Alternatief KitchenAid Artisan
woensdag 17 december 2025 om 13:31
Hee allemaal,
Ik wil graag een KitchenAid Artisan achtige machine, maar voor de hoeveelheid wat ik bak vind ik een KitchenAid Artisan echt veel te duur en ik heb het idee dat je voornamelijk voor de naam betaald.
Daarom ben ik opzoek naar een betaalbaar alternatief. De uitstraling vind ik niet belangrijk, de keukenmachine hoeft van mij niet op het aanrecht te blijven staan. Maar dan moet deze niet al te zwaar zijn zodat je hem ook makkelijk erbij kunt pakken.
Voor degene die er één hebben, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoevaak gebruik je hem. Is het, het geld waard.
Ik wil graag een KitchenAid Artisan achtige machine, maar voor de hoeveelheid wat ik bak vind ik een KitchenAid Artisan echt veel te duur en ik heb het idee dat je voornamelijk voor de naam betaald.
Daarom ben ik opzoek naar een betaalbaar alternatief. De uitstraling vind ik niet belangrijk, de keukenmachine hoeft van mij niet op het aanrecht te blijven staan. Maar dan moet deze niet al te zwaar zijn zodat je hem ook makkelijk erbij kunt pakken.
Voor degene die er één hebben, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoevaak gebruik je hem. Is het, het geld waard.
donderdag 18 december 2025 om 09:25
Hier ook een Silvercrest van de Lidl, die was in de aanbieding 69 euro. Ik gebruik hem niet heel vaak maar het is wel een fijn apparaat om in huis te hebben. Hij is niet zwaar en als ik hem niet gebruik staat hij op de bovenste plank in mijn keukenkastje.makreel schreef: ↑17-12-2025 14:42Als je nu nog niet zoveel doet met een mixer en misschien een keer een brood wilt maken, zou ik er niet zoveel geld aan uitgeven. Kitchen Brothers is een nep-Kitchen Aid, minder dan honderd euro, prima voor een keertje slagroom of cakebeslag. En Lidl heeft af en toe van Silver Crest keukenmachines, die zijn ook niet slecht - zeker niet voor dat geld.
Stel je nou voor dat je de staande mixer vaak gebruikt, kun je altijd nog kijken naar een duurdere. En dan eventueel tweedehands?
Ik heb wel een fijne handmixer, een Bosch, maar die zijn niet zo duur. Ik gebruik hem vaak, zeker een keer per week, en die staat onder handbereik.
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?
donderdag 18 december 2025 om 09:43
Je betaalt niet voor de naam. Nou ja, die naam staat wel voor onverwoestbaarheid. Er is een reden dat ze al ongeveer een eeuw hetzelfde zijn, en ze hun verdienmodel uit verschillende kleurtjes moeten halen die men dan wil hebben, en sinds een paar jaar grotere en kleinere exemplaren. Ze zijn gewoon heel erg goed.
Ze zijn geregeld met korting te koop, en op Marktplaats staan ze ook nog wel eens van mensen die 'm alleen maar laten verstoffen.
Ze zijn geregeld met korting te koop, en op Marktplaats staan ze ook nog wel eens van mensen die 'm alleen maar laten verstoffen.
donderdag 18 december 2025 om 09:45
Yella78 schreef: ↑17-12-2025 13:52Ik heb een tweedehands Kenwood. Ik gebruik hem niet zo vaak (ook al heb ik een cateringbedrijf), maar de keren dat hij nodig is doet hij zijn werk perfect. Hij ziet er ongeveer net zo uit als de Kitchen Aid en is ook een zwaar ding. Ik heb er inmiddels al een jaar of vijf geleden iets van 25 euro voor betaald, haha, prima deal dus gebleken.
Die is ook top.
donderdag 18 december 2025 om 09:51
Dit is wel echt iets om rekening mee te houden. Heb ook wel de mixer in de keukenmachine gebruikt, maar die redt het gewoon niet om goed deeg te kneden.mienbillekesjeuken schreef: ↑18-12-2025 09:45En het maakt niet eens zoveel uit of je 'm vaak gebruikt, maar wel welk deeg je maakt. Pizzadeeg, pastadeeg, volkorenbrood is stug en behoeft veel kneden. Een slechte machine draai je daar zo ongeveer meteen mee aan gort.
donderdag 18 december 2025 om 10:03
Heb zo ooit de fout gemaakt om een Magimix blender te kopen. Is een supergoed merk voor de foodprocessor en het was ook een heel mooi ding op het aanrecht. Maar een doorsnee blender met glazen kan is ook geen goed idee weet ik nu. Een keer wat harde noten en ijsblokjes ingegooid en meteen het mes en motor kaduuk. Ik weet nu dat professionals niet voor niets powerblenders met een speciale kunststoffen kan hebben, daar kan alles in zonder dat het ding ontploft. (Zo had een kennis ooit rauwe bieten in de Princess-blender gegooid, kon meteen het plafond en de muren schilderen.
Zware motoren en rvs onderdelen zijn wel essentieel, ook voor het schoonmaken.
donderdag 18 december 2025 om 11:24
heb een paar jaar gelden met een goede aanbieding net na kerst zo'n kitchen aid de luxe (met bak die omhoog en omlaag kan) gekocht voor de helft van het geld.
Familielid had de gewone en die had nog wel eens de neiging om over het aanrecht te wandelen met zwaar deeg.
Had zelf een kenwood maar die kon het pizzadeeg nog niet eens aan.
Tot nu toe blij met de beslissing. Is het geld meer dan waard. Gebruik hem meerdere keren per week voor beslag, deeg en bijvoorbeeld gehakt maken en mengen. Als je zoiets tweedehands kunt kopen, doen! is goed schoon te maken en niet kapot te krijgen.
Familielid had de gewone en die had nog wel eens de neiging om over het aanrecht te wandelen met zwaar deeg.
Had zelf een kenwood maar die kon het pizzadeeg nog niet eens aan.
Tot nu toe blij met de beslissing. Is het geld meer dan waard. Gebruik hem meerdere keren per week voor beslag, deeg en bijvoorbeeld gehakt maken en mengen. Als je zoiets tweedehands kunt kopen, doen! is goed schoon te maken en niet kapot te krijgen.
zondag 28 december 2025 om 09:27
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in