Lidlreddingstas: inspiratie voor gerechten

15-03-2024 18:56 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gek op de reddingstas van Lidl. Voor drie euro koop je een bruine papieren zak vol groente en fruit, zonder dat je weet wat.
En dan kom ik thuis en dan moet ik bedenken wat ik kook. Vind ik heel leuk, ook omdat ik me dit jaar voorgenomen heb elke week een gerecht te maken dat ik nog nooit gemaakt heb.
Maar soms weet ik niet wat ik met een bepaalde groente aanmoet, dus ik zoek receptinspiratie.

Geen idee of dit topic zin heeft, maar deel hier de inhoud van je tas en je geweldige recepten!
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaak! Zit er vaak in. Heeft iemand nog een goed recept voor pastinaak?

Ik maakte gisteren het verspakket voor moussaka uit mijn reddingstas. Was lekker, maar ik had er achteraf wel bechamelsaus bij moeten doen. Nu was het meer een soort prima ovenschotel, maar geen moussaka.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zat er deze keer in dan?

Mijn bezwaar tegen dit soort concepten is trouwens dat ik dan altijd weer terug moet naar de winkel om een ingrediënt te kopen dat broodnodig is om die ene vergeten groente een beetje leuk klaar te maken, en aangezien ik geen ruggengraat heb kom ik dan altijd weer thuis met een boel zooi die ik eigenlijk helemaal niet nodig had.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
15-03-2024 18:58
Pastinaak! Zit er vaak in. Heeft iemand nog een goed recept voor pastinaak?

Salade met appel en walnoot
Of soep
Engelse recepten zoeken, daar eten ze meer pastinaak
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had er laatst twee verspakketten in en drie aubergines. Helaas heb ik zo’n tas maar 1x zien staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh pastinaak! Daar zou ik gewoon soep mee maken.

https://www.boodschappen.nl/recept/soep/pastinaaksoep/
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
15-03-2024 19:00
Wat zat er deze keer in dan?

Mijn bezwaar tegen dit soort concepten is trouwens dat ik dan altijd weer terug moet naar de winkel om een ingrediënt te kopen dat broodnodig is om die ene vergeten groente een beetje leuk klaar te maken, en aangezien ik geen ruggengraat heb kom ik dan altijd weer thuis met een boel zooi die ik eigenlijk helemaal niet nodig had.
Waardoor je 2 dagen later weer een nieuw reddingsgerecht kunt maken uit je eigen koelkast! Een variatie op die Engelse uitdrukking "the gift that keeps on giving".
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma_3110 schreef:
15-03-2024 19:04
Waardoor je 2 dagen later weer een nieuw reddingsgerecht kunt maken uit je eigen koelkast! Een variatie op die Engelse uitdrukking "the gift that keeps on giving".
Oh Herman bedoel je :cry:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
15-03-2024 19:01
Ik had er laatst twee verspakketten in en drie aubergines. Helaas heb ik zo’n tas maar 1x zien staan.
Herkenbaar!
Ik kom regelmatig bij Lidl, maar bijna nooit zo'n zak gezien terwijl ik dat wel heel keuk vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had deze keer dus het verspakket moussaka, pastinaak, een sinaasappel, een tros bananen, een doos van 500 gram cherrytomaten, puntpaprika, een bos lenteui.
Die cherrytomaten wilde ik gebruiken voor dat TikTokhitrecept van vorig jaar, met fetakaas uit de oven.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-03-2024 19:01
Salade met appel en walnoot
Of soep
Engelse recepten zoeken, daar eten ze meer pastinaak
Goede tip! Soep is sowieso altijd goed hier.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit van gehoord. Ik dacht een tas met uitrusting om een bezoek aan de Lidl te overleven ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjemina schreef:
15-03-2024 19:12
Herkenbaar!
Ik kom regelmatig bij Lidl, maar bijna nooit zo'n zak gezien terwijl ik dat wel heel keuk vind.
Bij opening in de winkel zijn kan helpen, want ze zijn in mijn filiaal binnen het eerste half uur weg. Ik doe toevallig elke week boodschappen om 8.00 uur, dus dat scheelt.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar keer een too good to go pakket gehad van de Lidl (daar doen ze nu niet meer aan mee, geloof ik), maar dat was vaak echt pech hebben. Dan werden er 3 of 4 dozen neergezet met waarschijnlijk een gelijkwaardige inhoud, maar ze lieten gewoon toe dat de eerste afhalers van alles gingen uitruilen met de andere pakketten. De laatste had dan een paar rotte, beschimmelde stukjes fruit of zo.
Daar ben ik snel mee gestopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaakfrietjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
15-03-2024 18:58
Pastinaak! Zit er vaak in. Heeft iemand nog een goed recept voor pastinaak?
citaat van een belgische chef: "vergeten groenten? er is een reden dat deze vergeten zijn."
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
15-03-2024 19:39
Pastinaakfrietjes!
Uit de airfryer/oven? Gewoon snijden, beetje olie en dan in de oven?
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaak in een traybake met oa zoete aardappel, aubergine en feta
Pastinaakpuree

Ik vind het leuk om nieuwe gerechten te koken, dus dit soort pakketten - graag!
Ik google dan gewoon recepten met de groentes die in het pakket zitten. Zo heb ik dit gerecht met knolselderij gevonden (lekker!).
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
15-03-2024 19:42
Uit de airfryer/oven? Gewoon snijden, beetje olie en dan in de oven?

Ja
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
15-03-2024 19:42
Uit de airfryer/oven? Gewoon snijden, beetje olie en dan in de oven?
Bijvoorbeeld en wat iemand later zegt: traybake met andere groente/kruiden/kip/vleesvervanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Top! Traybakes vind ik echt fijn en lekker.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staan die tassen gewoon in de winkel of moet je die via een platform kopen?
Heb ook nog maar een keer een paar producten met zo'n 50 cent sticker gezien bij Lidl. Heb het idee dat de Lidl's waar ik kom daar niet echt aan mee lijken te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, staan in de winkel. Lidl deed eerst mee met de too good to go-app, maar dat doen ze niet meer.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaaksoep is snel en simpel. Mijn familie kende het nog niet, maar de pan "witte wortelsoep" was sneller leeg dan de snertpan

Ik maak voor verjaardagen altijd twee pannen soep, vega en vlees.

Wat teveel is, gaat in bakjes in de vriezer.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ook als 'puree/stukjes aardappel' gebruiken in stamppotten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven