Kleur groen - verven babykamer
dinsdag 2 september 2025 om 18:53
Hallo dames,
Kun jullie met mij meedenken? Binnenkort wil ik aan de slag met de babykamer voor mijn zoontje die in aantocht is.
Ik twijfel nu tussen de kleuren 'Boulder Lichen' van Histor of 'Days of Old' van Histor.
De kamer is ongeveer 2 bij 4 meter. De deur zit aan de 2 m-kant en recht tegenover de deur zit een raam (dus ook aan de korte 2 m-kant).
Ik worstel er nu mee of ik de alle muren helemaal in de betreffende kleur zal verven, of tot de helft verven. Of 1 muur aan de lange zijde.
Days of Old is wat donkerder en maakt de kamer misschien wat klein.
Kunnen jullie meedenken en van tips voorzien om de kamer ruim te houden?
De meubels die in de kamers komen zijn wit.
Kun jullie met mij meedenken? Binnenkort wil ik aan de slag met de babykamer voor mijn zoontje die in aantocht is.
Ik twijfel nu tussen de kleuren 'Boulder Lichen' van Histor of 'Days of Old' van Histor.
De kamer is ongeveer 2 bij 4 meter. De deur zit aan de 2 m-kant en recht tegenover de deur zit een raam (dus ook aan de korte 2 m-kant).
Ik worstel er nu mee of ik de alle muren helemaal in de betreffende kleur zal verven, of tot de helft verven. Of 1 muur aan de lange zijde.
Days of Old is wat donkerder en maakt de kamer misschien wat klein.
Kunnen jullie meedenken en van tips voorzien om de kamer ruim te houden?
De meubels die in de kamers komen zijn wit.
dinsdag 2 september 2025 om 18:59
Ik zou één lange muur doen, en evt op de korte muur waar geen raam zit nog een leuk bijpassend behangetje ofzo.
En verder me vooral niet te druk maken. Ik weet dat dit nu als een heel groot ding voelt, maar die baby boeit het echt helemaal niks, al is de hele kamer zwart. En je ontvangt daar geen bezoek, en tegen de tijd dat je baby er is ben je daar zo druk mee dat het je ook niet meer boeit hoe de kamer eruit ziet
.
En verder me vooral niet te druk maken. Ik weet dat dit nu als een heel groot ding voelt, maar die baby boeit het echt helemaal niks, al is de hele kamer zwart. En je ontvangt daar geen bezoek, en tegen de tijd dat je baby er is ben je daar zo druk mee dat het je ook niet meer boeit hoe de kamer eruit ziet
dinsdag 2 september 2025 om 19:03
dinsdag 2 september 2025 om 19:03
Dat is ook zo, maar ik vind het wel leuk om het kamertje wat op te frissen.
Bij mijn dochtertje de kamer lichtroze geverfd. Alle muren hetzelfde en ik ben er nog altijd blij mee.
Deze babykamer wordt over anderhalf jaar weer een kantoortje (omdat we eerst nog de zolder verbouwen). Ik wil daarom geen behang doen. En dat vind ik ook best wel gedoe. Even verven is zo gepiept. Deze kleuren vind ik ook mooi voor een evt kantoortje.
Het gaat mij er vooral om hoe ik het kamertje ruim laat ogen en wat dan mooi is om te doen.
Bij mijn dochtertje de kamer lichtroze geverfd. Alle muren hetzelfde en ik ben er nog altijd blij mee.
Deze babykamer wordt over anderhalf jaar weer een kantoortje (omdat we eerst nog de zolder verbouwen). Ik wil daarom geen behang doen. En dat vind ik ook best wel gedoe. Even verven is zo gepiept. Deze kleuren vind ik ook mooi voor een evt kantoortje.
Het gaat mij er vooral om hoe ik het kamertje ruim laat ogen en wat dan mooi is om te doen.
dinsdag 2 september 2025 om 19:08
Ik heb een heleboel kleurtesters gehaald. Deze twee vind ik allebei mooi, maar dat testen is natuurlijk op een klein stukje. Ik kies bijna altijd voor het veiligste en zou dan boulder lichen kiezen. Maar die andere kleur is wel veel donkerder, maar prachtig.
dinsdag 2 september 2025 om 19:09
Dit lijkt mij ook leuk. Misschien dat het dan ook nog ruimtelijk blijft
dinsdag 2 september 2025 om 19:35
Wij hebben in de babykamer de onderkant een kleur geverfd en de bovenkant wit (ongeveer 2/5 kleur 3/5 wit schat ik zo in). Ik zou je aanrader als je zoiets wil om groene afplaktape te halen bij de bouwmarkt, die is daar precies voor bedoelt. Bij ons is het resultaat superstrak geworden. We hebben de gordijnen en lamp in een soortgelijke kleur gekocht. Het is een mooi geheel geworden. Dan krijg je dus zoiets:
dinsdag 2 september 2025 om 20:08
dinsdag 2 september 2025 om 21:06
Je zet me wel aan het denken. Ik wou dat ik het eenvoudig kom proberen.

dinsdag 2 september 2025 om 21:09
dinsdag 2 september 2025 om 21:14
Ja, dit hebben wij ook in de kamer van ons dochtertje! De onderkant van de muur is Vert de Terre (F&B) en de bovenkant Middleton Pink. Echt zo blij mee! Het is een heel klein kamertje (5,5m2) maar nu lijkt het ondanks het groen toch ruimtelijk.madamecannibale schreef: ↑02-09-2025 19:35Wij hebben in de babykamer de onderkant een kleur geverfd en de bovenkant wit (ongeveer 2/5 kleur 3/5 wit schat ik zo in). Ik zou je aanrader als je zoiets wil om groene afplaktape te halen bij de bouwmarkt, die is daar precies voor bedoelt. Bij ons is het resultaat superstrak geworden. We hebben de gordijnen en lamp in een soortgelijke kleur gekocht. Het is een mooi geheel geworden. Dan krijg je dus zoiets:
![]()
dinsdag 2 september 2025 om 21:19
Ah ik dacht de bovenkant wit 9010. Blijkbaar kan een hele lichte tint dan ook erg mooi zijn.EstelleGallois schreef: ↑02-09-2025 21:14Ja, dit hebben wij ook in de kamer van ons dochtertje! De onderkant van de muur is Vert de Terre (F&B) en de bovenkant Middleton Pink. Echt zo blij mee! Het is een heel klein kamertje (5,5m2) maar nu lijkt het ondanks het groen toch ruimtelijk.
dinsdag 2 september 2025 om 21:50
Ik vind het heel rustgevend en knus in onze slaapkamer. Zie op het plaatje met voorbeelden dat er gezegd word dat de ruimte er kleiner van zou ogen. Maar wij hebben het plafond in de keuken ook meegenomen en al meerdere mensen hebben juist gezegd dat het groter oogt.
woensdag 3 september 2025 om 00:08
Er is zo’n app waarmee je je camera op de kamer richt en dan verft ie de muren en of plafond in jouw kleur. Het werkt niet fantastisch maar geeft wel een impressie. Is van flexa geloof ik.
Na zevenhonderd jaren
woensdag 3 september 2025 om 08:12
Ik vind het allebei echt heel mooie kleuren, wij hebben ook ongeveer zo'n kleur in de kamer van ons zoontje, maar één muur. Die muur heeft een oude schouw die ik wit heb geverfd en de plinten ook wit. De hele kamer vond ik wat te veel, maar we hebben wel muurstickers op de andere muren.
Begin gewoon met de muur die je sowieso geschilderd wil hebben en daarna kan je beslissen of je de rest gaat doen.
Begin gewoon met de muur die je sowieso geschilderd wil hebben en daarna kan je beslissen of je de rest gaat doen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in