Entertainment alle pijlers

Metal

07-03-2019 14:20 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van dr forumners houdt er van metal? En dan niet de symfonische soort maar de echte harde varianten.

Ik ben sinds kort ineens into metal en ben nog een rookie dus. Een van de bands waar ik graag naar luister is Entombed.

Nog tips voor andere bands? En weten jullie waar er, kleinschalige, metal festivals zijn? Liefst ga ik naar Wacken maar weet niet of dat gaat lukken.

Bedankt alvast
Soilwork, Pain of Salvation, Anathema, Samael (vooral de albums Passage en Eternal). Zie ook Dream Theater voorbij komen maar dat is meer prog rock toch? Zeker wel de moeite waard om te luisteren. Vooral hun vroege werk is echt fantastisch. Ayreon vind ik ook fantatisch, maar is wel wat meer symfonisch. The Gathering is ook eeg goed, vooral hun vroeger werk. En ook leuk: Ayreon en the Gathering zijn van Nederlandse maak :-). Veel plezier met ontdekken!
Rammstein, jaaaa, zo goed! Ben ik echt gek op. Clips bij hun muziek zijn ook zo goed, creatief op elk vlak.
Als Anathema wél metal is, dan mag Dream Theater er van mij ook bij. In ieder geval zit er in het oudere werk echt wel wat gitaargeweld. Later werd het me allemaal te moeilijk.

In de categorie malligheid: het Jeffrey Dahmer-thema album van Macabre (met Metal-oempa loempa's die zingen over het opeten van lijken).
Of Nile, die liedjes maken geinspireerd door de Egyptische oudheid, maar dan deathmetalachtig.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de komende tijd genoeg bands om te beluisteren, super!

Graspop in België schijnt ook een prima festival te zijn inderdaad.
Mastodon.
zeefietser1 schreef:
07-03-2019 19:05
Gloryhamer so cool. Luister je dan ook naar Alestorm?

En van die 2 bands kijken op youtube dan kom je nog veel meer bands tegen.
Yaaas Alestorm! Alsof je Barbossa hoort zingen. :biggrin: Ooh ik wist niet dat Ayreon Nederlands was, wat gaaf! Day Sixteen: Loser is echt briljant van ze.

Industrial/trash: Slipknot, Korn, Dope, Rammstein, Stumfahrt
Power: Raubtier, Hulkoff, Ensiferum, Equilibrium, Eluveite
Screamo/berg gegrunt: Oude nummers van Bring Me The Horizon (zoals Diamonds Aren't Forever), The Agonist
Gothic/death: Cradle Of Filth, Deathstars,
Overig maar ook wat harder: In Flames, Five Finger Death Punch, Bullet For My Valentine, Disturbed, Device (zelfde band als Disturbed zo wat incl. zanger haha)

Disclaimer, ik heb geen kaas gegeten van metalgenres dus er zitten vast bands tussen die in een ander genre horen maar ik vind ze wel diezelfde feel geven haha.

Ik zou mijn lievelingsband Sabaton aanbevelen maar dat is vast te soft voor je. Ze zingen over oorlogen en zo. Raubtier, Hulkoff (zelfde maar dan Engels gezongen i.p.v. Zweeds), Beast in Black en Battle Beast zijn ook groot favoriet hier! En de meer melodische dingen als Dragonforce en Nightwish maar die vindt TO niks, dus een beetje off topic.
Betty_Slocombe schreef:
07-03-2019 19:45
Als Anathema wél metal is, dan mag Dream Theater er van mij ook bij. In ieder geval zit er in het oudere werk echt wel wat gitaargeweld. Later werd het me allemaal te moeilijk.
Zeker waar hoor. Vooral het vroegere werk van Anathema is wat heftiger. Daarna gingen ze een andere kant op. Dat is idd geen metal meer te noemen.

Devin Townsend is ook de moeite waard om op te zoeken TO. In z’n verschillende vormen.
Dan gooi ik er nog een paar bands bij
After Forever (maar die bestaan niet meer is NL), Demons and Wizards, Indica ook NL, Rhapsody of Fire, Luca Turilli,Heidevolk ook NL, Eluveiti, Dream Evil, Asrai en Terasbetoni moet je wel wat Suomi leren ratsataa
fietsen varen vrouwelijk doen
Ja, ik :) Het liefste black. Al twintig jaar groot Marduk-fan ;-D (damn, ik word oud). Vind het een geweldige band, mede ook om het unieke geluid. Je hoort gewoon meteen dat het Marduk is. Ik hou ervan. Verder:

Pest
Samael
Bathory
Absu
Abyssic Hate
Gontyna Kry
Gehenna
Satyricon
Koldbrann
Darkthrone
Vobiscum
Arckanum
Behexen
Nehemah
Silencer
Satanic Warmaster
Tsjuder
1349
Lux Occulta

Verder nog wel wat favoriete bands uit andere genres:
Coldworld (meer atmosferisch)
Hypocrisy
In Flames
Type O' Negative
Dimmu Borgir (de oude cd's)
Hecate Enthroned
Kataklysm :heart:
Mortician blijft leuk, vind ik
Blind Guardian
Fear Factory (vooral Obsolete en Demanufacture)
Thyrfing

En qua lawaai kan ik ook altijd nog wel lachen om cyber/industrial zoals Suicide Commando, Wumpscut, Combichrist, Xotox en Grendel.
Morgenstond_ schreef:
07-03-2019 19:46
Mastodon.
Oh ja, het eerste nummer wat ik daarvan hoorde was Seabeast :D

Rammstein zie ik ook voorbij komen, vind de oudere cd's echt goed.
noctua schreef:
07-03-2019 19:37
The Gathering is ook eeg goed, vooral hun vroeger werk. En ook leuk: Ayreon en the Gathering zijn van Nederlandse maak :-). Veel plezier met ontdekken!
The Gathering heb ik ook leuk gevonden, net als Orphanage (ook Nederlandse band, de cd's Oblivion en By Time Alone vind ik nog altijd goed).

Niet echt metal, wel grunts. Ik kan The Sins Of Thy Beloved (vooral het nummer Lake of Sorrow :heart:) en het oudere werk van Theatre Of Tragedy met Liv Kristine ook nog altijd heel erg waarderen.
Oeh ja!

Carach angren is 1 van mijn favorieten :heart:
Alien weaponry heb ik een maandje geleden leren kennen, heel leuk!
Ohja kleinschalige festivals:
Stonehenge in steenwijk
En in België heb je Alcatraz nog, al zijn die groter aan het worden en métal mean (en graspop uiteraard)
Alas, bedankt voor de tips.
mijn lijstje:
Melech esh, septic flesh, (oude) Samael, Impaled nazarene (Fins), immolation, venom, morbid angel, celtic frost.

Erg melodisch: king diamond(musical), gamma ray (mijn guilty pleasure), judas priest, nieuwe Samael, helloween...

Je kunt nogal wat kanten op met metal Enjoy!
al heel veel goede bands genoemd lees ik maa mijn alltime favorite is Life of Agony. Niet echt metal metal maar wel echt heel goed.
weet niet of je van industrial houdt? Static X is erg leuk. Zanger helaas overleden. Wisconsin death trip is een waanzinnig album.

je hebt trouwens ook erg veel leuke Nederlandse metalbands. Veel leuks lokaal te ontdekken.
Ik zie veel goede bands voorbij komen. Slayer is toch wel mijn favoriet. Helaas gaan ze stoppen, maar ik ben gelukkig wel bij hun afscheidstournee/concert in Zwolle geweest.
Ik vind Disturbed ook wel lekker luisteren.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven