Lijf & Lijn alle pijlers

My killer body motivation boek

22-04-2016 13:20 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



De titel zegt het al, het boek van Fajah Lourens, my killer body motivation boek. Gister werd het in Boulevard compleet afgebrand, maar ik ben er toch wel nieuwsgierig naar. Toevallig hier iemand die het gelezen heeft?
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 april 2016 @ 15:17:

[...]





De koektrommel ook?Dat had ik weer vanmorgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Neen, sorry, 'van honger leren houden' is echt niet hetzelfde als wachten tot je ergens een appeltje kunt scoren ipv een pak chips. 'Van honger leren houden' is wat ik deed toen ik rustig naar minder dan 40 kg (ik ben 1m72cm) aan het afglijden was. 'Van honger leren houden' is met een lege maag en schreeuwende honger naar bed gaan en daar trots op zijn. 'Van honger leren houden' is echt afschuwelijk en gaat mi veel verder dan een 'ongelukkige woordkeuze'.
Alle reacties Link kopieren
Eens met hatsetats
Alle reacties Link kopieren
Van iemand die een boek schrijft waarin ze voedingsadviezen geeft mag je verwachten dat ze haar woorden met enige zorg kiest. Zoals Ambrozijn al zegt: er is een enorm verschil tussen mensen vertellen dat ze zich soms een beetje in moeten houden en niet die derde mokkapunt naar binnen moeten werken, en mensen aanmoedigen om van honger te leren houden. Ik wil helemaal niet van honger leren houden. Ik wil leren gezond te eten zodat mijn lichaam de voedingsstoffen binnen krijgt die het nodig heeft. Ik wil leren om positief over mezelf en mijn lichaam te denken. Ik wil leren sporten zodat ik fit en gezond blijf, niet omdat ik mezelf dik vind en perfect gespierd wil worden. Dat zijn allemaal persoonlijke voorkeuren en sommige mensen vinden Fajah's stijl misschien geweldig. Dat mag. Mensen verschillen. Maar ik hou zelf helemaal niet van deze benadering.
quote:Ambrozijn schreef op 22 april 2016 @ 15:48:

Neen, sorry, 'van honger leren houden' is echt niet hetzelfde als wachten tot je ergens een appeltje kunt scoren ipv een pak chips. 'Van honger leren houden' is wat ik deed toen ik rustig naar minder dan 40 kg (ik ben 1m72cm) aan het afglijden was. 'Van honger leren houden' is met een lege maag en schreeuwende honger naar bed gaan en daar trots op zijn. 'Van honger leren houden' is echt afschuwelijk en gaat mi veel verder dan een 'ongelukkige woordkeuze'.Niks aan toe te voegen
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 22 april 2016 @ 15:48:

Neen, sorry, 'van honger leren houden' is echt niet hetzelfde als wachten tot je ergens een appeltje kunt scoren ipv een pak chips. 'Van honger leren houden' is wat ik deed toen ik rustig naar minder dan 40 kg (ik ben 1m72cm) aan het afglijden was. 'Van honger leren houden' is met een lege maag en schreeuwende honger naar bed gaan en daar trots op zijn. 'Van honger leren houden' is echt afschuwelijk en gaat mi veel verder dan een 'ongelukkige woordkeuze'.In stilte trots zijn op een prestatie (weerstand bieden aan lustgevoel) was dus voor jou meer dan de angst heel de nacht wakker te liggen van de honger. Want dat duurt dan lang hoor.. Ik zou dan alvast iets eten van de volgende dag en dat verrekenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik haat een hongergevoel. Ik loop dan ook rustig midden in de nacht naar de keuken om iets te pakken. Nou probeer ik toch aan te komen dus het is geen ramp. Ik kan niet slapen met een knorrende maag.
verba volant, scripta manent.
Ik lees nu ook in het metro-artikeltje dat ze fruitsmoothies (incl gojibessen of course) propageert als dieetvoer.



Want een lekkere vezelloze overdosis suikers is een goede manier om je calorietekort te compenseren?



Overigens vind ik het 'van honger moet je houden' verhaal ook ontzettend dom. Er zijn 10.000 betere en net zo jip-en-janneke-waardige manieren om te zeggen dat je geen 10 tompoucen moet eten als je je verveelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ambrozijn schreef op 22 april 2016 @ 15:48:

Neen, sorry, 'van honger leren houden' is echt niet hetzelfde als wachten tot je ergens een appeltje kunt scoren ipv een pak chips. 'Van honger leren houden' is wat ik deed toen ik rustig naar minder dan 40 kg (ik ben 1m72cm) aan het afglijden was. 'Van honger leren houden' is met een lege maag en schreeuwende honger naar bed gaan en daar trots op zijn. 'Van honger leren houden' is echt afschuwelijk en gaat mi veel verder dan een 'ongelukkige woordkeuze'.

Kijk ik snap heel goed dat jij vanuit jou referentiekader kijkt. En ik deel heus je zorgen om de groep die hier gevoelig voor is.

Ik zie het anders, vanuit mijn referentiekader. Dat trek/honger hebben juist een reden is om te gaan eten, want honger is slecht. En dat honger voor iets heel anders kan staan en dat je dat maar eens moet gaan oplossen, dat kwam niet in mijn hoofd op. Met als gevolg: Tats is bijna dr hele leven te dik geweest. Want vrat zich helemaal vol als ze maar dácht dat ze trek had. Ik heb het moeten leren, honger hebben.

En nu zit ik in een hele andere fase, eet ik weer anders, want weer een ander doel en heb ik weer soms honger/trek (en dat met 2000kcal per dag hahahahah) En nee,dan vind ik niet erg. En ja, dan ben ik trots op mezelf dat ik het volhoud.

Dat is weer een ander perspectief. Ik heb het boek niet gelezen, verder geen idee. Maar wil je een lijf als Fajah dan moet je op een specifieke manier trainen en vooral op een specifieke manier eten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
TO,



Ik heb het boek gisteren uitvoerig doorgebladerd bij een vriendin omdat ik erg benieuwd was na alle commotie. Het boek ziet er goed uit en heel eerlijk gezegd kwam ik geen heel andere dingen tegen dan bij Personal Bodyplan wat ik een flinke tijd gevolgd heb.

Er staat ook op de infopagina dat ze heeft samengewerkt met Wesley van Staveren, 3x europees wereldkampioen bodybuilding voor de dieet en trainingsschema's. Het boek is zeker niet slechter dan de fitgirlcode guide/ Kayla Itsines eetguides/ In Love with health guides/ Ashy Bines etc.: ik denk zelfs dat de info die in dit boek staat beter onderbouwd is



Zelf ben ik geen fan van Fajah en ik vind haar ook niet bijster slim overkomen op tv etc, maar ik vind wel dat ze de laatste jaren heel veel progressie heeft gemaakt met haar training en de manier waarop ze haar lichaam heeft vormgegeven: of je het mooi vindt, is een kwestie van smaak denk ik.





Omdat ik nu zo benieuwd was hoe erg het boek nu werd afgebrand bij Boulevard: ook dat viel me best mee. Ze hebben Radmilo Soda gevraagd naar zijn mening en hij heeft aan dat je meteen een eetschema moet hebben met ruimte voor iets lekkers om een dieet vol te houden en een vrouw die bootcamp naar Nl heeft gehaald, zegt dat het voornamelijk gericht is op bodybuilding. Fiona, laat zich negatief uit maar geeft aan dat ze er helemaal geen verstand van heeft.

Tsja, vind ik die opmerking van haar handig? Nee niet perse! Maar bij welk ander dieet wordt je aangeraden om bij trek vooral te gaan eten?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat weer eens om fit worden, minder (anders) eten en dat kan natuurlijk niet zonder dat er hele volksstammen staan die het afbranden. Want je zult maar een poging wagen om een strak lijf te krijgen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Toen ik het interview met haar las (alweer maanden geleden) at ze zo'n 1100kcal per dag en sportte ze extreem veel. Ik vind het totaal niet terug te zien aan haar lijf. Ze ziet er gewoon mooi strak uit, je ziet dat ze iets doet aan sport, maar met zo weinig eten en zo veel trainen verwacht ik eigenlijk veel meer spierdefinitie te zien vanwege een lager vet%. Dan denk ik echt dat er iets niet helemaal goed gaat, dat het weinig eten toch ten koste gaat van haar progressie of....? Ik weet het niet precies, maar viel me wel op. Je kunt niet lang effectief trainen op 1100kcal per dag.
Alle reacties Link kopieren
Misschienzat ze net voor n shoot toen ofzo.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat zij echt gespierd wil zijn. Ze ziet er niet al te bedreigend uit voor de mannetjes he? Strak, tits and ass en niet gespierd.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar er hier op haar blog ook ongezond dun uitzien in haar gezicht: http://mykillerbodymotiva ... /2016/en-nu-is-het-klaar/

1100 kcal en dan sporten; dan pleeg je toch roofbouw op je lijf?
quote:hatsetats schreef op 24 april 2016 @ 19:05:

Misschienzat ze net voor n shoot toen ofzo.Maar dan geeft het geen realistisch beeld, ik vind dat een ongezond voorbeeld voor meiden en andere vrouwen. Dan moet je dat erbij zeggen 'ik eet nu extraweinig om dit (kortetermijn) doel te halen'.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 25 april 2016 @ 10:32:

[...]





Maar dan geeft het geen realistisch beeld, ik vind dat een ongezond voorbeeld voor meiden en andere vrouwen. Dan moet je dat erbij zeggen 'ik eet nu extraweinig om dit (kortetermijn) doel te halen'.Tja. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Je kan niet bij ieder model, bij elke snoepreclame etc allerlei disclaimers gaan zetten omdat er een groep(je) is die er een verkeerd voorbeeld aan kunnen nemen. Waar leg je dan de grens?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 25 april 2016 @ 16:31:

[...]



Tja. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Je kan niet bij ieder model, bij elke snoepreclame etc allerlei disclaimers gaan zetten omdat er een groep(je) is die er een verkeerd voorbeeld aan kunnen nemen. Waar leg je dan de grens?Nouja, als je jezelf opwerpt als expert op het gebied van "killerbody's" krijgen, heb je die verantwoordelijkheid wel een beetje. En als je dan in een artikel zegt dat je standaard veel te weinig eet en heel veel sport, wek je ook de indruk dat dat nodig is voor zo'n lichaam terwijl zij er waarschijnlijk nog redelijk gezond uitziet omdat ze zich níet aan dat schema houdt.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor ons lastig te beoordelen wat haar eet- beweegpatroon is en of ze standaard aan die 1100 kcal zit. Maar al schrijft ze er 100 boeken over, dan nog ben je niet verantwoordelijk voor het gedrag van een ander.

Is Martine Bijl verantwoordelijk voor de vreetbuien van iemand met boulimia omdat zij Heel Holland Bakt presenteert en roept 'ach een keertje moet kunnen?' Ben ik verantwoordelijk voor de blessure van die vrouw die net begon met sporten en die dacht dat ze met 1 lesje kon waar ik vier jaar over gedaan heb? Is mijn coach verantwoordelijk voor het feit dat ik door mijn rug ging omdat ik eigenwijs ben? Is de Mac verantwoordelijk voor het feit dat mijn buurmeisje daar elke dag komt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Je snapt niet dat iemand die in bladen interviews geeft over sporten en een 'killer body' krijgen, er een website over heeft en er zelfs een boek over schrijft enig voorbeeldfunctie heeft? Zeker wanneer er kwetsbare jonge meiden naar dit soort vrouwen kijken. Dit gaat over het krijgen van een 'killer body', zo'n Heel Holland Bakt programma gaat over taart bakken, die Martine Bijl heeft helemaal geen voorbeeldfunctie als gezond eter. De bakkers hebben wel voorbeeldfuncties wat betreft, bijvoorbeeld, kwalitatief goede producten gebruiken of, weet ik veel, iets op bakgebied. Heeft niks met eten en gezondheid te maken. Het verband moet er natuurlijk zijn, niet willekeurige mensen die voor iets anders willekeurigs verantwoordelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heeft niks met snappen te maken. Maar alles met de verantwoording leggen waar die hoort. En die ligt niet bij n (al dan niet zelf benoemd) expert. Hoe onzeker en kwetsbaar iemand ook is, ze steekt zelf haar vinger in de keel, ze hongert zichzelf uit. Als er dan al iemand verantwoordelijk is voor hoe zo'n jong meisje met dat soort dingen omgaat dan zijn het de opvoeders die het kind niet wat weerbaarder hebben gemaakt. Niet een schrijver, niet een Victoria Secret model, niet n BN-er. Ik denk dat de groep waar we ons zorgen over maakt die eetproblemen toch wel ontwikkelt. Daar is geen boek of onhandige uitspraak van Fajah voor nodig.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik had het over een voorbeeldfunctie en, ja, bij een voorbeeldfunctie hoort een bepaalde verantwoordelijkheid. Maar jij bent het er duidelijk niet mee eens. Ok.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie heeft zijn dan die voorbeeldfunctie?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 24 april 2016 @ 18:26:

Toen ik het interview met haar las (alweer maanden geleden) at ze zo'n 1100kcal per dag en sportte ze extreem veel. Ik vind het totaal niet terug te zien aan haar lijf. Ze ziet er gewoon mooi strak uit, je ziet dat ze iets doet aan sport, maar met zo weinig eten en zo veel trainen verwacht ik eigenlijk veel meer spierdefinitie te zien vanwege een lager vet%. Dan denk ik echt dat er iets niet helemaal goed gaat, dat het weinig eten toch ten koste gaat van haar progressie of....? Ik weet het niet precies, maar viel me wel op. Je kunt niet lang effectief trainen op 1100kcal per dag.Als je zo weinig eet, bouw je geen spieren op dus zul je ook geen extreme spierdefinitie zien.
Hatsetats, vind je dan ook dat bn'ers bijvoorbeeld mogen aanzetten tot haat of racisme, omdat iedereen voor zichzelf moet bedenken of hij dat zelf ook wil doen? Ik vind wel dat je een verantwoordelijkheid hebt. Vooral als je je bewust bent van je jonge publiek.



Pro-ana sites worden niet voor niets gevreesd/waar mogelijk geblokkeerd etc. Sommige mensen nemen er nu eenmaal een voorbeeld aan.



Dat hele instagram gebeuren van haar is een exhibitionistisch kopie van Amerikaanse profielen. Dat heeft niet als doel om anderen te helpen, maar om zelf lekker gevonden te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven