Grieks restaurant met borden gooien

02-12-2019 18:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag, m'n beste vriendin en ik hadden het een keer over borden gooien en dat dat in Griekenland in restaurants gebeurd. Het leek haar leuk om dit eens te doen en liever natuurlijk niet thuis.
Nu vroeg ik mij af of er restaurants in Nederland zijn waar dit ook kan zodat ik een origineel verjaardagscadeau heb...

Iemand een idee?!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat een zo ongeveer vooroorlogs fenomeen, dat in Griekenland gold als bewijs hoe lekker het eten was ( en hoeveel ouzo er gedronken was waarschijnlijk. Denk niet dat de Griekse restauranthouders in Nederland dat zomaar toelaten. Dus ga naar de kringloper, koop een stapel borden en leef je thuis uit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat in Griekenland ook nog nooit gezien in een restaurant hoor..

Maar bel een Grieks restaurant op, zeg dat je je eigen borden meeneemt en dat je ze graag stuk wil gooien na het diner. Net als in de films.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb het wel eens mee gemaakt bij een Grieks restaurant in Nederland maar dat is al lang geleden. Toen zat er ook een band. In Griekenland zelf heb ik het ook mee gemaakt in een grote zaal. Daar kon je borden kopen aan de bar en die op de dansvloer kapot smijten. Hoe beter de band hoe meer borden er verkocht werden.
Alle reacties Link kopieren
In Griekenland doen ze dat ook niet hoor. Soms op een avond voor toeristen gooit t personeel een paar borden kapot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij heel veel Griekse restaurants in Nederland geweest (mijn verloofde is Grieks en kok) maar het gebeurd eigenlijk niet tot nauwelijks. Het komt heel soms wel eens voor als er een Griekse avond wordt georganiseerd met live muziek. Maar zelfs dan komt t nauwelijks voor.
nog nooit gezien, toch in heel wat Griekse restaurants gezeten.
Volgens het cliché wordt er in Griekse restaurants met borden gegooid, maar is dat nog steeds het geval? Met borden gooien is een oud ritueel om je vreugde en enthousiasme (kefi) voor een muzikant of danser uit te drukken. Moderne Grieken kijken neer op deze traditie en de borden werden vervangen door bloemen. Het gebruik werd zelfs officieel verboden in Griekenland, vanwege te gevaarlijk door de rondvliegende splinters. Zou het feit dat dronken toeristen niet erg goed kunnen mikken er ook voor iets tussen zitten?
Als restaurant heb je nu een speciale vergunning nodig om met borden te gooien - onhandig personeel valt gelukkig niet onder de regel – en het zijn dan ook de zogenaamde toeristenvallen die dat vertier nog aanbieden. Toch zin om mee te doen? Wees je er wel van bewust dat aan ieder bord dat je tegen de vloer gooit ook een prijskaartje zit!
Alle reacties Link kopieren
Doe ik altijd bij Van der Valk. Hatseflats zo tegen de muur.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
02-12-2019 18:46
Doe ik altijd bij Van der Valk. Hatseflats zo tegen de muur.
Dan speelt daar zeker een goeie band.
Alle reacties Link kopieren
We hebben wel eens een Griekse avond op de scouting georganiseerd, wij gebruikte schoteltjes :applause:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2019 18:48
Dan speelt daar zeker een goeie band.
Van die thrashbands die bij je tafeltje komen spelen, komt de romantiek bij zo’n luxe diner ten goede.
Damned if I don’t
Froezel schreef:
02-12-2019 18:51
We hebben wel eens een Griekse avond op de scouting georganiseerd, wij gebruikte schoteltjes :applause:
Wat een gek contrast: scouts en zulke verspilling.
ViezeHond schreef:
02-12-2019 18:54
Van die thrashbands die bij je tafeltje komen spelen, komt de romantiek bij zo’n luxe diner ten goede.
En als ze ruk spelen sjor je die kers uit je appelmoes en die prop je in de anus van de leadgitarist.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2019 18:56
En als ze ruk spelen sjor je die kers uit je appelmoes en die prop je in de anus van de leadgitarist.
Zo is het ook nog es een keer!
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
02-12-2019 18:46
Doe ik altijd bij Van der Valk. Hatseflats zo tegen de muur.


:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2019 18:56
En als ze ruk spelen sjor je die kers uit je appelmoes en die prop je in de anus van de leadgitarist.
:rofl: ik stik! :rofl:
Ik weet wel dat er in Amersfoort een Grieks restaurant is waar ze af en toe even de volumeknop omhoog gooien (Sirtaki) en dan zogenaamd per ongeluk een bord of 2 laten vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat er nou zo leuk aan is om een paar borden kapot te gooien.
Ik ken borden kapot gooien alleen van de kermis maar in Griekenland nog nooit gezien.
nursy schreef:
02-12-2019 19:18
:rofl: ik stik! :rofl:
Help, is er een nurse in de zaal?
Lady*Voldemort schreef:
02-12-2019 18:56
En als ze ruk spelen sjor je die kers uit je appelmoes en die prop je in de anus van de leadgitarist.
:rofl:
Ik zie ViezeHond en LV al bezig bij Van der Valk :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hahahah nou heel goed te weten dat het meer het beeld.is! Ik ga zoeken naar ander cadeau! Dank voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, in Nederlandse restaurants, zoals vd Valk, daar rijden ze na de maaltijd altijd het draaiorgel naar binnen om vervolgens uitbundig de klompendans te gaan doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven