Mode & Beauty alle pijlers

30+ VS modetrends

03-07-2025 17:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb van mezelf wel een jeugdige stijl, denk ik. Ik draag groen met roze sneakers, houd wel van een panterprint tuinbroek of een kleurrijke playsuit. Nu vind ik de kleurrijke kralenkettingen die ik voorbij zie komen, superleuk. Over een maand word ik 33 en begin ik mezelf steeds vaker af te vragen: kan ik dit wel dragen? Ben ik hier inmiddels niet te oud voor? Kijk, croptops zijn voor mij een no Go (ik vind het niet mooi, maar ook vanwege mijn figuur), maar zo’n kleurrijke ketting vind ik wel heel leuk.

Lekker aantrekken/dragen ongeacht leeftijd

Totaal aantal stemmen: 97

Jazeker (96%)
Kan echt niet (4%)
Ik vind sommige dingen niet voor elke leeftijd. Je moet lekker dragen wat je wilt, maar ik vind daar dan wat van. In mijn hoofd overigens, ik zal het niet uitspreken.
Zoveel mensen, zoveel smaken, dus gewoon lekker aandoen wat je zelf leuk vindt ;-)
Ik denk dat we een linkje nodig hebben....

Maar het antwoord is hoe dan ook 'ja'.
Lorem Ipsum
Ik lees ‘kleurrijke kralenketting’ en ik denk dan eerder dat je er te jong voor bent:

https://www.istockphoto.com/photo/portr ... -583946417
Er is kleding waar je te oud voor kan zijn, croptops bijvoorbeeld en rokjes die meer op een sjaal lijken. Maar voor groene schoenen en kleurige kettingen echt nooit hoor
Ik ben 50+ en draag kleurrijke schoenen en kleding. Waarom niet? Ik draag geen sieraden, maar zie niet in waarom een kleurrijke ketting niet kan.

Playsuits kunnen toch prima op jouw leeftijd? En als iemand van mijn leeftijd dat wil dragen, waarom niet?
Tavistock schreef:
03-07-2025 18:06
Ik lees ‘kleurrijke kralenketting’ en ik denk dan eerder dat je er te jong voor bent:

:lol:
Haha, in dat geval..!

Hier een voorbeeld, alleen haal ik het dan via een andere webshop, want ik zou hier geen €50 voor neerleggen.

https://www.bonniestudios.com/nl/produc ... a-necklace
Ik vind (let op: persoonlijke smaak, geen regel of wet) dat sommige stijlen kinderlijk ogen bij ruim volwassenen. Denk aan twee staartjes in je haar, of korte, wijde bloemenjurkjes (geen idee of je weet wat ik daarmee bedoel) of t-shirts met K3 print. Ook die korte onesies/rompertjes/jumpsuit met korte pijpen en mouwen, en korte tuinbroeken. Ik persoonlijk associeer dat met kinderen, en vind dat niet mooi voor mensen boven de tienerleeftijd.
Kralenketting valt hier wat mij betreft niet onder.

Los van mijn persoonlijke smaak ben ik dol op kijken naar mensen met een uitgesproken eigen stijl, ook als het niet mijn persoonlijke smaak is, dus ik zou iedereen aanmoedigen om te dragen waar je blij van wordt
Celine29 schreef:
03-07-2025 18:15
Haha, in dat geval..!

Hier een voorbeeld, alleen haal ik het dan via een andere webshop, want ik zou hier geen €50 voor neerleggen.

Grappig, ik (55) vind die ketting juist ontzettend truttig :lol:

Maar als jij er blij van wordt lekker doen toch? Je valt er tenslotte niemand mee lastig.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Hahaha de 'Wilma' :blond:
Wel leuk, nu wil ik ook!
Lorem Ipsum
Celine29 schreef:
03-07-2025 18:15
Haha, in dat geval..!

Die vind ik echt vergelijkbaar met die andere 'bejaarde'-ketting. Die kun je nog wel 50 jaar dragen!
Die ketting vind ik niks. Maar verder gewoon doen waar je je goed bij voelt. Niks mis mee. Ze kunnen wat dat betreft allemaal het heen en weer krijgen hoor.
Nu kun je nog wel lekker dragen wat je wil, vind ik. Ik ben bijna 35 en vind mijzelf in elk geval nog niet te oud voor crop tops en opvallende kettingen.
apppie schreef:
03-07-2025 18:51
Nu kun je nog wel lekker dragen wat je wil, vind ik. Ik ben bijna 35 en vind mijzelf in elk geval nog niet te oud voor crop tops en opvallende kettingen.
Die crops laat ik liggen, maar opvallende assecoires echt niet hoor. Ook kleurrijke kleding draag ik graag. Ik ben 55.
Tavistock schreef:

Was ook het eerste dat bij mij op kwam. Vind het voor oudere dames is juist kinderen verder niet.

Kun je alles dragen op elke leeftijd? Moet je lekker zelf weten, maar sommige kleding vind ik wel ouwelijk of juist kinderlijk maken. Maar dat is ook maar mijn mening.
Tavistock schreef:

Ik dacht aan zo'n plasketting die je om moet bij de kleuters als je naar de wc gaat.
Redhead70 schreef:
03-07-2025 18:57
Die crops laat ik liggen, maar opvallende assecoires echt niet hoor. Ook kleurrijke kleding draag ik graag. Ik ben 55.
Kan ook prima! Crop tops (en hotpants / ultra mini rokjes bijvoorbeeld) daarentegen vind ik op een gegeven moment wel echt een no-go.
Gewoon dragen waar jij gelukkig van wordt. Er zullen altijd mensen zijn die het leuk vinden en er zullen altijd mensen zijn die het niet leuk vinden.
ach.. ik doe ook maar wat..
Dat kan zeker hoor TO. Zolang je geen hotter than my daughter taferelen krijgt, is kleding voor volwassenen niet echt gebonden aan leeftijd naar mijn mening. Ik vind het zelf meer afhangen van iemands figuur, maar ook daarin zijn juist veel mensen die zeggen: dragen wat je leuk vindt, ongeacht je figuur. Conclusie, doe waar jij blij van wordt!
Ik vind dat je lekker moet dragen wat je leuk vindt en waar je je prettig in voelt. Ik vind het ook altijd leuk als mensen zo’n soort stijl hebben, ik word wel blij van wat kleur in het straatbeeld. :heart:
Natuurlijk gewoon dragen wat je zelf leuk vindt. :)
Ik heb een blauwe jurk met roze vlinders die tot halverwege mijn bovenbeen komt. Die trek ik gerust aan op mijn 52e. Mocht het nog wat worden met de abs (druk aan het trainen), dan zal ik een crop top ook overwegen :)
De titel is wel anders dan je OP hoor :) Ga je mee met de modetrends (veelal bepaald door tieners) of trek je lekker aan wat je wil, ongeacht of het nu een trend is of niet.

Groen met roze sneakers en kralenkettingen klinken mij niet echt in de oren als een huidige modetrend, eerder door een door Millenial.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
03-07-2025 23:56
De titel is wel anders dan je OP hoor :) Ga je mee met de modetrends (veelal bepaald door tieners) of trek je lekker aan wat je wil, ongeacht of het nu een trend is of niet.

Groen met roze sneakers en kralenkettingen klinken mij niet echt in de oren als een huidige modetrend, eerder door een door Millenial.
Nou modetrends worden niet bepaald door tieners hoor, wel veel door ze gedragen, maar zeker ook twintigers zijn gevoeliger voor heel trendy stijlen. Ook zijn er stijlen die voor “oudere” mensen worden bedacht. Modetrends zijn eigenlijk voor iedereen die het wil dragen bedoeld. Dus gewoon aantrekken wat je wil hoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven