Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 644 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
Officieel is het nog niet gevallen. Er volgt nog beraad met de coalitieleiders. Grote kans dat het daarna alsnog valt.
Fanta1996 schreef:
03-06-2025 09:41
Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen.

Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou denken als jij maar exact wat jij hierboven zegt :biggrin:
TAFKAPML
Oh, is het nu officieel, is de boel omgedonderd?

Geen idee nog wat ik ga stemmen, vorige keer was het bij mij ook PvdD, misschien nu weer, misschien toch anders. Ik weet het niet.
Purrmaid schreef:
03-06-2025 09:47
Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou denken als jij maar exact wat jij hierboven zegt :biggrin:
Ik heb af en toe wel goede takes.
Ik ga misschien voor het eerst in mijn leven links stemmen.
In principe zit D66 het meest in mijn hoek van het spectrum maar ik vond dat jarenlang een stelletje prutsers qua mensen dus veel VVD gestemd. Afgelopen verkiezingen toch weer naar D66 want Jetten vind ik wel echt een goeie (en was helemaal klaar met de VVD).
Grote kans dat ik nu dus ook weer voor D66 ga, maarrr ik twijfel ook om naar PvdA/GL te gaan.
Met het huidige geopolitieke klimaat vind ik een stem die kant op nu belangrijker dan de economische overwegingen die me in het verleden richting rechts hebben getrokken.
anappleaday wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:50
3.09% gewijzigd
Pimpelmeesje87 schreef:
03-06-2025 09:45
Officieel is het nog niet gevallen. Er volgt nog beraad met de coalitieleiders. Grote kans dat het daarna alsnog valt.
Coalitie kan niet verder zonder de PVV dus het lijkt mij einde oefening. Misschien was ik iets te voorbarig.
Ik begrijp er eerlijk gezegd niks van. Wilders heeft toch asiel in zijn pakket? Wat wil hij dan nu?
AnAppleADay schreef:
03-06-2025 09:49
Ik ga misschien voor het eerst in mijn leven links stemmen.
In principe zit D66 het meest in mijn hoek van het spectrum maar ik vond dat jarenlang een stelletje prutsers qua mensen dus veel VVD gestemd. Afgelopen verkiezingen toch weer naar D66 want Jetten vind ik wel echt een goeie (en was helemaal klaar met de VVD).
Grote kans dat ik nu dus ook weer voor D66 ga, maarrr ik twijfel ook om naar PvdA/GL te gaan.
Jetten is erg charismatisch. Zag hem gisteren nog op tv. Een hele slimme knappe man.
PoesMinoes schreef:
03-06-2025 09:50
Ik begrijp er eerlijk gezegd niks van. Wilders heeft toch asiel in zijn pakket? Wat wil hij dan nu?
Wilders kan gewoon niet de regerende partij zijn. Hij is gemaakt voor de oppositie.
Ik ga weer PvdD stemmen. Ook al is het een kleine partij, elke stem is er weer één.
Ik stem weer op de SP.

Mijn gok is dat de CDA heel groot gaat worden en dat we dan een VVD, CDA, D66 gaan krijgen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
03-06-2025 09:56
Ik stem weer op de SP.

Mijn gok is dat de CDA heel groot gaat worden en dat we dan een VVD, CDA, D66 gaan krijgen.

Alles beter dan PVV en BBB, dat vind ik echt de meest enge mensen bij elkaar.
TAFKAPML
Fanta1996 schreef:
03-06-2025 09:50
Coalitie kan niet verder zonder de PVV dus het lijkt mij einde oefening. Misschien was ik iets te voorbarig.
Theoretisch kan er ook nog een andere partij instappen voor een doorstart. Maar eerst nog overleg. Het zal vandaag wel klappen hoor.
Ik zal vvd gaan stemmen. En hoop op vvd/cda/d66

Ik hoop vooral niet op pvda
liv8 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:58
23.58% gewijzigd
Maleficent schreef:
Ik stem weer op de SP.

Ik wilde ook net zeggen: CDA gaat het heel goed doen.
Bontebal is echt een hele goede lijsttrekker en ze zullen veel NSC'ers terug krijgen.
Ik ga ook voor het eerst wisselen van partij zoals ik er nu over denk.

Van VVD naar CDA, de plannen van CDA spreken mij erg aan, ook zeker op het gebied van MKB, en ik vind Bontenbal een erg capabele man als MP. (Maar dat zal het wel niet worden.)
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
AnAppleADay schreef:
03-06-2025 09:57
Ik wilde ook net zeggen: CDA gaat het heel goed doen.
Bontebal is echt een hele goede lijsttrekker en ze zullen veel NSC'ers terug krijgen.
en ook veel BBB-ers en ik hoop dat we daar nu ook echt vanaf zijn.
Fanta1996 schreef:
03-06-2025 09:51
Jetten is erg charismatisch. Zag hem gisteren nog op tv. Een hele slimme knappe man.
Op knappe koppies red je het natuurlijk niet...
Pimpelmeesje87 schreef:
03-06-2025 09:57
Theoretisch kan er ook nog een andere partij instappen voor een doorstart. Maar eerst nog overleg. Het zal vandaag wel klappen hoor.
VVD heeft veel kans weer de grootste te worden bij nieuwe verkiezingen dus zullen geen doorstart forceren. Alleen NSC heeft er baat bij omdat die straks amper meer zullen bestaan, maar die zijn zo stuurloos dat ik daar weinig van verwacht.
Maleficent schreef:
Ik stem weer op de SP.

De peilingen laten nu nog iets anders zien, maar die zeggen ook niet alles. Ik denk dat GL/PVDA ook een goeie kans maakt. Al vind ik wel dat Henri Bontebal de afgelopen weken een heel goeie campagne heeft gevoerd bij de late night talkshows.
AnAppleADay schreef:
03-06-2025 09:59
VVD heeft veel kans weer de grootste te worden bij nieuwe verkiezingen dus zullen geen doorstart forceren. Alleen NSC heeft er baat bij omdat die straks amper meer zullen bestaan, maar die zijn zo stuurloos dat ik daar weinig van verwacht.
Agree. Iedere partij die nu nog zou instappen leidt gezichtsverlies, niemand zou dat willen denk ik.
Ik verwacht dat DENK ook een stuk groter gaat worden nu, niet groot genoeg om mee te doen hoop ik, maar die gaat zeker wel stijgen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Groenlinks-PVDA.
Pimpelmeesje87 schreef:
03-06-2025 09:59
De peilingen laten nu nog iets anders zien, maar die zeggen ook niet alles. Ik denk dat GL/PVDA ook een goeie kans maakt. Al vind ik wel dat Henri Bontebal de afgelopen weken een heel goeie campagne heeft gevoerd bij de late night talkshows.
Van mij mag het, maar ik heb het gevoel dat Timmermans echt niet zo lekker ligt bij veel mensen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven