Entertainment alle pijlers

Reclame die niet klopt

25-03-2024 14:40 120 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een leuke reclame maar hij klopt voor geen meter.

Ik heb het over de reclame van Allianzdirect. Drie zeemeeuwen lachen mevrouw in auto uit en "bedreigen" haar met een grote boodschap op haar auto.

Mevrouw denkt slim te zijn en rijdt haar karretje een stukje achteruit. Ze rijdt dan per ongeluk tegen een bak met een boompje erin.
Maar niet getreurd ze belt haar verzekering Allianzdirect.
Maar let op.Er is totaal geen schade aan haar auto!

Zijn er nog meer van zulke reclames die jullie opgevallen zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2024 09:02
Reden: ongepast
98.88% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2024 09:02
Reden: quote en reacties verwijderd
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoezo moet een gezin in een reclame de meerderheid vertegenwoordigen dan? Maar goed, ik kom zelf uit een mix-gezin en zie veel mix gezinnen om me heen. Misschien dat het me daarom niet opvalt. Snap ook niet dat wat er niet geloofwaardig aan is. Niemand denkt toch dat daar een echt gezin zit.

Verder zie ik eigenlijk weinig reclames.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jesco schreef:
25-03-2024 14:51
Dat vrijwel elk gezin/familie/vriendengroep samengesteld is uit een mix van blank/donker/aziatische personen, terwijl dit in de praktijk in de minderheid van de gevallen zal voorkomen. Alle diversiteitsvinkjes moeten overduidelijk gecheckt zijn bij de reclamemakers uit angst om inkomsten mis te lopen en niet woke gevonden te worden of iets dergelijks.
Niet alleen in gezinnen maar in bijna elke reclame. Hebben we elk woke boxje wel afgetikt? Ja? Oke, dan gaan we uitzenden. Ik hoor dit echt van veel mensen om me heen. Daar erg ik me ook best aan. Ik kijk verder ook weinig normale TV dus te weinig commercials en baseer me dus alleen op de commercials die ik dan wel zie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig dat dit mensen zo stoort. Gelukkig houden de Jumbo’s en Albert Heijns nog het volbloed Hollandse gezin aan, dat is geruststellend.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-03-2024 08:59
Reden: quote misbruiken
97.14% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
25-03-2024 15:25
Grappig dat dit mensen zo stoort. Gelukkig houden de Jumbo’s en Albert Heijns nog het volbloed Hollandse gezin aan, dat is geruststellend.
Dat is ook weer overdreven vind ik, maar we slaan nu wel wat door vind ik zelf. Maar goed, ik kijk zelden naar de normale TV kanalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
25-03-2024 15:25
Grappig dat dit mensen zo stoort. Gelukkig houden de Jumbo’s en Albert Heijns nog het volbloed Hollandse gezin aan, dat is geruststellend.
Haha inderdaad. Alsof er ineens ook geen enkel standaard wit papa-mama-2 kindjes-gezinnen te zien zijn in reclames. Ik zie er nog enorm veel.

Als je je stoort aan diversiteit in reclames: nu weet je hoe het decennialang voor mensen heeft gevoeld die tot die diversiteit behoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
25-03-2024 15:25
Grappig dat dit mensen zo stoort. Gelukkig houden de Jumbo’s en Albert Heijns nog het volbloed Hollandse gezin aan, dat is geruststellend.
Die zoon van jumbo heeft toch een gekleurde vriendin?
Alle reacties Link kopieren Quote
De jumbo reclame waar de dame het bij koffie fijnproevers heeft over sommeliers. Terwijl sommeliers wijndeskundige zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jesco schreef:
25-03-2024 15:31
Het stoort me niet, maar het valt mij op. Kennelijk zenden ze liever een onrealistiche situatie uit dan een realistischer scenario. Zoals onze koning eens zei, niet normaal maken wat niet normaal is.
Stel je voor ja, dat je een gezin ziet die er niet zoals jouw gezin eruit ziet. Erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nogevendit schreef:
25-03-2024 15:35
Die zoon van jumbo heeft toch een gekleurde vriendin?
Ja idd !
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
25-03-2024 15:19
Hoezo moet een gezin in een reclame de meerderheid vertegenwoordigen dan? Maar goed, ik kom zelf uit een mix-gezin en zie veel mix gezinnen om me heen. Misschien dat het me daarom niet opvalt. Snap ook niet dat wat er niet geloofwaardig aan is. Niemand denkt toch dat daar een echt gezin zit.

Verder zie ik eigenlijk weinig reclames.
Eens.

Ik denk eerder dat het opvalt als je zelf alleen witte mensen om je heen hebt en klinkt echt een beetje als dingen waar Geert en Thierry zich druk over maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ontopic.

'Waar is de zon?' Over mensen die hun was niet kunnen drogen als het regent, want ze moeten het perse buiten hangen voor het 'buiten' geurtje. Gelukkig heeft merk x (ik kan me het merk niet eens herinneren) een chemische oplossing.

Klopt niet, want die zooi ruikt niet naar buiten, bovendien kan je je was binnen gewoon drogen zonder deze wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
25-03-2024 15:32
Dat is ook weer overdreven vind ik, maar we slaan nu wel wat door vind ik zelf. Maar goed, ik kijk zelden naar de normale TV kanalen.
Kijk daar is het, je pikt ze er zo uit. :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
De Jumboreclame voor het paasontbijt klopt niet.

Ooit een festivalcamping gezien die er zo keurig uitziet? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh! Is hier het prijsschieten voor "je mag ook niets meer zeggen tegenwoordig!!1!!"

Je zal maar zo fragiel zijn dat je van knappe mensen in alle kleuren in een koekjesreclame helemaal van de leg raakt.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pingkoningin schreef:
25-03-2024 15:40
De Jumboreclame voor het paasontbijt klopt niet.

Ooit een festivalcamping gezien die er zo keurig uitziet? :sarcastic:
Of met tassen vol boodschappen zomaar een festivalcamping op lopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
De reclames mbt sterretjes in de ruiten. De brillenreclames. Hoorapparatenreclames.

Ze doen alsof ze gratis of goedkoper zijn voor iedereen. Maar gaat via een verzekering en ze gaan dan vaak voor een duurdere nog helemaal niet nodige optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
EmilyinParijs schreef:
25-03-2024 15:42
Of met tassen vol boodschappen zomaar een festivalcamping op lopen?
Op Lowlands gaan al jaren hele trolleys vol met eten mee de camping op, waarom zou dat niet kunnen? Electronic Picnic, mag je ook je eigen eten meenemen het terrein zelf op.
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
25-03-2024 15:32
Dat is ook weer overdreven vind ik, maar we slaan nu wel wat door vind ik zelf. Maar goed, ik kijk zelden naar de normale TV kanalen.
Hoezo doorslaan? Ik ken zelf 3 gezinnen met homoseksuele ouders, 2 gezinnen met 1 ouder van kleur, 4 samengestelde en/of eenoudergezinnen en 2 gezinnen die normaal heten te zijn, dwz: wit, hetero, papa, mama, 2 kinderen.
Die laatste zijn voor mij dus echt in de minderheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat hun product beter en goedkoper is dan van andere aanbieders is om te beginnen al zelden waar. Al was het maar omdat reclame maken niet gratis is en kennelijk nodig.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
25-03-2024 15:42
De reclames mbt sterretjes in de ruiten. De brillenreclames. Hoorapparatenreclames.

Ze doen alsof ze gratis of goedkoper zijn voor iedereen. Maar gaat via een verzekering en ze gaan dan vaak voor een duurdere nog helemaal niet nodige optie.
Bovendien kun je sterretjes vaak beter gewoon laten zitten. Minder kans op restschade of duurdere reparatie juist veroorzaakt door de reparatie.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
25-03-2024 15:41
Oeh! Is hier het prijsschieten voor "je mag ook niets meer zeggen tegenwoordig!!1!!"

Je zal maar zo fragiel zijn dat je van knappe mensen in alle kleuren in een koekjesreclame helemaal van de leg raakt.
:rofl: Maar echt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven