Mode & Beauty alle pijlers

Meekleurende glazen

04-03-2011 12:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zit al een tijdje met een vraag; ik ben een brildrager, kan geen lenzen hebben met mijn ogen. Nu komt de zomer er weer aan en ik word helemaal gek van dat bril-gewissel. Meekleurende glazen lijken me heel handig, maar ik ken alleen maar van die lelijke gedrochten bij niet flatteuze 50+ ers. Ik heb al wel een leuk brilmontuur, waar ik eventueel die glazen in kan laten zetten. Wie o wie heeft er ervaring mee, met fijne meekleurende glazen, die geen bruinige waas hebben wanneer ze normaal zijn. Ziet het er een beetje uit? Of moet ik toch maar zo'n klep met glazen voor op mijn bril kopen????
This is not kosher!
Ik heb ooit meekleurende glazen gehad, maar vond dat niet handig: het duurde me te lang voor ze weer 'doorzichtig' waren als je naar binnen liep ofzo.

En of ze een bruinige waas hebben hangt misschien af van de mate van donker die je wilt hebben?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik heb 2 jaar met meekleurende glazen gelopen

als ze "normaal"zijn hebben ze wel een waasje alsof je oud glas hebt, maar ik vond dat niet echt een probleem

wat ik een nadeel vond was,dat je in de auto geen meekleuring kreeg

dit komt omdat in autoruiten een uv-straling bescherming zit en daardoor reageren je glazen niet.

ik ben buschauffeuse dus dit was niet echt handig :-)

ik hoop dat dit je helpt
Ik heb gekozen voor de brillen wissel. Heb wel eens gehoord dat dat mee-kleuren behoorlijk tegenvalt, dat het niet donker genoeg kleurt.

Heb een zonnebril op sterkte die maar 8% licht doorlaat, voor mij ideaal, soms zelfs nog te veel licht bij hele scherpe luchten. Maar ieders ogen en wensen zijn anders.

Zo'n klep zal ik niet meer gebruiken, dat vind ik er niet uit zien!

Ben wel toe aan een ander montuur voor de donkere glazen, wat ik nu heb vind ik te klein.

Andere oplossing: een gewone zonnebril met grote glazen over je eigen bril dragen??? Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar het was niet echt prettig. Je bleef altijd de onderste bril zien, gaf een onrustig beeld.

Suc6 met het zoeken naar een oplossing!
@Carenze; die klep was een grapje, hoor vind ze afschuwelijk.

Heb zelf al een vrij groot montuur dus een bril daarover lijkt me niet fijn. Ik zie wel eens reclames van Transitions, ziet er vrij 'hip' uit. Het hang idd ook af van hoe snel de glazen kleuren/ontkleuren.
This is not kosher!
quote:carenza schreef op 04 maart 2011 @ 13:01:

Zo'n klep zal ik niet meer gebruiken, dat vind ik er niet uit zien!

Ben wel toe aan een ander montuur voor de donkere glazen, wat ik nu heb vind ik te klein.

Andere oplossing: een gewone zonnebril met grote glazen over je eigen bril dragen??? Heb ik ook wel eens geprobeerd, maar het was niet echt prettig. Je bleef altijd de onderste bril zien, gaf een onrustig beeld.

Suc6 met het zoeken naar een oplossing!

Dat vind ik helemaal arremoe...

Er zijn ook donkere glazen die passen bij je gewone bril, en die je dus passend over je montuur klinkt. Daar zie je niet echt iets van. Wel dóór
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het werd mij twee jaar geleden afgeraden, omdat de glazen na een aantal jaar niet helemaal meer terug kleuren. Je blijft dan altijd een beetje een 50+ bril houden
quote:himalaya schreef op 04 maart 2011 @ 13:05:

[...]

Dat vind ik helemaal arremoe...

Er zijn ook donkere glazen die passen bij je gewone bril, en die je dus passend over je montuur klinkt. Daar zie je niet echt iets van. Wel dóór Had ik geprobeerd omdat ik die zonnebril helemaal geweldig vond, en op dat moment een klein bril-montuur had. Montuur wat ik nu heb is niet geschikt om er een zonnebril overheen te dragen, gelukkig maar. Je verzint soms de gekste dingen om comfortabel te kunnen zien. Voor mij is 8% licht doorlatend de beste oplossing. Nu nog een leuk montuur zien te vinden!!!!
Echt vreselijk lelijk. Jaren '60 of zo.
Ik heb vroeger ook zo'n bril gehad en is me niet bevallen.

Tegenwoordig draag ik lenzen en heb dus een "normale" zonnebril. Ik zou een mooie zonnebril op/met sterkte erbij nemen. Bij de opticien hebben ze mooie zonnebrillen.
Mijn vader heeft altijd brillen van een merk dat er een soort van zonnebrilglazen bijlevert. Die zitten dan met een soort magneetjes aan zijn gewone bril vast. Die zonnebrilglazen passen in een klein foudraaltje (waar ze dubbelgevouwen, dus 1 glas groot) inpassen en dat heeft íe aan z'n sleutelhanger of in z'n portemonnee.

Of het is kwijt, dat gebeurd af en toe ook.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb er over gedacht om ze te nemen. Ik heb ze ooit gehad en vooral bij buitensporten is het wel handig.

De opticien gaf me alleen wel de waarschuwing dat het achter bepaald ruiten niet werkt. Ze zijn exclusief ontspiegelen en kraswerende laag. Als je dunne glazen nodig hebt ook extra duur. Daarom heb ik ze niet genomen. Ik ben nu op zoek naar een zonnebril op sterkte. Voor weinig geld zijn die al te koop. Al voor minder dan zulke glazen zonder montuur. Die kleppen daarvan heb ik er nog 2 liggen, maar die passen nooit op de brillen die ik heb. Ik heb al zonnebrillen op sterkte gezien voor 29 euro en dat is toch net even mooier dan zo'n klepje.
quote:nique633 schreef op 04 maart 2011 @ 12:58:

ik heb 2 jaar met meekleurende glazen gelopen

als ze "normaal"zijn hebben ze wel een waasje alsof je oud glas hebt, maar ik vond dat niet echt een probleem

wat ik een nadeel vond was,dat je in de auto geen meekleuring kreeg

dit komt omdat in autoruiten een uv-straling bescherming zit en daardoor reageren je glazen niet.

ik ben buschauffeuse dus dit was niet echt handig :-)

ik hoop dat dit je helpt

Ja, dat is mij ook verteld. Bij Specsavers vooraf en de glazen kosten bij mij (met de speciale wensen) minimaal 135 euro.

Ik heb trouwens nog een montuur liggen wat ooit reserve was naast contactlenzen en toevallig past het wel bij het montuur, maar ze zijn inderdaad blijvend geel. Die ik in de winkel heb gezien waren er in twee tinten grijs en bruinig. Met een UV-lamp lieten ze zien hoe lang het duurde voordat het omkleurde.

Dan is een zonnebril op sterkte minder lelijk zoiets is al voor 29 euro te koop.
Mijn man heeft ze gehad en dat was eens maar nooit meer. Het is hier al eerder geschreven: in de auto heb je er niets aan, want dan kleuren ze niet doordat de autoruiten al gecoat zijn.

De glazen kleurden perfect donkerbruin ...... in de winter, als het koud is en als de lucht helder is. Maar dan heb je het niet nodig.

In de zomer, als het warm is (en als dus de zon staat te gloeien aan de hemel) kleuren ze nauwelijks. Mijn man had hier al eens over geklaagd bij de opticien, maar die vertelde hem dat dat bij alle soorten/merken het geval is. Dat meekleuren is afhankelijk van de temperatuur; hoe warmer, hoe minder effect ......
Zelf heb ik geen ervaring met brillen ed. maar dit soort brillen vind ik altijd zo'n louche uitstraling hebben die horen bij lichtbruine suede jassen die naar rook stinken.

zal wel een jeugdtrauma uit de seventies zijn
quote:Joyce48 schreef op 04 maart 2011 @ 15:17:

tekst weg......

Dat meekleuren is afhankelijk van de temperatuur; hoe warmer, hoe minder effect ......Vandaar dat ze tijdens de wintersport wel handig waren (wel met petje erbij.)
Aha, ik weet genoeg. NIET doen dus!
This is not kosher!
Ik draag dagelijks een bril met meekleurende glazen. Ik ben veel buiten en daar werken ze perfect. Veel beter dan een zonnebril 9die zou ik zeker niet zo vaak dragen)

Nadeel: in de auto kleuren ze niet mee. Ik heb dus voor autorijden altijd nog een aparte zonnebril nodig.

Verder vind ik het echt een uitkomst.

Bril komt bij City Bril vandaan en daar kan elke montuur desgewenst met meekleurende glazen geleverd worden.
Wat is het geworden?

Zelf ben ik nog aan het zoeken voor een zonnebril op sterkte.

In de winkels met alleen stagiaires die tijd hebben, begrijpen niet altijd wat er wordt bedoeld of vinden het niet relevant. Of mogen geen misschien geen duidelijke uitleg geven.

Nu krijg ik een e-mail met calculator ven Specsavers in mijn box waarin aparte glasopties waarvan ik begrepen had (met de uitleg in de winkel erbij) dat deze tot de standaard horen.

Nu kan deze mail ook een fout van een programmeur bevatten, maar bij het bestellen komen de extra's pas naar boven. Daar houd ik niet van.

Wie heeft een zonnebril op sterkte daar gekocht?

Bij de prijscalculator worden de glasopties toegevoegd, terwijl ik dacht dat die bij een gewone bril horen. Verder kan ik nergens duidelijke uitleg vinden. In de winkel moet je een afspraak maken of erg lang wachten voordat je een simpele vraag kunt stellen.

Wie weet wat de bijkomende opties en kosten zijn voor een echte zonnebril op sterkte die de ogen ook echt beschermd?

(* Polaroid vind ik geen fijne zonnebril. *)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven