Elektrische hapjespan - wat doe jij ermee?

18-01-2021 19:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

In mijn kerstpakket zat een elektrische hapjespan van Bestron. Handig om mee te nemen op de camping... Dacht ik. Met 1500 watt is ie iets te heftig om daar te gebruiken. Dus dat wordt dan thuis op de aanrecht koken. Maar wat dan?

Met een braadpan en wok dacht ik alles wel te kunnen maken maar blijkbaar mis ik nog iets 😜. Ik ben benieuwd naar jullie recepten en de tips waarom dit ding handig is.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe je dat gebruikt. Kan je er echt in koken of is het meer om op te warmen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit echt m’n hoofd te breken over hoe ik zoiets zou gebruiken, en ik heb echt veel keukenapparaten, omdat ik alles zo handig denk te vinden. ;-D Misschien om in te frituren als je geen frituur hebt? Mits hij heet genoeg kan en een beetje temperatuur-vast is. Of om neer te zetten op een feestje om iets warm te houden als ie dat kan? Als je gewoon een kookplaat/fornuis hebt, dan zie ik niet zo goed in wat je hiermee aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gekocht toen mijn gasfornuis ernstig vertraagd was door Corona. Pastasaus, sudderballetjes, roerbak, vanalles.

Nu bak ik er kleine kippenpootjes en kippenvleugeltjes in ;-D als een soort kippiepan, dus
Alle reacties Link kopieren
Volgens de website van Bestron zelf kan het allemaal... Koken, bakken en warm houden. Ik zie er gehaktballen, kipkluifjes, spaghetti en paella in zitten. Maar dat kan ik ook met mijn gewone pannen, vandaar dat ik even naar de meerwaarde zoek.

Dit issie:

https://www.bestron.com/nl/ahp1200.html
koekie1980 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 20:09
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oja, frituurpan hebben we niet, ook geen interesse in. Af en toe bakken we frietjes in de airfryer.
Echt wat voor de kringloopwinkel als je daar weer kan aanleveren.
Totaal kansloos apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat ik zo’n ding hoef :P
Heb al een slowcooker en die gebruik ik al niet super vaak.
gizzmo-returns schreef:
18-01-2021 20:07
Echt wat voor de kringloopwinkel als je daar weer kan aanleveren.
Totaal kansloos apparaat.
Deze dingen staan inderdaad hoog opgestapeld in de kringlopen.

Ik kreeg er ooit 1 van schoonmoe. Komt alleen de garage uit bij een feestje om dingen warm te houden.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 20:26
1.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ideaal om cadeau te doen aan iemand die net alleen gaat wonen, lijkt mij.

Of om Marktplaats te zetten en te hopen dat je er nog 10 of 15 euro voor vangt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken die op verjaardagen om warme hapjes warm te houden, verder word hij nergens voor gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me best handig als je een extra pit nodig hebt.
Ik ben ook blij met mijn elektrische rijstpan. Scheelt weer een plekje op mijn kookplaat.
Alle reacties Link kopieren
Is het misschien een handig ding om bitterballen of andere snacks warm en krokant te houden wanneer je een feestje hebt?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Maar de minimale temperatuur is 115 graden, als ik de handleiding goed begrijp, dat is misschien wat fanatiek voor warmhouden. :biggrin: Dan kan ik ook niet echt verzinnen waar dit in jouw situatie handig voor moet zijn, tenzij je echt pitten tekort komt. Ik heb trouwens wel eens zo’n elektrische teppanyaki plaat gehad in een kerstpakket, dezelfde dag nog weggegeven, echt volslagen nutteloos voor me. Snap niet zo goed dat ze zoiets aan honderden medewerkers kado doen.
amby wijzigde dit bericht op 18-01-2021 20:36
33.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een soort crockpot? Braden zonder pit?
Alle reacties Link kopieren
Op marktplaats zetten idd :mrgreen:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ideaal toch om tijdens een buffet neer te zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
amby schreef:
18-01-2021 20:31
Maar de minimale temperatuur is 115 graden, als ik de handleiding goed begrijp, dat is misschien wat fanatiek voor warmhouden. :biggrin: Dan kan ik ook niet echt verzinnen waar dit in jouw situatie handig voor moet zijn, tenzij je echt pitten tekort komt. Ik heb trouwens wel eens zo’n elektrische teppanyaki plaat gehad in een kerstpakket, dezelfde dag nog weggegeven, echt volslagen nutteloos voor me. Snap niet zo goed dat ze zoiets aan honderden medewerkers kado doen.
De brood machine die ik eens kreeg heb ik toen niet eens mee naar huis genomen. Het jaar daarvoor m’n steengrill ook onuitgepakt weggegeven. In de keuken wil ik zo min mogelijk stekkers.
Ik was ook nieuwsgierig, dus even een googlerondje gedaan:

Voor op de camping:
https://anjasfoodblog.nl/2019/06/28/rev ... hapjespan/

Ik was op zoek naar een elektrische pan omdat ik thuis zonnepanelen heb en ik graag minder met gas wil koken.

We hadden hem gekocht voor op de camping en als eerste keer gebruikt als warmhoudpan voor een verjaardagsfeestje.

Dit is een super handige pan voor als je een grote hoeveelheid moet bereiden op locaties waar je geen kooktoestel hebt.

Handig als je Aziatische gerechten wil maken die sterke geur veroorzaken in huis.

Ik gebruik hem altijd als hapjespan met feestjes. Je kunt in korte tijd een grote hoeveelheid eten opwarmen zonder andere materialen of apparaten te gebruiken. Dus hoeft niet continue in de keuken te staan.

Hele fijne pan waar je leuke dingen mee kan doen. Ik gebruik hem voor bv. een pizzaparty. Van kant en klaar pizzadeeg maak je kleine pizza’tjes .Allemaal schaaltjes op tafel om zelf je pizza te maken,die zijn in deze pan in 5 min.klaar. Met een beetje fantasie kun je er nog veel meer mee doen , behalve dat je er ook gewoon in kunt bakken.

Heerlijk buiten koken.


Als ik die reviews zo lees zou ik er bijna zelf een willen aanschaffen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Met een volledig fornuis kan ik me voorstellen dat je er niet meteen iets mee doet maar ik heb anderhalf jaar met één pit gekookt (luie huisbaas - en ik had verdorie aangeboden om het grootste deel van de nieuwe kookplaat te betalen) en toen was een extra electrische pan echt een godsgeschenk. Niet om andere dingen in te maken dan in een braadpan en een wok, maar precies die dingen die je anders daarin zou maken. Als je de ruimte hebt zou ik 'm houden voor het geval dat, en een keer een feestje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor Hello Fresh wel eens twee hapjespannen en een koekenpan gebruiken, maar ja wie heeft er twee hapjespannen én voldoende plek op zijn fornuis om dat allemaal kwijt te kunnen? Daarvoor zou het handig zijn, anders kan ik het niet verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden er ook een en gebruikten deze om te wokken aan tafel. Beetje als gourmet maar dan als wok. En inderdaad heb ik m ook gebruikt om te stoven/slowcooken (heb er zelfs een topic over geopend hier :-D). En hapjes of paella warm te houden, namen m ook wel eens mee op vakantie . Nu is ie na al die jaren stuk en mis m wel. De zaterdagavond-wok is niet meer wat het is geweest...
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt wel een kippiepan! En daar warm je dingen in op die al gaar zijn, daar zou ik het voor gebruiken wanneer bijv verjaardag vieren met veel mensen weer mag :A:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Is het anti-aanbak? Dan zou ik er alleen maar gerechten in maken die niet te heet bereid worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
18-01-2021 21:32
Lijkt wel een kippiepan! En daar warm je dingen in op die al gaar zijn, daar zou ik het voor gebruiken wanneer bijv verjaardag vieren met veel mensen weer mag :A:
Hmmm daar lijkt t wel op ja...

Ik heb ondertussen enkele collega's gevraagd en echt niemand kan er wat mee. Antwoorden varieerden van geef hem aan de kringloop, zet het een keer op marktplaats tot "staat in de kelder naast de pizzarette van vorig jaar'

Jammer...
Toch bedankt voor jullie hulp dames!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven