Avonddienst, tips qua eten gezocht.

02-07-2025 19:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort moet ik een paar avonddiensten werken en ik zoek tips van wat ik dan mee zal nemen qua eten. Er is een koelkast maar ik moet nog even navragen of er ook een magnetron is die ik kan gebruiken zodat ik wat op kan warmen.

Ik zoek voor nu dus vooral dingen die je koud kunt eten en makkelijk mee te nemen zijn. Kom eigenlijk niet verder dan salades, quiche en koude pannenkoeken.

Ik eet vegetarisch.
Je kunt ook 's middags (thuis) warm eten en 's avonds een lichtere maaltijd. Mijn vriend heeft regelmatig avonddiensten en eet dan 's middags warm.
Voor die paar dagen kom je op zich een heel eind met salades, pannenkoeken en quiche. Voor inspiratie (soms met gebruik van een tosti-ijzer) zou je eens naar Soraya Riem kunnen zoeken op Insta (kantoorbroodje bouwen).
Afhankelijk van wanneer je begint ... 's Middags warm, 's avonds brood mee?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Pasta hoeft niet per se heel warm.
Er bestaan ook koude thaise noodlegerechten.
Poke bowl.
Kwark met fruit/noten.
Komkommers, radijs enz.
Pieremachochel
Poke bowl: sushirijst, met als ingrediëntkeuzes: avocado, evt noten, gemarineerde gebakken tempeh, edamame, tomaat, knapperige sla, sperzieboontjes, komkommer, geraspte wortel, taugé, dat zoete groene zeewierspul. Uiteraard met een lekkere saus naar keuze (check of vega is) zoals chili mayo.
Man nam in de tijd van zijn avonddiensten overigens ook wel eens een thermos warme soep mee voor bij zijn brood.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Parelcouscous met paprika, tomaat, avocado, rode ui, bosui, gerookte kipreepjes en een beetje zure room en evt wat sojasaus. Heerlijk.
nerdopviva schreef:
02-07-2025 19:36
Je kunt ook 's middags (thuis) warm eten en 's avonds een lichtere maaltijd. Mijn vriend heeft regelmatig avonddiensten en eet dan 's middags warm.
Ja, dat ga ik denk ik ook wel een paar keer doen inderdaad maar denk niet dat ik daar iedere keer zin in ga hebben.
Bedankt voor de tips tot nu toe, daar kan ik wel wat mee.
Squishmallow schreef:
02-07-2025 20:00
Ja, dat ga ik denk ik ook wel een paar keer doen inderdaad maar denk niet dat ik daar iedere keer zin in ga hebben.
Je went er aan..wij doen dat ook bij late dienst.
Foodcontainer die isoleert.

Ik vind rijstgerechten altijd lekker om mee te nemen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Koude aardappelsalade is heel voedzaam en lekker.
Moiren schreef:
02-07-2025 20:16
Foodcontainer die isoleert.

Ik vind rijstgerechten altijd lekker om mee te nemen.
Rijst is altijd een goed idee.
Wraps, springrolls,
salade met orzo, pasta, couscous of quinoa.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik vind salades, quiche en koude pannenkoeken al veel opties.

Zelf zou ik gewoon belegde broodjes (voor mijn part boterhammen met kaas, etc.) en wat komkommer, tomaatjes en fruit meenemen. Als die avonddiensten niet vaak voorkomen, dan is dat toch prima.

Ik vind zelf warm eten voor de lunch niet prettig, dan ben ik de hele middag vol en sloom. Ik moest dat vroeger bij mijn opa en oma (zij deden ook echt zwaar lichamelijk werk), maar dat vond ik echt vervelend.
Poke bowl.
Spaanse tortilla met een salade.
loulou39 schreef:
02-07-2025 21:21
Ik vind salades, quiche en koude pannenkoeken al veel opties.
Ik moet nu even ontzettend denken aan de ‘koude pannekoeken mevrouw’ van jaaaren geleden op tv :biggrin: ‘Ze had koude pannekoeken voor mij gemaakt en dat lust ik niet!!!’
Kijk eens naar zoiets, dan kan je gewoon meenemen wat je anders ook 's avonds eet
Afbeelding
Wraps bijv met oude kaas, colesla (of gewone sla) groente, gekookt ei.
Koude rijstsalade, noodlesalade, aardappelsalade, pastasalade.
ZuurSnoepje schreef:
02-07-2025 22:00
Ik moet nu even ontzettend denken aan de ‘koude pannekoeken mevrouw’ van jaaaren geleden op tv :biggrin: ‘Ze had koude pannekoeken voor mij gemaakt en dat lust ik niet!!!’
:rofl: En later was er een probleem tussen andere buren geloof ik. Wat een zooitje ongeregeld was dat in die straat.
ZuurSnoepje schreef:
02-07-2025 22:00
Kende ik niet, maar ik heb even gegoogled en gevonden! :-D Hahahaha
Ik krijg honger van dit topic

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven