Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1666 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Dus toch Dorien die terug naar Jan gaat waarschijnlijk!

Jammer dat Julius niet durft... Echt irritant dat hij niet wou kiezen op de kermis. Ze werd echt geïrriteerd daardoor, snap ik. Ik denk zelf dat zij te 'modern' of hoe zeg je dat, meer vd wereld is voor hem. Ik denk dat de lieve zorgzame Mirthe beter had gepast. Hoop zo dat zij een lief iemand treft door dit programma.

Bij Roy en Deerde nog geen kusje gegeven de hele citytrip... Denk dat Eileen en John echt goed komt, maar voor de camera rustig aan doen. Ook ivm kinderen sneller wat voorzichtiger denk ik.
Benieuwd naar de reuni!
legal-says-no schreef:
18-05-2025 20:34
Martijn kiest voor Marleen, ze gaan op citytrip en dat wordt een succes.

Julius kiest voor Kylie, ze gaan op citytrip en dat wordt een succes.

Simone vertrekt nog voor de citytrip bij Roel.

Deedry blijft moeite hebben om zich open te stellen, hoe hard Roy er ook aan trekt en hoe lief hij ook is. Ze gaan uit elkaar omdat het niet werkt.

John en Eileen zijn nog wel samen bij de reünie, maar gaan vlak daarna uit elkaar.

Jan blijft alleen.

:fortune:
Toch knap om minstens 4 van de 6 kandidaten verkeerd te hebben voorspeld. Ik zie wel carrièrekansen voor mijzelf als omgekeerde voorspeller. Alles wat ik voorspel, komt niet uit.
legal-says-no schreef:
18-05-2025 22:43
Toch knap om minstens 4 van de 6 kandidaten verkeerd te hebben voorspeld. Ik zie wel carrièrekansen voor mijzelf als omgekeerde voorspeller. Alles wat ik voorspel, komt niet uit.
Hier nog een.
Julius en Kylie worden niet verliefd. Jammer! Hij had haar gewoon een keer goed moeten knuffelen. Maar is nu te laat denk ik.

Roy heeft het oprecht geprobeerd maar hij is zijn belangstelling nu verloren, denk ik te zien.

Eens met wat iemand anders schreef: John blijft iets onoprechts houden. Hij zegt dat hij lief en huiselijk wil, maar de rest van de wereld ziet dat hij spannend wil.

Bij Jan moet het haast wel Dorien zijn, want zij wist dat hij nog beschikbaar was, de eerder vertrokken vrouwen niet. En Karina heeft zich vast niet bedacht.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Oh wat vreselijk ongemakkelijk; Julius en Kylie op die kermis. Er wordt helemaal niks gezegd, alleen algemeenheden worden uitgewisseld: 'Ik vind het moeilijk', 'Ik vind het lastig', 'Ik weet het niet'. Pfffffffffffffff.
En Julius die niet weet wat 'dish' is en de kermis zei hem ook al niets.

Aan Kylie te zien gaat ze de handdoek in de ring gooien.

Roy en Deedry is ook ongemakkelijk om naar te kijken, en dan vooral vanuit haar kant. Hij probeert het steeds wel, maar er komt gewoon helemaal niks terug. Ik snap heel goed dat je onzeker en onervaren kunt zijn, maar op een gegeven moment moet je ook wat meer doorpakken hoor.
Toen zij en Roy op dat bankje zaten had ik het idee dat ze iets ging doen/zeggen, maar helaas.

Eileen lijkt John leuker te vinden dan andersom.
Ik weet het niet met die John.

Deedry komt over als een bakvis.

Martijn lijkt het wel leuk te vinden allemaal.
Het ongemak bij sommige stellen is echt zo voelbaar. En dan ook juist bij de jonge stelletjes. Ik zit de hele tijd te roepen naar de tv: doe ‘ns leuk! Pak hem/ haar vast! Zeg iets! Doe iets! Zucht. Ik snap wel dat daten irl voor veel mensen onmogelijk is zo.
En Annick en Jan ? Ze wilde nog liever vandaag dan morgen bij Jan intrekken , wie weet heeft zij weer contact gezocht..
Traveler schreef:
19-05-2025 06:35
En Annick en Jan ? Ze wilde nog liever vandaag dan morgen bij Jan intrekken , wie weet heeft zij weer contact gezocht..
Klopt, die was het meest gek op hem al. Maar ik krijg dan wel het idee dat het voor hem vooral om 'een vrouw ' gaat, ipv die ene waar je verlieft op bent...

Omdat hij tegen zijn hulp/vriendin aan de telefoon ook zei 'het gaat helemaal mis hier, die laatste gaat ook weg '. Zo van 'ik heb niemand over'. Krijg het gevoel dat hij niet zo kritisch is naar wie er nou over blijft...
Wat me altijd een beetje verbaast, ook bij andere dateseries, is dat iedereen het de hele tijd maar heeft over allerlei opgebouwde muurtjes en lastig om jezelf open te stellen etc. Want dan is er in het verleden iets pijnlijk voorgevallen. Maar eerlijk gezegd: bij wie niet? Ieder mens loopt toch wel wat butsen op in de liefde? Het lijkt haast wel of dat niet meer mag ofzo, alsof het altijd maar een soepele rit moet zijn en anders durven mensen het direct niet meer aan. Terwijl liefde voor mij juist gaat om kwetsbaar zijn en ja, daar kan je dus af en toe ook pijn in hebben. Ik snap wel dat de mens zichzelf in beginsel wil beschermen tegen pijn, maar het lijkt wel alsof daarin een beetje wordt doorgeslagen ofzo. En dan krijg je - denk ik - ook al die vreselijke ongemakkelijkheid die je in allerlei dateprogramma's ziet en dan wordt het alleen maar lastiger om te vinden wat je zoekt.
Fidanzata schreef:
18-05-2025 23:08
Oh wat vreselijk ongemakkelijk; Julius en Kylie op die kermis. Er wordt helemaal niks gezegd, alleen algemeenheden worden uitgewisseld: 'Ik vind het moeilijk', 'Ik vind het lastig', 'Ik weet het niet'. Pfffffffffffffff.
En Julius die niet weet wat 'dish' is en de kermis zei hem ook al niets.

Aan Kylie te zien gaat ze de handdoek in de ring gooien.

Julius is behoorlijk wereldvreemd , zeker ten opzichte van Kylie.
Hij is vrijwel nooit op vansvtie geweest, ik denk dat zijn uitjes de jaarlijkse schuurfeesten zijn ofzo. En dat dat ook wel ver genoeg was. Limoncello kende hij niet, hij wist niet wat ‘dish’ was of ‘with ice’ , dar fietsen was niks en dat gedoe op de kermis.., het leek wel vroeger, als je iemand opbelde. ‘Jij moet ophangen! Nee, jij.. Hang jij nou op! Nee, ik wacht tot jij het doet..’

Kom op zeg, neem een beslissing. Het gaat over een attractie op de kermis, niet of je wel of niet gaat trouwen.

Het wordt de dealbreaker voor Kylie, dat wereldvreemde, de onervarenheid en het gebrek aan initiatief.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Deedry is zo ontzettend onzeker en daardoor raar. Op het eiland in het meer onderuitgezakt, handen in de zakken op het bankje ‘gaan we nog iets doen of wah?’ Joh, je kan zelf ook iets verzinnen?

Ik denk dat Roy best wel ver in haar onzekerheid wil meegaan, maar dat er te weinig van haar uit komt (onder het mom van ‘ik heb een muur’) en het daar op stuk gaat lopen.
En Martijn en Ciska hebben het leuk, maar zou hij niet een keer genoeg krijgen van het drukke en constant aan/aanwezig zijn van Ciska? Ik vind humor erg belangrijk in een relatie, maar niet constant en bij alles wat je zegt of doet. Dan ben je een serieuzer gesprek aan het voeren en dan worden er weer grapjes gemaakt/dingen weggelachen.
meisje85 schreef:
19-05-2025 06:54
Wat me altijd een beetje verbaast, ook bij andere dateseries, is dat iedereen het de hele tijd maar heeft over allerlei opgebouwde muurtjes en lastig om jezelf open te stellen etc. Want dan is er in het verleden iets pijnlijk voorgevallen. Maar eerlijk gezegd: bij wie niet? Ieder mens loopt toch wel wat butsen op in de liefde? Het lijkt haast wel of dat niet meer mag ofzo, alsof het altijd maar een soepele rit moet zijn en anders durven mensen het direct niet meer aan. Terwijl liefde voor mij juist gaat om kwetsbaar zijn en ja, daar kan je dus af en toe ook pijn in hebben. Ik snap wel dat de mens zichzelf in beginsel wil beschermen tegen pijn, maar het lijkt wel alsof daarin een beetje wordt doorgeslagen ofzo. En dan krijg je - denk ik - ook al die vreselijke ongemakkelijkheid die je in allerlei dateprogramma's ziet en dan wordt het alleen maar lastiger om te vinden wat je zoekt.
Ik ben het helemaal met je eens en ik snap dat dus ook niet. Een rondje therapie om die issues op te ruimen zou geen slechte zaak zijn. Want dit is alleen maar extra kwetsend, aan allebei de kanten.
Wat eten we vanavond?
Deedry gister ook, toen Roy zei dat hij het leuk had gehad. Toen sprong ze gelijk bovenop dat "gehad". Zelf niks van zichzelf prijsgeven en dan direct iemand, die zich veel meer uitspreekt dan zij zelf doet, pakken op één woord. Je wordt er gewoon echt geen leuker mens van in het contact met de ander als je de hele tijd zo hard bezig bent "jezelf te beschermen".
meisje85 wijzigde dit bericht op 19-05-2025 07:49
0.14% gewijzigd
meisje85 schreef:
19-05-2025 07:12
Deedry gister ook toen Roy zei dat hij het leuk had gehad. Toen sprong ze gelijk bovenop dat "gehad". Zelf niks van zichzelf prijsgeven en dan direct iemand, die zich veel meer uitspreekt dan zij zelf doet, pakken op één woord. Je wordt er gewoon echt geen leuker mens van in het contact met de ander als je de hele tijd zo hard bezig bent "jezelf te beschermen".

Ja dat!
En het was min of meer het einde van het tripje dus 'gehad' was niet eens een heel gek woord om te gebruiken.
Deerdy heeft geen muurtje... een hele Chinese muur! Poeh moeilijk
Kletskous11 schreef:
19-05-2025 06:50
Klopt, die was het meest gek op hem al. Maar ik krijg dan wel het idee dat het voor hem vooral om 'een vrouw ' gaat, ipv die ene waar je verlieft op bent...

Omdat hij tegen zijn hulp/vriendin aan de telefoon ook zei 'het gaat helemaal mis hier, die laatste gaat ook weg '. Zo van 'ik heb niemand over'. Krijg het gevoel dat hij niet zo kritisch is naar wie er nou over blijft...
In dat geval kan hij ook die ene manifesteerder gewoon opbellen.
Julius: "ik geef jou het initiatief , deze keer."

Martijn en Ciska zijn smoor, ik ben benieuwd of het stand houdt.
Ik vermoed dat hij zich gaat ergeren op den duur.

Misschien heeft Anita contact gezocht met Jan. Ze had toch 'gevisualiseerd' dat ze op citytrip ging met hem?

Ik denk dat uit dit seizoen geen lange relaties komen, eerlijk gezegd.
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik zag helemaal aan het eind toch wel iets van ontspanning bij Deedry. Maar die Julius, wat een zak hooi. Dat je iets voor het eerst mee maakt, oké. Maar daar hoef je niet zo spastisch over te doen. Wat zou zijn idee van vakantie zijn vraag ik me dan af?
meisje85 schreef:
19-05-2025 06:54
Helemaal mee eens. Het lijkt wel alsof ze allemaal wat traumatisch hebben meegemaakt, maar dat zal ook wel meevallen.
Zo'n Deedry snap ik nog wel tot op zekere hoogte; ze is gewoon gruwelijk onzeker over zichzelf, maar op deze manier gaat het haar niets brengen. Er wordt niet echt inhoudelijk gepraat, ze lacht alles weg en ze zoekt totaal geen toenadering. Zeg gewoon eens dat je het fijn hebt, dat je hem leuk vindt of sla gewoon eens een arm om hem heen.
himalaya schreef:
19-05-2025 06:55
Julius is behoorlijk wereldvreemd , zeker ten opzichte van Kylie.
Hij is vrijwel nooit op vansvtie geweest, ik denk dat zijn uitjes de jaarlijkse schuurfeesten zijn ofzo. En dat dat ook wel ver genoeg was. Limoncello kende hij niet, hij wist niet wat ‘dish’ was of ‘with ice’ , dar fietsen was niks en dat gedoe op de kermis.., het leek wel vroeger, als je iemand opbelde. ‘Jij moet ophangen! Nee, jij.. Hang jij nou op! Nee, ik wacht tot jij het doet..’

Kom op zeg, neem een beslissing. Het gaat over een attractie op de kermis, niet of je wel of niet gaat trouwen.

Het wordt de dealbreaker voor Kylie, dat wereldvreemde, de onervarenheid en het gebrek aan initiatief.
Ik had Julius wel wat minder wereldvreemd ingeschat. Ook hoe hij door dat bos fietste 'Ja, het is wel anders dan Friesland, ik voel me niet thuis' :facepalm:
Maar ook hier wordt er niets gezegd. Zoals ik al zei: er worden alleen algemeenheden uitgewisseld. Kylie ziet dat niet zitten, hoewel er van haar ook eigenlijk niks uitkomt.
Ik had echt te doen met Roy en Kylie. Beiden deden hun best maar leken te trekken aan een dood paard.
Ik ben heel benieuwd of Roel en Simone verder gaan. Verstandig dat ze niet op citytrip gingen maar het bij een dagje uit hielden. Daar leken ze het wel naar hun zin te hebben. Iets meer ontspannen.
Depression is my body needing deep rest from putting on an act.
Het is hier geloof ik al eerder gezegd. De boerinnen die meededen met BZV, ze vonden het bijna allemaal moeilijk om zich open te stellen. Ik vraag me dan ook af waarom ze in vredesnaam meedoen met zo'n programma waar je steeds voor iedereen te zien bent op tv en iedereen op je let, dat werkt volgens mij toch helemaal niet voor hen.
Veel mensen bij dat programma zijn bang voor ook maar de kleinste teleurstelling en willen dat uit de weg gaan. Met als gevolg dat ze hun nek zelfs niet een beetje uit durven steken, iets durven zeggen of doen.

En dan gebeurt er dus niks.
himalaya schreef:
19-05-2025 09:37
Veel mensen bij dat programma zijn bang voor ook maar de kleinste teleurstelling en willen dat uit de weg gaan. Met als gevolg dat ze hun nek zelfs niet een beetje uit durven steken, iets durven zeggen of doen.

En dan gebeurt er dus niks.
Inderdaad, teleurstelling hoort bij het leven, net als vreugde en verliefdheid. Het is gewoon niet realistisch om te denken dat alles meteen van een leien dakje gaat lopen. Als je dat verwacht, dan word je inderdaad vaak teleurgesteld en kun je beter geen liefdesrelatie beginnen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven