Hartkloppingen, is dit normaal?
zaterdag 25 oktober 2025 om 07:55
Vanochtend toen ik nog half in slaap was en gewoon eenrustige hartslag had, klopte mijn hart ineens 4x megasnel. Ik schrok er echt van.
Dus niet dat er een slag overgeslagen wordt, maar echt 4x mega snel en daarna weer normaal. Valt dit binnen 'normale' hartkloppingen of niet? Iemand die dit weet?
Aanvulling: ik ben deze week beginnen met sertraline.
Dus niet dat er een slag overgeslagen wordt, maar echt 4x mega snel en daarna weer normaal. Valt dit binnen 'normale' hartkloppingen of niet? Iemand die dit weet?
Aanvulling: ik ben deze week beginnen met sertraline.
hartje567 wijzigde dit bericht op 25-10-2025 16:16
8.42% gewijzigd
zaterdag 25 oktober 2025 om 09:47
Tnx! Wat dom, mijn man had de bijsluiter weggegooid maar ik lees nu inderdaad op de website van de apotheker dat zowel een vertraagde hartslag (heb ik sinds dit medicijn) als hartkloppingen voor kunnen komen.
Stom, want ik had gister de apotheek nog gebeld met die vraag of een vertraagde hartslag een bijwerking kon zijn van dit medicijn en toen zei de medewerker glashard 'nee'. Maar is dus wel zo. Dus dat het effect heeft op mijn hart, is wel duidelijk.
Ik zal maandag de huisarts er nog over bellen.
Stom, want ik had gister de apotheek nog gebeld met die vraag of een vertraagde hartslag een bijwerking kon zijn van dit medicijn en toen zei de medewerker glashard 'nee'. Maar is dus wel zo. Dus dat het effect heeft op mijn hart, is wel duidelijk.
zaterdag 25 oktober 2025 om 15:36
Is dit een tikfout? Je hebt toch snelle hartkloppingen, geen vertraagde hartslag? Dan kan de apotheker toch gelijk hebben, dat er geen vertraagde hartslag mogelijk is ..Hartje567 schreef: ↑25-10-2025 09:47Tnx! Wat dom, mijn man had de bijsluiter weggegooid maar ik lees nu inderdaad op de website van de apotheker dat zowel een vertraagde hartslag (heb ik sinds dit medicijn) als hartkloppingen voor kunnen komen.
zaterdag 25 oktober 2025 om 16:05
Vanochtend had ik hartkloppingen, dus inderdaad wat heel erg snel ging. Maar verder heb ik door deze medicatie juist een veel tragere hartslag. Normaal zit ik rond de 100. Nu tussen de 60 en 80. In feite was mijn hartslag normaal dus veel te snel en nu normaal.
Dit komt van de website van apotheker.nl:
Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)
Hartklachten, zoals hartkloppingen, pijn op de borst, versnelde hartslag of juist een vertraagde hartslag. Raadpleeg uw arts als u hier veel last van heeft.
zondag 26 oktober 2025 om 04:38
Hoezo weet je dit? Ik heb echt geen flauw idee of mijn hartslag relatief snel of langzaam is, ben daar niet mee bezig. Richten jouw angstklachten zich op je gezondheid of specifiek je hart? Want het klinkt imo best apart.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in