Keukenmachine

17-11-2019 14:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb mijn zinnen gezet op een keukenmachine. Om lekker deeg te maken, maar ook om te hakken enzo. Ik sta graag in de keuken, dus ik heb er best wat voor over. Maar wat is nu een goede? Waar moet ik op letten?

Dank!!
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
17-11-2019 19:47
Kunnen de accessoires wel in de vaatwasser of moeten die ook met de hand?
Met de hand, vaatwasser wordt afgeraden, maar je kan het natuurlijk gewoon doen, de snijbladen zullen denk ik eerder roesten maar onscherp zullen ze er niet van worden.
Alle reacties Link kopieren
De keukenmachine (Kenwood) heeft ook een sapcentrifuge, maar als ik zie hoe die in elkaar zit, dan kan die nooit veel sap maken. En dat is zoveel afwassen, daar heb ik geen zin in. De slowjuicer is zo schoon.
Alle reacties Link kopieren
Het hakken van groenten doe ik om die reden ook niet. Teveel afwassen, en de laatste stukjes van de groenten worden niet gesneden, dus er zitten nog dikke stukken in, met de hand is dan net zo snel.
Ik gebruik het wel voor koekbodems van taarten, om de koekjes te verkruimelen en met boter te mengen.
En de blender.

Jeetje, wat hebben wij eigenlijk veel apparaten:
Kitchenaid
Kenwood keukenmachine
Losse kleine blender
Slowjuicer

En de keukenmachine gebruik ik het minst, de rest zeker eens per week.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
17-11-2019 20:37
Ik heb beiden. Met de keukenmachine kun je met het blender deel een smoothie maken oid. Dan haksel je het fruit zeg maar, Maar met de juicer kun je echt sap maken. Dingen als appels en wortel ed kun je niet echt in de blender doen. Kan wel, maar dan heb je stukjes.
De juicer perst echt. Ik vind het heerlijk, zo’n sapje. Maar een smoothie is ook heerlijk! Met meer vezels denk ik.
Een smoothie is echt gemakkelijk te maken met een staafmixer de meeste mensen hebben die wel in huis, en anders bij de keukenmachine alles in de grootste kom met het mes erin heb je ook een blender. Ik heb geen blender dát vind ik dan weer een onzinnige apparaat. 😉

De juicer zit bij de Magimix.
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
17-11-2019 19:44
Mag ik vragen waarom het de bosch is geworden en niet de kenwood? Welke opties gebruik je het meest?
Ik heb gezocht op de hoeveelheid watt ivm het mengen van deeg.

Prijstechnisch veel goedkoper dan bv Kennwood. Goede reviews. Mooie vormgeving.
Ik vind vooral het mix/ meng gedeelte helmaal super.
Maar smoothies maken gaat ook super. En raspen en hakken is meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
Kitchenaid; yay!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Groenten raspen is de meestgebruikte functie van de kitchenaid.
Brooddeeg kneden de tweede hoewel ik dat ook vaak met een gewoon (krachtig) mixertje doe als het om een kleine hoeveelheid deeg bijvoorbeeld voor een pizzaatje gaat .
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Na het groentensnijden heb je vier stukken af te spoelen. Dat gaat tussendoor: alleen onder de straal houden is genoeg als je ze geen moment laat liggen. En moet wel iets over de afvoer liggen, een roostertje, om die stukjes tegen te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is de kitchenaid artisan geworden. Omdat je er nu tot het einde van het jaar een foodprocessor bij krijgt. Ik krijg hem einde van deze week binnen :-). Dank voor alle adviezen!
Alle reacties Link kopieren
O gaaf! Welke kleur?
Ik ben heel blij met de mijne. Ook zonder foodprocessor :-D
Alle reacties Link kopieren
Een rode :-)

Kan niet wachten tot hij binnen is!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een rode, appelrood. Ik vind hem nog elke dag prachtig. En als mijn man met zijn auto: ik poets hem steeds even op als er vingers of stof oid opzit...
Veel plezier ermee!
Magimix! Ik doe alle onderdelen wel altijd in de vaatwasser dacht dat gewoon kon eigenlijk. Anders vind ik het te veel gedoe hoor 😛

Ik heb ook een sapcentrifuge opzet stuk. Sappers en gebruik het ook wel eens om deeg te kneden (maak ik wel af met de hand).

Het meest gebruik ik hem om te hakkenC pureren en om te kloppen (eiwit of slagroom). Smoothies maken of groene shakes.

Hij staat altijd op het aanrecht en wordt meerdere keren per week gebruikt. Ben er heel blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven