Wat doe jij allemaal in de airfryer?

03-12-2023 18:14 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, de titel zegt het al he?
Ik heb sinds vandaag een airfryer te leen om uit te proberen of ik het wat vind. Ben dol op mijn oven, maar helaas is die uit het jaar
0 en kost ie me klauwen vol geld aan stroom. Een nieuw fornuis zit in de planning, maar gaat nog even duren, omdat ik eerst een ander huis
wil, dus toen bedacht ik misschien is een airfryer een goede tijdelijke oplossing.
Maar nu... Kan ik er alles mee doen wat ik ook in een oven kan? Ligt het ook nog aan het type? Kan er een cake/taartvorm in of werkt dat niet?
Ik ben een echte noob op dit gebied, dus wie kan me helpen?
En wat is er lekker in, behalve dan de friet en de snacks?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Broodjes afbakken , kleine appeltaart of cake , pizza , maar ook kleine ovenschotels of bv gevulde paprika’s of portobello’s . Kippepootjes , kipfilet, gehaktbrood en nog veel meer .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind alles lekker behalve friet en snacks. En je kan er alles in doen wat je ook in de oven maakt. Je moet alleen even kijken naar de grootte van de schaal. Niet alle diepvriespizza´s passen in alle airfryers dus dan zou je hem diepgevroren moeten in de helft snijden ofzo. Wij hebben een philips xl met allerlei accessoires die het makkelijker maken. Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/heteluchtfrite ... androidapp

Maar denk dat alle airfryers dat tegenwoordig hebben.
Enkel en alleen frieten. We hebben onze friteuse wel gehouden maar die staat nu ergens in de berging tot die ene keer op een jaar dat we frituurhapjes maken.

Ik hou eigenlijk niet tefal (en het is tefal toch?) maar ja, mijn man kookt.

Ik speur altijd met argusogen naar beschadigingen in de tefallaag, als ik die ooit ontdek dan vliegt het ding de vuilnisbak in, ook al krijg ik dan gegarandeerd het hele gezin over me heen ...

Ik vind de frietjes die erin gebakken worden wel heerlijk trouwens :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oliebollen opwarmen, kibbeling opwarmen, broodjes afbakken.

Ik gebruik hem voornamelijk voor snacks en bv aardappeltjes.
Als ik een rondje Google doe (of TikTok) dan vind je echt heel veel ideeën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
03-12-2023 18:28
Enkel en alleen frieten. We hebben onze friteuse wel gehouden maar die staat nu ergens in de berging tot die ene keer op een jaar dat we frituurhapjes maken.

Ik hou eigenlijk niet tefal (en het is tefal toch?) maar ja, mijn man kookt.

Ik speur altijd met argusogen naar beschadigingen in de tefallaag, als ik die ooit ontdek dan vliegt het ding de vuilnisbak in, ook al krijg ik dan gegarandeerd het hele gezin over me heen ...

Ik vind de frietjes die erin gebakken worden wel heerlijk trouwens :-)
Bedoel je teflon?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornamelijk snacks en friet, maar ook broodjes afbakken en eten opwarmen.
Ik bloei op van een kop koffie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij bakken er afbakbroodjes, worstenbroodjes (en aanverwanten) in af, quiche en natuurlijk de frieten en snacks.

Gehaktballen, kip en vis kun je er ook in garen, let dan wel op dat je een laagje bakpapier er in doet (alleen voor de bodem, anders vliegt het papier de hittebron in en gaat het papier fikken - spreek uit ervaring!).

Eigenlijk alles wat je in een oven kunt bereiden kan in de airfryer zowat, alleen is de ruimte beperkt.
StevieNicks schreef:
03-12-2023 18:42
Bedoel je teflon?
Ja, Tefal is een merk. Teflon is het materiaal, die anti-aanbaklaag. Ik houd er ook niet van, ik heb ook geen anti-aanbakpannen. Maar in zo’n airfryer (heb ik niet), zal het wel meevallen met beschadigingen, je zit er niet echt met spatels etc. in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Focaccia!
https://www.airfryertotaal.nl/recepten/ ... er/288399/

Ratatouille en soortgelijken.
https://miljuschka.nl/ratatouille-uit-de-airfryer/

Ik vind het een uitvinding. Maak enkele bakken grof gesneden groenten in het weekend, heb een pot olie met kruiden en mik daarvan wat bij zo’n groentemengsel en gooi het een half uurtje in de airfryer. Past overal bij.
Imagine
Alle reacties Link kopieren Quote
ah fijn al wat ideetjes! Maar je kunt dus gewoon een ovenschaaltje in dat ding doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
03-12-2023 18:30
Oliebollen opwarmen, kibbeling opwarmen, broodjes afbakken.

Ik gebruik hem voornamelijk voor snacks en bv aardappeltjes.
Als ik een rondje Google doe (of TikTok) dan vind je echt heel veel ideeën.
klopt, maar ik vind het ook leuk om te weten wat mensen hier er mee doen. :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
03-12-2023 18:50
ah fijn al wat ideetjes! Maar je kunt dus gewoon een ovenschaaltje in dat ding doen?
Met de nadruk op tje. OvenschaalTJE. Ik doe het nooit, want ik heb alleen ovenschalen.
En ik heb een airfryeruitbreidingsset gekocht. Nu kan ik ook wafels maken. En spiesjes. Ik doe dat nooit, maar kán het wel.
Imagine
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
03-12-2023 18:28
Enkel en alleen frieten. We hebben onze friteuse wel gehouden maar die staat nu ergens in de berging tot die ene keer op een jaar dat we frituurhapjes maken.

Ik hou eigenlijk niet tefal (en het is tefal toch?) maar ja, mijn man kookt.

Ik speur altijd met argusogen naar beschadigingen in de tefallaag, als ik die ooit ontdek dan vliegt het ding de vuilnisbak in, ook al krijg ik dan gegarandeerd het hele gezin over me heen ...

Ik vind de frietjes die erin gebakken worden wel heerlijk trouwens :-)
Dan kun je beter een airfryer van het merk Montana kopen, heeft een keramische laag in plaats van teflon. Deze bevalt mij prima, en ik heb eerst ook een Philips airfryer gehad .
Tupperware schreef:
03-12-2023 18:59
Dan kun je beter een airfryer van het merk Montana kopen, heeft een keramische laag in plaats van teflon. Deze bevalt mij prima, en ik heb eerst ook een Philips airfryer gehad .
Dankjewel voor deze tip Tupperware!
Dat ga ik doen en dan laat ik me inspireren door dit topic (nu zie ik er tegenop om de airfryer vies te maken omdat schoonmaken de teflonlaag doet slijten)

Ken je toevallig ook een tosti-ijzer met keramische platen? Daar zoek ik al heel lang naar (misschien eens een topic openen ;-)
dubbel, sorry, internet heeft kuren
anoniem_65e868a4634a7 wijzigde dit bericht op 03-12-2023 19:25
93.11% gewijzigd
dubbel
anoniem_65e868a4634a7 wijzigde dit bericht op 03-12-2023 19:25
98.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
03-12-2023 19:09
Dankjewel voor deze tip Tupperware!
Dat ga ik doen en dan laat ik me inspireren door dit topic (nu zie ik er tegenop om de airfryer vies te maken omdat schoonmaken de teflonlaag doet slijten)

Ken je toevallig ook een tosti-ijzer met keramische platen? Daar zoek ik al heel lang naar (misschien eens een topic openen ;-)
Als je googelt op tosti ijzer met keramische platen dan kom je ze vast tegen. Montana kun je kopen op de site van puurmieke.
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
03-12-2023 18:50
ah fijn al wat ideetjes! Maar je kunt dus gewoon een ovenschaaltje in dat ding doen?
Ik heb gewoon zo'n soort set gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl/p/fentic-airf ... gJaBfD_BwE
Tupperware schreef:
03-12-2023 19:20
Als je googelt op tosti ijzer met keramische platen dan kom je ze vast tegen. Montana kun je kopen op de site van puurmieke.
ja, ik had net ontdekt dat er blijkbaar inmiddels wel wat tosti-ijzers bestaan met keramische platen (geen idee welke verkeerde zoekterm ik vroeger gebruikte dan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
03-12-2023 19:22
Ik heb gewoon zo'n soort set gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl/p/fentic-airf ... gJaBfD_BwE
oh dat ziet er handig uit!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
03-12-2023 19:09
Dankjewel voor deze tip Tupperware!
Dat ga ik doen en dan laat ik me inspireren door dit topic (nu zie ik er tegenop om de airfryer vies te maken omdat schoonmaken de teflonlaag doet slijten)

Ken je toevallig ook een tosti-ijzer met keramische platen? Daar zoek ik al heel lang naar (misschien eens een topic openen ;-)
Ze hebben bij BK net een nieuwe serie keukenapparatuur gemaakt pfasvrij, ook een tosti ijzer

https://bk.nl/pages/3-in-1-grill
Alle reacties Link kopieren Quote
Dutchgirly schreef:
03-12-2023 19:53
Ze hebben bij BK net een nieuwe serie keukenapparatuur gemaakt pfasvrij, ook een tosti ijzer

https://bk.nl/pages/3-in-1-grill
Dank je voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Op 24kitchen was er een tijd geleden een kookprogramma waarbij alles in de airfryer gemaakt werd: https://www.24kitchen.nl/programmas/every-day-fry-day
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
03-12-2023 20:42
Op 24kitchen was er een tijd geleden een kookprogramma waarbij alles in de airfryer gemaakt werd: https://www.24kitchen.nl/programmas/every-day-fry-day
top!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven