Schrijf- of tekentablet, welke?

05-07-2025 14:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geef mensen online bijles in statistiekvakken. Om berekeningen voor te doen zou het handig zijn als ik een schrijf- of tekentablet zou hebben.

Nu heb ik gezocht of er een mogelijkheid is om mijn Samsung-tablet 'om te bouwen' tot schrijftablet, maar dat lijkt ingewikkeld, zo niet onmogelijk. Is er iemand die weet of dat wel mogelijk is?

Zoekend naar een goedkope optie zie ik vooral tablets zonder eigen scherm, wat me lastig lijkt bij schrijven, maar mss went dat snel?
Heeft iemand daar ervaring mee?

En, als ik dan toch een duurdere met scherm zou aanschaffen, welke is dan een aanrader?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dank voor alle tips. ;)

Ik moest en ik zou mijn tablet aan mijn computer verbinden.

Ben daarmee bezig geweest vanaf dat ik dit topic opende (daarvoor ook al effies) en het is gelukt. Alleen kan ik niet met een stylus schrijven, maar alleen met mijn vinger.

Ik ben alleen bang dat als ik nu alles uitzet, dat ik dan een volgende keer weer 3 uur bezig ben om de boel goed te installeren.

Dus tips zijn nog steeds welkom.

David Dunning
Ik weet niet precies wat je zoekt (omdat je het over een los scherm hebt), maar wellicht is de remarkable wel wat je zoekt?

Dat is officieel geen tablet of ereader maar een 'digital notepad'. Je kunt er dus mee schrijven of op tekenen en dat omzetten naar een bestand. Dit bestand kun je (via een clouddienst zoals google drive) naar je pc/laptop zetten.

De geschreven notities kun je overigens ook (op de notepad) om laten zetten naar getypte notities. Dat werkt best prima (wanneer je geen dokterhandschrift hebt), maar niet feilloos.

Je kunt op de remarkable ook boeken en bestanden lezen (epub en pdf), die je ook weer via de clouddienst overzet naar je notepad. In die bestanden (bijvoorbeeld schoolboeken/artikelen) kun je aantekeningen maken.

De remarkable is wel duurder dan een tablet, maar heeft veel mogelijkheden voor schrijven en tekenen. Daarin blinkt ie uit.

Ik heb de remarkable 2 en gebruik die voor mijn studie. Ik maak er aantekeningen en samenvattingen op en zet die om naar mijn pc (backup). Dat deed ik voorheen op papier, maar dat vond ik te kwetsbaar. (Map kwijt = aantekeningen kwijt.)
Ah, ik ga em eens bekijken.

David Dunning
Je hebt een Samsung tablet zeg je. Kun je daar geen stylus voor kopen? Ik heb zelf een iPad dus het Apple equivalent zou zijn een iPad met een Apple Pencil met een GoodNote, Windows White Board, Mural of Procreate app.

Als je het persé op je pc wilt doen, dan raad ik een Wacom tablet aan. Gewoon de simpelste die er is, die zijn inderdaad zonder scherm. Heeft een leer curve maar als je het eenmaal kan schrijft het net zo natuurlijk als op papier.
Ugli schreef:
05-07-2025 19:15
Je hebt een Samsung tablet zeg je. Kun je daar geen stylus voor kopen? Ik heb zelf een iPad dus het Apple equivalent zou zijn een iPad met een Apple Pencil met een GoodNote, Windows White Board, Mural of Procreate app.

Als je het persé op je pc wilt doen, dan raad ik een Wacom tablet aan. Gewoon de simpelste die er is, die zijn inderdaad zonder scherm. Heeft een leer curve maar als je het eenmaal kan schrijft het net zo natuurlijk als op papier.
Die stylus (S Pen als ik het goed zeg) werd me ook niet helemaal duidelijk of dat genoeg was.

Wacom was idd waar ik op uitkwam, maar nu eerst kijken of de huidige manier voldoende is.

David Dunning
Over pennen (zoals de stylus): voor de remarkable word ook een Stylus aanbevolen. Maar ik heb een goedkopere pen van Staedler en die werkt ook prima. Wellicht een goedkoper alternatief?
Ah, ik ga van de week even op zoek en wilde sowieso eerst een goedkope proberen.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven