daar ga ik eens achteraan, dank!
(even later: inmiddels online besteld, gelijk ook goed voor/tegen mijn haarverlies!)
Ik ben benieuwd of het voor je werkt. Hoor het graag terug. Ik ben sinds 1 maart bezig met de olie die hier genoemd werd (met tea tree oil erin): oil n more extra, maar merk nog geen effect (ondanks zeer consequent 2x pd insmeren).
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
13-03-2024 16:19
Ik ben benieuwd of het voor je werkt. Hoor het graag terug. Ik ben sinds 1 maart bezig met de olie die hier genoemd werd (met tea tree oil erin): oil n more extra, maar merk nog geen effect (ondanks zeer consequent 2x pd insmeren).
Je nagels groeien ontzettend langzaam he, dus ik denk dat het nog niet te zien kan zijn, als het al wat doet..
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
13-03-2024 19:32
Je nagels groeien ontzettend langzaam he, dus ik denk dat het nog niet te zien kan zijn, als het al wat doet..
Ja klopt, maar vaak zag ik wel wat verbetering na een week of 2 (al ging het dan niet helemaal weg). Maar ik geef nog niet op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Teatree olie valt hier af. Man is allergisch blijkbaar…
Alle reacties Link kopieren Quote
initiumnovum schreef:
13-03-2024 19:37
Teatree olie valt hier af. Man is allergisch blijkbaar…
Oh dat is jammer!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven