Spoofing

09-02-2024 12:45 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatst had ik een mailtje in mijn spam, afkomstig van mijn eigen mailadres (en uiteraard niet zelf verstuurd)
Ik heb het mailtje niet geopend, maar zag wel dat het in het Nederlands begon met een beledigende aanhef.
Weet iemand wat ik daarmee moet doen? Kan ik het openen? (Zonder op eventuele linkjes te klikken), moet ik het ergens melden?
Je kan het openen. Als je op geen enkele link klikt, je geen automatisch antwoord aan hebt staan, etc., dan kan dat nauwelijks kwaad. Of je het moet melden hangt er vanaf. Als het met je bank te maken heeft: bij je bank. Je werk-mail, melden bij je werkgever. Anders is er niet zoveel te melden.

In zichzelf is wat je beschrijft ook nog niet erg spannend of schadelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon de prullenbak in. Zolang die niet in je eigen verzonden items staat niks aan het handje.
Decrypting life one day at the time
Alle reacties Link kopieren Quote
SeeSharp schreef:
09-02-2024 12:48
Gewoon de prullenbak in. Zolang die niet in je eigen verzonden items staat niks aan het handje.
Daar staat hij niet, gelukkig!
Had ik meteen gekeken, dank je wel! 😅

Hebben jullie misschien ook antwoord op mijn andere topic? Die baart me meer zorgen (over sms)
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt het sowieso melden bij fraudehelpdesk.nl. Die houden een database bij van al dit soort meldingen, wie weet hebben ze er wat aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
09-02-2024 13:53
Je kunt het sowieso melden bij fraudehelpdesk.nl. Die houden een database bij van al dit soort meldingen, wie weet hebben ze er wat aan.
Dank je: dat ga ik doen, al was het alleen maar omdat ik dan iets kan doen en een beetje voor mijn gemoedsrust.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven