Eten
alle pijlers
Water met een smaakje
maandag 20 juni 2016 om 07:40
Als variatie op alle theeën die ik 's winters drink, wil ik van de zomer mijn (koude) water graag een smaakje geven met bijvoorbeeld fruit. Zelf dacht ik al aan sinaasappel en/of citroen, maar wat is nog meer lekker in water, eventueel met welke verse kruiden?
En ja, er zijn allerlei ideeën te vinden op internet, maar ik vraag me af wat bij veel mensen juist beviel en wat tegenvalt. Geven aardbeien en kiwi echt een smaak aan het water, of alleen kleur? Proef je de pepermunt in het koude water, of kun je er beter eerst thee van zetten, af laten koelen en er dan fruit bij doen?
Zo'n fles of karaf wil ik misschien ook nog aanschaffen, want dat is wel handig op een dag, denk ik.
En ja, er zijn allerlei ideeën te vinden op internet, maar ik vraag me af wat bij veel mensen juist beviel en wat tegenvalt. Geven aardbeien en kiwi echt een smaak aan het water, of alleen kleur? Proef je de pepermunt in het koude water, of kun je er beter eerst thee van zetten, af laten koelen en er dan fruit bij doen?
Zo'n fles of karaf wil ik misschien ook nog aanschaffen, want dat is wel handig op een dag, denk ik.
Later is nu
zondag 17 juli 2016 om 17:17
zondag 17 juli 2016 om 20:09
zondag 17 juli 2016 om 20:43
quote:gruffalo schreef op 17 juli 2016 @ 20:09:
ik kreeg van een ober de tip dat je munt eerst moet 'klappen'. dus tussen je handen houden en dan in je handen klappen zeg maar. dan kneust de mint wat en geeft hij meer smaak aan. en verrek, het werkt
Klopt, werkt met meerdere verse kruiden zo.
Citroenmellise is ook zo lekker trouwens
ik kreeg van een ober de tip dat je munt eerst moet 'klappen'. dus tussen je handen houden en dan in je handen klappen zeg maar. dan kneust de mint wat en geeft hij meer smaak aan. en verrek, het werkt
Klopt, werkt met meerdere verse kruiden zo.
Citroenmellise is ook zo lekker trouwens
zaterdag 23 juli 2016 om 16:47
Ja de fruitinfuser heb ik ook. Superleuk ding, gebruik hem ook voor mn kleinje om eens een ander smaakje te geven. Ik gebruik eigenlijk alle fruit. Heb van de lidl grote zakken aardbeien en frambozen in de vriezer, maar ook vers werkt prima. Als je echt sterk aardbeiwater wilt even de avond van tevoren een aardbei in het water in de koelkast doen. Mjam.
zaterdag 23 juli 2016 om 17:56
Ik merk dat ik een schijfje citroen of limoen een vrij sterke smaak vindt geven, misschien ligt dat aan de schil. Bij AH kocht ik laatst een bakje met 3 soorten munt en daar zat volgens mij citroenmunt bij. Lekker is dat. Dat gebruik ik nu dus liever dan schijfjes. Ik gebruik hiervoor Aloëdrankflesjes, want daarin kunnen makkelijk wat takjes. Verder heb ik nu komkommerwater en munt+framboos in de koelkast. Bij de aldi kocht ik stevige bekers, bpa vrij, met zo'n rietje erin. Die kan ik prima thuis gebruiken. De koelkast staat dus vol met allerlei watertjes voor mij
Later is nu
woensdag 3 augustus 2016 om 10:27
Hoelang denken jullie dat water met fruit houdbaar is in de koelkast? Ik heb laatst wat flesjes gemaakt, maar het weer werkte niet mee en het staat er nog. En zou water met blaadjes langer houdbaar zijn?
Er zit mooi weer aan te komen (jeej) en misschien is het handig om vandaag nieuw te maken?
Er zit mooi weer aan te komen (jeej) en misschien is het handig om vandaag nieuw te maken?
Later is nu
zondag 18 september 2016 om 14:04
quote:ardni schreef op 23 juli 2016 @ 16:49:
Gember, dat blijft ook lekker lang smaak houden.
Citroen doe ik ook weleens, maar ik heb niet zo een hip flesje
Ik heb vanmorgen voor het eerst gember uitgekookt. Is lekkerder dan ik gedacht had met munt en limoen
Ik heb in de zomer bekers bij de Aldi gekocht met zo'n rietje erin. Er blijft afwasmiddelschuim tussen de wanden van de beker zitten, maar dat komt gelukkig niet in het drinken. Het drinkt zo lekker en geeft een zomers gevoel
Gember, dat blijft ook lekker lang smaak houden.
Citroen doe ik ook weleens, maar ik heb niet zo een hip flesje
Ik heb vanmorgen voor het eerst gember uitgekookt. Is lekkerder dan ik gedacht had met munt en limoen
Ik heb in de zomer bekers bij de Aldi gekocht met zo'n rietje erin. Er blijft afwasmiddelschuim tussen de wanden van de beker zitten, maar dat komt gelukkig niet in het drinken. Het drinkt zo lekker en geeft een zomers gevoel
Later is nu
zondag 18 september 2016 om 14:13
quote:Acer1968 schreef op 26 juni 2016 @ 15:54:
Ik heb net water met komkommer gemaakt. Dat is nu even het enige dat ik in huis heb wat geschikt is om dit te maken. Was eigenlijk wel verbaasd hoe lekker dit eigenlijk nog is.
O nee heb ook nog een blik ananas zit ik ineens aan te denken
@Moirai het reservoir in jouw fles lijkt zo klein vergeleken met andere flessen. Of lijkt dat maar zo? Wel een handige fles want deze zakt naar de bodem. Bij de andere flessen is het reservoir op een gegeven moment boven het waternivo.
Kun je het fruit een hele dag in de fles laten zitten en is het een kwestie van bijvullen?
Weet iemand of dit soort flessen in een kleinere variant te koop zijn? 700 ml inhoud vind ik iets te veel om mee te nemen.Komkommer in kleine blokjes (groter contactoppervlak) vond ik ook zooooveel lekkerder dan verwacht in water!
Ik heb net water met komkommer gemaakt. Dat is nu even het enige dat ik in huis heb wat geschikt is om dit te maken. Was eigenlijk wel verbaasd hoe lekker dit eigenlijk nog is.
O nee heb ook nog een blik ananas zit ik ineens aan te denken
@Moirai het reservoir in jouw fles lijkt zo klein vergeleken met andere flessen. Of lijkt dat maar zo? Wel een handige fles want deze zakt naar de bodem. Bij de andere flessen is het reservoir op een gegeven moment boven het waternivo.
Kun je het fruit een hele dag in de fles laten zitten en is het een kwestie van bijvullen?
Weet iemand of dit soort flessen in een kleinere variant te koop zijn? 700 ml inhoud vind ik iets te veel om mee te nemen.Komkommer in kleine blokjes (groter contactoppervlak) vond ik ook zooooveel lekkerder dan verwacht in water!
zaterdag 21 april 2018 om 20:18
dinsdag 24 april 2018 om 09:54
Met het warme weer van laatst had ik een karaf met water in de koelkast.
Ik deed daar in:
- twee schijfjes citroen
-het sap van 1/3 citroen
- takjes munt
- en een zakje groene thee.
Dit laatste haalde ik er na een half uur uit. Echt heerlijk. Super dorstlessend en ik drink dan veel makkelijker genoeg dan alleen water.
Wat ook lekker is vind ik aardbijen schijfjes met munt. Nachtje in de koelkast. En dat neem ik dan mee in een flesje.
Ik deed daar in:
- twee schijfjes citroen
-het sap van 1/3 citroen
- takjes munt
- en een zakje groene thee.
Dit laatste haalde ik er na een half uur uit. Echt heerlijk. Super dorstlessend en ik drink dan veel makkelijker genoeg dan alleen water.
Wat ook lekker is vind ik aardbijen schijfjes met munt. Nachtje in de koelkast. En dat neem ik dan mee in een flesje.
Onze tijd is nu.
woensdag 2 mei 2018 om 13:58