Lidlreddingstas: inspiratie voor gerechten

15-03-2024 18:56 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gek op de reddingstas van Lidl. Voor drie euro koop je een bruine papieren zak vol groente en fruit, zonder dat je weet wat.
En dan kom ik thuis en dan moet ik bedenken wat ik kook. Vind ik heel leuk, ook omdat ik me dit jaar voorgenomen heb elke week een gerecht te maken dat ik nog nooit gemaakt heb.
Maar soms weet ik niet wat ik met een bepaalde groente aanmoet, dus ik zoek receptinspiratie.

Geen idee of dit topic zin heeft, maar deel hier de inhoud van je tas en je geweldige recepten!
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop ook nog wel eens zo’n zak. Zowel in Nederland als in Duitsland bij Lidl. De inhoud is altijd heel wisselend. Ene keer veel groentes, andere keer veel fruit ( in bakjes). Maar ook wel eens karige pakketten. Die laat ik dan staan. Ik zag laatst trouwens iemand die pakketten omwisselen ( dus producten erin en eruit halen :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik tik het dan in in Pinterest en daar komen genoeg recepten uit. Ook in de app van picnic kan het. Zoeken op het ingrediënt en dan staat er bovenaan hoeveel recepten er zijn met dat product. Ideaal vind ik, ik kijk in de kast wat ik heb staan, tik het in en daar zijn de recepten :)
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
15-03-2024 20:15
Ik koop ook nog wel eens zo’n zak. Zowel in Nederland als in Duitsland bij Lidl. De inhoud is altijd heel wisselend. Ene keer veel groentes, andere keer veel fruit ( in bakjes). Maar ook wel eens karige pakketten. Die laat ik dan staan. Ik zag laatst trouwens iemand die pakketten omwisselen ( dus producten erin en eruit halen :facepalm:
Bij de Lidl in een grotere plaats in de omgeving worden ze daarom dichtgeniet. Heel treurig dat mensen zo inhalig.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
15-03-2024 20:20
Bij de Lidl in een grotere plaats in de omgeving worden ze daarom dichtgeniet. Heel treurig dat mensen zo inhalig.
Hier staan ze gewoon open…
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had laatst wortel-pastinaakstamppot.
Kom nooit bij de Lidl dus verder geen tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaak winterpeen en zoete aardappel uit de oven

https://www.verseoogst.nl/recepten/groente-frietjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
15-03-2024 19:42
Uit de airfryer/oven? Gewoon snijden, beetje olie en dan in de oven?
Ja, dat vind ik heel lekker! Beetje pittige kruiden werkt ook heel goed (chili flakes, of indiase specerijen)
Ik vind geroosterde pastinaak lekker met tahin.
Zoiets: https://vegetarischeteniseenfeest.wordp ... ndressing/

Alleen doe ik de tahinsaus in een blender, dan wordt het lobbig en romig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaakpuree!

Ik geloof dat ik ooit ben begonnen met een recept uitpaulineskeuken, maar ergens ben ik dat vergeten en komt het gewoon neer op pastinaak koken en met een scheut slagroom en een staafmixer tot puree maken.
Imagine
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt er ook chips van maken :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Plaattaart!
Ik ben altijd lui en gebruik koelvers pizzadeeg, besmeren met tomatensaus (voor wat extra pit met wat harissa erdoor).
Beleggen met dunne plakjes pastinaak, wortel, zoete aardappel eventueel gekookte bietjes als je daarvan houdt.
Hup in de oven, daarna bestrooien met verkruimelde feta en verse peterselie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze versie van geroosterde pastinaak is hier een succes (waarschijnlijk vanwege de dressing):
https://www.loveandlemons.com/parsnip/

Zelf maak ik er ook soep of puree van (in die puree kun je ook heel goed een restje bloemkool verwerken, wordt het nog ‘fluffiger’ van). Ik vind het ook lekker om een pastinaak te schaven voor in een salade (gewoon met de kaasschaaf). Maar man vindt dat laatste niets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier waren de tgtg boxen meestal wel goed, en lukte het me ook regelmatig om ze te scoren, maar de tassen gaan hier op wisselende momenten de winkel in, dus dat lukt eigenlijk bijna nooit. En als ze er staan is de inhoud vaak hwaa, gisteren waren het zo'n zak met 3 paprika's, kleine brocolli, wat sinaasappels of grote mandarijnen en aardappelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaakchips! Zo lekker. Ik maak er plakken van met de kaasschaaf in de lengte, die besmeer ik met een kwastje met wat olie met daardoor knoflookpoeder, paprikapoeder, zout, peper en eventueel een beetje chiliflakes. Dan op bakplaten in de oven. Dan wordt het knapperig en echt heel lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zijn ze goed gevuld en als ik ze zie (onregelmatig hier) dan sla ik meteen toe. Hier staan ze open en ik kies de box met inhoud die mij het meest aanstaat. Ik maak het avondeten dan uit de box.
Ik ben echt gek op dit soort initiatieven en too good too go. Of de laatste resten van de markt voor bijna niets.

Pas ook weer echt een goede box, ik ben dan als een kind zo blij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pastinaak eet ik rauw of geef ik aan de konijnen, maar je kunt het ook door vrijwel ieder roerbakgerecht doen. Ik vind het erg lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lento schreef:
16-03-2024 08:49
Hier zijn ze goed gevuld en als ik ze zie (onregelmatig hier) dan sla ik meteen toe. Hier staan ze open en ik kies de box met inhoud die mij het meest aanstaat. Ik maak het avondeten dan uit de box.
Ik ben echt gek op dit soort initiatieven en too good too go. Of de laatste resten van de markt voor bijna niets.

Pas ook weer echt een goede box, ik ben dan als een kind zo blij.
Ik ken ook iemand die er een sport van maakt. Koopt ook altijd de laatste resten op van de markt. En dan echt ontzettend veel voor heel weinig
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand nog een goede tip voor witte kool?
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die TikTok pasta is echt zo lekker!

Ik maak met pastinaak altijd deze stamppot

https://www.culy.nl/recepten/pastinaak-stamppot/

Zo ontzettend lekker, ook al meerdere keren gemaakt.

Ik hou van de zogenaamde " vergeten groenten"
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
24-03-2024 10:03
Heeft iemand nog een goede tip voor witte kool?
Ik maak er meestal salade (met wortel, appel en walnoten) of rendang van.

Voor rendang hier een recept waar je de boemboe zelf moet maken, maar je kan ook kant en klare gebruiken.

https://www.groentenabonnement.nl/recep ... en-vivian/
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven