Lijf & Lijn alle pijlers

Wie volgt ook t dukan dieet??

07-01-2013 15:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!



Sinds vrijdag 4 januari volg ik t dieet van Dr Pierre Dukan.

Dit gaat me heel goed af! Begingewicht 71,4kg en lengte 168cm.

Na 3 dagen ben ik al bijna 2 kilo kwijt! weliswaar vocht, maar toch.



Ik weet dat ik nu een hoop reacties ga krijgen van dat t niet gezond is enzo, maar heb echt al alles geprobeerd! van sporten, gezonder eten tot t sonja bakker dieet en t modifast dieet! niks werkt!



Heb voor mn zwangerschap altijd 60 kg gewogen, en nu dus ruim 10 kilo meer... en mn zoontje is al 1,5 jaar, dus zit ik al te lang te tobben met dit gewicht..



Dus mijn vraag is, wie volgt dit dieet ook? en heb je suc6?



groetjes wendy
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vandaag mee begonnen. Het is voor het eerst, dus of het werkt kan ik je nog niet vertellen
Alle reacties Link kopieren
Ooh, veel suc6 kanon!

ik ben benieuwd hoe je het ervaart.. heb je al honger en wat heb je vandaag gegeten?

hihi sorry maar ben wat nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
even doorscrollen op deze discussielijst kom je nog een topic tegen. Allemaal enthousiastelingen (niet dus)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ja klopt nlies, daar had ik dus ook al op gereageerd maar de reageren niet terug haha, hopelijk hier wel!
Alle reacties Link kopieren
.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
rionyriony, wat apart dat jij er van bent aangekomen... maar waarom zou je ook een dieet volgen als je 57 kilo weegt? ben je soms 140cm? haha

ik eet helemaal niet zoveel, eet gewoon wat ik nodig denk te hebben en dat zal t wel goed zijn
Alle reacties Link kopieren
Hi Wennepen,



Eindelijk een Dukan-maatje gevonden! Ik heb een ander Dukan topic geopend maar hier kwamen jammergenoeg veel negatieve reacties op. Ik ben blij jou hier te treffen!



Ik ben sinds 1 januari j.l. begonnen met het Dukan dieet. Ik zit inmiddels in de cruisefase nadat ik een aanvalsdage van 4 dagen heb gedaan. Mijn startgewicht weet ik niet exact (dom vergeten te wegen) maar dat was zo rond de 73 kg bij een lengte van 168. Ik wil graag afvallen tot zo'n 60 kg. Volgens de berekening van Dukan zou ik zelfs de 59 kg moeten kunnen halen.



De eerste vier dagen heb ik me strikt gehouden aan de zuivere eiwitten. Maar inmiddels komt het wel een beetje mn neus uit. Ik heb gisteren als ontbijt twee crackers met Huttenkase genomen en ook een kop erwtensoep. Tevens neem ik af en toe een suikervrij dropje.



Hoe gaat het met jou? Houd jij je strak aan het dieet of eet je ook soms niet-toegestane producten? Ik ga me vanavond weer wegen en zal dan laten weten hoeveel er inmiddels af is.



Groetjes en veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
hey moffelenpiertje!



Ik kwam je ook al tegen op je vorige ''bericht'' en ik dacht ook, eindelijk iemand die ook dit dieet volgt.



ik heb de zelfde lengte als jou! en bijna t zelfde gewicht! ben erg benieuwd hoeveel je bent afgeallen :-)



ik zit nu dus nog in mn aanvalsfase die ik eigenlijk 4 dagen moet volgen maar waar ik dus nu 5 dagen van ga maken omdat t zo goed gaat. ik volg t precies netjes volgens t boekje en doe niks wat niet mag.. anders gaat t echt niet lukken.. zoals dukan t zegt (als je ook maar 1 misstap begaat, hoe klein ook, werkt dit als een spelt in een opgeblazen ballon, je kan dus helemaal opnieuw beginnen want dan gaat t niet werken) en dat is volgens mij echt zo!



ik eet smorgens zo'n dukan pannekoek, heel soms met n plakje gerookte zalm erop + n bak thee en 2 koppen koffie.. tussendoor drink ik heeeel veel water! soms eet ik rond half 11 nog n kom magere yoghurt.

en dan rond half 1 meestal n visje uit de oven met n gekookt eitje + n bak thee.. dan tussendoor weer heeeel veel water en soms rond 3 uur weer n kom magere yoghurt

en als avondeten eet ik verschillend.. soms gegrilde kip, of vis soms weer n taartaartje. en dan savonds n glaasje cola light en ook weer veel water, en als ik zin heb eet ik n paar plakjes gerookte vis.



heb dus helemaal geen honger gehad! en de weegschaal is ook heel vriendelijk voor me...



woensdag ga ik door naar fase 2 en ga ik ook n half uur lopen.. nu loop ik nog maar 20 min.



hoop dat t zo duidelijk voor je is, hou je me ook op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.
Leuk, ik sluit me hier aan maar niet omdat ik jullie dieet vol. Ik maak zelf mijn groente en fruitsappen en dat mix ik met musli banaan en magere yoghurt en 's avond doe ik het "eet de helft dieet". Geen snoep, chips enz meer. Giseren begonnen en ik moet 7 kilo afvallen (ik ben wel klein) dus ik was benieuwd of mijn "dieet" het kan opnemen tegenover een prof dieet.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb de eerste twee dagen er op zitten.

Gisteren was dit mijn eten:

09.00 Yoghurt

11.00 Gekookt ei

13.30 Dukan pannenkoek met japanse zalmfilet (recept uit boek)

18.00 Gehaktbrood



En mijn eten van vandaag:

10.00 Yoghurt

13.00 Een krabstick, wat hollandse garnaaltjes en gerookte zalm

16.00 Een schaaltje kwark

18.30 Gemarineerde kipblokjes met een Dukan pannenkoekje.



Ik heb maar weinig trek. Vanmiddag even, maar toen heb ik een schaaltje kwark genomen.



Hoe vinden jullie het gaan?
Ik heb mij gisteren even ingelezen en het klinkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Hi Dukan volgers,



Kwam dit forum tegen en steun is altijd meegenomen!



Gisteren de eerste dag van mijn Dukan dieet.

Eergisteren al heel veel gekookt en gebakken zodat ik van alles in mijn koelkast heb liggen.

Gemaakt: een grote krab cake, een kalkoen cake, zoete pannenkoekjes, hartige pannenkoekjes, een schaal vanille vla, en platte stukken kipfilet gegrild.



Gewicht 78 kg. Lengte 1.68 Wens: 10 kg afvallen.



Ontbeten met een bakje 0% vet Griekse yoghurt.

Lunch: Plak krab cake, plak kalkoen cake, pannenkoekje met gerookte zalm.

Toen ik om 17.00 thuis kwam had ik wel honger, dus nog een plak krab cake gegeten.

Straks als diner neem ik een gegrilde kipfilet, met wat kalkoen cake.

Als toetje een zoete pannenkoek met vanille vla.



Voel me uitstekend! Hoop dat ik mij zo blijf voelen in de aanval fase, dan moet het wel lukken. En neem aan dat het voor mij niet makkelijk zal zijn, gezien ik een taarten bedrijf heb



Vandaag: Gewogen en 1 1/2 kg lichter!!!

Wel heel slecht geslapen. Kwam gewoon niet in slaap, wegens hyperactieve hersenen :-)

Ontbeten met een Griekse 0% vet yoghurt en in de middag 1 plak krab cake en een pannenkoekje met gerookte zalm.

Diner: 2 gegrilde biefstukjes en een stukje kalkoen cake. Als toetje vanille vla a la Dukan met een zoet pannenkoekje.



Niet moe, heel actief gevoel. Gaat goed zo!

Wel moeilijk gehad vandaag op mijn werk, gezien ik aan een groepje buitenlanders een workshop APPELTAART maken gaf. Die geuren hmmmm. Maar volgehouden!!



Groetjes en succes iedereen.
Alle reacties Link kopieren
goed bezig kanon en taartje taart!



bij mij gaat t ook nog steeds goed, zit nu op dag 1 van fase 2, dus mag weer groenten vandaag! jeeej!



8.00: dukan pannekoek met n plakje kipfilet

11.00: schaaltje magere kwark

12.30: sla met 1 tomaat en een kwart komkommer + 3 krabsticks

15.00: schaaltje magere yoghurt met 1 tomaat

en dan straks om 17.00: Gebakken zalm + 1 ei en chamignons..

en vanavond denk ik wat gerookte zalm voor de buis



oohja... in 5 dagen tijd 2,1 kilo afgevallen! goed he :-)
Alle reacties Link kopieren
Hè meiden,



Ik ben sinds 1 januari bezig. Mijn startgewicht was 73,4 kg bij 168 cm. Nu een week later ben ik al 3,8 kg kwijt. Gaat best goed met het dieet, al moet ik toegeven dat ik sinds 2 dagen soms zondig: suikervrije dropjes, cracker en groentesoep. Ik let hierbij wel op de koolhydraten. Dus ik koop crackers waar bijvoorbeeld de minste koolhydraten en kcal inzitten.



Welke soorten vlees eten jullie voornamelijk? Ik eet vrijwel altijd rundvlees, kip of kalkoen. Heeft iemand tips voor de soorten rundvlees die zijn toegestaan (hamburger, rundertartaar, rosbief, kalfsoester etc). Ik ben niet zo thuis in alle 'vleesnamen' en eet dus voornamelijk magere biologische hamburgers en rundertartaar. Maar zou graag de toegestane rundvleessoorten wat uitbreiden. Natuurlijk wissel ik vlees met vis. Het orgaanvlees en gevogelte is niet aan mij besteed.



Succes en ben benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik barst van de energie! Opzich fijn, maar kan er 's avonds niet door slapen.



Trouwens sporten jullie naast dit dieet? Ik ben sinds maandag weer begonnen met fitness en ben nu twee dagen achtereen geweest. Vandaag m'n body maar even rust gegund want m'n spieren zijn nogal verzuurd. Op advies van Dukan heb ik tijdens de aanvalsfase niet gesport.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen gaat het goed met iedereen!

Vanochtend gewogen en weer 0,5 kg er af

Vandaag de derde dag achter de rug, en ik moet zeggen dat ik niet heel veel honger heb.

Ontbeten met een yoghurt, lunch 50 gr. rosbief en een klein stukje krab cake. Diner: 4 gegrilde kip spiesjes, vanille vla a la Dukan en net een stukje gerilde kipfilet.

Wat mij erg opvalt, is dat ik veel energie heb. Meer dan toen ik "normaal" at.

Maar nog 2 dagen aanvallen en dan eindelijk weer lekker wat groenten. Dat mis ik wel!



Volhouden dames!
Alle reacties Link kopieren
PS

Ik sport niet. Ik werk hard en loop en sta de hele dag, dus dat vindt ik wel voldoende. Als ik een stukje verder ben ga ik wel buikspier oefeningen doe.



Vlees: kip, rosbief, kogel biefstuk en biefstuk tartaar.

Vis: krabsticks en wit vis
Alle reacties Link kopieren
ja, ook ik heb erg veel energie, kan best moeilijk in slaap komen. gister mocht ik voor t eerst weer groenten... en vanmorgen was mijn gewicht t zelfde als gister 69.3. vandaag weer eiwitdag dus ben benieuwd of er morgen weer wat af is.
Alle reacties Link kopieren
Goed om te lezen dat na een groenten dag, je gewicht niet omhoog is gegaan.

Vandaag voor het eerst dat ik doodmoe ben

Waarschijnlijk omdat ik al 3 dagen veel te laat naar bed ga, omdat ik helemaal geen slaap heb.



Vanochtend wel weer 0,5 kg eraf.

Morgen de laatste dag van de aanval fase, en dan heerlijk weer groenten
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit de sportschool. Heb precies 500 kcal uitgezweet met flinke cardio training. I feel good! En eigenlijk zou ik zo weer op de fiets kunnen stappen om terug te gaan, want barst van de energie! Ik ga steeds pas om 02:00 naar bed omdat ik niet eerder moe ben. Heb vorige nacht zelfs mijn vriend 's nachts wakker gemaakt voor wat extra sport; vond hij wel leuk zo'n spontane actie



Ik zag dat ik gisteren maar 100 gram was afgevallen. Maar dat komt vast omdat ik gisteren een groentedag had. Heb een salade van verse rauwe spinazie, rauwe witlof, komkommer, tomaat, paprika en balsamico gegeten in combinatie met zalm; was erg lekker!

'S avonds laat nog wel twee vezelcrackers met kaas, een paar suikervrije dropjes gegeten. En.... Twee glazen droge witte wijn om de slaap te bevorderen. Dat zal vast die 100 gram wel mede bepalen.



Overdag heb ik wederom weinig trek en dus weinig gegeten:



O: restje salade van gisteravond

L: 2 crackers kaas zonder boter (mocht van mezelf omdat ik keihard zou gaan sporten

T: 2 gebakken eieren met rookvlees

En zometeen een pan mosselen waarbij ik moet zorgen dat ik geen wit stokbrood en saus ga zitten snaaien. Later op de avond waarschijnlijk nog een bakje magere yoghurt.



Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt na deze sportsessie.



Succes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Na 4 dagen aanval-fase 3 kg afgevallen. De 5e dag zag ik niet meer zitten, omdat het pure eiwit dieet mij heel erg tegen zat. Moest er niet aan denken nog zo'n dag. Was zo moe. Dus vandaag heerlijk een salade gegeten, en ondanks dat het geen dukan dieet is, een paar heerlijk light crackers met light roomkaas gegeten. HEERLIJK!!

Zie morgen wel of ik ben aangekomen of toch nog wat ben afgevallen. Ga gewoon verder met groenten, en crackers en magere etenswaren. Zal toch zeker ook effect hebben.

Dus dames, ik haak af van het Dukan dieet, en volg mijn eigen dieet verder.

Jullie allemaal heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hai taartje taart en andere dames,



Jammer dat je stopt taartje! Ik was zelf de eerste vijf dagen ook ontzettend moe; voelde me echt ellendig en was niet vooruit te branden en erg chagerijnig. Ik had ook al vrij snel genoeg van de hartige dingen die je mag eten. Ik heb een aanvalsfase van 4 dagen gedaan terwijl ik er volgens Dukan drie dagen over had moeten doen. Op dag vijf ben ik wat groente er bij gaan eten en ik merkte echt dat dit mij goed deed. Inmiddels heb ik echt super veel energie en vind ik het prima vol te houden. Wellicht dat dit dieet gewoon niet bij jouw lijf past, maar misschien kun je proberen om het zo veel mogelijk koolhydraatvrij eten nog in ieder geval een dag vast te houden. Ik denk dat, net als bij iedere andere wisseling in je eetpatroon, je lichaam de tijd nodig heeft om er aan te wennen. Ik hoop zo ontzettend dat je vandaag of morgen, met welk eetpatroon dan ook, meer energie krijgt. Want als je je zo moe voelt dan is de lol er snel van af.



Mijn weegschaal gaf vanmorgen 69,4 aan. Ik vind dit geen bevredigend resultaat omdat afgelopen twee dagen de weegschaal 68,5 aangaf. Er is dus 100 gram af in twee dagen tijd terwijl ik deze twee dagen echt goed heb gesport (cardio en krachttraining). Ach, ik wil waarschijnlijk te snel resultaat zien....



Ik ben afgelopen vier keer wezen sporten. Ik heb er nu ook alle tijd voor want ik schrijf mijn momenteel mijn afstudeerscriptie en ben al zo goed als klaar en heb ook geen dagvullende baan ernaast. Ik ben dus veel thuis en hier baal ik van. Enerzijds omdat ik ontzettend graag wil werken (twee studies gedaan, maar geen baan te te vinden) en anderzijds omdat ik dan meer afleiding heb en niet heel de dag aan eten hoef te denken. Ik heb voorheen veel gegeten uit vereveling, en nu moet ik mezelf wel een aantal keer per dag dwingen om niet naar de snoepkast te lopen om iets lekkers te pakken. Tsja zolang ik thuis zit, blijft die snoepkast ook in de buurt. Mijn vriend is een snoeperd en hij kan alles eten, dus dat is de reden dat de kast goed gevuld blijft. Hetgeen vreselijk frustrerend is, is dat mijn vriend 's avonds op de bank zit met chips en andere verboden etenswaren en dat hij zo ontzettend triomfantelijk naar mij kijkt als hij weer wat in mn mond stopt. En de lieverd blijft maar vragen of ik ook niet wat wil. Grrrrrrr, nee ik wil niet.



Ik hou me trouwens niet volledig aan het Dukan principe. Zoals gezegd neem ik af en toe een vezelcracker met huttenkase of gewone kaas waar 2 koolhydraten inzitten + wat koolhydraten uit de huttenkase, een glaasje droge witte wijn en suikervrije dropjes. De suikervrije dropjes wil ik eigenlijk gaan verbannen, of voor nood gaan gebruiken, want er zitten toch 2 koolhydraten in zo'n dropje, en als ik er dan 20 op een dag neem...... De eerste week heb ik het volgehouden om doordeweeks geen wijn te drinken. Ik sta me toe om wel in het weekend wijn te drinken. Maar sinds woensdagavond ben ik weer gezwicht voor mn twee glaasjes 's avonds. Heel fout, maar het helpt wel om in slaap te komen.



Ik las net op interrnet dat er in droge witte wijn geen of vrijwel geen koolhydraten zitten (er circuleren verschillende lijstjes met koolhydraten en die verschillen van elkaar voor wat betreft wijn). Opzich kan een glaasje wijn dus niet zoveel kwaad. Maar wat ik ook las is dat wijn de vetverbranding tegengaat. Als je 's avonds laat, net zoals ik, een of twee glaasjes neemt dan gaat je lever eerst de alcohol afbreken waardoor je lichaam die avond (bijna) niet meer toekomt aan vetverbranding. Ik denk dat dit de reden is waarom ik afgelopen dagen zo weinig ben afgeallen. Met deze wetenschap in mn achterhoofd ga ik proberen om doordeweeks echt geen wijn meer te drinken.



Ik ga vandaag een zuivere eiwitten dag houden om te zien of dat resultaat boekt. Vandaag even niet sporten want mn bovenlichaam is echt verzuurd door de krachttraining van gisteren. Het doet echt pijn, terwijl ik heel rustig aandoe met de gewichten. Ik krijg sterk de indruk dat mn spieren nu gevoeliger zijn voor verzuring in vergelijking met de tijd dat ik veel koolhydraten at.



Meiden, zet 'm op! Hebben jullie nog weegresultaten? Hoe gaat het bij jou Wennepen en Taartjetaart laat je weten hoe je je voelt?



Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven