Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1972 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Dala schreef:
19-05-2025 12:17
Maar dan nog kan iemand die niet zo'n globetrotter is toch wel iets meer enthousiasme tonen? Het komt nu over alsof het hem allemaal niet interesseert. In plaats van zeggen "Ik voel me hier niet thuis" kun je ook zeggen: "Het is wel heel leuk om eens wat anders te zien" of over zo'n drankje te zeggen: Leuk, ik ben benieuwd. En bij de kermisattractie, ook al maakt het je niet zoveel uit, dan gewoon voor te stellen: Zullen we met deze beginnen? En dan daarna te zeggen dat de ander een attractie mag uitkiezen.

Nu komt het over als: ik wil hier niet zijn, ik wil hier niet met jou zijn, het interesseert me geen fuk wat we doen, wat we eten, wat we drinken, hoe de omgeving eruit ziet.

Zo is het vast niet bedoeld en het zal het terughoudende, bescheiden of stugge karakter zijn, maar ja, ik snap wel dat zo'n reisje dan echt enorm tegenvalt.
Ja, ik snap het ook allemaal. Ook dat er bij Kylie ook van alles achter zal zitten. Ik verbaas me denk ik overall gewoon aan het gebrek aan emotionele volwassenheid en communicatie. Er lijken maar weinig deelnemers in staat te zijn een gesprek te voeren over wat er in hen omgaat, voor Kylie geldt natuurlijk net zo goed dat ze kan zeggen wat er in haar omgaat, in plaats van dat ze het op de kermis ineens zo op het spits drijft met een te kiezen attractie.
Wat een mooie terugblikken van Marleen en Mirthe!

Marleen die eerlijk toe geeft dat ze wel wou en ook wel even verdrietig is geweest daarna.

En Mirthe, wat snap ik dat ze zich alleen voelde toen ze de knuffel even nodig had en niet kreeg... Ik dacht dat toen ik het zag ook. Je hoeft niet verlieft te zijn om even een knuffel te geven...
Hij doet het bij Kylie zelfs niet.... Hij durft gewoon niks...

Ik gun Mirthe zo een lieve man! Ik hoop zo dat zij snel iemand tegen komt die ziet hoe mooi en lief zij is.
meisje85 schreef:
19-05-2025 11:40
Ik snap het van Kylie wel, maar ergens vond ik het ook flauw. Als je je aanmeldt voor zo'n programma, weet je dat je niet de grootste globetrotter treft of iemand die er ieder weekend op uit gaat om van alles te ondernemen. Dat heeft ze in de logeerweek ook kunnen zien. En dan sta je ergens op een kermis en dan ga je gewoon alleen als test ineens een heel punt maken van het feit dat iemand daar een attractie (echt, waar gaat het ook over) moet uitkiezen.

Je zoekt een boer, en die heeft vaak verplichtingen aan zijn bedrijf.

Maar bijvoorbeeld Martijn gaat wel af en toe de grens over. Hij is naar de Malediven geweest voor de onderwaterwereld, zijn wensen zijn naar de watervallen van Iguaçu en met een camper een deel van de wereld zien.
(Bron: site van bzv)

Dat zie ik hem wel met Ciska doen, bijvoorbeeld. Wat vaker weg, al is het maar een weekendje. Maar dat hij dat nu niet in zijn eentje doet.

Julius wordt al verdrietig als hij de provincie uit is, heb ik het idee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou dat! Dat je niet alles snapt of kent, helemaal prima. Maar dat je er dan zo brommerig over doet, en niks wil zien of ontdekken, en alles maar van Kylie laat afhangen……ik snap dat dat een vette afknapper is.
Ik kan me bij Julius ook niet voorstellen dat hij toen hij jonger was nooit met zijn vrienden een keer op vakantie is geweest naar het buitenland. Terwijl hij zich nu gedroeg alsof hij zelf nog nooit een waddeneiland met duinen had gezien.
En dat je dan de drankjes niet kent is één ding, maar een kermis hebben ze ook in Friesland. Dus daar zou je echt niet zo'n grote cultuurshock moeten hebben dat je geen keuze kan maken.
AnAppleADay schreef:
19-05-2025 13:54
En dat je dan de drankjes niet kent is één ding, maar een kermis hebben ze ook in Friesland. Dus daar zou je echt niet zo'n grote cultuurshock moeten hebben dat je geen keuze kan maken.
Zelfs als je daadwerkelijk nog nooit een stap op de kermis hebt gezet kan je even om je heen kijken en dan zeggen: Zullen we deze doen? Je kunt ter plekke toch kijken wat je wel/niet zo aanspreekt? Gewoon door ter plekke een beetje te observeren? Het komt heus niet over alsof je je zin er doorheen drukt en niet peilt of de ander het ook een leuke attractie vindt. Nou kwam het zo ongeïnteresseerd over, nou dit dan maar he! Mij boeit het niet. Jou? Jou ook niet. Nou instappen dan maar.
Of op z'n minst kun je het gebruiken als 'conversation-starter':
"Zeg, ben jij een beetje een durfal? Of hou je meer van een spelletje doen? Wat is het meest spannende dat je hebt gedaan qua adrenaline?"
Ik vond Julius ook echt naar gaan doen en hoewel Kylie het ook niet lukte om de communicatie tussen hen in haar eentje te doen draaien op de kermis, toonde ze wel zelfinzicht wat dat bij haar teweeg bracht. Eerlijk gezegd hoop ik voor haar dat ze hem lekker laat gaan. Het kostte al energie om naar te kijken. Desnoods zeg je 'jemig, met alles en de camera's erbij trek ik in een kermisattractie gaan even niet, zullen we een ijsje gaan eten en alvast bekijken wat we morgen zullen doen?' En 1000 varianten daarop.
AnAppleADay schreef:
19-05-2025 14:07
Of op z'n minst kun je het gebruiken als 'conversation-starter':
"Zeg, ben jij een beetje een durfal? Of hou je meer van een spelletje doen? Wat is het meest spannende dat je hebt gedaan qua adrenaline?"
Ja precies, en dan kun je al naar gelang hoe je jezelf inschat zeggen van: zullen we met wat rustigs starten? Of aangeven dat je hoogtevrees hebt of niet van hele snelle attracties houdt, of juist zegt dat je wel van een kick houdt. Eigenlijk alles beter dan: kies jij maar, jouw feestje. Dat staat toch gelijk aan: boeit me geen reet, als het maar snel voorbij is en ik weer naar huis kan.
MargjeM schreef:
19-05-2025 13:54
Ik kan me bij Julius ook niet voorstellen dat hij toen hij jonger was nooit met zijn vrienden een keer op vakantie is geweest naar het buitenland. Terwijl hij zich nu gedroeg alsof hij zelf nog nooit een waddeneiland met duinen had gezien.
Ik denk dat ie niet verder is gekomen dan Terschelling of Sneekweek.
Pimpelmeesje87 schreef:
19-05-2025 16:08
De vraag is alleen of "weinig gewend zijn" dan per se gelijk moet staan aan overal negatief over zijn. Had toch ook zo kunnen zijn dat ie had gereageerd met: "Oh leuk! Echt heel anders hier. Ik zie altijd alleen maar weilanden anders." en bij het drankje: "Oh, dat is verrassend! Ik pak eigenlijk altijd automatisch alleen maar een biertje." etc.
We gaan nu natuurlijk uit van mensen die sociaal een beetje vaardig zijn. Dat is Julius gewoon niet.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
_CarmiggelT_ schreef:
19-05-2025 16:29
We gaan nu natuurlijk uit van mensen die sociaal een beetje vaardig zijn. Dat is Julius gewoon niet.
Toch vind ik dat te makkelijk gezegd. Dat je niet zo sociaal vaardig bent hoeft toch niet in te houden dat je je niet positief uitdrukt? Niet eens zozeer over de ander (interesse tonen, een arm om iemand heenslaan, dat snap ik dat dat lastig is) maar een beetje positief zijn over de omgeving waar je bent, de straatjes waar je door loopt, een attractie die je kunt bezoeken of een drankje dat je drinkt, dat heeft toch niks met sociale vaardigheden te maken? Of toch wel?

Het is nou niet bepaald dat ik denk: ach, die Julius is gewoon een stille genieter! Hij uit het dan wel niet zo, maar hij vindt allemaal wel prachtig.
Dala schreef:
19-05-2025 16:37
Toch vind ik dat te makkelijk gezegd. Dat je niet zo sociaal vaardig bent hoeft toch niet in te houden dat je je niet positief uitdrukt? Niet eens zozeer over de ander (interesse tonen, een arm om iemand heenslaan, dat snap ik dat dat lastig is) maar een beetje positief zijn over de omgeving waar je bent, de straatjes waar je door loopt, een attractie die je kunt bezoeken of een drankje dat je drinkt, dat heeft toch niks met sociale vaardigheden te maken? Of toch wel?

Het is nou niet bepaald dat ik denk: ach, die Julius is gewoon een stille genieter! Hij uit het dan wel niet zo, maar hij vindt allemaal wel prachtig.
misschien de combi van sociaal onvaardig en intens verlegen?
en op de boerderij gaat dat nog wel, maar daar buiten slaat de paniek toe?
Dala schreef:
19-05-2025 16:37

Ja, ik snap wat je zegt hoor. Hij hoeft ook niet steeds te benadrukken dat hij er niet bekend mee is, daarmee haalt hij zichzelf onderuit. Boeien, hoezo moet je ervaring hebben met een kermis om een attractie uit te kiezen?

Op sommige momenten leek het wel alsof het door anderen wordt benadrukt. Zijn 'Nee, ik voel me niet thuis hier, het is allemaal wel anders dan thuis' kwam op mij over als een reactie op een vraag van iemand achter de camera. Waarom begin je anders met 'nee'.

Maar hoe kan iemand de middelbare school afronden en zelfs zulk basaal Engels niet hebben meegekregen?

Met de attractie kiezen leek het me trouwens vooral te botsen. Hij vertikte het om te kiezen toen zij het ook vertikte.

Verder heeft hij gewoon niet de communicatieve skills om Kylie erbij te houden.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
_CarmiggelT_ schreef:
19-05-2025 16:29

Mee eens. Als je niet zo vlot bent, is het erg lastig, en de camera's maken het nog lastiger.

Iemand opperde het hier al, maar eigenlijk zouden ze ondersteuning moeten krijgen hier en daar. Aan de andere kant: je ziet nu wel wat je krijgt, al zal het zeker makkelijker gaan als de camera's weg zijn.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
_CarmiggelT_ schreef:
19-05-2025 17:34
Ja, ik snap wat je zegt hoor. Hij hoeft ook niet steeds te benadrukken dat hij er niet bekend mee is, daarmee haalt hij zichzelf onderuit. Boeien, hoezo moet je ervaring hebben met een kermis om een attractie uit te kiezen?

Op sommige momenten leek het wel alsof het door anderen wordt benadrukt. Zijn 'Nee, ik voel me niet thuis hier, het is allemaal wel anders dan thuis' kwam op mij over als een reactie op een vraag van iemand achter de camera. Waarom begin je anders met 'nee'.

Maar hoe kan iemand de middelbare school afronden en zelfs zulk basaal Engels niet hebben meegekregen?

Met de attractie kiezen leek het me trouwens vooral te botsen. Hij vertikte het om te kiezen toen zij het ook vertikte.

Verder heeft hij gewoon niet de communicatieve skills om Kylie erbij te houden.

We zien maar een heel klein stukje. Soms willen tvmakers ook een bepaald beeld scheppen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ik vond Kylie ook niet zo vriendelijk reageren toen hij iets zei over de beschilderde deuren. Ik denk dat ze allebei vrij kortaf zijn in hun manier van communiceren en dat kan, als je elkaar niet goed kent, onvriendelijk of ongeïnteresseerd overkomen. De combi van hun twee maakt niet het beste in hun los zo te zien, sneu voor ze!

Ik vind Roy een leuke gozer, en wat een geduld heeft hij. Hopelijk houdt hij het lang genoeg vol om Deedry te laten ontdooien.
Lila-Linda schreef:
19-05-2025 16:39
misschien de combi van sociaal onvaardig en intens verlegen?
en op de boerderij gaat dat nog wel, maar daar buiten slaat de paniek toe?
Hmm zou kunnen. Maar ook verlegen mensen kunnen natuurlijk wel genieten en dat idee heb ik niet. Al kan het misschien een onbedoelde negatieve stroom op gang brengen. Dat zijn terughoudendheid en afwachtendheid aanvankelijk alleen verlegenheid zijn maar geïnterpreteerd worden als chagrijnig zijn.

Ik kon Kylie op zijn boerderij moeilijker peilen dan Mirthe omdat zij best ongeïnteresseerd overkwam. Terwijl dat ook niet helemaal was hoe zij zich voelde. Maar als zo iemand zich bij mij op date of logeerweek zou gedragen dan zou ik denken dat het ze niks boeit.
Nadinexxx schreef:
19-05-2025 10:15
.

Hoe hebben jullie de voorstukjes trouwens geïnterpreteerd? Ik dacht uit de opmerking van die andere vrouw van Julius op te maken dat zij nu dus iets met Julius had...
Heeft iemand hier nog antwoord op? Ben wel benieuwd! Myrthe heette ze dus ben ik achter.
Pimpelmeesje87 schreef:
19-05-2025 16:08
Terschelling heeft ook gewoon flinke duinen, maar hij deed tijdens het mountainbiken alsof hij voor het eerst buiten het vaste land van Friesland was.
Zag dit filmpje. Dacht eerst okay toch niet dan? Maar het blijft wat in het midden hangen of het Dorien kan zijn die hem heeft geappt...

https://boerzoektvrouw.kro-ncrv.nl/dori ... ntuur-jan
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Kletskous11 schreef:
19-05-2025 13:10

Ik gun Mirthe zo een lieve man! Ik hoop zo dat zij snel iemand tegen komt die ziet hoe mooi en lief zij is.
Ik vond Myrthe al bij de speeddate heel leuk! Een leuke, warme, knappe vrouw.
Zij komt vast wel iemand tegen.
Nadinexxx schreef:
19-05-2025 19:28
Heeft iemand hier nog antwoord op? Ben wel benieuwd! Myrthe heette ze dus ben ik achter.
Ik hoop het niet. Ik vind Myrthe te leuk voor Julius.
Ik heb het even terug gekeken. In de vooruitblik komt Julius helemaal niet voor.
Dus ik denk dat het het heb over de terugblik van Myrthe waarin ze zegt: ik ben blijkbaar wel leuk, anders was ik hier niet. Maar als je haar hele terugblik kijkt, sloeg dat op een moment op de boerderij waarop ze twijfelde of ze wel leuk genoeg was en toen dacht ze dus: blijkbaar wel, anders was ik hier niet. Verder vertelt ze dat ze al voor het keuzemoment al bedacht had dat ze niet voor elkaar gemaakt waren. Dus ik denk niet dat ze samen zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven