Entertainment alle pijlers

The Handmaid's tale (spoilers toegestaan)

13-06-2018 19:32 660 berichten
Ik heb deze geweldige serie ontdekt op videoland en ben hem op mijn vrije dag aan het bingewatchen. Mijn dochters hebben het boek gelezen (ik niet) en zijn ook fan.
Wie heeft deze fantastische serie ook gezien of is net als ik nog bezig. Wat vond jij er van?
Tot nu toe vind ik het misschien wel de meest fascinerende serie ooit.
anoniem_212069 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 19:50
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
In deze aflevering komt June er wel heel erg slecht vanaf. Het mag nu wel wat beter gaan hoor, wat een ellende. Ik kon die verkrachting maar moeilijk kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldige serie! Ik heb er speciaal een Videoland abonnement voor afgesloten.

Dat het zich afspeelt in een tijd 'vlak na de onze' maakt het zo gruwelijk, denk ik. Met de flashbacks naar een wereld die wij zo goed herkennen. Dat maakt het bijna tastbaar. In combinatie met de manier waarop het gefilmd is...

Ik had even mijn voorbehoud bij seizoen twee; seizoen één was op het boek gebaseerd en seizoen twee is 'erbij verzonnen'... maar ik vind het nog net zo heftig en indrukwekkend. Erg goed gedaan! Die colonies ook... waar een duidelijke link met concentratiekampen wordt gelegd. Vrouwen als 'schuldigen' van de ellende in de wereld. Eng.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Heel goede serie, maar het is geen fictie hoor. Margaret Atwood, de schrijfster van het boek, heeft aangegeven dat alles wat er in het boek met vrouwen gebeurt in de geschiedenis ooit al voorgekomen. Ze heeft het alleen samengevoegd tot een angstaanjagend toekomstbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat geloof ik meteen Izzy! Het is natuurlijk vooral fictie omdat het zich in de (nabije) toekomst afspeelt en het daarom (nog) niet echt gebeurd kan zijn.
Maar ik zie inderdaad weinig in de serie waar 'de mens' niet toe in staat zou zijn. :|
Ik geloof niet meer in sprookjes.
wat ik niet begrijp is de logica, ik bedoel waar om zou God een 'fallen woman' zegenen met vruchtbaarheid?

De logistiek vind ik ook wel een puntje. Over al lopen militairen, hoe wend je een aanval van buiten af dan nog af als ze dienen als chaperonne voor handmaids?

En je moet er dan wel van uitgaan dat de hele midwest en zuidelijke staten dit OK vinden, want daar alleen al zijn meer vuurwapens dan welk leger dan ook heeft.

Ik ga mee hoor in het verhaal en kan echt wel dit soort dingen on hold zetten, maar soms grijpt het me aan haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, godsdienst is niet logisch natuurlijk ;-D
En die godvrezende mannen houden zich zelf ook niet aan hun eigen regels en overtuigingen, met hun illegale bordelen enzo.

Dat het qua logistiek niet klopt, ben ik wel met je eens. In die zin is het inderdaad wel echt fictie.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap ook niet dat alle wives onvruchtbaar zijn. Onder de gevallen vrouwen zitten zowel vruchtbare als onvruchtbare vrouwen.
strikjemetstippels schreef:
22-06-2018 10:28
wat ik niet begrijp is de logica, ik bedoel waar om zou God een 'fallen woman' zegenen met vruchtbaarheid?


Als het hele godsbegrip op waarheid zou berusten, dan zijn er heel wat zaken die spelen in de wereld volkomen onlogisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien dat die stellen eerst te kampen hadden met onvruchtbaarheid en zich toen bij de Gilead machthebbers voegden? En bleek niet in de loop van seizoen 2 dat die onvruchtbaarheid misschien toch ook wel wat met de mannen van doen had?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
karin12345 schreef:
22-06-2018 11:39
Als het hele godsbegrip op waarheid zou berusten, dan zijn er heel wat zaken die spelen in de wereld volkomen onlogisch.
Ja dat is zo maar in de serie is het God dit en God dat, en de fertiliteitscrisis is straf van God maar intussen zijn er heel veel 'gevallen vrouwen' die zo vruchtbaar als iets zijn. Niemand die dat dan uit legt als 'wacht eens even dat zijn geen gevallen vrouwen, want God heeft ze immers beloond'?

Ik vind dat gewoon raar in het verhaal zelf, zeker ook als in de laatste episode een man is gepromoveerd tot commander enkel en alleen om dat hij zijn vrouw op natuurlijke wijze zwanger heeft gemaakt.
Doornroosje75 schreef:
22-06-2018 12:01
Misschien dat die stellen eerst te kampen hadden met onvruchtbaarheid en zich toen bij de Gilead machthebbers voegden? En bleek niet in de loop van seizoen 2 dat die onvruchtbaarheid misschien toch ook wel wat met de mannen van doen had?
In seizoen 1 zegt de arts in het ziekenhuis dat ook, en hij zegt ook dat hij al heel veel handmaids zelf heeft bezwangerd. Hij biedt dit ook aan June aan. Wordt wat de volgende generatie qua inteelt ;-)
Ik kijk ook. Ik download ze illegaal (ja foei) via Torrents.

Ik vind het fantastisch. De nieuwste net gezien.... omg. Ik kan niet wachten op die van volgende week. Ik lees expres het boek niet, zodat de serie spannend blijft.

En ik vind het ook heerlijk typisch dat die enge officier gespeeld wordt door de broer van Voldemort.
Doornroosje75 schreef:
22-06-2018 08:08
Geweldige serie! Ik heb er speciaal een Videoland abonnement voor afgesloten.

Dat het zich afspeelt in een tijd 'vlak na de onze' maakt het zo gruwelijk, denk ik. Met de flashbacks naar een wereld die wij zo goed herkennen. Dat maakt het bijna tastbaar. In combinatie met de manier waarop het gefilmd is...

Ik had even mijn voorbehoud bij seizoen twee; seizoen één was op het boek gebaseerd en seizoen twee is 'erbij verzonnen'... maar ik vind het nog net zo heftig en indrukwekkend. Erg goed gedaan! Die colonies ook... waar een duidelijke link met concentratiekampen wordt gelegd. Vrouwen als 'schuldigen' van de ellende in de wereld. Eng.
Oh ik heb juist begrepen (van iemand die het boek gelezen heeft) dat er in seizoen 2 ook wel degelijk dingen uit het boek gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht vooral de flashbacks, niet zozeer het vervolg van het verhaal. Maar ik weet het niet zeker. Ik heb het boek (nog) niet gelezen. Ik roep ook maar wat ik ergens gelezen heb :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik heb seizoen 1 "uit". Gisteren en eergisteren de eerste 5 delen van seizoen 2 bekeken. Oh man.....heftig.
Hoeveel episodes zijn er van seizoen 2?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede vraag, vroeg ik mij ook al af. Heb t/m 10 gezien van seizoen 2..
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 2 heeft 13 afleveringen.
Elke donderdag komt er een nieuwe aflevering op videoland.
Alle reacties Link kopieren Quote
De serie is zo terrrrrgend traag. Ik wil alleen maar weten hoe het verder gaat.
Maar ze maken het express zo volgens mij , omdat hun dagelijkse realiteit ook zo een terrrrgend trage hel is.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel een hele intrigerende serie.
Kan ook niet wachten op de laatste afleveringen.

Ik vind het wel vaak heel erg donker gefilmd. En veel close-ups.
Alle reacties Link kopieren Quote
bartjes schreef:
23-06-2018 14:43
Seizoen 2 heeft 13 afleveringen.
Elke donderdag komt er een nieuwe aflevering op videoland.

Weet jij of de serie terug te kijken blijft op Videoland ?

Want als seizoen 2 13 afleveringen heeft wacht ik nog liever even met een abonnement op Videoland tot de serie halverwege seizoen 2 is, en ik op één maandabonnement+ twee weken gratis de hele serie kan zien. In andere series op Videoland heb ik niet zoveel interesse.
nounou
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat weet ik niet Zazamaenade,
ik kan nu nog wel gewoon seizoen 1 op videoland zien.
En van seizoen 2 zijn nu 10 afleveringen uitgezonden, dus nog 3 te gaan.
Dus als je nu een abonnement neemt en 2 weken gratis dan kun je tot het eind kijken.
Of als je slim bent dan sluit je het volgende week zaterdag af en dan kun je alles binnen die 2 gratis weken kijken.
Als je het redt natuurlijk in 2 weken ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
bartjes schreef:
23-06-2018 15:25
Dat weet ik niet Zazamaenade,
ik kan nu nog wel gewoon seizoen 1 op videoland zien.
En van seizoen 2 zijn nu 10 afleveringen uitgezonden, dus nog 3 te gaan.
Dus als je nu een abonnement neemt en 2 weken gratis dan kun je tot het eind kijken.
Of als je slim bent dan sluit je het volgende week zaterdag af en dan kun je alles binnen die 2 gratis weken kijken.
Als je het redt natuurlijk in 2 weken ;-)

Oh ja, natuurlijk, Videoland loopt voor op Canvas.
Goeie tip, ik weet alleen niet of ze er intrappen, opzeggen vóór de eerste abonnementsperiode.
nounou
strikjemetstippels schreef:
22-06-2018 10:28
wat ik niet begrijp is de logica, ik bedoel waar om zou God een 'fallen woman' zegenen met vruchtbaarheid?

In 1 van de afleveringen in seizoen 1 (die met het bezoek van dat bordeel) is een flashback van Nick waarin de mannen het probleem onvruchtbaarheid aan het bespreken zijn en hoe ze dat aan hun vrouwen kunnen 'verkopen' en in feite beslissen ze dan dat ze er een godsdienstig sausje overheen zullen gieten, omdat de vrouwen het anders niet zouden pikken.... Althans, zo interpeteerde ik die aflevering. De bijbel wordt meer als excuus gebruikt door die kerels dan dat ze er echt in geloven, maar om 'het volk' rustig te houden gebruiken ze dit.
zazamaenade schreef:
13-06-2018 20:05
Ygg, het is fictie, hoor, en een waarschuwing, meer niet :there:
Anders even afzetten, ik werd ook akelig van sommige scènes.
Ik ook...
Erg goede serie maar ik heb heb het na een tijdje afgezet, ik werd er ontzettend naar van...
Ik vind het een bloedmooie serie maar ook walgelijk. Ik ben bij sommige afleveringen echt in schok. Er zijn weinig series die dit met me doen.

Aan de ene kant is het gewoon kunst hoe het gefilmd is en hoe er is gespeeld met kleuren en belichting. En hoe de muziek soms ziekmakend misplaatst op zijn plaats is. Maar de onderwerpen die worden aangesneden zijn zo messed-up dat ik er soms gewoon wakker van lig...

Hoe dubbel....

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven