Entertainment alle pijlers

Mijn tent is top!

31-01-2008 08:27 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste succesvolle reeks van ‘Mijn Tent Is Top’, komt RTL 4 vanaf dinsdag 5 februari met een nieuwe editie: vier nieuwe koppels, vier nieuwe horecadromen en een nieuwe strijd.

In de vier verschillende steden gaan de koppels aan de slag. Allemaal hebben ze een origineel concept voor hun onderneming en de taak hier een succes van te maken.

In Den Haag gaan Jacqueline en Stephan aan de slag. Dit jonge stel, met een dochter van anderhalf, verhuist voor dit avontuur van Tilburg naar de Hofstad waar zij hun droom willen gaan verwezenlijken. Oorspronkelijk afkomstig uit Zoetermeer en Wassenaar, voelt het voor dit koppel als terug naar de kust gaan en thuiskomen. Hun tent wordt een restaurant met een open keuken waar dagvers wordt gekookt. Dat wat die dag op de kaart staat is wat die dag vers in huis is gehaald. Is er op de visafslag een mooie partij vis, dan is het vis wat de pot schaft. Hun tent moet voor eerlijk, ambachtelijk en goed komen te staan.

Max en Gina strijken neer in Enschede. Nadat zij vijf jaar op wereldreis zijn geweest, zijn ze klaar voor een nieuw avontuur. Tijdens hun reis en hun verblijf op de Dominicaanse Republiek hebben ze gewerkt in een restaurant waar Gina in de keuken stond. De typische gerechten van daar werden door haar verwesterd en komen nu op de kaart te staan van hun tent. Enschede wordt een restaurant rijker met tropische invloeden en live-muziek. Max en Gina hebben veel affiniteit met het oosten van ons land. Zij leerden elkaar daar kennen en hebben in Almelo en Twello gewoond.

‘Een restaurant voor tweeverdieners met kinderen in Groningen’ is het concept van Sandra en Bart Willem. De boerendochter en de typische student leerden elkaar kennen tijdens hun studententijd in de noordelijke provinciestad en werkten samen in de horeca. Het pasgetrouwde stel met twee dochters denkt dat de studentenstad klaar is voor een restaurant waar je met je kinderen naartoe kunt gaan en vervolgens goed kunt eten.

Jasper en Rene bundelen hun ervaring in de horeca voor hun avontuur in Breda. Als journalist is Jasper iemand die goed in concepten kan denken en Rene is de kok. Het restaurant van de vrienden past zich aan aan de gemoedstoestand van de gasten: het licht en de muziek veranderen naarmate de avond vordert.

Of Breda, Groningen, Enschede en Den Haag klaar zijn voor deze horecaondernemingen is te zien vanaf dinsdag 5 februari bij RTL 4 (21.30). Worden deze tenten een succes en hoe verloopt de weg daarnaartoe. Wie wint uiteindelijk zijn tent?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nog eens dan, ze staan dinsdag weer voor de jury, volgens mij gaat er nu een uit.

De tenten draaien goed

Vorige week kon je al lezen wat de eerste omzetcijfers van Den Haag en Groningen waren. Toen draaiden beide tenten nog verlies.

Deze week is dat wel anders: beide restaurants hebben winst gemaakt. Vooral Groningen heeft niets te klagen. De totale omzet gaat als een speer omhoog en laat de begrote omzet ver achter zich liggen.

Ook van Breda en Enschede zijn nu de omzetcijfers van tweede week bekend. Van alle tenten heeft Flinstering de meeste winst gemaakt. Mangú draait, net als Bij Jansen, meer omzet dan is begroot. Voor Breda en Den Haag is dit nog niet het geval, maar wie weet komt daar nog verandering in.
Wie mag er van jullie als eerste uit?

Van mij Groningen
Niet Breda want daar ga ik di 18 maart (mijn 31e verjaardag) een hapje eten. Gisteren gereserveerd en was geen probleem.

Ik denk dat Groningen er ook als eerste uitgaat..ben wel nieuwsgierig naar de uitzending van volgende week!!
Waarom denken jullie dat Groningen er als eerste uit gaat? De eerste opdracht hadden ze gewonnen en bij de tweede waren ze als tweede geëindigd. Hierboven lees ik dat de zaak ook draait als een tierelier.

Ik vind Groningen juist wel leuk! Het is weer eens wat anders, je kunt de zaken ook niet echt vergelijken. Groningen is wat 'losser'.

Ik denk dat Enschede een goede kans maakt als ze zelf met z'n tweetjes de zaak een beetje op orde krijgen. Ze hebben namelijk een mooie zaak en een orgineel concept.
ElleMichelle schreef op 07 maart 2008 @ 10:25:

Wie mag er van jullie als eerste uit?

Van mij Groningen

Moeilijk omdat je het nu vrijwel af gaat op de oordelen van de mensen/jury/mystery guest, maar ik vind er wel wat in zitten het oordeel van de mystery guest dan Mangu er een leuke lounche tent van maakt. En niet zozeer focussen op het restaurant gedeelte. Die mogen van mij er als eerste uit.

Groningen heb ik weinig van het restaurant gedeelte meegemaakt. Laat staan het concept met de kinderen. Ja ik reken hun eigen kinderparty van hun kind natuurlijk niet mee. Dus ook veel kroeg gezien.

Dus tot nu toe ook geen favoriet van mij.
Martini schreef op 07 maart 2008 @ 14:22:

Niet Breda want daar ga ik di 18 maart (mijn 31e verjaardag) een hapje eten. Gisteren gereserveerd en was geen probleem.

Ik denk dat Groningen er ook als eerste uitgaat..ben wel nieuwsgierig naar de uitzending van volgende week!!
Mar dat zegt toch niks? Ik denk ook niet dat Breda er als eerste uitligt hoor, maar het kan wel, of je nu kunt reserveren of niet!
Martini schreef op 07 maart 2008 @ 14:22:

Al gaat Breda er wel als eerste uit, wat ik niet denk, dan gaat de tent niet dicht hoor. Die gaan gewoon op eigen kracht door.
Van Breda en Enschede ben ik nog zeer benieuwd wat we daarvan kunnen verwachten.Ik hoop dat Den Haag toch nog wat doet aan de inrichting.Maar van Groningen verwacht ik geen veranderingen meer,het is klaar,en het valt me tegen omdat ik er totaal hun concept niet in zie.Ik had naar wat ze vertelden toch meer een kinderparadijs of zo verwacht,in ieder geval echt iets voor kinderen.En ik zag alleen een kleine gewone speelhoek en een kinderverjaardag.Jammer dat ze niet lieten zien hoe men daar een kinderverjaardag viert,wat is hun aanbod voor feestjes ed.Maar dat leek totaal ondergeschikt te zijn. Of vierden ze alleen de 5de verjaardag van hun dochter en vieren ze daar verder geen kinderfeestjes??? Kwam niet goed uit de verf.

Ik vind de hoofdtoon daar meer het cafe gebeuren,daar word de omzet mee gehaald en that's it.Daarom mogen ze van mij er het eerste uit,vind het niets vernieuwends.Ik heb verder niet gekeken naar omzet etc waar de jury wel naar kijkt maar alleen naar wat boeid me het minst en dan mag Groningen er het eerste uit en Den Haag als tweede als ze zo doorgaan zoals nu.Finale mag dan gaan tussen Breda en Enschede,de 2 zaken die zich het meest onderscheiden van de 4.Ben benieuwd hoe de jury erover denkt!
Finale mag van mij tussen Breda en Den Haag zijn.

Groningen is gewoon een cafe waar je ook een hapje kan eten. Had meteen al het idee dat die vent een cafe wilde en geen restaurant. Hiervoor runde hij toch ook een cafe. Zij is van het restaurant en daar bemoeit hij zich volgens mij helemaal niet mee.

Enschede: Blijkbaar qua eten dus niet zo goed. En qua organisatie al helemaal niet. Ik zou mijn tent nog liever een avond dicht gooien dan dat je mensen met hun bord op schoot laat eten. Max heeft het totaal niet onder controle. En na de mystery guest twijfel ik ook aan de kookkunsten van Gina.

Breda heeft eindelijk de boel op orde en lijkt dus goed eten te serveren. Ik twijfel alleen aan de gastheer (de kok is enthousiast). Ik vraag het mij af van die andere gast (ben zijn naam kwijt).

Den Haag vind ik super op elkaar ingespeeld. Je kunt de inrichting mooi of niet vinden. Ik denk alleen dat ze het concept nog iets duidelijker kunnen neerzetten. Menu van de dag buiten op een bord zetten en in iedergeval de prijzen duidelijk communiceren. Van mij mag Den Haag winnen
Een eetcafe zet zijn straatbord met het menu van de dag met prijs aan de straat.Een zakelijk restaurant heeft doorgaans een kaart waar je uit kunt kiezen.Maar goed als ze dan een dagmenu hebben dan moeten ze dat naast de buitendeur op een mooie kaart vermelden.zodat gasten kunnen beslissen of ze dat willen of niet.

Als jullie een restaurant zouden beginnen,welk concept zou die hebben?
ElleMichelle schreef op 09 maart 2008 @ 14:44:

Als jullie een restaurant zouden beginnen,welk concept zou die hebben?

Leuke vraag. Ik zou geen restaurant kunnen beginnen want ik hou niet van savonds werken en in het weekend.

De reden waarom ik erg benieuwd was in het caribische van Mangu was omdat ik vroeger graag en vaak kwam bij Rum Runners in Amsterdam. Caribisch, live bandjes, leuke sfeer, cocktails, lekker eten.

Waar ik van hou is Grieks eten, Mexicaans/caribisch, Tapas, Sushi en uiteraard nog veel meer maar dit zijn wel een paar van mijn favorieten. Ik ken in Purmerend een enig en heerlijk Grieks tapas restaurant, leuke combinatie. Sushi deliveryservice lijkt mij ook wel te realiseren.

Wat voor soort restaurant heeft jouw man/vriend Elle?
Franse keuken.

Geef mij maar een warm/koud buffet restaurant,voor het personeel ook lekker makkelijk en stressvrij :-))

Ik ben niet zo makkelijk met eten,hou niet van te gekruid eten etc,bij een warm/koud buffet kan ik zelf divers kiezen,lust ik iets niet,gooi ik het weg en probeer wat anders....

Maar ik ga ook naar gewone restaurants,de chinees,wokrestaurant vind ik weer minder en ik hou niet van vis dus een tapasrestaurant ga ik voorbij.Kreeft en inktvis lust ik ook niet.

Ik ben niet zo culinair aangelegd als mijn man:-))
Even rechtzetten: dacht ook niet dat reserveringen in Breda duiden op het wel / niet winnen of verliezen. bedoelde meer te zeggen dat ze dus mijn steun hebben en er dus niet uit mogen :) maar denk dat de jury niet echt naar mij luistert...dus het blijft spannend.

Moeilijke vraag: wat voor restaurant..heb ook echt geen idee, want nog nooit over zoiets nagedacht. laat wel weten als ik iets bedenk
Ik hou ook niet zo van vis, ik lust alleen zalm, kabeljauw, tonijn, krab enzo. Maar bij een goed tapas restaurant zijn er nog genoeg mogelijkheden. Maar eenmaal bij een minder restaurant gegeten en toen had ik bijna alleen maar keuze uit vis, vis en nog eens vis. En dan de soorten vis die ik allemaal niet lust.

Apart de franse keuken. Ik heb een paar keer heerlijk gegeten in Parijs. Maar ik heb geen idee of je dat kan vergelijken met een frans restaurant qua eten in nederland. Ik heb maar 1 keer heerlijk gegeten in een frans restaurant in Purmerend. Lekker maar duur.
Bij mijn man krijg je meer op je bord dan in Parijs :-))

Ik lust qua vis alleen,zure haring en kibbeling.

Heb eens een tapasbuffet gehad op een feest,alle vissoorten waren aanwezig maar ik heb mooi met het kinderen meegegeten die hadden een kinderbuffet met patat,kroketten en frikandellen :-))
Vanavond op Nederland 1 om 2020

De italiaanse droom

4 stellen strijden om hun eigen Bed&Breakfast in Italie

Haast net zo'n serie als mijn tent is top

Alleen beslissen hier de dorpbewoners mee wie doorgaat of niet

Ik ga het volgen! Leuk!
Ik ga zeker kijken! Ik heb ook ooit wel eens een programma gezien dat mensen hun huis en haard verkochten en baan opzegde en een pand kochten in het buitenland om daar een restaurant te beginnen. Het pand moest nog helemaal opgeknapt worden, dat was ook een leuk programma toen.
Ja,die serie heb ik ook gekeken.Die opening met een olifant was wel leuk,is alleen niet goed afgelopen,de partners gingen uit elkaar en de engelse man ging uiteindelijk ook weer terug naar engeland ivm geldgebrek.Vond trouwens wel dat 99% slecht voorbereid was wat betreft taal en wetten van dat andere land.Maar was wel heel interessant om te volgen!
ben dus vrijdag in breda wezen lunchen. Start was een beetje stroef, want

1: ze zaten vol (zei de meneer aan de bar, maar er waren 3 tafels aan het afrekenen....)

2: ze hebben geen lunchkaart. Op internet staat van wel, maar ze hadden de keuze uit: een salade, een broodje kroket of een broodje met naar keuze carpaccio of oude kaas. salade genomen en die was wel lekker.

3: we hadden daarna eigenlijk nog honger, dus vriendin vraagt of er nog iets van dessert moegelijk is. Anwtoord: nou daar wordt de kok niet vrolijk van als ik dat nu ga vragen. Dat het niet kan, snap ik, maar dat antwoord......

Kortom: wel lekker, maar een nog niet helemaal soepel. wel mooie inrichting vond ik.
ElleMichelle schreef op 09 maart 2008 @ 18:11:

Ja,die serie heb ik ook gekeken.Die opening met een olifant was wel leuk,is alleen niet goed afgelopen,de partners gingen uit elkaar en de engelse man ging uiteindelijk ook weer terug naar engeland ivm geldgebrek.Vond trouwens wel dat 99% slecht voorbereid was wat betreft taal en wetten van dat andere land.Maar was wel heel interessant om te volgen!

Ik zie nu net dat er een nieuwe 6 delige serie weer komt.

VANAVOND!!!!

Programma Het roer om, rtl4, 22.25 uur.
@ Floep...hoop op beter avondeten volgende week. Hou je iig op de hoogte. Had op het gastenboek van de mijn-tent-is-top site al gelezen dat ze dus niet volgens lunchkaart serveerde...haal die er dan ook gewoon af zou ik zeggen :)
Nou, kom maar op!
Niemand eruit nog. Helemaal top dat Breda er met de centen vandoor ging! En Den Haag mag naar Jamie!

Dit zijn voor mij nu de favorieten.

Ik vind Groningen steeds minder leuk.

Vraagje tussendoor, krijgen jullie ook zo'n trek tijdens het kijken? Ik zit nu echt met een rommelende maag te typen.
Ik vind het geweldig hoe Breda terug gekomen is. Den Haag terecht de prijs gewonnen om naar Londen te gaan. Stephan had zich heel goed voorbereid.

Het viel mij tegen de algemene kennis van alle stellen over hun zaak. Dan bedoel ik niet of ze het drankje herkende maar bijv. hoeveel personeel ze in dienst hadden, daar zaten ze allemaal naast, omzetcijfers enz. Dat vond ik wel erg slecht.

Vorige week zei ik al dat Den Haag en Breda in de finale van mij mogen komen. Groningen vind ik 10x niets dus die mag er als eerste uit. Ja het stel is aardig hoor maar dat is het.
Den Haag moet natuurlijk juist niet hun menu op een kaart of op een bord buiten zetten, want hun hele concept is toch dat je vantevoren niet weet wat de chef vandaag voor je bedacht heeft? Het is een verrassingsrestaurant, dan moet je dat dus juist niet communiceren, dan help je je eigen concept helemaal om zeep.

Van mij mag Groningen er ook als eerste uit, vind ze helemaal niets.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven