Entertainment
alle pijlers
Het moment van de waarheid!
zondag 7 september 2008 om 09:57
zondag 7 september 2008 om 12:21
Ik had er meer van verwacht, eigenlijk. Het duurde allemaal zo vreselijk lang! Er zit geen vaart in de show. Ik had ook wel medelijden met die man, hij keek zo benauwd. Ik denk wel dat ze de meeste dingen met haar man heeft besproken, dus dat hij ook wel weet wat er kan komen. (Zoenen met een ander, twijfel over relatie...). Als ze dat niet heeft gedaan is het wel erg dom.
Steph, ik heb ook wel eens gelogen over de prijs van aankopen. (Hele dure laarzen bijvoorbeeld, die heb ik wat minder duur gemaakt...) In een onderzoek is gebleken dat heel veel vrouwen standaard een bepaald percentage van de prijs afliegen tegenover hun partner. Zo raar is dat dus niet. Of het netjes is, dat is een ander verhaal...
Steph, ik heb ook wel eens gelogen over de prijs van aankopen. (Hele dure laarzen bijvoorbeeld, die heb ik wat minder duur gemaakt...) In een onderzoek is gebleken dat heel veel vrouwen standaard een bepaald percentage van de prijs afliegen tegenover hun partner. Zo raar is dat dus niet. Of het netjes is, dat is een ander verhaal...
zondag 7 september 2008 om 13:00
Ik heb met plaatsvervangende schaamte zitten kijken.
Mij ook zitten ergeren aan dat gegiebel met haar beste vriendin (meiden-onder-elkaar-geheimpjes). Dat vond ik eigenlijk nog lulliger voor haar man dan de vragen die gesteld werden.
Ook duurde het veels te lang voordat de 'computer' antwoord gaf.
Heb begrepen dat de komende weken de vragen wel sappiger worden als ik de filmpjes mag geloven (is jouw vriendin de liefde van je leven?; Nee)
Mij ook zitten ergeren aan dat gegiebel met haar beste vriendin (meiden-onder-elkaar-geheimpjes). Dat vond ik eigenlijk nog lulliger voor haar man dan de vragen die gesteld werden.
Ook duurde het veels te lang voordat de 'computer' antwoord gaf.
Heb begrepen dat de komende weken de vragen wel sappiger worden als ik de filmpjes mag geloven (is jouw vriendin de liefde van je leven?; Nee)
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 7 september 2008 om 20:23
Van te voren moest ze iets van 50 vragen beantwoorden met de leugendetector. De programma-makers zullen daar alleen de vragen uit kiezen die 'sensatie' opleveren. Als ze bijvoorbeeld nooit met iemand anders gezoend zou hebben tijdens haar huwelijk (en dus 'nee' een eerlijk antwoord was), dan zouden ze denk ik die vraag niet tijdens de uitzendig gesteld hebben.
Alles voor de kijkcijfers, ik snap ook niet goed dat iemand hier aan mee doet?! Heb het uit nieuwsgierigheid één keer gezien, denk niet dat ik nog een keer ga kijken
dinsdag 9 september 2008 om 14:16
dinsdag 9 september 2008 om 16:32
" [..........]
Tijdens het kijken hield maar één vraag mij bezig: waarom deed deze vrouw mee aan haar eigen afdaling in de hel? Goed, voor elk antwoord kreeg ze geld, maar niet de miljoenen die hiertegenover zouden moeten staan. Ze was nog maar een paar duizend euro verder toen ze had verteld dat huisvriend Fred speciale gevoelens voor haar koesterde.
Op primetime opbiechten dat je soms wel wilt scheiden, dat je ouders een slecht huwelijk hebben en dat je zou willen vreemdgaan met, of all people, Huub van der Lubbe – dat begrijp ik niet.
Misschien leefde Annemiek in de Heleen van Royen-veronderstelling dat volledige eerlijkheid over seks, relaties en vreemdgaan geil en sexy is. Misschien was Annemiek vergeten dat ze kinderen had, die hier tot in de eeuwigheid mee gepest zouden worden.
Na een paar rondes stopte ze. Het gewonnen geld ging ze besteden aan een safari met het gezin, vertelde ze. Gezellige safari wordt dat.
En ik dacht: realityshows zijn niet erg. De waarheid, die is pas erg"
Aaf Brandt Corstius
Lees de columns van Aaf op nrcnext.nl/aaf
Tijdens het kijken hield maar één vraag mij bezig: waarom deed deze vrouw mee aan haar eigen afdaling in de hel? Goed, voor elk antwoord kreeg ze geld, maar niet de miljoenen die hiertegenover zouden moeten staan. Ze was nog maar een paar duizend euro verder toen ze had verteld dat huisvriend Fred speciale gevoelens voor haar koesterde.
Op primetime opbiechten dat je soms wel wilt scheiden, dat je ouders een slecht huwelijk hebben en dat je zou willen vreemdgaan met, of all people, Huub van der Lubbe – dat begrijp ik niet.
Misschien leefde Annemiek in de Heleen van Royen-veronderstelling dat volledige eerlijkheid over seks, relaties en vreemdgaan geil en sexy is. Misschien was Annemiek vergeten dat ze kinderen had, die hier tot in de eeuwigheid mee gepest zouden worden.
Na een paar rondes stopte ze. Het gewonnen geld ging ze besteden aan een safari met het gezin, vertelde ze. Gezellige safari wordt dat.
En ik dacht: realityshows zijn niet erg. De waarheid, die is pas erg"
Aaf Brandt Corstius
Lees de columns van Aaf op nrcnext.nl/aaf
donderdag 11 september 2008 om 02:51
Na het lezen van al jullie reacties kan ik alleen maar lachen!!! Mensen praten er over...daar gaat het allemaal om!!! Hoe meer mensen praten hoe meer mensen het willen zien!!! Ik kan jullie vertellen het zijn allemaal geen acteurs, de deelnemers zijn door een zware selectie ronde gegaan!!! Alles is echt en eerlijk!!! Natuurlijk word er wat geknipt en geplakt, maar in welk programma (muv Live) is dat niet???? De lange stiltes tussendoor doen ze om het spannend te maken en dat is het zeker!! Je voelt gewoon mee met de mensen. Blijf gewoon lekker kijken en als je er teveel comentaar over hebt lekker niet!!! Dan hoor je vanzelf wel wat je mist ;)
zaterdag 13 september 2008 om 22:20
zaterdag 13 september 2008 om 23:54
Dat laatste meisje was een dom wicht. Ze moest de vraag beantwoorden of ze wel eens haar telefoonnummer aan een man had gegeven die daar niet om had gevraagd. Eerst zei ze nee, toen ja, toen weer nee...ze twijfelde erover, en toen zei ze dus nee. En dat was niet waar...Heel vaag allemaal. En toen liep ze naar de bank en zei tegen haar vader; ik heb alleen m'n telefoonnummer gegeven aan Peter R de Vries. En dat hoorde Robert en die herhaalde dat. En van schaamte stortte ze in.
Vermakelijke tv...
Die eerste man vond zichzelf heel wat. Maar die vrouw van hem zat meer voor paal dan die man zelf... Oei! Die kop van haar toen hij zei waarom hij wel eens gehuild had! Omdat zij verliefd werd op een ander. En zei riep nog; zeg het maar niet! Heerlijk! Zet jezelf voor paal op tv. En morgen sta je weer op het schoolplein. Pa en ma geen geld en kinderen zijn het slechts af want die worden gepest...
Vermakelijke tv...
Die eerste man vond zichzelf heel wat. Maar die vrouw van hem zat meer voor paal dan die man zelf... Oei! Die kop van haar toen hij zei waarom hij wel eens gehuild had! Omdat zij verliefd werd op een ander. En zei riep nog; zeg het maar niet! Heerlijk! Zet jezelf voor paal op tv. En morgen sta je weer op het schoolplein. Pa en ma geen geld en kinderen zijn het slechts af want die worden gepest...
zondag 14 september 2008 om 18:48
Na het lezen van al jullie reacties kan ik alleen maar lachen!!! Mensen praten er over...daar gaat het allemaal om!!! Hoe meer mensen praten hoe meer mensen het willen zien!!! Ik kan jullie vertellen het zijn allemaal geen acteurs, de deelnemers zijn door een zware selectie ronde gegaan!!! Alles is echt en eerlijk!!! Natuurlijk word er wat geknipt en geplakt, maar in welk programma (muv Live) is dat niet???? De lange stiltes tussendoor doen ze om het spannend te maken en dat is het zeker!! Je voelt gewoon mee met de mensen. Blijf gewoon lekker kijken en als je er teveel comentaar over hebt lekker niet!!! Dan hoor je vanzelf wel wat je mist ;
Zit er superlijm op de toets met uitroeptekens?
Zit er superlijm op de toets met uitroeptekens?
maandag 15 september 2008 om 17:27
De vragen zijn vooraf ook al gesteld aan een leugentest. Natuurlijk halen ze de meest sensatievolle vragen er uit. Het is allemaal zo bedacht en gemaakt. Robbert leidt de vragen ook in. Snijdt gevoelige onderwerpen aan en "spontaan" gaat de volgende vraag er over.
Het moment van de waarheid zit m meer in eerlijk zijn tegenover jezelf dan tegenover de rest van de wereld. Aan sociaal gewenste antwoorden heb je namelijk niets, dan wordt ie namelijk als onwaar bestempeld (die leugendedector pikt ze eruit aan de hand van grafiekjes, als je liegt wordt je geloof ik nerveuzer, ga je trillen, zweten enz, ook als je onbewust liegt en het zelf niet eens merkt). Heel de wereld ziet het als je liegt. Dus bewust liegen is sowieso heeeeeeeeeeeel dom. Als je daar dus eenmaal zit moet je dus gewoon heeeeeel goed bij jezelf te raden gaan. En nee, natuurlijk wil je niet toegeven dat je je ouders niet meer spreekt en dat je dat steikem de schuld vindt van je vrouw. Maar met liegen bereik je nix. Vrouw weet nu alsnog dat manlief het wel vind, maar er is No Money. Lekker dom. Als je dan al je huwelijk te grabbel gooit, ga dan door het slijk en houd er nog wat geld aan over om je scheidingsadvocaat te betalen :-)
Het moment van de waarheid zit m meer in eerlijk zijn tegenover jezelf dan tegenover de rest van de wereld. Aan sociaal gewenste antwoorden heb je namelijk niets, dan wordt ie namelijk als onwaar bestempeld (die leugendedector pikt ze eruit aan de hand van grafiekjes, als je liegt wordt je geloof ik nerveuzer, ga je trillen, zweten enz, ook als je onbewust liegt en het zelf niet eens merkt). Heel de wereld ziet het als je liegt. Dus bewust liegen is sowieso heeeeeeeeeeeel dom. Als je daar dus eenmaal zit moet je dus gewoon heeeeeel goed bij jezelf te raden gaan. En nee, natuurlijk wil je niet toegeven dat je je ouders niet meer spreekt en dat je dat steikem de schuld vindt van je vrouw. Maar met liegen bereik je nix. Vrouw weet nu alsnog dat manlief het wel vind, maar er is No Money. Lekker dom. Als je dan al je huwelijk te grabbel gooit, ga dan door het slijk en houd er nog wat geld aan over om je scheidingsadvocaat te betalen :-)
maandag 15 september 2008 om 18:25
Nee, want er was laatst een woordvoerder van een Nederlands leugendetector bedrijf op de radio (3FM) die erover ging uitleggen. Het is een bedrijf uit Amerika dat meewerkt aan het programma.
Het schijnt dat je voor een betrouwbaar onderzoek toch anders te werk moet gaan. Het is een kwestie van de leugendetector in combinatie met andere factoren als lichaamstaal, de juiste vragen stellen, haperingen in het praten en nog wat dingen. Dat kunnen ze in zo'n programma nooit allemaal doen legde die vrouw uit. Bovendien kun je nooit 50 verschillende vragen onderzoeken, dan ben je veel te lang bezig had ze het over.
Vervolgens heeft Giel Beelen een leugendetector test gehad. De vraag was: 'vind jij Volendamse Palingpop echt leuk?' Het antwoord van Giel was 'ja.' Hij bleek niet te liegen...