10 uur-in-de-auto-naar-Frankrijk-naar-voer

22-04-2019 18:50 83 berichten
Donderdag eind van de middag vertrekken we met 2 volwassenen en 2 beginnende pubers richting Zuiden. We slapen in Metz en rijden vrijdag door naar het diepe Zuiden (Argeles sur Mer). Dat is zo 10-12 uur in de auto.

Donderdagavond wordt het een Mc Donalds of BugerKing aan de snelweg.

Maar vrijdag wil ik een beetje doorrijden en wat fatsoenlijks eten zonder alles van wegrestaurant of benzinepomp te halen.

Wat kan ik meenemen dat het al een avond en nacht houdt in een koeltas en de volgende dag nog lekker is?

Besmeerde broodjes wordt hem waarschijnlijk niet, maar zachte broodjes meenemen en in de koeltas beleg (kaas, worst, smeerkaas) zou wel kunnen werken.

Eieren bakken donderdagochtend en die invriezen en dan vrijdag op een broodje gooien?

Iemand andere ideetjes?
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
22-04-2019 19:28
Hangt denk ik ook af van het aantal koelelementen die je erin stopt. Ik heb er 4 op de bodem liggen en vervolgens nog 6/7 rondom/aan de zijkanten. Dat scheelt aanzienlijk t.a.v. het goedhouden van etenswaren.
Yup zou kunnen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Is er een reden dat je zo laat gaat rijden? Ik zou de eerste dag om 9 uur vertrekken en minimaal 800 km rijden. De rest dan op dag 2.
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg, even van de snelweg af en lekker dineren in een fijn frans restaurantje.....?
We kunnen pas laat vertrekken donderdag, rond 17.00 uur, want kinderen hebben nog school, zo heb ik begrepen.

Dus donderdag is echt maar een voorzetje: vrijdag moeten we het grootste deel rijden (terug gaan we zelfs in een keer), maar we komen dus wel vrijdag aan.

Zit nu ook te kijken welke route het beste is, over Parijs of over Luxemburg.
Castor1975 schreef:
22-04-2019 19:31
Kom op zeg, even van de snelweg af en lekker dineren in een fijn frans restaurantje.....?
Ja enig, maar je bent zo 2 uur verder.
Alle reacties Link kopieren
Pak sap invriezen. Of een grote bak groentesoep of macaronisaus ( fijn bij aankomst ; stokbroodje erbij en klaar ) . Dat is de volgende dag nog niet ontdooid in een koelbox. Dan kun je bijv. bakjes pastasalade er tegenaan/ op zetten. ( pasta / sla / blokjes kaas en/of kip, appel, druiven, .... lekker fris en vullend )
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 22-04-2019 19:48
18.38% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
22-04-2019 19:38
We kunnen pas laat vertrekken donderdag, rond 17.00 uur, want kinderen hebben nog school, zo heb ik begrepen.

Dus donderdag is echt maar een voorzetje: vrijdag moeten we het grootste deel rijden (terug gaan we zelfs in een keer), maar we komen dus wel vrijdag aan.

Zit nu ook te kijken welke route het beste is, over Parijs of over Luxemburg.

Dan zou ik helemaal kijken of je vrijdagochtend (heel) vroeg kunt vertrekken. Kun je doorrijden. Rijden jullie met z'n tweeën of jij alleen?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 22-04-2019 19:45
0.09% gewijzigd
wij slapen nooit.
Hillegonda1 schreef:
22-04-2019 19:38
We kunnen pas laat vertrekken donderdag, rond 17.00 uur, want kinderen hebben nog school, zo heb ik begrepen.

Dus donderdag is echt maar een voorzetje: vrijdag moeten we het grootste deel rijden (terug gaan we zelfs in een keer), maar we komen dus wel vrijdag aan.

Zit nu ook te kijken welke route het beste is, over Parijs of over Luxemburg.
Als je hotel in Metz ligt, zou ik over Luxemburg gaan.

Eens Luxemburg voorbij rij je zo Nancy voorbij en vervolgens Metz.
Vloek vooral effe op de slechte baan daar :-).
(Paar jaar geleden lag die baan er toch elke keer rampzalig bij.)

Of je moet van Zeeland komen.
Dan is Parijs heel misschien korter.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
22-04-2019 19:44
Dan zou ik helemaal kijken of je vrijdagochtend (heel) vroeg kunt vertrekken. Kun je doorrijden. Rijden jullie met z'n tweeën of jij alleen?
Nee joh, lekker donderdag vast een stuk gaan en dan vrijdag vroeg weer op pad.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen dan inderdaad ongepelde eieren, babybel, wat rauwkost (wortelen en radijsjes), pot choco, blik worstjes en dan apart zachte broodjes... Maar alleen als we echt geen tijd hebben 😊
Alle reacties Link kopieren
Of je vriest gehaktballen in. Ontdooid heerlijk op een zacht broodje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
22-04-2019 19:50
Of je vriest gehaktballen in. Ontdooid heerlijk op een zacht broodje.
Topidee! Dank!
Slimmer lijkt mij om op donderdag langs een Carrefour of iets dergelijks te rijden in België, daar wat verse dingen halen. Stokbrood, maaltijdsalade en vrijdag burgerking/macdonalds. En donderdag bij de Carrefour genoeg inslaan voor vrijdag overdag in de auto.

Bij schoten België zit een mega Carrefour. Vlakbij de grens als je bij Roosendaal/bergen op zoom het land uit gaat tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
22-04-2019 19:53
Topidee! Dank!
Graag gedaan. Het ultieme vakantie-onderweg-voer, als je het mij vraagt.
Het ergste is ; nu kun je geen broodje bal meer eten zonder aan mij te denken . BGBbal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist de tweede dag een snelle Mc Donalds doen en voor de eerste dag iets meer gezonds meenemen of lekker in Metz uit eten gaan. Als je onderweg gaat eten: zoek een Mac of take-away niet al te dicht bij de snelweg en ga al om een uur of 5 eten, dan is het minder druk. (ik zoek vooraf altijd wat opties op google maps).
Of vertrek al om 7 uur 's ochtends en als je s avonds om 8 uur bij de camping aankomt, ga daar dan patat halen.
Is het trouwens een van de zwarte zaterdagen dat jullie rijden?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
22-04-2019 19:53
Slimmer lijkt mij om op donderdag langs een Carrefour of iets dergelijks te rijden in België, daar wat verse dingen halen. Stokbrood, maaltijdsalade en vrijdag burgerking/macdonalds. En donderdag bij de Carrefour genoeg inslaan voor vrijdag overdag in de auto.

Bij schoten België zit een mega Carrefour. Vlakbij de grens als je bij Roosendaal/bergen op zoom het land uit gaat tenminste.
Kunnen ze net zo goed donderdag van thuis meenemen.
En je wilgeen warme hap en dan nog een eind rijden : word je slaperig van. Plus dat je veel tijd verliest.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je toch belegde broodjes doet: bifiworstjes kunnen ook prima!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet op de naam komen, maar van die kleine harde soepstengels in grote zakken van de Hema. Potje dip erbij en ik ben blij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
blijfgewoonbianca schreef:
22-04-2019 19:57
Kunnen ze net zo goed donderdag van thuis meenemen.
En je wilgeen warme hap en dan nog een eind rijden : word je slaperig van. Plus dat je veel tijd verliest.
Ja is ook zo. Laatste keer dat ik met de auto op vakantie ging was ik te jong om mee te denken :hyper:

Al is de Carrefour bij schoten wel leuk om te zien als je tijd hebt. Heb er twee uur gedesoriënteerd rond gelopen, het is echt super groot
Hillegonda1 schreef:
22-04-2019 19:39
Ja enig, maar je bent zo 2 uur verder.
Zou ik liever vrijdagochtend vroeg vertrekken, rond 16.00 uur een hotel nemen en dan lekker relaxen. Mis je een dag misschien in de lokatie waar je verblijft, maar de kosten blijven hetzelfde qua hotel. Luxemburg naar Argeles was altijd overigens altijd de beste route, maar is jaren geleden dat ik dat heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Tomaat en komkommer, gekookt ei.kleintje rookworst en bifi's ook prima houdbaar. Dit met een zak hema puntjes en wat saus uit tube kun je in iig de ergste honger stillen.
En ja, háál gewoon wat onderweg. Gegrilde kip en desnoods 2 x patat joh, wat maakt dat nou uit. Het zijn per slot 2 maaltijden die je wil doen hé en niet 1. Of gaan jullie zo gigantisch ontbijten dat lunch niet meer hoeft? Buiten dat moet je toch ook even rusten en niet in één keer doorrijden. in die rust kun je prima even de super in en wat brood en beleg halen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet 12 uur 's nachts weg en 10 uurtjes doortrappen, Kinderen slapen dan toch wel het grootste deel en om 10 a 12 uur ben je op bestemming.
Tijdens tanken even een kop koffie en een broodje.

Oh waarom 's nachts weg? geen verkeer en lekker doorrijden.
anoniem_385079 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 20:08
13.35% gewijzigd
Chiiaraaaaa schreef:
22-04-2019 20:01
Ja is ook zo. Laatste keer dat ik met de auto op vakantie ging was ik te jong om mee te denken :hyper:

Al is de Carrefour bij schoten wel leuk om te zien als je tijd hebt. Heb er twee uur gedesoriënteerd rond gelopen, het is echt super groot
Dan heb je de Franse Leclerc's en dergelijke nog niet gezien :-D.

Die zijn hélemaal reusachtig.

Ik ben Carrefour een klein beetje gewend (ik passer er een paar keer per jaar), maar zelfs ik verdwaal in die Leclerc's.

Met kinderen erbij zou ik sowieso Carrefour niet aanraden.
Ben je failliet tegen dat je buiten komt :mrgreen:.
Alle reacties Link kopieren
Kom je trouwens helemaal uit de kop van Nederland dat je in Metz al stopt? Je kan toch een heel stuk verder. Kun je die vrijdag ook gewoon ter plaatse nog eten.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
22-04-2019 19:39
Ja enig, maar je bent zo 2 uur verder.
Ach welnee joh, niet zo overdrijven,.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven