Vega, lactose- en glutenvrij

17-06-2024 18:52 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Dit weekend wil ik graag een lekkere maaltijd op tafel zetten voor iemand die vegetarisch, lactosevrij en glutenvrij eet. Ik ben op zoek naar een simpel maar lekker recept. Ik ben niet dol op koken en ben er ook niet goed in, dus ik hoop dat jullie makkelijke tips hebben :)

Alvast bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf eet ik ook gluten- en lactosevrij en pas ik veel gerechten gewoon aan naar mijn wensen. Denk vooral aan rijst gerechten of als je iets met pasta, pizza of brood wilt maken aan al die gluttenvrije opties in de supermarkt, zo hoef je niet van alles uit de kast te halen en kan je het grotendeels bijna hetzelfde maken als de andere gerechten die je op tafel zet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het grootste risico zit hem met glutenvrij koken niet in pasta of brood. Iedereen snapt wel dat je die moet vervangen door een glutenvrije variatie. Wat lastiger is is steeds wijzen of kruisbestuiving en ingrediënten waarvan mensen niet vermoeden dat er gluten in zitten. Zoals dat pakje boter waar al wat boterhammen mee gesmeerd zijn (mes heen en weer tussen boterham en boter) of sojasaus waarvan de meeste varianten gluten bevatten.

Ik verbaasde me over sommige van de in dit artikel genoemde producten terwijl ik aardig bekend ben met het glutenvrij dieet.

Als je ervoor kiest om glutenvrij te eten is dat natuurlijk een andere afweging dan als je glutenintolerant bent (coeliakie).
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
24-06-2024 08:49
Dat is ook vaak bij producten waarop er staat ´kan sporten van noten bevatten´ of ´is in een fabriek gemaakt waar noten zijn verwerkt´ en voor