Help! Hoe kom ik bij de wijn? Kurk-dilemma

26-11-2009 22:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kurk brak halverwege af en de andere helft kurk wil er niet uit. Als ik de kurketrekker erin draai trek ik hem er zo weer uit, de kurk beweegt geen mm.

Het is de enige fles wijn en ik heb echt zin in een glaasje. De andere flessen die hier liggen zijn te mooi om alleen te drinken op een nutteloze donderdag.

Maar hoe kom ik bij de wijn? kan die kurk ook naar beneden? Of heeft iemand een andere tip om de rest van de kurk uit de fles te krijgen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dop naar beneden duwen met de achterkant van een vork. En dan wijn schenken maar. uitkijken met stukjes, anders zeven.
Fles kapot slaan.
gaatje in de kurk boren.. rietje erin...
inderdaad de kurk naar beneden drukken (met iets stomps)

eerst even de losse stukjes kurk wegspoelen onder de kraan en als je de kurk erin gedrukt heb zou ik het eerste scheutje wijn ook wegspoelen..

succes!
Heb je een schroef? En een schroevendraaier en tang?

Men neme de schroef en plaatse deze centraal op de kurk. Vervolgens neemt u de schroevedraaier ter hand en schroeft de schroef half in de kurk.

Men neme een tang en trekke hiermee de schroef uit de kurk....et voila!
Gewoon naar binnen duwen, das het makkelijkst

Eerste slokje schenkt wat lastig, maar als je er eenmaal wat uit hebt gaat het prima!
Eeeehhh, kurk zit echt vast. En t gros van mn bestek past niet in een flessehals!

Damn, ik ben weer s een alcoholist van lik me vestje
Fles vasthouden aan de onderkant en de hals eraf slaan.
quote:evelise schreef op 26 november 2009 @ 22:06:

Heb je een schroef? En een schroevendraaier en tang?

Of ik dat om tien uur 's avonds bij de hand heb? Nee natuurlijk niet!
nou spijker... 1 oplossing dus.... de fles kapot slaan ... glas ertussen weg vissen en oplikken maar!
Doorduwen met een pen dan maar? Potlood? Achterkant van houten lepel?
volgende keer toch maar met een schroefdop kopen hé?
Een ordinaire bic-balpen wil ook nog wel eens werken.

Hahaha zat ooit met een vriendin in Turkije, hadden een fles wijn gewonnen bij een of ander vaag spel in het hotel. Dus wij na aardig wat cocktails richting de kamer, wilden we nog een wijntje nemen... Shit geen kurkentrekker... dus heb toen een bic-balpen uit mijn tas gepakt... even flink kracht zetten, maar dan heb je ook wat....Hihihihi
Met de achterkant van een lepel of vork de restanten van de kurk in de fles duwen en daarna de wijn uitgieten boven een glas waarop je een schone doek hebt gelegd.
Ben ooit eens met een paar collega's, een fles wijn en geen kurketrekker wat gaan drinken (waren op werktrip en zaten dus ergens "buiten")

Een collega heeft de fles open gekregen door deze goed in te pakken (theedoek) en dan met de bodem heel hard tegen de muur te meppen.

Op die manier kwam de kurk er vanzelf uit...(Natuurlijk wel even zorgen dat je op de juiste manier mept, en niet de fles kapot mept...)
Bij de buren een fles wijn lenen?

Kijk wel uit als je de kurk in de fles wil duwen. Heb dat ook ooit eens gedaan en had toen een leuke, rode fontein....

tegen het plafond
quote:Spijker schreef op 26 november 2009 @ 22:09:

Eeeehhh, kurk zit echt vast. En t gros van mn bestek past niet in een flessehals!

Damn, ik ben weer s een alcoholist van lik me vestje een theelepel past er wel in toch?
Gewoon door drukken!
schroevendraaier (kleintje) met de botte of anders scherpe kant op de kurk plaatsen, en dan met hamer rustig naar beneden tikken.

Kan ook wild, maar dan paraplu opzetten.

PROOST!!!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hoera, de achterkant van de blikopener is een perfecte kurkeduwer!
Proost spijker!
Gelukkig ! Proost !

Nou kan ik gerust naar bed.
Proost! (wijn is niet zo lekker als ik onderhand verwachtte... Don't get your hopes up too high, stuff like that)
Wel goed dat hier meteen vele (creatieve) oplossingen worden aangedragen. Ben ik toch niet de enige wanhopige naarwijnsnakster!

Ik heb overigens nog een stuk of tien heel mooie flessen liggen. Maar die vind ik dan 'te mooi dus zonde' om zomaar voor mezelf open te maken. Suf eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven