Het Sinterklaasjournaal
maandag 10 november 2025 om 17:53
Spot de BN'er, lach mee om de woordgrappen en verwijzingen en speculeer over het verloop van de verhaallijnen.
Ik heb er zin in!
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 10-11-2025 18:29
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
Reden: afbeelding toegevoegd op verzoek
17.14% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
donderdag 27 november 2025 om 18:45
Rene van Asten.
Toevallig kijk ik Westenwind terug dus herkende hem meteen. Maar heb hem volgens mij de laatste 10 jaar nooit ergens anders gezien? Misschien wel vooral theater ipv televisie.
vrijdag 28 november 2025 om 23:50
Die Jochem .... Uh, Pietje Paniek, oh, wacht, ik bedoel Sinterklaas ....
https://www.ad.nl/video/productie/joche ... as-1994075
https://www.ad.nl/video/productie/joche ... as-1994075
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
zaterdag 29 november 2025 om 10:16
Ik denk dat ze er mee gaan kappen, wat jij?happyapple schreef: ↑28-11-2025 22:26Nou sorry hoor, maar ik zat dit met mijn nog half gelovende kind te kijken en ik dacht echt wtf waarom moet dit nu zo?
Even serieus, elk jaar lees ik dit soort comments en elk jaar eindigt het hartstikke leuk en is alles weer oke. Ze doen dit al ruim 25 jaar.
zaterdag 29 november 2025 om 10:42
Ik vond het item over dat ouders zelf ook de kado'tje kunnen kopen geniaal.
Ze drijven de kijkende ouder in het nauw. En net als je denkt "Hoe ga ik dit verkopen aan mijn kind?", laat het SKJ zien dat het misloopt als ouders zelf de kado'tjes gaan kopen. Dus dat Sinterklaas toch echt de enige is die dit kan doen.
Ze drijven de kijkende ouder in het nauw. En net als je denkt "Hoe ga ik dit verkopen aan mijn kind?", laat het SKJ zien dat het misloopt als ouders zelf de kado'tjes gaan kopen. Dus dat Sinterklaas toch echt de enige is die dit kan doen.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
zaterdag 29 november 2025 om 11:29
Geen paniekhappyapple schreef: ↑28-11-2025 22:26Nou sorry hoor, maar ik zat dit met mijn nog half gelovende kind te kijken en ik dacht echt wtf waarom moet dit nu zo?
zaterdag 29 november 2025 om 14:40
Ik ben zeker niet in paniek, maar ik vind het persoonlijk gewoon niet zo leuk en zeker niet nodig op deze manier. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.
Wel een handige manier om het zo aan kind uit te leggen tzt, inderdaad.
Maar goed ik denk dat mijn kind het eigenlijk inmiddels wel weet, maar nog doet alsof omdat ie bang is anders geen cadeautjes meer te krijgen.
Wel een handige manier om het zo aan kind uit te leggen tzt, inderdaad.
Maar goed ik denk dat mijn kind het eigenlijk inmiddels wel weet, maar nog doet alsof omdat ie bang is anders geen cadeautjes meer te krijgen.
zaterdag 29 november 2025 om 19:29
happyapple schreef: ↑28-11-2025 22:26Nou sorry hoor, maar ik zat dit met mijn nog half gelovende kind te kijken en ik dacht echt wtf waarom moet dit nu zo?
Nou, ik schrok ook wel even. Ik keek met mijn kind die eigenlijk nog wat te jong is om niet meer te geloven, maar al heel kritisch is en al veel vragen stelt. Dus ik kreeg het even benauwd. En vandaag gingen ze er nog op door ook. Ik ben benieuwd of ze er nog een draai aan gaan geven.
Ik heb voor nu maar even de kamer waar de pakjes liggen op slot gedaan
zaterdag 29 november 2025 om 22:03
Haha dat laatste klinkt wel verstandig dan inderdaad.S0LEIL schreef: ↑29-11-2025 19:29Nou, ik schrok ook wel even. Ik keek met mijn kind die eigenlijk nog wat te jong is om niet meer te geloven, maar al heel kritisch is en al veel vragen stelt. Dus ik kreeg het even benauwd. En vandaag gingen ze er nog op door ook. Ik ben benieuwd of ze er nog een draai aan gaan geven.
Ik heb voor nu maar even de kamer waar de pakjes liggen op slot gedaan![]()
zondag 30 november 2025 om 21:03
Ik vind het ook vrij onhandig hoor. Ja, er is heel wat nodig om kinderen van hun geloof te laten vallen, maar met naam en toenaam uitleggen dat je pakjes in de kledingkast op de ouderslaapkamer kunt verstoppen vind ik toch niet zo handig. Net iets te veel kinderen die daar dan toch iets zien, of er uit zichzelf niet waren gaan zoeken.S0LEIL schreef: ↑29-11-2025 19:29Nou, ik schrok ook wel even. Ik keek met mijn kind die eigenlijk nog wat te jong is om niet meer te geloven, maar al heel kritisch is en al veel vragen stelt. Dus ik kreeg het even benauwd. En vandaag gingen ze er nog op door ook. Ik ben benieuwd of ze er nog een draai aan gaan geven.
Ik heb voor nu maar even de kamer waar de pakjes liggen op slot gedaan![]()
En ja, ik weet wel dat het einde was ‘het is toch nog niet zo makkelijk om het zelf te doen’, maar ondertussen geef je wel hints die echt niet nodig zijn. Dat had je ook kunnen doen door ze op een heel onhandige manier te verstoppen waardoor de kinderen in het filmpje ze ook vinden, maar wat niet ene plek is waar half Nederland ze heeft liggen.
maandag 1 december 2025 om 18:21
maandag 1 december 2025 om 19:04
Hier wilden ze dus al in de kasten kijken in onze slaapkamer. En inderdaad, daar liggen bij ons de cadeaus. Dus hoe red ik me daar uit? Ik vind dit als ouder echt te ridicuul voor woorden!
En dan kunnen ze wel zeggen: Joh, kijk ff het hele stukje en dan zie je dat het juist zo bedoeld was dat ouders dit niet zelf kunnen regelen. Maar dat boeit niet, het zaadje is geplant. En de vragen worden gesteld. Gewoon níet leuk dus!! Ik snap ook echt niet hoe dít idee erdoor komt!
En dan kunnen ze wel zeggen: Joh, kijk ff het hele stukje en dan zie je dat het juist zo bedoeld was dat ouders dit niet zelf kunnen regelen. Maar dat boeit niet, het zaadje is geplant. En de vragen worden gesteld. Gewoon níet leuk dus!! Ik snap ook echt niet hoe dít idee erdoor komt!
maandag 1 december 2025 om 19:23
Hartje567 schreef: ↑01-12-2025 19:04Hier wilden ze dus al in de kasten kijken in onze slaapkamer. En inderdaad, daar liggen bij ons de cadeaus. Dus hoe red ik me daar uit? Ik vind dit als ouder echt te ridicuul voor woorden!
Jeetje, dat is inderdaad niet handig. Want elke smoes wakkert de nieuwsgierigheid alleen maar aan.
maandag 1 december 2025 om 19:27
En wat te denken van overgang van zwart pieten naar roetveegpieten. Geen kind die het daar moeilijk mee heeft gehad. Alleen oudere mensen konden daar niet tegen.
maandag 1 december 2025 om 19:29
Je zou daar zomaar wat speelgoed van papa en mama kunnen vindennausicaa schreef: ↑30-11-2025 21:03Ik vind het ook vrij onhandig hoor. Ja, er is heel wat nodig om kinderen van hun geloof te laten vallen, maar met naam en toenaam uitleggen dat je pakjes in de kledingkast op de ouderslaapkamer kunt verstoppen vind ik toch niet zo handig. Net iets te veel kinderen die daar dan toch iets zien, of er uit zichzelf niet waren gaan zoeken.
maandag 1 december 2025 om 19:46
En er zijn genoeg ouders die niet meekijken (ik bijvoorbeeld, of met een half oor) en dus niet alert zijn, en waarschijnlijk genoeg kinderen die dan zelf gaan zoeken zonder het te vertellen. Sneu hoor.Hartje567 schreef: ↑01-12-2025 19:04Hier wilden ze dus al in de kasten kijken in onze slaapkamer. En inderdaad, daar liggen bij ons de cadeaus. Dus hoe red ik me daar uit? Ik vind dit als ouder echt te ridicuul voor woorden!
maandag 1 december 2025 om 21:04
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in