Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Dolfje!

Vanavond nasi met foe yong hai (uit diepvries, nog over van de vorige keer) met de oosterse salade van de vorige keer. Ik verheug me nu al op de lunch van morgen, want dan neem ik het restant salade mee :-)
Fijne vakantie Dolfje!

Klinkt als een lekkere pasta Kaaaaaaaatje.

Wij aten vanavond pasta met truffel-ricottasaus met spinazie, pijnboompitten en tomaatjes. Beetje stevig van smaak voor dit toch nog wel mooie zonnige weer, maar desalniettemin gingen vier bordjes schoon leeg en viel het dus goed in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Dolfje!

Even denken, maandag was er geen spinnen ivm Pinksteren. Had een tartaartje met witlofsla en wat gebakken aardappeltjes. Gisteren gespind ipv maandag en dus geen avond eten. Vandaag een thuiswerkdag, vrij hectisch ook nog met veel calls dus even kijken wat het wordt vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal, het is hier goed toeven.
Gisteren zijn we heel laat gaan eten, op zijn Spaans pas om een uur of 22.00. De wijk waar wij zitten barst van de tapas tenten. Wij hadden Salmorejo( soort gazpacho) espinacas con garbanzos ( spinazie met kikkererwten en Komijn) Spaanse kroketjes met iets van vis erin (kreeg het weg :P) stukjes gepaneerde kip met citroen. En dit was veel te veel, met een volle maag naar bed dus. De porties hier zijn echt behoorlijk daar hadden we ons dus op verkeken. Vanavond maar niet alles tegelijk bestellen..
Straks op zoek naar een ontbijtzaak en dan gaan we fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje brak. Pinkpop was leuk maar wel zwaar. Het herstel van mijn been kost toch veel energie en daardoor kreeg ik het 's avonds erg koud en ondanks vele lagen kleding, kreeg ik het niet warm dus het was wel afzien. Ook het weer was niet top en slecht geslapen, zeker de eerste avond toen het zo hard waaide.
Maar de bands waarvoor we kwamen waren heel goed en lekker gegeten: o.a. lekkere pita hete kip, buikspek met gebakken rijst. En onze vaste tradities poffertjes en pita falafel met muntsaus.

We zijn vrijdagavond met vrienden die vlakbij het festivalterrein wonen, uit eten geweest en ik had een lekkere kalfssucade met asperges. Maandagochtend daar ook gebruncht.

Dinsdag teruggereden en gisteravond meteen weer door naar het concert van Metallica in Amsterdam. Lief houdt daar niet van dus ik ben met vrienden gegaan. Werd laat maar gelukkig heb ik een thuiswerkdag gepland.

Vanavond gezonde kost: toscaanse carre met aardappels en zoete aardappel uit de oven en geroosterde wortels.

Dolf, gefeliciteerd en een hele fijne vakantie gewenst. En wat goed dat je vis hebt gegeten.... ;-)
Ja goed bezig Dolfje!!

Wij aten vanavond falafel en bulgur met geroosterde wortelen, komkommer en tomaat. Erbij zelfgemaakt fris yoghurtsausje. Was wel ok maar beetje saai.

Koreveen wel heftig zo dat herstel. Al is het wel heel fijn dat je ijzer-vrij naar Pinkpop kon natuurlijk.
Veel plezier Dolfje.

Klinkt wel heel gaaf allemaal koreveen, pinkpop en metallica!

Ik maakte gister een lekkere nasi, waarvan ik het restje vanmiddag als lunch at.

Vanavond maakte ik tagliatelle met spekjes, prei, en roomsausje. Smaakte erg goed.
Hier werd het een soort pokebowl, met gemarineerde tofu, radijs, pinda's, komkommer en wortel. Erg smakelijk door een lekkere dressing.
Alle reacties Link kopieren
Eens kijken of ik nog weet wat we allemaal gegeten hebben hier.
Woensdag voor ontbijt een getoast broodje met ham en verse jus( dat kan je op elke straathoek krijgen en eet iedereen)
Voor de lunch had ik gebakken geitenkaas met jam en stroop erbij. Man had een kipfiletje met friet. Van mij was super lekker van hem saai, niet gekruid maar gewoon zo.
Sávonds hadden we eerst een kaasplankje met 3 kazen waarvan 1 denk ik manchego was, de rest weet ik niet maar leek daar wel een beetje op.
Toen in een andere tapaszaak had man een spies van gambas met rijst en ik had beef millefeuille, een soort taartje van rundvlees met geitenkaas ontzettend lekker!
Gisteren weer toast maar nu met tomatenpasta, olijfolie en gedroogde ham. En verse jus.
Voor de lunch had man hamkroketjes en ik had tortilla ( de Spaanse variant).
Als avondeten had man varkensvlees met cranberrysaus en stukjes peer en ik rundvlees met mosterd/honingsaus.
Wederom erg smakelijk. Wel de tapa en niet de hele portie.
Gisteren de hele dag en avond rond gewandeld en mooie dingen gezien. Vandaag gaan we straks eerst eens op de overdekte markt hier kijken en evt daar ontbijten en dan nemen we de bus naar een oude Romeinse stad. Voor de Game of thrones kijkers waar ze in de laatste aflevering bijelkaar zaten. Gisteren in real alcazar ook locaties gezien. Zo mooi ook daar!
Alle reacties Link kopieren
Lekker hoor, die tapas, Dolf en GOT locaties kijken is gaaf.

Kaaaat, gefeliciteerd met je verjaardag!

Gisteravond at ik een zelfgemaakte zoete aardappel-pompoensoep met kokosmelk erin. Heerlijk! De rest gaat in de vriezert. Volgende week is lief weer op pad dus dat is lekker makkelijk

Vanavond maak ik zelf pizza's met Turks brood als bodem. Lekker met geitenkaas, groene asperges en tomaatjes
Gister heb ik andijviestamppot gemaakt met spekjes en een lekkerbekje erbij. Stamppot was lang geleden, dus was weer lekker.

Vanavond maak ik noodles met krokante kip, spinazie en tauge. Erbij een gekookt eitje.
Oh, Dolfje, dat klinkt heel fijn allemaal. Beetje jaloers... Veel plezier nog.

KV, bijzonder toch, hoe dat werkt met je lichaam en herstel. Mooi dat het zo gaat, maar wel vervelend dat je het koud had. Nog bijzondere dingen gezien? Dingen van je wish list?

Ik was een paar dagen weg voor werk, naar Italie. Heerlijk was het. Lekker warm. En lekker eten. 1 dag Sformatino van aubergine met parmezaan en spaghetti vongole. En 1 dag burrata met tomaat vooraf en daarna gevulde pasta met spinazie ricotta en salie boter. Niets wat ik niet kende, maar wel heel lekker allemaal.

Nu staat er een courgette frittata in de oven en daarbij eet ik tomaten salade en gebakken aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
GB, heerlijk, Italie zowel qua weer als eten.

Dolfje klinkt goed allemaal!

Gisteren gewandeld en daarna bij een vriendin gegeten, linzensoep. Was lekker.

Ik word een beetje sjacherijnig als ik naar buiten kijk, er komt een soort van gordijn van water naar beneden en als ik de buienradars etc mag geloven komt daar de eerste uren - of eigenlijk een groot deel van de dag- geen enkele verandering in.

Eten zie ik nog wel, straks even over de markt zwemmen :facepalm: en naar de supermarkt. Ga maar even binnen sporten ook dan maar.

Toch een fijn weekend allemaal!
Gisteravond na werk met vriendin afgesproken, erg gezellige avond gehad in het zonnetje op een fijne plek met lekkere wijn. We deelden flatbread met hangop, peterselie en granaatappelpitjes. M'n hoofdgerecht was een veganistische tajine met allerlei verschillende groenten erin, met parelcouscous en pistachenootjes erbij. Was heerlijk op smaak, goed gekruid, echt een feestje op m'n bord. Was een heel fijne avond.

Vanavond eten we bij vrienden dus we laten ons verrassen.

Inderdaad wat een weer... werd zelfs wakker vannacht van de regen. Inmiddels is het hier droog! Het gaat dus de goede kant op.

Dolfje & GB, fijne tripjes zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier klaart het nu ook gelukkig op. Vanochtend ook maar de sportschool in gedoken. Wil zo even naar het durp, nieuwe sportschoenen kopen en daarna gaan wandelen.

Courgette frittata, lekker :lightbulb: . Dat ga ik vanavond ook eten. Tijd geleden.
GB, niet echt. Veel acts die we al kenden. Michael Kiwanuka was wel echt geweldig. Ik draai zijn albums al grijs maar had hem nog nooit live gezien en dat was genieten.

Klinkt heerlijk Teig!
Lekker gezwommen, Rast? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dolfje; het klinkt heerlijk!

Gb jouw Italie eten ook trouwens!

Ik heb gisteren een bulgursalade gemaakt. Had nog wat ovengroenten van eergisteren over (courgette, paprika, aubergine, ui). Man had zin in frikandel speciaal.....

Vanmiddag heb ik Hollandse nieuwe gegeten. Man, wat zijn die lekker dit jaar!

Vanavond spareribs uit de oven, ik heb nog bulgursalade, wil er nog maiskolven bijdoen. En de restjes patat uit de vriezer gaan de frituur in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pastinaak gekocht, echt nog nooit gegeten. Recept uit een kookboek;

Pastinaak koken met bloemkool en daarna pureren.
Kip met uien en knoflook bakken, daarna in ovenschaal. Appelpartjes erbovenop en daarbovenop die puree.
Wil de komende tijd eens wat andere dingen proberen, eet vaak hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag hebben we voor de lunch bij een soort wok restaurant gegeten, man had udon noodles en ik flied lice dat was lekker.
Sávonds hadden we weer wat tapas gedeeld nl patatas in alioli, kip met roquefortsaus en een flinke sparerib. Was ook weer erg lekker.
Gisteren zijn we uit de stad vertrokken met een tussenstop in Arcos de la Frontera en at man brood met tortilla en ui gazpacho. Ook lekker weer.
Gisteren in het dorp waar we nu zitten aten we een hamburger in een soort hipster cocktailbar. Dit dorp komt echt pas tegen 21.00 tot leven, daarvoor is er nog bijna alles dicht of er zit nergens iemand. Nu heb ik veel eerder al honger dus daar moeten we vandaag even rekening mee houden door in de supermarkt wat te halen. Hebben voor ontbijt ook wat toastbrood en beleg en eieren gehaald voor dadelijk.
En dan gaan we straks naar het strand. Dagje relaxen na al dat gewandel. Morgen vertrekken we hier weer naar aan stadje in de omgeving van Sevilla en dinsdagavond vliegen we weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik tonijnlasagna gegeten (gemaakt door de visboer,nog wat extra kleine tomaatjes overheen gegooid) en vandaag maak ik een venkelsalade met appel , noten en geitenkaas.

Vanaf woensdag ga ik 4 dagen weg, wederom naar de UK maar dit keer bij andere vrienden dan vorige keer. Dus wil de groentela en de fruitschaal in ieder geval even leegmaken.

T is een beetje mixed batch met het weer hier, zag dat het bij jou prachtig is KV hopelijk houd je het zo.

Veel plezier nog even aan het strand Dolf!
Ja, is idd een beetje onduidelijk weer. Had nog stille hoop dat het strandweer zou zijn vandaag, maar het waait best hard. Nou ja, kan ik ook mijn tijd nuttig besteden met werk en administratie.

Michael Kiwanaku moet ik opzoeken, KV, ken ik niet. Ben benieuwd.

Heerlijk Dolf. Zo leuk daar. Veel plezier nog.

Oh lekker, Renske, Hollandse nieuwe!

Ik moet even boodschappen doen zo, want ik heb geen risottorijst meer en geen pasta. Heb nog tomaatjes en courgette en een halve paprika, maar dat is het wel zo'n beetje. Nog niet echt een idee wat ik ga eten. Mss iets maken voor een paar dagen. Morgen op locatie.

Fijne zondag!
Pasta salade ga ik maken. Ook voor morgen meteen. Met boontjes, spinazie, tomaat, gegrilde paprika, gegrilde courgette, lente uitjes, kappertjes en makreel (blikje).
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk GB!

Ik heb tagliatelle met spinazie, zalm, tomaat en room gemaakt. Bak sla erbij.

Voor lunch morgen heb ik een k&k maaltijdsalade meegenomen bij de aldi; Marokkaanse kip met couscous.
Wij aten frietjes en een burger. Want Vaderdag dus lief mocht kiezen. Blijkbaar had hij liever de snackbar dan versgekookt door z'n lief... voelde me ergens beetje afgewezen :-[
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een paar dagen naar Zweden voor een bruiloft.

Donderdagavond aten we op Schiphol bij Leon. Dat was prima. Vrijdagavond aten we met alle niet lokale gasten in het hotel dat het bruidspaar voor ons had afgehuurd. Dat was niet bijster goed, maar het gezelschap was wel heel goed.

Zaterdavond aten we eerst een voorgerechtje met zalm, daarna een buffet. Aardappel gratin, Kalfsvlees, voorjaarsgroente, wat ham, nog meer zalm. Dat was prima. Toetje was niet heel lekkere chocolade panacotta.

Zondag aten we weer op het vliegveld, nu dat van Stockholm. Ik had een haloumni burger. Bleek gepaneerde haloumi en daardoor nogal vet, maar verder best okay van smaak.

Vandaag zelf weer koken. Ik verheug me er op ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kook beroepsmatig en eet dan zelf mee . Voor ongeveer 20 personen . Ik maak vandaag lasagne met zalm en broccoli . Daar maak ik een tomaten salade bij .
alles is energie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven