Entertainment alle pijlers

Het Sinterklaasjournaal

10-11-2025 17:53 255 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello: Fans van het Sinterklaasjournaal, kijken jullie weer mee?

Spot de BN'er, lach mee om de woordgrappen en verwijzingen en speculeer over het verloop van de verhaallijnen.
Ik heb er zin in! :yes:

Afbeelding
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 10-11-2025 18:29
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
17.14% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
Mugske schreef:
25-11-2025 21:50
In voorgaanda jaren was er ook een probleem, boek in kluis. Code gevonden, deurtje weer dicht, probleem.

Wie was de man in scootmobiel in de scene met Ozosnel?
Rene van Asten.

Toevallig kijk ik Westenwind terug dus herkende hem meteen. Maar heb hem volgens mij de laatste 10 jaar nooit ergens anders gezien? Misschien wel vooral theater ipv televisie.
Jan en Helma waren er! :cheer2:
(Ik ben een beetje laat...)
ik heb gezegd
"Het is niet wat u denkt"...

Ik verslikte me van het lachen. :lol: :mrgreen:
Ik vind hier dingen van.
Haha, ja, heel grappig!
Nou sorry hoor, maar ik zat dit met mijn nog half gelovende kind te kijken en ik dacht echt wtf waarom moet dit nu zo?
Die Jochem .... Uh, Pietje Paniek, oh, wacht, ik bedoel Sinterklaas ....

https://www.ad.nl/video/productie/joche ... as-1994075

😀
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
happyapple schreef:
28-11-2025 22:26
Nou sorry hoor, maar ik zat dit met mijn nog half gelovende kind te kijken en ik dacht echt wtf waarom moet dit nu zo?
Ik denk dat ze er mee gaan kappen, wat jij?

Even serieus, elk jaar lees ik dit soort comments en elk jaar eindigt het hartstikke leuk en is alles weer oke. Ze doen dit al ruim 25 jaar.
Ik vond het item over dat ouders zelf ook de kado'tje kunnen kopen geniaal.
Ze drijven de kijkende ouder in het nauw. En net als je denkt "Hoe ga ik dit verkopen aan mijn kind?", laat het SKJ zien dat het misloopt als ouders zelf de kado'tjes gaan kopen. Dus dat Sinterklaas toch echt de enige is die dit kan doen.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
happyapple schreef:
Geen paniek 😉 kinderen zijn ook niet massaal van hun geloof afgevallen in het jaar met alle hulpsinten of het jaar dat de pieten een nieuwe sint zochten.
Ik ben zeker niet in paniek, maar ik vind het persoonlijk gewoon niet zo leuk en zeker niet nodig op deze manier. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.
Wel een handige manier om het zo aan kind uit te leggen tzt, inderdaad. :rolling:
Maar goed ik denk dat mijn kind het eigenlijk inmiddels wel weet, maar nog doet alsof omdat ie bang is anders geen cadeautjes meer te krijgen.
Volgens mij zijn er twee paarden. Ik denk dat al langer (sinds die veearts) maar nu met dat paard dat werd teruggebracht zonder Sinterklaas weet ik het nog zekerder.
happyapple schreef:

Nou, ik schrok ook wel even. Ik keek met mijn kind die eigenlijk nog wat te jong is om niet meer te geloven, maar al heel kritisch is en al veel vragen stelt. Dus ik kreeg het even benauwd. En vandaag gingen ze er nog op door ook. Ik ben benieuwd of ze er nog een draai aan gaan geven.
Ik heb voor nu maar even de kamer waar de pakjes liggen op slot gedaan :rofl:
S0LEIL schreef:
29-11-2025 19:29
Nou, ik schrok ook wel even. Ik keek met mijn kind die eigenlijk nog wat te jong is om niet meer te geloven, maar al heel kritisch is en al veel vragen stelt. Dus ik kreeg het even benauwd. En vandaag gingen ze er nog op door ook. Ik ben benieuwd of ze er nog een draai aan gaan geven.
Haha dat laatste klinkt wel verstandig dan inderdaad.
S0LEIL schreef:
29-11-2025 19:29
Ik vind het ook vrij onhandig hoor. Ja, er is heel wat nodig om kinderen van hun geloof te laten vallen, maar met naam en toenaam uitleggen dat je pakjes in de kledingkast op de ouderslaapkamer kunt verstoppen vind ik toch niet zo handig. Net iets te veel kinderen die daar dan toch iets zien, of er uit zichzelf niet waren gaan zoeken.
En ja, ik weet wel dat het einde was ‘het is toch nog niet zo makkelijk om het zelf te doen’, maar ondertussen geef je wel hints die echt niet nodig zijn. Dat had je ook kunnen doen door ze op een heel onhandige manier te verstoppen waardoor de kinderen in het filmpje ze ook vinden, maar wat niet ene plek is waar half Nederland ze heeft liggen.
Ik vind het ook een zeer vervelende wending!! Het gaat hier nu ook al drie dagen over! Echt gewoon níet leuk. Kinderen gaan nu extra opletten of ze de buurman niet zien, en de shutters dicht is nu ook 'verdacht'. Echt níet leuk man! Wat een gigantische misser van het Sinterklaasjournaal!
Ik was al benieuwd of meer mensen balen... mijn kind zwijgt vooral maar ben zo benieuwd wat er in zijn koppie gebeurt eigenlijk
Lorem Ipsum
Hier wilden ze dus al in de kasten kijken in onze slaapkamer. En inderdaad, daar liggen bij ons de cadeaus. Dus hoe red ik me daar uit? Ik vind dit als ouder echt te ridicuul voor woorden!

En dan kunnen ze wel zeggen: Joh, kijk ff het hele stukje en dan zie je dat het juist zo bedoeld was dat ouders dit niet zelf kunnen regelen. Maar dat boeit niet, het zaadje is geplant. En de vragen worden gesteld. Gewoon níet leuk dus!! Ik snap ook echt niet hoe dít idee erdoor komt!
turquasi schreef:
01-12-2025 18:37
Ik was al benieuwd of meer mensen balen... mijn kind zwijgt vooral maar ben zo benieuwd wat er in zijn koppie gebeurt eigenlijk

Hier ook, weinig reactie, maar je ziet wat molentjes draaien.
Hartje567 schreef:
01-12-2025 19:04
Hier wilden ze dus al in de kasten kijken in onze slaapkamer. En inderdaad, daar liggen bij ons de cadeaus. Dus hoe red ik me daar uit? Ik vind dit als ouder echt te ridicuul voor woorden!

En dan kunnen ze wel zeggen: Joh, kijk ff het hele stukje en dan zie je dat het juist zo bedoeld was dat ouders dit niet zelf kunnen regelen. Maar dat boeit niet, het zaadje is geplant. En de vragen worden gesteld. Gewoon níet leuk dus!! Ik snap ook echt niet hoe dít idee erdoor komt!

Jeetje, dat is inderdaad niet handig. Want elke smoes wakkert de nieuwsgierigheid alleen maar aan.
Mugske schreef:
29-11-2025 11:29
Geen paniek 😉 kinderen zijn ook niet massaal van hun geloof afgevallen in het jaar met alle hulpsinten of het jaar dat de pieten een nieuwe sint zochten.
En wat te denken van overgang van zwart pieten naar roetveegpieten. Geen kind die het daar moeilijk mee heeft gehad. Alleen oudere mensen konden daar niet tegen.
nausicaa schreef:
30-11-2025 21:03
Ik vind het ook vrij onhandig hoor. Ja, er is heel wat nodig om kinderen van hun geloof te laten vallen, maar met naam en toenaam uitleggen dat je pakjes in de kledingkast op de ouderslaapkamer kunt verstoppen vind ik toch niet zo handig. Net iets te veel kinderen die daar dan toch iets zien, of er uit zichzelf niet waren gaan zoeken.
Je zou daar zomaar wat speelgoed van papa en mama kunnen vinden :-D
Nou ik ben zelf ook wat minder enthousiast. Er zijn toch genoeg verhalen te verzinnen zonder dat je zo direct gaat lopen hinten op het hoe het allemaal in elkaar steekt.
Hartje567 schreef:
01-12-2025 19:04

En er zijn genoeg ouders die niet meekijken (ik bijvoorbeeld, of met een half oor) en dus niet alert zijn, en waarschijnlijk genoeg kinderen die dan zelf gaan zoeken zonder het te vertellen. Sneu hoor.
Mijn dochter is bijna 4 en die zegt: mama, dit is toch raar?? Papa's en mama's kunnen toch helemaal niet zelf voor Sint en Piet spelen? Papa heeft helemaal geen lange baard en mama heeft geen pietenpak 🤣.
Het sinterklaasjournaal lijkt steeds meer om geintjes en steken onder water voor de ouders te gaan dan om de kinderen. Waar het eerst nog subtiel gedaan werd voor de ouders vind ik het nu soms echt te ver gaan. Laat het feest om de kinderen draaien.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven