Hotmail geblokkeerd

donderdag 6 april 2023 om 20:27
Mijn hotmail is om een of andere rare reden geblokkeerd. Vanmiddag kon ik het account nog openen en probeerde ik een mail te verzenden naar diverse bekende adressen (dus niets raars). Maar deze kon vanwege een fout in een van de adressen niet verzonden worden. Heel apart.
Opeens kreeg ik de melding dat het account geblokkeerd was omdat ik me niet aan de voorwaarden heb gehouden (of zoiets) en moest een code opvragen die ik per sms binnenkreeg. Alleen kon ik toen nog steeds niet verder. Kon wel mailtjes lezen maar niets versturen.
Opnieuw een code aangevraagd en nog steeds kon ik geen mails verzenden. Wel openen. Na paar keer opnieuw een code te hebben opgevraagd krijg ik nu de melding dat er teveel pogingen zijn gedaan en ik het over een week nog maar een keer moet proberen.
Iemand ook zoiets meegemaakt en duurt het ook een week voor je weer je account in kan.
Ik lees horrorverhalen dat het helemaal nooit meer lukt om je account in te gaan.
Alles staat erin, loonstroken, jaaropgaven, contact met diverse zorgverleners. DigiD is gekoppeld aan dit account.
Is outlook te bereiken en kunnen zij de blokkering opheffen?
Als dit account voorgoed geblokkeerd is, vrees ik het ergste
Opeens kreeg ik de melding dat het account geblokkeerd was omdat ik me niet aan de voorwaarden heb gehouden (of zoiets) en moest een code opvragen die ik per sms binnenkreeg. Alleen kon ik toen nog steeds niet verder. Kon wel mailtjes lezen maar niets versturen.
Opnieuw een code aangevraagd en nog steeds kon ik geen mails verzenden. Wel openen. Na paar keer opnieuw een code te hebben opgevraagd krijg ik nu de melding dat er teveel pogingen zijn gedaan en ik het over een week nog maar een keer moet proberen.
Iemand ook zoiets meegemaakt en duurt het ook een week voor je weer je account in kan.
Ik lees horrorverhalen dat het helemaal nooit meer lukt om je account in te gaan.
Alles staat erin, loonstroken, jaaropgaven, contact met diverse zorgverleners. DigiD is gekoppeld aan dit account.
Is outlook te bereiken en kunnen zij de blokkering opheffen?
Als dit account voorgoed geblokkeerd is, vrees ik het ergste

donderdag 6 april 2023 om 22:58
https://twitter.com/anahbotticelli/stat ... 7679612928
Er blijken meer hotmailgebruikers problemen te hebben.
Niet hetzelfde als het mijne want andere melding.
En deze https://webstick.nl/vermijd-hotmail-voor-uw-email
Er blijken meer hotmailgebruikers problemen te hebben.
Niet hetzelfde als het mijne want andere melding.
En deze https://webstick.nl/vermijd-hotmail-voor-uw-email
vrijdag 7 april 2023 om 07:16
Ik vind Gmail ook wel goed. Ik neem aan dat ze al mijn mails hebben opgeslagen maar hoeveel GB dat is; geen idee. Tekst kost niet zoveel ruimte. Ik denk wel voor eeuwig. Veel soorten bestanden, zoals .exe, kan je niet verzenden. Dat maakt Gmail niet interessant als opslagmedium.
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 7 april 2023 om 07:37
Ik was gisteravond ook ineens geblokkeerd op hotmail.
had net een verzendlijst gemaakt met zo'n 50 personen,
en toen ik die allemaal een mail wilde sturen ging dat niet, en
kwam er te staan dat ik geblokkeerd was en niks meer kon doen,
vanwege vreemde activiteiten.
moest toen ook een code invullen en daarna kon ik er gelukkig wel nog gewoon in.
moest toen ook een code invullen en daarna kon ik er gelukkig wel nog gewoon in.

vrijdag 7 april 2023 om 08:32
myname1 schreef: ↑07-04-2023 07:37Ik was gisteravond ook ineens geblokkeerd op hotmail.
Dat is toch wel heel raar. Ik heb een aantal keer de codes moeten invoeren maar kwam echt geen stap verder.

vrijdag 7 april 2023 om 08:37
Ik kan mij ook geen balk oid degelijks herinneren
Wel 10 jaar aan email vnl bestellingen bij online shoppen en reserveren. Of aanbiedingen of nieuwsbrieven.
Geen fotos maar bedenk me nu een paar 100 ebooks die in een aparte map zitten. Eens in de zoveel tijd zette ik deze op een usb. Het kan zijn dat ik idd over de max zit.
Ik hoop echt dat ik over een week weer kan inloggen.

vrijdag 7 april 2023 om 10:17

vrijdag 7 april 2023 om 10:26
Gmail heeft ook een max hoor! Ik betaal al jaren een paar euro per maand, omdat ik over de max zat.tv-icoon schreef: ↑07-04-2023 07:16Ik vind Gmail ook wel goed. Ik neem aan dat ze al mijn mails hebben opgeslagen maar hoeveel GB dat is; geen idee. Tekst kost niet zoveel ruimte. Ik denk wel voor eeuwig. Veel soorten bestanden, zoals .exe, kan je niet verzenden. Dat maakt Gmail niet interessant als opslagmedium.

vrijdag 7 april 2023 om 12:05
Ik heb nog een andere manier gevonden en dat is in je mail programma kijken. Bij Apple Mail is dat naar je mailbox gaan, rechtsklikken en dan account details. Daar kun je zien hoe groot je IMAP is en die is als het goed is net zo groot als de webversie. Bij mij was het nog geen 2GB en las dat je 15GB hebt bij Outlook.
Bij Windows werkt het hetzelfde maar dingen kunnen anders heten. Hier legt Microsoft het zelf uit: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 36108895d3
Je kunt het dus altijd zien Gmail dat wel is.
vrijdag 7 april 2023 om 12:40
Voor degene die heb hebben over volle opslag; let even op! Er zijn 2 soorten opslag bij Hotmail, de mail zelf en de cloud opslag. Bij de meeste is de cloud vol, dit gaat vaak om Word documenten enz. Hiervan is de opslag max 5gb.
Je mail zelf heeft meer geheugen en het helpt dus ook neit je mail leeg te halen als je cloud vol is. Voor dat je dus een Abbo neemt. (Daar sturen ze nu op met die dramatische berichten, omdat men niet doorheeft dat het om de cloud gaat).
Check eerst even die cloud! Ik merkte het doordat het aantal gb niet naar beneden ging na het wissen van mailsZ
Je mail zelf heeft meer geheugen en het helpt dus ook neit je mail leeg te halen als je cloud vol is. Voor dat je dus een Abbo neemt. (Daar sturen ze nu op met die dramatische berichten, omdat men niet doorheeft dat het om de cloud gaat).
Check eerst even die cloud! Ik merkte het doordat het aantal gb niet naar beneden ging na het wissen van mailsZ
vrijdag 7 april 2023 om 12:50
Ik ga er maar vanuit dat ik goed zit, want ik kan de vergelijkbare dingen bij mij helemaal niet vinden. Ik zag wel dat ik OneDrive als opslag heb.TsumTsum schreef: ↑07-04-2023 12:05
Bij Windows werkt het hetzelfde maar dingen kunnen anders heten. Hier legt Microsoft het zelf uit: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 36108895d3

vrijdag 7 april 2023 om 22:42
Kimmiejj90 schreef: ↑07-04-2023 12:40Voor degene die heb hebben over volle opslag; let even op! Er zijn 2 soorten opslag bij Hotmail, de mail zelf en de cloud opslag. Bij de meeste is de cloud vol, dit gaat vaak om Word documenten enz. Hiervan is de opslag max 5gb.
Hoe weet je dan wat er in the cloud zit?
Ik dacht altijd dat je je moest aanmelden voor opslag in the cloud en ging ervan uit dat alles wordt opgeslagen op de server van in dit geval hotmail.

vrijdag 7 april 2023 om 22:46
TsumTsum schreef: ↑07-04-2023 12:05Ik heb nog een andere manier gevonden en dat is in je mail programma kijken. Bij Apple Mail is dat naar je mailbox gaan, rechtsklikken en dan account details. Daar kun je zien hoe groot je IMAP is en die is als het goed is net zo groot als de webversie. Bij mij was het nog geen 2GB en las dat je 15GB hebt bij Outlook.
Je kunt het dus altijd zien Gmail dat wel is.
Dank je voor deze. Zodra en ALS ik er weer in kan ga ik dit als eerste doen.
Sodemieter ik eerst de mails met boeken eruit en ga ik alle nieuwsbrieven en reclames opzeggen. Ga ik dan een apart mailadres voor aanmaken waar ze naar toe gestuurd kunnen worden.
Durf nu niets meer te proberen omdat ik misschien straks helemaal niet meer kan inloggen.
vrijdag 7 april 2023 om 23:02
Een kleine jaar geleden is ook een emailadres geblokkeerd omdat ik voldeed aan bepaalde voorwaarden. Na codes invullen kreeg ik het als nog niet voor elkaar en kan ik er dus niet in.
Laatst weer geprobeerd maar nogmaals een gebed zonder end.
Voor mij geen belangrijke mail adres gelukkig.
En 2 weken geleden zat mijn huidige mailadres opslag overvol en kon ik geen mails versturen of ontvangen. Wel 1,99 euro p.m betalen voor extra opslagruimte. Dit gedaan omdat we belangrijke mails ontvangen aankomende tijd qua hypotheek/bouwdepot maar ben al bezig om onbelangrijke mails of mails met veel mb's te wissen om later het abonnement van extra opslagruimte op te zeggen.
En nieuwe mail er bij naast aanmaken met een onderscheidt van belangrijke mails en onbelangrijke mails.
En 2 weken geleden zat mijn huidige mailadres opslag overvol en kon ik geen mails versturen of ontvangen. Wel 1,99 euro p.m betalen voor extra opslagruimte. Dit gedaan omdat we belangrijke mails ontvangen aankomende tijd qua hypotheek/bouwdepot maar ben al bezig om onbelangrijke mails of mails met veel mb's te wissen om later het abonnement van extra opslagruimte op te zeggen.
En nieuwe mail er bij naast aanmaken met een onderscheidt van belangrijke mails en onbelangrijke mails.

zaterdag 8 april 2023 om 11:10
CherryBlossom- schreef: ↑07-04-2023 23:02Een kleine jaar geleden is ook een emailadres geblokkeerd omdat ik voldeed aan bepaalde voorwaarden. Na codes invullen kreeg ik het als nog niet voor elkaar en kan ik er dus niet in.
Zeg me dat het niet zo is......
Ik heb contact gehad met Microsoft en volgens hun komt het door een update. Maar nu ik jou zo lees vrees ik het ergste.

zaterdag 8 april 2023 om 12:22
In hotmail zit aan de linkerkant een wolkje. Daar staan bestanden van je opgeslagen.
Ik kreeg net de melding van 3,81 GB op 5 GB. Dus daar ga ik later ook even kijken. Maar zoals ik zag, gebruikte ik het vroeger 'per ongeluk' en zit daar veel troep in.
maandag 10 april 2023 om 20:25
Dit dus, ik dacht precies hetzelfde, maar dus ook veel dingen die ik helemaal niet daar in hoefde te hebben!
dinsdag 11 april 2023 om 17:41
Kimmiejj90 schreef: ↑07-04-2023 12:40Voor degene die heb hebben over volle opslag; let even op! Er zijn 2 soorten opslag bij Hotmail, de mail zelf en de cloud opslag. Bij de meeste is de cloud vol, dit gaat vaak om Word documenten enz. Hiervan is de opslag max 5gb.
Nou ja zeg! Ik was al dagen bezig mails te verwijderen maar het schoot niet op.
Mijn mails waren niet het probleem, dat was max 300 mb bij elkaar maar dat ik blijkbaar van alles op de cloud opgeslagen had?
Mijn sims 4 mods stonden voor een of andere reden op de cloud...
dinsdag 11 april 2023 om 17:49
dinsdag 11 april 2023 om 18:23
Ik denk dat die weg zijn.Stoutehond schreef: ↑11-04-2023 17:49Ik zit nu ruim onder het data limiet en wil nieuwe mails ophalen. Nu zie ik dat ik in de afgelopen dagen waarbij ik over het limiet zat geen mails binnen heb gekregen. Zijn die dan dan allemaal automatisch verwijderd of staan ze nog ergens op me te wachten?
Ik heb pas een mail naar iemand gestuurd en die kreeg ik onbestelbaar retour i.v.m. volle mail stond er bij.
Dus denk niet dat die nog ergens op te halen zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in