Hoe kan ik dit recept het beste aanpassen?

06-04-2024 18:26 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vanmorgen wafels gemaakt aan de hand van een lazyfitgirl recept. Het recept is voor 4 wafels en ik zou eigenlijk gewoon een stuk of 8 a 10 wafels willen maken zodat ik ook een deel in de vriezer kan doen.

Dit is het huidige recept:
100 g skyr framboos - granaatappel
65 g volkoren tarwemeel
1,5 tl bakpoeder
Halve banaan
2 eieren
Olie om in te vetten

Ik dacht eerst van ik verdubbel alles maar 4 eieren lijkt me nogal veel? Iemand suggesties? Ik had ze met gewone skyr gemaakt trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maal 2, eieren maken deeg luchtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
In verhouding tot je natte producten heb je maar weinig bindmiddel (bloem)
Dus je ei is een binder.

Gewoon alles verdubbelen, anders lukt het echt niet
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom is 2 eieren voor de helft wel accetabel, maar 4 voor het dubbele te veel?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
06-04-2024 18:58
Waarom is 2 eieren voor de helft wel accetabel, maar 4 voor het dubbele te veel?

Precies. Als je ze vandaag en morgen maakt volgens recept is het prima, maar in één keer het dubbele aantal dus 2x het recept is raar? :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet overigens niet of het goed in te vriezen is. De verhouding natte en droge ingrediënten is niet echt gelijk dus ik verwacht een vrij natte wafel en nattige dingen komen niet goed uit de vriezer.
Alles verdubbelen. Verhouding eieren tot de rest blijft toch hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de andere recepten die ik heb geprobeerd zat er allemaal minder ei in dus vandaar dat ik het wat veel vond. Maar deze vind ik tot nu toe het lekkerst.

Ik ga dus gewoon 4 eieren gebruiken de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren Quote
In verhouding is het toch evenveel eieren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit zijn van die pannenkoekachtige wafels, toch? Wij hebben daar ook een apparaat voor. Eigenlijk zijn ze alleen maar lekker net na het bakken. Als je ze opwarmt worden ze taai/hard en smaken wat muffig. Nadeel is ook dat je er meestal gelijk een hele berg van hebt. Het is de moeite niet waard om er vier of zes te bakken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven