Tips voor een lekker ontbijt

02-03-2021 20:56 44 berichten
Ik ben het best zat om elke dag eieren te eten. Brood vind ik niet lekker, crackers wel. Yoghurt/kwark/melk gruwel ik van :-(. Iemand een tip zodat ik de ochtend energievol doorkom?
Alle reacties Link kopieren
Net ontdekt:
75 gr havermout
100 ml melk
1 banaan
1 ei

Mik het allemaal bij elkaar, staafmixer er door en maak met het beslag kleine pannenkoeken in een koekenpan.
Alle reacties Link kopieren
Ei muffins met groente. Ik maak dit vaak in het weekend zodat ik dit doordeweeks kan eten. Even opwarmen en klaar.

https://www.lekkerensimpel.com/ei-muffins/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen zoetekauw dus ik vind veel ontbijtideeën vaak misselijkmakend bij het idee van zoveel zoetigheid op mijn nuchtere maag. Ik ontbijt dus op incidenteel ongezoete yoghurt met granola na altijd hartig. Wat ik lekker vind:

Roggebrood met geitensmeerkaas of komijnekaas
Crackers met Hüttenkäse, sambal en komkommer
Roerei met zalm of rosbief
Omelet met kastanjechampignons en kaas
Zachtgekookt ei op geroosterd brood
Cracker met avocado en kipfilet
Rijstwafel met smeerkaas
En in de winter als het heel koud is wil ik ook nog wel eens een noedelsoepje of een kippenbouillon als ontbijt nemen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hutenkase-pancakes met fruit (vers/diepvries). Krijg je een soort cheesecake-effect.

Pap (havermout, rijstepap, gortepap, karnemelkpap...)

Fry up (niet iedere dag doen): eieren (roerei/gebakken), spek, worst, witte bonen in tomatensaus, tomaat, champignons, toast...

Wentelteefjes/Muffins/wafels
Alle reacties Link kopieren
Soep
Mie
Restjes avondeten
Havermout
Plaatkoek

Ik zie vooral veel zoetigheid voorbij komen.. daar stort ik na een uurtje van in.. of ik moet meer suiker eten. Ik eet ontbijt liever hartig en voedzaam dan zoet en vooral lekker.
Alle reacties Link kopieren
Trosje druiven, (30+) kaasblokjes en een handje noten.

Beker (soja)melk met handje pinda’s en twee peren. Sojamelk smaakt toch weer anders, misschien het proberen waard, bijvoorbeeld provamel soja drink ongezoet.

Zadencrackers, zelf gebakken, vullen goed.

https://brendakookt.nl/2014/08/06/knapp ... ncrackers/

Ontbijt-soep van overgebleven gepureerde groente van de dag ervoor met wat bouillon.

Maispap, rijstepap, havermoutpap.
Sága schreef:
02-03-2021 21:21
Dat zeg ik ook niet toch. Ik zeg dat er juist bij vegan recepten veel alternatieven voor brood en pap te vinden zijn. Je kunt daar gewoon vlees of zuivel aan toevoegen als je daar behoefte aan hebt.
Ok sorry mijn excuses voor jou :-$ !, ik wordt af en toe kriegel van het woord vegan en mensen die dat op willen dringen ( vooral 3 collega's van mij waar iedereen dagelijks een preek van krijgt). Ik heb veel respect voor mensen die vegan leven, maar ze moeten het mij niet "opdringen" aangezien het vlees wat ik nog eet (1a2x peer week) van de scharrelboerderij komt idem met eieren, kaas en melk.
Alle reacties Link kopieren
- Quasidilla's (gegrild) met
Pesto, kaas & tomaat
Kipstukjes & avocado
Tonijn & mozzarella
Feta & spinazie.

- Ontbijtcake van amandelmeel met blauwe bessen.

- Crackers met hummus, of roomkaas of geitenkaas met bieslook.

- Rijstwafels met ham, gekookt ei, komkommer & alfalfa.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
02-03-2021 22:23
- Quasidilla's (gegrild) met
Pesto, kaas & tomaat
Kipstukjes & avocado
Tonijn & mozzarella
Feta & spinazie.

- Ontbijtcake van amandelmeel met blauwe bessen.

- Crackers met hummus, of roomkaas of geitenkaas met bieslook.

- Rijstwafels met ham, gekookt ei, komkommer & alfalfa.

Sorry hoor maar ik heb nog nooit van ontbijtcake gehoord. Bedoel je daarmee een plak cake?
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
02-03-2021 22:26
Sorry hoor maar ik heb nog nooit van ontbijtcake gehoord. Bedoel je daarmee een plak cake?
Haha ja
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
02-03-2021 22:29
Haha ja
Ok, Ik dacht eigenlijk 1 of ander speciaal soort cake ofzo :-D
Alle reacties Link kopieren
Misschien zit hier nog wat tussen? https://youtu.be/rQN8EKlXO-A
Toen ik nog kon uitslapen en in de ochtend niet vroeg de deur uit moest, nam ik altijd uitgebreid de tijd voor het ontbijt. Vaak was ontbijt en lunch dan ook in 1 (Wel ideaal, bleef daar ook super slank bij. Ontbeet met veel en pas einde van de middag kreeg ik weer “trek”).
Wat ik toen at:

- pannenkoeken met groente en kaas
- omelet met groente en kaas
- salades met kip/zalm
- soep

Tegenwoordig ben ik rond 0630 wakker en moet gelijk over tot actie ivm kind en werk. Bovenstaande lukt nu niet meer. Ik ontbijt nu vaak het volgende:

- kwark, noten, blauwe bessen, lijnzaad
- havermout, blauwe bessen en banaan
- tosti met avocado en mozzarella
- Brinta met kaneel
- avocado met zout/peper op crackers of rijstenwafels
- cracker met pindakaas en banaan
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt met komkommer/tomaat/lenteui/peterselie/paprika/etc fijngesneden met pitten en yoghurt. Heerlijk! Van zoet ontbijt wordt ik erg misselijk dus dat eet ik niet.

Verder ook idd gazpacho, salades, of gewoon het eten van de vorige avond. Alles hartig is goed 's ochtends voor mij haha.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vaak havermout met appel, dadels, chai latte poeder op basis van sojamelk. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoe minder eten; hoe meer energie. Van melige dingen als brood en pap word ik doodmoe en steeds hongeriger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je geen brood eet loop je risico op jodiumtekort. Dat zou je dan moeten compenseren:

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... nnen-.aspx
https://www.viva.nl/eten-drinken/croiss ... rrelplank/
Paintless schreef:
03-03-2021 06:45
Ik eet vaak havermout met appel, dadels, chai latte poeder op basis van sojamelk. Heerlijk!
Oeh, waar koop je die chai latte poeder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven