Entertainment alle pijlers

Morgen sint vieren, Sinterklaasjournaal nog niet zover

02-12-2022 19:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
2023:
Deze maar weer van stal... (zie hieronder bij 2022)

We gaan zo Sinterklaas live zien, maar in het Sinterklaasjournaal is Sint nog kwijt. We gaan de beste man dus zo vinden in de plaatselijke gymzaal en hopen dat hij vanavond ook in het Sinterklaasjournaal opduikt. :facepalm:

2022:
Morgen vieren we Sinterklaas met familie.

Alleen op het Sinterklaasjournaal zijn ze nog niet zover. Het boek van sinterklaas is kwijt. En de streepjescodes (gelinkt aan de adressen) zijn van de zakken gewassen.

De cadeautjes kunnen daardoor onmogelijk op het goede adres bezorgd worden. En hebben volgens mij ook geen naamstickers.

Hoe leggen jullie dat uit? Hier een zeer kritische 4-jarige gelovige in huis.
rilena wijzigde dit bericht op 02-12-2023 15:24
26.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
02-12-2022 20:24
Uh, zowel op zaterdag als op zondag is er een uitzending.
Dan is er toch het weekoverzicht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk zaterdag oplossing en zondag weekoverzicht
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net een bericht van het AD, dat morgen de ontknoping is en zowel zondag als maandag de compilatie van de hele afgelopen periode wordt uitgezonden.

Dus afhankelijk van hoe laat jullie het doen, kun je het eerst kijken of je kunt zeggen dat het goedgekomen is en later meteen zien hoe dat dan gegaan is.

https://www.ad.nl/show/ontknoping-sinte ... ~a29be940/
lady_dana wijzigde dit bericht op 02-12-2022 20:33
Reden: Link toegevoegd
17.71% gewijzigd
manamana...tutuutududu
Veel mensen vieren het weekend en word vast morgen helemaal opgelost en anders komt de oplossing erna, verzin je dan een mooi verhaal als je kijkt: zie daarom waren ze er toch, opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook wij vieren morgen pakjesavond, en mijn zoon zei dus vandaag ook met een sip gezicht. ‘Nu hebben we geen cadeautjes’.

Wij hebben de afgelopen tijd bij alle chaos en tegenvallers gezegd in het Sinterklaasjournaal, het komt altijd goed lieverd. Sint en de pieten lossen het altijd op. Ik leg dus zelf niks uit, omdat ik de verhaallijn niet ken en mezelf anders klem kan praten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier gezegd :
Sinterklaas staat nooit toe dat het boek weg is. Die pieten mogen er niet eens aankomen van sint.
En sint had nooit streepjescodes, dus die heeft een heleboel cadeautjes allang rond laten brengen. Let maar op, we horen straks dat alles goed is gekomen.

Zelf heb ik een makkie dit jaar, met die pakjes overal. Want we vieren het ook bij anderen en thuis. Geen probleem hoe dat nu kan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Andersom schreef:
02-12-2022 20:24
Uh, zowel op zaterdag als op zondag is er een uitzending.
Zondag is nooit een nieuwe aflevering, dus het moet morgen wel zo goed als opgelost zijn. Zondag is een samenvatting van de hele week, meer niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij vieren het zondag en maandag komt Sint op school. Wel stom vond ik eigenlijk. Maar hij merkte vorig jaar al op dat Sint zijn baard op school korter is dan op tv... dus vrees dat dit het laatste jaar is.

:(
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Absori schreef:
02-12-2022 20:14
Dat soort dingen was hier nooit een probleem maar goed ik had dan ook een persoonlijk lijntje met de sint. Hij mailde me net toevallig dat vanavond voor de laatste keer schoenzetten is.
Ik kan je wel zijn telefoonnummer geven als je wil hoor
🤣 ja dat heb ik ook al jaren, inclusief huisadres in spanje, en whatsapp 😂
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben gisteren gevierd omdat we op vakantie gaan vandaag en niet alles mee kan. Ik heb gezegd dat we aan Sinterklaas hebben gevraagd of het eerder kwam en dat hij de cadeautjes gebracht heeft waarvan hij sowieso wist dat ze voor ons waren. En dat hij als hij nog wat vindt achteraf ze naar oma brengt. Komt goed uit dat oma ook nog een paar cadeautjes heeft die ze zelf wil geven 😉
Andersom schreef:
02-12-2022 19:55
Het journaal boycotten.

Yes. Gewoon niet kijken. Wij hebben er nooit naar gekeken, oudste is 6. Ze missen er helemaal niets aan. Het is leuk, magisch, spannend. Kan allemaal zonder dat gekke journaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond komt alles goed in het journaal dus dat vanavond gewoon kijken en uitleggen dat ze daar een dag achter lopen. Of dat dat vanochtend was dus dat het logisch is dat jullie de cadeautjes vanmiddag al hadden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Parella schreef:
03-12-2022 07:07
Yes. Gewoon niet kijken. Wij hebben er nooit naar gekeken, oudste is 6. Ze missen er helemaal niets aan. Het is leuk, magisch, spannend. Kan allemaal zonder dat gekke journaal.
Op veel scholen kijken ze het. Dan lukt boycotten dus niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger was Sinterklaas van zichzelf spannend en beleefde hij nog geen avonturen. Je zag die hele Sinterklaas bijna nooit, alleen zijn knechten af en toe in de vorm van een gehandschoende hand die lekkers naar binnen strooide. Als je ging kijken dan was er niemand. Je vroeg je ook niet af hoe hij de klus voor elkaar kreeg omdat je kinderhersentjes nog niet zo analytisch werkten. Misschien door een andere opvoeding of door het betere voedsel dat dit veranderd is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-12-2022 07:24
Vroeger was Sinterklaas van zichzelf spannend en beleefde hij nog geen avonturen. Je zag die hele Sinterklaas bijna nooit, alleen zijn knechten af en toe in de vorm van een gehandschoende hand die lekkers naar binnen strooide. Als je ging kijken dan was er niemand. Je vroeg je ook niet af hoe hij de klus voor elkaar kreeg omdat je kinderhersentjes nog niet zo analytisch werkten. Misschien door een andere opvoeding of door het betere voedsel dat dit veranderd is.
Nee hoor, is helemaal niet veranderd, kinderen bedenken nog steeds van alles zelf, alleen de ouders doen moeilijk. En dat is van alle tijden, net als alles was vroeger beter gelul, waar jij zo last van hebt.

En gelukkig zijn er geen knechten meer.
LuciFee2022 schreef:
03-12-2022 07:35
Nee hoor, is helemaal niet veranderd, kinderen bedenken nog steeds van alles zelf, alleen de ouders doen moeilijk. En dat is van alle tijden, net als alles was vroeger beter gelul, waar jij zo last van hebt.

En gelukkig zijn er geen knechten meer.

Als kinderen nog steeds van alles bedenken dan hebben we dus dat hele Sinterklaasjournaal niet nodig! :lightbulb:

Dat journaal is ook maar bedacht door grote mensen om het nog spannender te maken. Kinderen geloven er heilig in. De meeste kinderen kijken thuis wel, dus iedereen moet er wel een beetje in mee. Elke Sint kan niet zijn eigen rol pakken want de kinderen weten alles, dus moet zo'n Sint wel mee.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 03-12-2022 13:25
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
03-12-2022 08:07
Als kinderen nog steeds van alles bedenken dan hebben we dus dat hele Sinterklaasjournaal niet nodig! :lightbulb:

Dat journaal is ook maar bedacht door grote mensen om het nog spannender te maken. Kinderen geloven er heilig in. De meeste kinderen kijken thuis wel, dus iedereen moet er wel een beetje in mee. Elke Sint Jan niet zijn eigen rol pakken want de kinderen weten alles, dus moet zo'n Sint wel mee.
Sinterklaasjournaal is gewoon leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeg straks

Goh, dat is ook wat, weet je wie er gisteravond belde?? Sinterklaas! Als wij vanavond hard genoeg zingen, dan gaat het lukken met de pakjes
Mevrouw75 schreef:
03-12-2022 08:08
Sinterklaasjournaal is gewoon leuk.

Dat is ook maar een mening, jij vindt het leuk. Ik vind het genieus is elkaar zitten maar compleet overbodig en onnodig spanning veroorzakend. En daar sta ik heus niet alleen in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
03-12-2022 08:13
Dat is ook maar een mening, jij vindt het leuk. Ik vind het genieus is elkaar zitten maar compleet overbodig en onnodig spanning veroorzakend. En daar sta ik heus niet alleen in.
Joh, gewoon leuk is toch niet hoogstnoodzakelijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
retrostar schreef:
03-12-2022 07:24
Vroeger was Sinterklaas van zichzelf spannend en beleefde hij nog geen avonturen. Je zag die hele Sinterklaas bijna nooit, alleen zijn knechten af en toe in de vorm van een gehandschoende hand die lekkers naar binnen strooide. Als je ging kijken dan was er niemand. Je vroeg je ook niet af hoe hij de klus voor elkaar kreeg omdat je kinderhersentjes nog niet zo analytisch werkten. Misschien door een andere opvoeding of door het betere voedsel dat dit veranderd is.
Maar waarom moet alles blijven zoals vroeger?
Ga jij zonder mobiel op reis? Je.luistert de wereldomroep wel om bij te blijven?
Voetbal hoor je wel.op de radio, want tv is niet echt spannend?

Ik heb genoten van mijn sinterklaasjiournaalloze jeugd en van lekker samen kijken met mijn kinderen
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
03-12-2022 08:25
Maar waarom moet alles blijven zoals vroeger?
Ga jij zonder mobiel op reis? Je.luistert de wereldomroep wel om bij te blijven?
Voetbal hoor je wel.op de radio, want tv is niet echt spannend?

Ik heb genoten van mijn sinterklaasjiournaalloze jeugd en van lekker samen kijken met mijn kinderen
Precies, en ook de Sint die nog niet dagelijks in het journaal was was voor sommige kinderen té spannend, net zoals de Sint die nu wel op tv is.

Ik hou heel erg van het magische en mythische en van sprookjes, maar ook van het alledaagse van het Sinterklaasjournaal.
Lila-Linda schreef:
03-12-2022 08:25
Maar waarom moet alles blijven zoals vroeger?
Ga jij zonder mobiel op reis? Je.luistert de wereldomroep wel om bij te blijven?
Voetbal hoor je wel.op de radio, want tv is niet echt spannend?

Ik heb genoten van mijn sinterklaasjiournaalloze jeugd en van lekker samen kijken met mijn kinderen

De eerste aflevering dateert ook al weer van vroeger, dus in die gedachte wordt het na twintig jaar tijd voor iets nieuws.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
03-12-2022 09:05
De eerste aflevering dateert ook al weer van vroeger, dus in die gedachte wordt het na twintig jaar tijd voor iets nieuws.
Bedenk iets leuks en zorg ervoor dat iedereen het overneemt.
duizel schreef:
03-12-2022 07:11
Op veel scholen kijken ze het. Dan lukt boycotten dus niet

Klopt.
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 04-12-2022 08:23
50.18% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven