Vegan alternatieven meepraattopic

29-08-2022 21:14 1198 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen wat vaker plantaardig eten en ik ben op zoek naar wat ideetjes om dierlijke producten te vervangen. Zijn er mensen thuis in deze materie of mensen die ook deze plannen hebben?

Ik ben dus geen vegetariër of veganist maar wil het afwisselen.

Ik zoek producten die wel smakelijk zijn, of althans zo smakelijk mogelijk.

Dierlijke producten die ik eventueel zou willen vervangen:
- melk om zo te drinken
- melk voor in de latte
- melk in de havermout
- Yoghurt
- kaas
- kwark
- vleesbeleg voor op brood
- gehakt voor bijv in de macaroni
- kip

Ik hoop op tips voor goede producten, want er is zoveel op de markt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vakantie in Noorwegen (maar dan echt, dus :lol: ) is niet zo simpel als vegan zeg. Dat valt tegen.
Ben blij dat we wat kala namak (zout met eismaak) hebben meegenomen dat we in elk geval nog lekkere gebakken tofu als soort scrambled egg kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blomke schreef:
23-07-2024 18:26
De Roombeter moet uit de schappen, heeft de rechter beslist. Wat suf. Omdat er room in de naam zit en dat mag alleen bij zuivelproducten. En sojaroom dan? Kokosroom?

Anders is het te verwarrend :roll:

Ja dag. Het komt vast door die vrij recente EU-wetswijziging, toen de zuivelindustrie was gaan klagen wegens 'oneerlijke concurrentie'.
Oh nee,wat raar! Dat slaat nergens op.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
25-07-2024 22:13
Vakantie in Noorwegen (maar dan echt, dus :lol: ) is niet zo simpel als vegan zeg. Dat valt tegen.
Ben blij dat we wat kala namak (zout met eismaak) hebben meegenomen dat we in elk geval nog lekkere gebakken tofu als soort scrambled egg kunnen eten.
Hadden ze zo weinig keuze dan qua vegan gerechten in de Noorse restaurants of bij het ontbijtbuffet? Dat is wel erg jammer.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de vegetarische slager hebben ze nu zowel vega als ook vegan producten. Ik zag op face-book een dezer dagen een foto langskomen van een plantaardige salami/pepperoni pizza. Is nu op divers CS verkrijgbaar.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
26-07-2024 08:31
Hadden ze zo weinig keuze dan qua vegan gerechten in de Noorse restaurants of bij het ontbijtbuffet? Dat is wel erg jammer.
Wij kamperen en koken zelf. Anders zouden we denk ik echt verhongeren… er is in de supermarkten vaak al helemaal niks. Heel goed zoeken en dan vind je een pak oatly en een blok tofu.
Ik herinner me uit eerdere jaren ook wel dat vegetarisch al een uitdaging was maar hoopte dat ze iets met de tijd mee zouden zijn gegaan.
Gelukkig vind je overal wel bonen en kikkererwten en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
26-07-2024 09:25
Wij kamperen en koken zelf. Anders zouden we denk ik echt verhongeren… er is in de supermarkten vaak al helemaal niks. Heel goed zoeken en dan vind je een pak oatly en een blok tofu.
Ik herinner me uit eerdere jaren ook wel dat vegetarisch al een uitdaging was maar hoopte dat ze iets met de tijd mee zouden zijn gegaan.
Gelukkig vind je overal wel bonen en kikkererwten en zo.
Oh, dat zou ik niet verwacht hebben van een land als Noorwegen! Jammer.
Alle reacties Link kopieren Quote
De smeerkaas van Violife wordt in mijn AH niet meer verkocht :'( Hebben jullie hem nog ergens gezien toevallig? Het is de Violife Smeergoud.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
26-07-2024 09:25
Wij kamperen en koken zelf. Anders zouden we denk ik echt verhongeren… er is in de supermarkten vaak al helemaal niks. Heel goed zoeken en dan vind je een pak oatly en een blok tofu.
Ik herinner me uit eerdere jaren ook wel dat vegetarisch al een uitdaging was maar hoopte dat ze iets met de tijd mee zouden zijn gegaan.
Gelukkig vind je overal wel bonen en kikkererwten en zo.
Oeh, wij gaan naar Denemarken. Ben benieuwd of het daar beter is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
26-07-2024 13:42
Oeh, wij gaan naar Denemarken. Ben benieuwd of het daar beter is.
Dit klinkt positief:
Denemarken heeft het Nationale Actieplan voor Plantaardig Voedsel gepubliceerd. Hierin schetst het Ministerie voor Voedsel, Landbouw en Visserij hoe het land naar een meer plantaardig voedselsysteem kan bewegen.

Hiermee is Denemarken het eerste land ter wereld die een compleet actieplan lanceert om de consumptie en productie van plantaardige eiwitten te stimuleren.
https://www.foodagribusiness.nl/denemar ... g-voedsel/
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
26-07-2024 09:25
Wij kamperen en koken zelf. Anders zouden we denk ik echt verhongeren… er is in de supermarkten vaak al helemaal niks. Heel goed zoeken en dan vind je een pak oatly en een blok tofu.
Ik herinner me uit eerdere jaren ook wel dat vegetarisch al een uitdaging was maar hoopte dat ze iets met de tijd mee zouden zijn gegaan.
Gelukkig vind je overal wel bonen en kikkererwten en zo.
Kamperen en zelf koken is erg leuk. Ik had verwacht dat ze in Noorwegen tegenwoordig wat meer keuze qua vegan gerechten zouden hebben.
Denk dat dit nog moet komen. Qua vlees-,vis-en vegetarische gerechten hebben ze wel meer keuze. Ik vind ook dat een ieder zo moet kunnen
eten zoals hij/zij wil. Ik hou zelf ook van afwisseling.

Ik ben zelf van Duits-Deense afkomst en in Duitsland en Denemarken hebben ze wel meer vegan keuzes,ook in Schotland waar we net op vakantie zijn geweest.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
26-07-2024 13:42
Oeh, wij gaan naar Denemarken. Ben benieuwd of het daar beter is.
Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en in Denemarken hebben ze wel meer keuze. Misschien hangt het ook van de streek van het land af. Ik weet
niet waar in Denemarken jullie naartoe gaan.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
27-07-2024 11:25
Kamperen en zelf koken is erg leuk. Ik had verwacht dat ze in Noorwegen tegenwoordig wat meer keuze qua vegan gerechten zouden hebben.
Denk dat dit nog moet komen. Qua vlees-,vis-en vegetarische gerechten hebben ze wel meer keuze. Ik vind ook dat een ieder zo moet kunnen
eten zoals hij/zij wil. Ik hou zelf ook van afwisseling.

Ik ben zelf van Duits-Deense afkomst en in Duitsland en Denemarken hebben ze wel meer vegan keuzes,ook in Schotland waar we net op vakantie zijn geweest.
In Engeland hadden ze ook verrassend veel vegan aanbod. Meer dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
27-07-2024 17:10
In Engeland hadden ze ook verrassend veel vegan aanbod. Meer dan in Nederland.
Engeland is de bakermat van het veganisme.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook in Nederland wordt het ook steeds meer. In Schotland krijg je ook veel vegan gerechten.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
26-07-2024 11:00
De smeerkaas van Violife wordt in mijn AH niet meer verkocht :'( Hebben jullie hem nog ergens gezien toevallig? Het is de Violife Smeergoud.
Je reactie heb ik over het hoofd gezien. Ik was bij de Albert Heijn op zoek naar Violife smeergoud. Wat jammer dat die eruit is! Ik vond hem altijd
naar ´la vache qui rit´ smaken.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
MadameBijoux schreef:
27-07-2024 11:26
Ik ben zelf van Duits-Deense komaf en in Denemarken hebben ze wel meer keuze. Misschien hangt het ook van de streek van het land af. Ik weet
niet waar in Denemarken jullie naartoe gaan.
We zitten nu in de buurt van Rødby. Opties in supermarkt hier qua vleesvervangers waren minimaal, Mc vandaag had 1 veggieburger optie en die was uitverkocht. Maar morgen naar andere locatie, dus maar weer eens rondkijken naar opties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
31-07-2024 21:13
We zitten nu in de buurt van Rødby. Opties in supermarkt hier qua vleesvervangers waren minimaal, Mc vandaag had 1 veggieburger optie en die was uitverkocht. Maar morgen naar andere locatie, dus maar weer eens rondkijken naar opties.
Jammer! Hoop dat je ergens anders meer geluk mag hebben.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag de vegan proteïne repen van de Lidl gekocht. Voor.mijn vakantie waren ze in de aanbieding maar had onze Lidl ze niet. Nu 2 weken later dus wel. De lemon cake versie geproefd en even later terug Lidl ingegaan voor nog 1 paar :-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Plus nieuwe vervangers ontdekt, dit zijn de Go Vega producten. De krokante kipsticks en de vega balletjes waren heerlijk uit de oven. Echt het snackgevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren een vega kip burger bij Bram gegeten. Voor de patat vegan mayo op. 😋
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
It-is-joysjuhhh schreef:
11-08-2024 09:52
Bij Plus nieuwe vervangers ontdekt, dit zijn de Go Vega producten. De krokante kipsticks en de vega balletjes waren heerlijk uit de oven. Echt het snackgevoel.
Ik heb daar het rulgehakt en de kipstukjes van gehad. Vond ik beiden ook dikke prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag de vegan kipfilet met tuinkruiden op brood op,erg lekker. De vega versie is ook niet te versmaden.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hebben nu sinds kort een nieuwe hrksenkaas bij de Albert Heijn. Er zitten daar o.a. wortel,bleekselderij,prei en bosui in. Gisteren en vandaag op,erg lekker. 😋
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven